Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grrr...

+2
Yzma
Try
6 plaatsers

Ga naar beneden

Grrr...  Empty Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 10:59

Stoom komt uit mijn oren, wat een onzin is dit weer zeg!
Mijn zusje wilt een jaar naar een american high school, superleuk natuurlijk (had ik ook gewild maar was destijds geen geld voor) en daar moet heel veel voor geregeld worden. Zo moet er ook een brief in het Engels worden geschreven door beide ouders. Mijn vader heeft mij gevraagd dat voor hem te doen omdat zijn engels, en zijn typkunsten niet optimaal zijn en hij dan superlang bezig is terwijl ik dat veel sneller af heb. No problemo.
Nu belde mijn moeder er net over op en toen mijn vader zei dat ik dat zou doen begon ze te zeuren dat het wel zijn tekst moest zijn (duhh). Een paar minuutjes later belde ze weer op (ik nam op) en zei ze niet eens hoi maar gelijk "het moet wel positief zijn he?!". Ja duhh, dat snap ik ook wel..
Belde ze net weer mijn vader op, dat ze vond dat hij het zelf moest doen want het mocht niet mijn tekst zijn enzo. Hij gaf toen weer aan dat wij het al samen hebben besproken en dat ik weet wat er ongeveer voor antwoorden op de vragen gegeven moeten worden. Toen kreeg ik mijn moeder aan de lijn en toen begon ze weer dat het positief moet zijn waarop ik weer zei dat ik dat snapte en zou doen. Toen zei ze weer dat het wel zijn tekst moest zijn want ik vond mijn zusje toch een verwend nest. Ik reageerde dat zij dit ook is maar dat ik dat niet in zo'n brief zal zetten. Weer begon ze te zeuren en te zeiken en ik heb opgehangen. Ik bewijs mijn zusje (en mijn moeder) een dienst door dit voor mijn vader te doen en dan loopt ze zo achterlijk te doen.
Natuurlijk snap ik dat zoiets positief moet zijn maar ik ga niet zeggen dat mijn zusje ontzettend makkelijk is en dat er nergens rekening mee gehouden hoeft te worden in een gastgezin want ze eet bijvoorbeeld geen groente. Ik denk ook dat het in haar nadeel werkt als dit niet vermeldt wordt en ze wordt geplaatst in een gezin die daar geen rekening van houdt (daarbij werd dit ook al duidelijk in een interview dat de organisatie met haar heeft gehad).

Grr, moest het echt even kwijt, klinkt misschien overdreven zo maar er zit een hele geschiedenis achter.. stond echt op ontploffen net!
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:07

Ik begrijp het wel; maar probeer het je niet teveel aan te trekken meis. Ik snap dat je moeder het, voor de zekerheid, wil vermelden, maar dat ze dat dan 10x doet vind ik echt belachelijk, en ik zou ook woest zijn geworden. Je kan je vader ook niét helpen, maar dan wordt het een stuk minder goed, en komt je zusje er niet doorheen - dus ik vind het alleen maar lief van jou!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:07

Waarom doet je zusje het niet zelf in samenwerking met je vader? Of desnoods je moeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Yzma vr 17 dec 2010 - 11:10

Ik snap dat het vervelend voor jou is, dat je wilt helpen maar dat je moeder je nu wantrouwt. Echter, omdat je niet al te goede verhouding hebt met je zusje (en moeder), kan ik me wel voorstellen dat je moeder zich een beetje druk maakt om de brief. Hoewel ik je er zelf niet voor aanzie om je eigen teksten in die brief te gaan zetten. Niet druk maken, laat je niet kennen, gewoon schrijven. Niet voor je moeder of zusje, maar om je vader te helpen.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 11:43

Yzma schreef:Niet voor je moeder of zusje, maar om je vader te helpen.
Dat is ook de enige reden waarom ik het doe.

Liva: zij doen het niet omdat mijn zusje daar te lui voor is. Ze zou het vandaag naar mijn vader sturen zei ze vanmiddag, na herhaaldelijk gebeld te zijn door mijn vader heeft ze het na 10 uur vanavond gemailt..

Ik snap ook wel dat mijn moeder het wilt bevestigen, maar een keer is genoeg en ze zal toch ook wel moeten weten dat ik verstandig en volwassen genoeg ben om te begrijpen dat dit een positief stukje moet worden omdat het haar acceptatie betreft. Maar ipv dat aan te nemen zegt ze het nog een paar keer op een rot-toon, en doet ze net of ik een af andere retard ben.. :S En legt ze er nog tijdsdruk op (jaa het moet wel voor zondag af zijn, maar het liefst morgen, blababla). Zit er wel over te denken om dat ding om te zetten in een pdf bestand zodat ze er niets aan kan veranderen Twisted Evil want dat zal niet nodig zijn, anderzijds is het kinderachtig en wellicht te veel onnodig werk.. Ach, ik houd maar voor ogen dat ik het voor mijn vader doe..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Yzma vr 17 dec 2010 - 11:47

PDF-je is zo gemaakt hoor smile
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 11:53

Yzma schreef:PDF-je is zo gemaakt hoor smile
Ja, normaal doe ik het via google documents dan is het zo gedaan, maar dit is wellicht een goed moment om mijn LaTeX-skills te oefenen, dan duurd het wat langer smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Yzma vr 17 dec 2010 - 11:59

Anders mag je het me mailen, als je wilt, dan maak ik er snel een pdf-je voor je van.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 12:07

Yzma schreef:Anders mag je het me mailen, als je wilt, dan maak ik er snel een pdf-je voor je van.
Thanks! Ik ga het morgen op het vliegveld schrijven en mail je dan wel smile mocht het dan niet lukken dan stuur ik 'm wel gewoon door (of ga het toch in LaTeX proberen)
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gizmo vr 17 dec 2010 - 22:49

Waarom laat je het niet je zusje haar probleem? Zij wil dit graag, dan zal ze het ook zelf moeten schrijven. Als ze te lui is, dan is het haar probleem lijkt mij.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 22:57

Gizmo schreef:Waarom laat je het niet je zusje haar probleem? Zij wil dit graag, dan zal ze het ook zelf moeten schrijven. Als ze te lui is, dan is het haar probleem lijkt mij.

In principe wel ja, maar mijn vader moet een parental statement ofzo schrijven dus ik doe het voor hem (ookal is het voor haar).. Ik vind eigenlijk ook dat het haar probleem is hoor, maarja, mijn paps heeft mij gevraagd..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:25

Minella schreef:Ik begrijp het wel; maar probeer het je niet teveel aan te trekken meis. Ik snap dat je moeder het, voor de zekerheid, wil vermelden, maar dat ze dat dan 10x doet vind ik echt belachelijk, en ik zou ook woest zijn geworden. Je kan je vader ook niét helpen, maar dan wordt het een stuk minder goed, en komt je zusje er niet doorheen - dus ik vind het alleen maar lief van jou!!

Ik ben het eens met Minella!

Off topic: Waarschijnlijk heb ik het niet meegekregen maar ik vroeg me af hoe het nu met je vader is. Voor een poos geleden moest hij toch allemaal onderzoeken ondergaan waar je je heel erg zorgen over maakte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try vr 17 dec 2010 - 23:44

Yvaine schreef:
Off topic: Waarschijnlijk heb ik het niet meegekregen maar ik vroeg me af hoe het nu met je vader is. Voor een poos geleden moest hij toch allemaal onderzoeken ondergaan waar je je heel erg zorgen over maakte?

Lief dat je het vraagt: Hij is sindsdien 2x geopereerd en het gaat nu wel weer goed met hem geloof ik smile Er is niets engs gevonden (of dat heeft hij mij niet verteld Wink ) maar alles is dus wel weer goed smile

On topic: ik zal zeker mn best doen want zo'n jaar weggaan zal mijn zusje goed doen (al denk ik niet dat ze erdoorheen komt, er mogen er maar een een stuk of 10 van de >50 aanmeldingen ofzo..)
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 0:22

Gelukkig! Dat is fijn om te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Pompoen za 18 dec 2010 - 0:34

Try, ik weet niet bij welke organisatie je zusje wil gaan, maar AFS organiseert ook highschoolyears, wellicht een idee om ook daar te kijken? http://www.afs.nl/high_school_programma-13.pagina?artid=25
Ik ben met deze organisatie weg geweest en heb goede ervaringen. Ze zijn non profit! (maar 't blijft duur)
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 0:40

Ik ben met YFU naar het buitenland gegaan. Ook goede ervaringen, maar ook erg duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Leska za 18 dec 2010 - 0:53

Try schreef:
Yzma schreef:Anders mag je het me mailen, als je wilt, dan maak ik er snel een pdf-je voor je van.
Thanks! Ik ga het morgen op het vliegveld schrijven en mail je dan wel smile mocht het dan niet lukken dan stuur ik 'm wel gewoon door (of ga het toch in LaTeX proberen)
Jij hebt toch een macbook? Als je op printen klikt staat er links onderin het venster (bij mij althans) een knopje pdf, dan kan je het opslaan als pdf. Verder kan je als je word hebt het bestand opslaan als pdf en als je pages hebt klik je op exporteer en dan kan je het opslaan als een pdf Wink
Leska
Leska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try za 18 dec 2010 - 0:54

тыквашка: daar wilt zij ook mee gaan smile Mijn tante is daar ook ooit mee geweest en dat was heel goed bevallen. En mijn moeder vind het een fijn idee dat het gastgezin niet betaald krijgt (dus het doet omdat ze het leuk vinden)
Waar ben jij naartoe geweest?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try za 18 dec 2010 - 0:55

Leska schreef:
Jij hebt toch een macbook? Als je op printen klikt staat er links onderin het venster (bij mij althans) een knopje pdf, dan kan je het opslaan als pdf. Verder kan je als je word hebt het bestand opslaan als pdf en als je pages hebt klik je op exporteer en dan kan je het opslaan als een pdf Wink

Super smile thanks!
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 0:57

Try schreef:тыквашка: daar wilt zij ook mee gaan smile Mijn tante is daar ook ooit mee geweest en dat was heel goed bevallen. En mijn moeder vind het een fijn idee dat het gastgezin niet betaald krijgt (dus het doet omdat ze het leuk vinden)
Waar ben jij naartoe geweest?

Dat was toen inderdaad ook mijn reden om voor YFU of AFS te gaan, dat de gastgezinnen daar niet betaald krijgen en het dus puur uit goede bedoelingen doen.

Ik zou trouwens je moeder proberen te negeren en je vader inderdaad helpen, omdat hij het gevraagd heeft, maar je verder niet te veel bedenken dat het voor je verwende zusje is. Een jaartje buitenland klinkt voor haar wel als een goed idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try za 18 dec 2010 - 1:24

June schreef:
Try schreef:тыквашка: daar wilt zij ook mee gaan smile Mijn tante is daar ook ooit mee geweest en dat was heel goed bevallen. En mijn moeder vind het een fijn idee dat het gastgezin niet betaald krijgt (dus het doet omdat ze het leuk vinden)
Waar ben jij naartoe geweest?

Dat was toen inderdaad ook mijn reden om voor YFU of AFS te gaan, dat de gastgezinnen daar niet betaald krijgen en het dus puur uit goede bedoelingen doen.

Ik zou trouwens je moeder proberen te negeren en je vader inderdaad helpen, omdat hij het gevraagd heeft, maar je verder niet te veel bedenken dat het voor je verwende zusje is. Een jaartje buitenland klinkt voor haar wel als een goed idee.
Ik bedenk me net dat ik ooit via de YFU die japanse beurs heb gekregen Rolling Eyes wist niet dat zij ook non-profit waren joh smile

En idd, dat houdt ik ook voor ogen, en ik denk dat het haar goed zal doen ALS ze uitgekozen wordt. Ik denk dat ze voor haar 10 andere (leukere) meiden kunnen vinden..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 1:29

Try schreef:
En idd, dat houdt ik ook voor ogen, en ik denk dat het haar goed zal doen ALS ze uitgekozen wordt. Ik denk dat ze voor haar 10 andere (leukere) meiden kunnen vinden..

Bij YFU was het wel anders. Je had wel eerst een gesprek en iedereen moest inderdaad allemaal formulieren over je invullen, maar je moest gewoon door die screening. In principe was het verder gewoon zo dat degene die zich het eerste had opgegeven, naar die plaats mocht en mochten er meer aanmeldingen zijn, dan gingen ze gewoon alsnog pogingen doen om een gastgezin voor je te vinden. Bij YFU hadden ze overigens drie landen waar je ook projectwerk kon doen, dat heb ik gedaan. Ik heb dus geen highschool-ervaring.

Het lijkt me wel moeilijk om zo over je zusje te denken, maar dat komt misschien ook, omdat ik een goede band heb met mijn broer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Try zo 19 dec 2010 - 10:02

ik heb een hele nette positieve brief geschreven met af en toe een eerlijke noot (dietary preferences, stubborn due to age) maar ook gesproken over haar zogenaamde bubbly and friendly personality, very sociable, independent, etc., etc. en ik heb 'm als PDF opgeslagen (thanks voor de tip nogmaals, werkte super) en toen kreeg ik onderstaande in een mail:
"Het was wel gek dat toen ik het document gekopieerd had en in Wordpad ging plakken, elk woord onder het vorige stond. Kreeg 't niet achter elkaar. Ik moest 't dus overtypen...."

ik heb daarop gereageerd dat het toch prima was zoals het was en dat ik niet snapte waarom ze het over moest typen, ben benieuwd of ik antwoord krijg :S ben echt super geirriteerd! Ik heb er een hele tijd aan gezeten en ik doe dat niet zodat zij het vervolgens nog kan aanpassen, dan had ze 'm zelf moeten schrijven!!! :@
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Pompoen zo 19 dec 2010 - 10:09

Try schreef:тыквашка: daar wilt zij ook mee gaan smile Mijn tante is daar ook ooit mee geweest en dat was heel goed bevallen. En mijn moeder vind het een fijn idee dat het gastgezin niet betaald krijgt (dus het doet omdat ze het leuk vinden)
Waar ben jij naartoe geweest?

Ik ga je even een PM sturen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Boss di 21 dec 2010 - 6:16

Haha jezus, je zusje lijkt m'n ex wel. Die was ook altijd zo lui en alles moesten anderen maar doen.
Als ik jou was zou ik gewoon tegen je zusje zeggen: zoek het lekker zelf uit!
Zij wil toch per se naar een american high school gaan? Dan moet ze maar zelf moeite er in steken

Boss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrr...  Empty Re: Grrr...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum