Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wéér verkouden

+12
Sterrin_
sandra
Parel
Manderijn
Annemie
SarahKey
Pink!
Roza
Happydobby
Jazzlyn
Aimee
Lejow
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Wéér verkouden

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 0:42

Sinds het najaar is B praktisch doorlopend verkouden.
Soms even een week of 2/3 niet, om dan het hele circus weer van voor af aan te krijgen.
De week voor haar verjaardag was ze ziekjes/verkouden, toen is het een weekje goed gegaan, en nu is ze gewoon weer verkouden!
Ze heeft dan vaak wat verhoging (37,5/38) en het snot stroomt werkelijk met bakken tegelijk naar neus uit. Ze hapt als een vis op het droge naar lucht.
Tot nu toe ben ik de meeste keren uiteindelijk maar even naar de dokter gegaan, toch uit angst dat er iets is met haar longetjes, maar deze klinken tot nu toe altijd schoon en we moeten het doen met de woorden 'Het is een virus, dat moet ze uitzieken'. We krijgen hoogstens een neusspraytje mee, maar deze mag dan weer niet langer dan een week gebruikt worden.
Ondertussen smeer ik me de blubber met Luuf en zijn de uien onder haar bed niet aan te slepen.

Ze heeft na haar thuiskomst wel de RS prikken gehad, maar dit seizoen niet meer, achteraf vraag ik me af, had dit dan misschien wat minder geweest als ze de prikken wél gehad had?
Ik maak me best een beetje zorgen, iedere keer spookt het door mijn hoofd 'zie je nou, dat ze wél wat aan haar vroeggeboorte heeft over gehouden'.
En ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet doen.. Afwachten? Weer naar de huisarts? Kinderarts contacteren?
Hoe vaak zijn jullie kindjes verkouden? Wat is 'normaal' en wanneer is het 'veel'?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Aimee ma 11 feb 2013 - 0:44

Luuk is nu wel weer een beetje opgeknapt, maar is de afgelopen 2 maanden ook zo'n beetje aan één stuk verkouden geweest.
Het is heel zielig die vastgekoekte snot overal, maar er is weinig aan te doen Sad Lekker stomen onder de douche, Luuf, neusspray en flink wat vitamines naar binnen werken (kiwi's en sinaasappels!)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Jazzlyn ma 11 feb 2013 - 0:45

Hier zijn beiden kindje al euhm 3 maanden verkouden.. Soms 1 week niet om de week erna weer dubbel zo erg verkouden te zijn laughcry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Happydobby ma 11 feb 2013 - 0:47

M. was ook doorlopend verkouden het eerste jaar, vlgs het cb en ha was dit normaal, mag nu afkloppen, het is al een poos weg, af en toe een loopneus.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 0:50

Gelukkig zit ze momenteel haar brood weg te kanen als een bootwerker, dus dat zit nog wel goed haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Roza ma 11 feb 2013 - 0:53

Dat is tovh vrij normaal? Toen ik nog op het KDV werkte waren de meeste continu verkouden..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Pink! ma 11 feb 2013 - 0:55

Tja het hoort erbij, hier ook zo'n beetje continu verkouden. Als ze naar de basisschool gaan word het beter.
Ze moeten hun immuunsyteem nog ontwikkelen en daar hoort het vele verkouden zijn bij.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 1:03

Het hoort er idd bij. Zelfs op de bso zijn er kinderen die in september al beginnen te snotteren en de hele herfst/winter verkouden zijn. Het is heel vervelend maar gelukkig niet het ergste wat ze kunnen hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Annemie ma 11 feb 2013 - 1:05

Mijn zoontje was de eerste 2 jaar ook continu verkouden, vooral in de wintermaanden, dan ging get een paar dagen goed en dan begon het weer, hij had ook steeds oorontsteking.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Manderijn ma 11 feb 2013 - 1:11

Hier is de jongste ook meer wel verkouden dan niet. Als het maar loskomt, en hij dus inderdaad veel snotneuzen heeft doe ik er niks aan. Pas als het vast zit, en hij moeilijk ademt/eet/slaapt daardoor, smeer ik iets of geef ik er wat voor.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Parel ma 11 feb 2013 - 1:21

Ze is gewoon weerstand aan het opbouwen.
Ik ken mensen op middelbare leeftijd die in het najaar doorlopend verkouden zijn.
Heel vervelend, maar niet erg, lijkt me.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  sandra ma 11 feb 2013 - 1:40

Hier is de jongste ook sinds het najaar bijna doorlopend verkouden, hoort er volgens mij een beetje bij bij die kleintjes (jammergenoeg!)
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Sterrin_ ma 11 feb 2013 - 2:09

Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  sandra ma 11 feb 2013 - 2:13

Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed :nopompom: Heel herkenbaar!
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Sterrin_ ma 11 feb 2013 - 2:22

sandra schreef:
Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed Wéér verkouden 1270000679 Heel herkenbaar!

Echt groen soms, bah! pale

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  _Lana_ ma 11 feb 2013 - 2:22

Heel herkenbaar!!
En het hoort er inderdaad bij. Sinds ze hier naar het KDV gaan ( augustus ) zijn ze ook non stop verkouden. Soms is het heel even weg en met dezelfde vaart weer terug.

Ze zijn in ieder geval goede weerstand aan het opbouwen Wink.

Ik loop bijna de hele dag met een zakdoek in mijn handen en na hun slaapje moet ik bijna krabben, haha.
Verder hoesten ze heel erg veel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  _Lana_ ma 11 feb 2013 - 2:23

Sterrin_ schreef:
sandra schreef:
Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed Wéér verkouden 1270000679 Heel herkenbaar!

Echt groen soms, bah! pale


Haha, dit is ook zo herkenbaar Laughing.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Sterrin_ ma 11 feb 2013 - 2:29

_Lana_ schreef:
Sterrin_ schreef:
sandra schreef:
Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed Wéér verkouden 1270000679 Heel herkenbaar!

Echt groen soms, bah! pale


Haha, dit is ook zo herkenbaar Laughing.

Ja, dat krabben ook hoor! Ik hou gewoon niet van groene loopneuzen, zielig voor ze, maar ik loop er constant achteraan ze op te vangen, haha! En na het slapen ook lekker poetsen, haha!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Coco ma 11 feb 2013 - 2:32

Gelukkig zijn ze hier niet heel vaak verkouden geweest, want ze zijn dan echt 24/7 aan het zeuren en niks mee te beginnen. Maar nu ze sinds januari naar de psz aan zijn ze al wel twee keer flink verkouden geweest. Voorgaande 2,5 jaar was het max. 3 x per jaar.

Wat bedoel je met ze hapt als een vis in het droge naar lucht? Bedoel je dan een versnelde ademhaling of dat ze moeilijk ademhaalt?
Ik ben vrijdagavond met mijn zoontje naar de HAP geweest omdat hij een versnelde ademhaling had, rond de 60 x per minuut ipv 20-30 wat normaal is voor zijn leeftijd. Aan de telefoon vertelde ze dat een versnelde ademhaling bij kinderen ze ze altijd willen zien, dus als je dat ermee bedoelt, dan zou ik de huisarts wel weer even bellen. Hier bleek het longontsteking.
Maar verder is vaak verkouden heel normaal bij kleine kinderen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  _Lana_ ma 11 feb 2013 - 2:41

Sterrin_ schreef:
_Lana_ schreef:
Sterrin_ schreef:
sandra schreef:
Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed Wéér verkouden 1270000679 Heel herkenbaar!

Echt groen soms, bah! pale


Haha, dit is ook zo herkenbaar Laughing.

Ja, dat krabben ook hoor! Ik hou gewoon niet van groene loopneuzen, zielig voor ze, maar ik loop er constant achteraan ze op te vangen, haha! En na het slapen ook lekker poetsen, haha!

Daar heb ik ook zo´n hekel aan, kindjes die met korstjes onder de neus lopen. Ik veeg het ook altijd meteen weg. Maar soms als ik het even niet door heb, dan zie ik ineens zoon of dochter heel gek doen met hun mond en tong en dan hangt er ineens iets ( ik zal de details besparen ) onder hun neusje, wat ze proberen ´op te vangen´ Laughing.

Ik ben blij als het weer voorjaar wordt, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Printje ma 11 feb 2013 - 2:44

R is ook vrijwel continue verkouden word er soms echt simpel van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Happydobby ma 11 feb 2013 - 2:53

Sterrin_ schreef:
sandra schreef:
Sterrin_ schreef:Hier is dat ook op en af, ze zijn nu bijna 2, maar meer verkouden geweest dan niet. Ze zijn er gelukkig niet altijd ziek van, maar altijd maar die loopneuzen enz is ook niet fijn. Ik kan hier dan ook elke dag de bedjes verschonen.

Ik ga er eigenlijk nooit mee naar de dokter, zolang ze niet echt ziek zijn verder. Maar vervelend is het zeker!

Ja heerlijk he al dat snot op het beddengoed Wéér verkouden 1270000679 Heel herkenbaar!

Echt groen soms, bah! pale

+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Lejow ma 11 feb 2013 - 3:20

Nee, bedoelde meer tijdens het eten en drinken, dat ze tussen de happen door echt naar lucht hapt, omdat door haar neus ademen echt onmogelijk is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  sandra ma 11 feb 2013 - 5:07

Ik had voor S.tijn toen van die pipetten met zoutoplossing, die kneep ik dan in z'n neus half leeg, is even drastisch maar het spoelt wel echt goed schoon, en zoutoplossing mag je gewoon gebruiken. Ik deed het dan voor het voeden inderdaad.

Dit deden ze toen bij hem in het ziekenhuis ook toen hij daar lag, even een flinke sloot zoutoplossing in die neus en dan kwam het meeste er wel uit..
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Tania ma 11 feb 2013 - 10:34

M. was ruim een week toen ze voor het eerst verkouden werd en dat is tussendoor een paar keer een paar dagen weg geweest maar verder is ze alleen maar verkouden geweest. Het snot loopt nu ook weer met grote stralen haar neus uit. Ze likt het af en gaat verder spelen pale

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wéér verkouden Empty Re: Wéér verkouden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum