Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby/kindje wat bang is voor geluiden

+6
Happydobby
loesje
SarahKey
Star007
Ayla
Floor
10 plaatsers

Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 8:28

Onze zoon is erg bang voor geluiden, het is net of hij er heel erg van schrikt en hij zet het dan echt op een oorverdovend krijsen.
Moet hem dan echt vasthouden om te troosten en hem stil te krijgen (als hij blijft liggen waar hij lag en ik troost hem dan wordt hij niet stil)
Zijn er meer kindjes/baby's dit dit hebben? gaat dit over?

Om een voorbeeld te geven, hij schrikt van onverwachte geluiden (zoals hoesten of niezen van iemand in de ruimte waar hij is) maar ook als ik in een andere ruimte met de deur open de stofzuiger aan zet en gewoon rustig ga stofzuigen (en ondertussen vrolijk tegen hem blijf praten) begint hij toch met huilen/krijsen als ik bij hem in de buurt kom met de stofzuiger.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 8:43

onze dochter had dit ook, maar dit is toch eigenlijk heel normaal? Je zoon schrikt van onverwachte geluiden, waarvan hij nog niet weet wat het is. Jij weet dat niezen, niezen is, maar dat weet hij niet! Stofzuigergeluid is ook eng als je niet weet wat het is, het is een constant hard geluid. Onze dochter is nog steeds bang voor de stofzuiger, van dingen als niezen schrikt ze niet meer, wanneer dit over is gegaan weet ik niet, ik denk vanaf het moment dat ze het besef kreeg dat niezen, niezen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 8:46

Dat vraag ik dus of dat normaal is. Ik heb er geen verstand van. Ik stofzuig elke dag en vind het dan zo zielig dat hij zo overstuur is. (hij heeft het ook echt van de gekste dingen, een kraan die ik open draai of de waterkoker die afslaat, zo'n klik geluidje)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 9:02

Volgens mij is het bij dat soort geluiden niet 'normaal' (gebruikelijk) dat baby's zo heftig reageren. Maar je zoon heeft het sowieso wat moeilijk gehad, toch? Ik weet niet meer precies wat, alleen dat hij het alleen bij jouw op de arm fijn vond. Het kan zijn dat het sowieso al ergens last van heeft en dat een geluid dan net teveel kan worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 9:10

Twellie schreef:Volgens mij is het bij dat soort geluiden niet 'normaal' (gebruikelijk) dat baby's zo heftig reageren. Maar je zoon heeft het sowieso wat moeilijk gehad, toch? Ik weet niet meer precies wat, alleen dat hij het alleen bij jouw op de arm fijn vond. Het kan zijn dat het sowieso al ergens last van heeft en dat een geluid dan net teveel kan worden?
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Ayla vr 2 maa 2012 - 9:15

Dat is ook mijn gedachte Floor, dat er misschien al iets is... E.lena reageert niet zo sterk, en heeft ze ook nooit gedaan. Ja als de hond blaft, dan schrikt ze, en als er ooit geboord moet worden, maar van "normale" geluiden wordt ze nog niet koud of warm.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 9:41

ik vind het ook vooral zo zielig dat hij dan zo overstuur reageert, ik snap dat hij veel geluiden nog niet kent en er dus van kan schrikken maar ik vind sommige dingen toch wel erg gek/raar (ik bedoel een kraan die aan gaat is toch geen hard/hoog/laag/scherp geluid, anders kan ik me voorstellen dat het geluid irriterend is en dat hij schrikt. Nu hoor ik natuurlijk zelf slecht dus ik moet al erg nadenken over geluiden vandaar dat ik hier toch even mijn vraag kwijt wou)
Hij vind het over het algemeen nog steeds alleen maar fijn bij mij op de arm/schoot, dus veel uren van de dag heb ik hem vast (zelfs in de draagdoek is het dan niet goed, dan moet ik hem echt vasthouden zoals ik altijd doe en dan is hij rustig).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 10:28

Floor, dat is toch best wel apart of niet, dat hij alleen dan tevreden is? Is dat voor jou ook niet slopend? Misschien zou je eens bij het consultatiebureau kunnen aangeven dat dit zo gaat en kunnen zij je advies geven over hoe verder, bijvoorbeeld een doorverwijzing geven naar een kinderarts. Het kan ook zijn dat je zoon heel erg overprikkeld is wegens slaapgebrek en daarom zo heftig reageert op geluiden. Slaapt je zoon 's nachts wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 10:29

En heb je al geprobeerd hem in te bakeren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Star007 vr 2 maa 2012 - 10:32

D. schrikt en huilt wel eens als ik, of iemand anders ,uit het niets in eens hard praat.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 10:35

op dagen zoals vandaag is het erger, hij heeft overdag maar 2x 1 uurtje geslapen en ligt nu eindelijk (op mijn arm) te slapen. Als hij zo weinig slaapt is hij ook meer schrikkerig van geluiden. overprikkelt is hij inderdaad snel.
's nachts slaapt hij door van +/- 00.00 - 7.00 uur.
Inbakeren doen we niet. hij draait zich ook constant op zijn buik.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 10:44

Wow, daar is hij dan vroeg mee, mijn dochter is ongeveer even oud, maar die 'doet nog niks', alleen veel lachen baby/kindje wat bang is voor geluiden 561177 .

En wat dacht je ervan om een keer de hulp van bijvoorbeeld een kinderarts in te schakelen, er moet toch een reden zijn dat hij zo slecht slaapt en wie weet kan een arts die vinden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 19:54

Hij is vroeg met rollen inderdaad, dat doet hij al een maand. Maar voorheen deed hij het een paar keer per dag, sinds een dag of 5 draait hij elke 10 minuten wel op z'n buik als hij op z'n rug ligt.
Ik weet niet, een kinderarts is meteen zo dramatisch denk ik. Hij is verder gewoon vrolijk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  SarahKey vr 2 maa 2012 - 20:51

Ik denk ook dat het niet 'normaal' is. Siem schrikt ook wel, als iemand opeens niest, maar dan zie je zijn handjes even schokken en hij slaapt dan gewoon verder. En juist stofzuigen slaapt hij goed op.

Maar naar een kinderarts is ook meteen wel een uiterste. Vind ik ook meteen zo dramatisch.

Maar wel zielig idd, als je hem dan echt op moet pakken om te troosten. Ook niet handig voor jezelf en het huishouden. Misschien kun je als hij in de box ligt sowieso muziek opzetten. Zodat er al geluid is in de kamer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  loesje vr 2 maa 2012 - 21:27

a heeft dat ook gehad dat hij van veel dingen schrok en dat is helemaal goedgekomen dus kan ook gewoon een fase zijn.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Happydobby vr 2 maa 2012 - 22:34

M. schrok ook van natuurlijke geluiden zoals hoesten en niezen. De stofzuiger of een geluid van de tv dan weer niet. Hier is het vanzelf overgegaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  studiebol vr 2 maa 2012 - 22:58

Mijn vriend niest soms heel hard en dan schrikken de dames wel, als in dat ze bewegen met hun handjes of even hun ogen heel ver open doen, maar verder niks. Ze hoeven er nooit heel hard van te huilen of te krijsen.

floor, misschien zeg ik wel iets heel doms hoor, maar ik neem aan dat zijn gehoor getest is? Is het erfelijk wat jij hebt? Misschien hoort hij gewoon heel weinig en als er dan ineens een heel hard geluid is, dat hij dat ineens heeeel goed binnen krijgt en dat hij daarom schrikt, omdat hij niet gewend is om veel geluid te horen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Floor vr 2 maa 2012 - 23:56

studie, dat is niet dom, daar hebben we ook aan gedacht maar hij hoort gewoon goed.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  blondje1313 za 3 maa 2012 - 0:00

Kun je ook té goed horen?

Lotte schrok op het begin ook heel snel, maar niet van doorgaande geluiden zoals de stofzuiger, tv of een gesprek, maar wel van plotselinge geluiden, zoals onze hond die hard blaft, hard roepen en niezen. De eerste dagen op het kdv had ze ook last van alle geluiden en drukte van de kinderen daar, maar dat is eigenlijk heel snel beter gegaan.
Wij merkten hier veel verandering sinds ze 3,5 maand is, ze is minder eenkennig en niet zo schrikkerig meer.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Funk za 3 maa 2012 - 0:04

Floor,

L. had dit ook heel erg, dit was een gevolg van het Kiss syndroom. Nu is het stukken beter, o.a. door inbakeren.
Sterkte ermee!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Tiara za 3 maa 2012 - 0:16

Happydobby schreef:M. schrok ook van natuurlijke geluiden zoals hoesten en niezen. De stofzuiger of een geluid van de tv dan weer niet. Hier is het vanzelf overgegaan.

Hier ook, in het begin vond ze het eng als ik de hik had. Dan trok ze een pruillip en moest ze soms huilen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby/kindje wat bang is voor geluiden Empty Re: baby/kindje wat bang is voor geluiden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum