Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit logeren...

+15
PapillonRose
Darius
Clapperdie
Summerlovin
Rush
Pineco
Shopaholic
NoMercy
ekjir@M
Sterrin_
Twellie
Liadan
studiebol
Manderijn
Printje
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Uit logeren...

Bericht  Printje za 27 apr 2013 - 9:10

R wilde vandaag heel graag bij opa en oma logeren. Dus hij mocht bellen en het was prima dus wij hem daar afgezet uitgelegd dat wij weer naar huis gingen, dat we N meenamen maar het was prima want hij wilde heel graag daar slapen....

Aangezien het al vaker zo gegaan is was ik erg benieuwd of hij echt daar ging slapen en inderdaad....net ging de telefoon. R wilde toch echt naar huis... Helemaal verdrietig hij miste mama wilde knuffelen en vooral naar huis.

Nu ligt mijn lieve kleine ventje dus weer veilig in zijn eigen bedje. Hahaha mijn kleine held.


Herkenbaar voor iemand?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Manderijn za 27 apr 2013 - 9:15

Ik vind het alleen al stoer dat hij het wel wil!
Bijzaak dat het dan nog niet lukt. Ik denk wanneer je een jaartje verder bent dat het voor hem beter te begrijpen is dat hij morgen weer naar huis komt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  studiebol za 27 apr 2013 - 9:15

Haha nee. Ze hebben afgelopen nacht bij opa en oma gelogeerd. Heb ze van vanmorgen opgehaald en verschillende keren stond ze vandaag bij de deur opa? Opa? En als ik daar niet op reageerde was het oma? Oma?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Printje za 27 apr 2013 - 9:16

Ow maar dat vinden wij ook hoor. Zijn Thomas tas daar moest alles in, hij was helemaal blij. Hebben er verder ook geen woorden aan vuil gemakt toen hij thuis kwam. Hij was helemaal blij, ow mijn mama, ow mijn papa, ow mijn N.

Hij is net als zijn mama gewoon het liefste gewoon thuis bij zijn mama.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Manderijn za 27 apr 2013 - 9:20

En wat lief dat je er ook gewoon in mee gaat terwijl je eigenlijk weet dat het niet gaat lukken.

Het zal uiteraard verschil maken of je kind het logeren gewend is ja of nee. Ik ben er maar van uit gegaan dat het bij jullie zo is dat logeren niet op regelmatige basis gebeurt. Hier dus ook niet. Mochten we al oppas nodig zijn, en dat is heel weinig, dan komen mijn ouders of schoonouders hier, en blijven de kinderen in hun eigen bed. De oudste weet wel wat logeren is, vorig jaar is ze te logeren geweest omdat wij een bruiloft ver weg hadden. Ze vraagt me wel eens, ik zeg ook altijd wel dat het mag, maar ze zet nooit echt door.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Printje za 27 apr 2013 - 9:22

Nee waar we ruim drie jaar geleden riepen dat hij geregeld uit logeren zou gaan, de keren zijn volgens mij op 1 hand te tellen.
Hij vindt het idee van bij opa en oma slapen leuk denk ik maar wanneer het echt zover is...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Liadan za 27 apr 2013 - 9:47

Mijn kinderen hebben allebei nog nooit ergens gelogeerd. Dochter zegt de laatste tijd wel steeds vaker dat ze een keer wil logeren bij mijn schoonzus of bij opa en oma, maar als het puntje bij paaltje komt wil ze niet meer. Vinden wij geen probleem (ik hoop dat ze het wel wil voordat ze naar groep 3 gaat want dan gaat ze op schoolkamp. Al zullen we haar daar niet laten slapen als ze daar dan niet aan toe is).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Twellie za 27 apr 2013 - 9:52

Liadan: wat vroeg of niet voor een schoolkamp? Is het dan gewoon een paar daagjes?

Mijn dochter is ook zo'n held op sokken. Soms heeft ze het er wel over dat ze ergens wil logeren, maar uiteindelijk wil ze het dan toch niet. Gelukkig maar, want ik ben er zelf ook nog niet echt aan toe dat ze ergens anders gaat slapen Neutral. Alleen bij mijn broer zou ik er geen moeite mee hebben denk ik.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Liadan za 27 apr 2013 - 9:56

Twellie schreef:Liadan: wat vroeg of niet voor een schoolkamp? Is het dan gewoon een paar daagjes?

Mijn dochter is ook zo'n held op sokken. Soms heeft ze het er wel over dat ze ergens wil logeren, maar uiteindelijk wil ze het dan toch niet. Gelukkig maar, want ik ben er zelf ook nog niet echt aan toe dat ze ergens anders gaat slapen Neutral. Alleen bij mijn broer zou ik er geen moeite mee hebben denk ik.
Ja, ik vind het ook heel erg vroeg en ik vind het ook echt helemaal niks. Maar volgens mij is het vrij normaal op een Jenaplanschool. Het is dan volgens mij 1 nacht, maar kan ook 2 nachten zijn. (en ik hoop bijna dat ze dan net toevallig ziek is zodat ze niet hoeft silent ). Gelukkig duurt het nog even voor het zover is, misschien denk ik er dan anders over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Sterrin_ za 27 apr 2013 - 9:58

Herkenbaar, voor mezelf. Wink Hoevaak mijn moeder me vroeger wel niet bij mn opa en oma heeft gebracht, zelf bleef ze dan nog een poosje, om mij vervolgens weer gewoon mee te kunnen nemen omdat ik zo verdrietig was. Ik heb nogsteeds last van heimwee. Best vervelend. Vakantie hoeft van mij ook nooit zo nodig. Het is dat man en kinderen het zo graag doen. Ikzelf tel de dagen dan af... Embarassed

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Manderijn za 27 apr 2013 - 10:00

Ik werd vroeger gewoon ziek van heimwee. 2 dagen was wel de max. Nu met mijn eigen gezin vind ik het wel te doen, en geniet ik er ook van. Maar een hobby is het zeker niet. Ik hecht nogal waarde aan mijn eigen plek!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  ekjir@M za 27 apr 2013 - 10:01

Mijn kinderen gaan eigenlijk overal wel slapen. Mijn broer was ook zo, die werd steevast om 23 uur thuis gebracht als hij ging logeren. Mijn ouders zijn een keer een weekendje weg geweest en m'n broer heeft alle adressen waar broertjes en zus te slapen waren en opa en oma gehad in 1 weekend. Was niks mee te beginnen. Ja naar z'n moeder maar die was de volgende dag pas weer thuis.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Twellie za 27 apr 2013 - 10:02

Liadan schreef:
Twellie schreef:Liadan: wat vroeg of niet voor een schoolkamp? Is het dan gewoon een paar daagjes?

Mijn dochter is ook zo'n held op sokken. Soms heeft ze het er wel over dat ze ergens wil logeren, maar uiteindelijk wil ze het dan toch niet. Gelukkig maar, want ik ben er zelf ook nog niet echt aan toe dat ze ergens anders gaat slapen Neutral. Alleen bij mijn broer zou ik er geen moeite mee hebben denk ik.
Ja, ik vind het ook heel erg vroeg en ik vind het ook echt helemaal niks. Maar volgens mij is het vrij normaal op een Jenaplanschool. Het is dan volgens mij 1 nacht, maar kan ook 2 nachten zijn. (en ik hoop bijna dat ze dan net toevallig ziek is zodat ze niet hoeft silent ). Gelukkig duurt het nog even voor het zover is, misschien denk ik er dan anders over.
Haha, ik zou dat denk ik ook hopen. Gelukkig is het maximaal twee nachten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  NoMercy za 27 apr 2013 - 10:02

Heeeel herkenbaar, hij vind het heerlijk bij opa en oma, totdat hij naar bed moet/gaat daar, dan kan ik 'm weer op komen halen! Half jaar geleden geprobeerd, en nu wachten wij er voorlopig nog maar even mee.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Shopaholic za 27 apr 2013 - 10:04

Nee want y slaapt graag bij opa en oma..en e is vanavond ook blijven slapen voor het eerst dus we zijn nu kinderloos en maandagavond ook maar dat komt omdat we met koninginnedag nasr diverse markten gaan.om speelgoed etc in te kopen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Printje za 27 apr 2013 - 10:05

NoMercy schreef:Heeeel herkenbaar, hij vind het heerlijk bij opa en oma, totdat hij naar bed moet/gaat daar, dan kan ik 'm weer op komen halen! Half jaar geleden geprobeerd, en nu wachten wij er voorlopig nog maar even mee.

Haha precies, ze hebbe ook allemaal leuke dingen gedaan en dat vindt hij allemaal even leuk. Hij vraagt ook echt helemaal niet om ons totdat hij dus naar bed moet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Pineco za 27 apr 2013 - 10:07

Ik had vroeger ook vreselijk veel last van heimwee. Iedere keer weer ging ik vol goede moed ergens logeren, maar je kon er donder op zeggen dat ik voor middernacht weer in mijn eigen bedje lag Uit logeren... 2474380249

Mijn dochter lijkt wat dat betreft gelukkig niet op mij. Als ze vakantie heeft vraagt ze bijna iedere dag of ze ergens mag logeren. Bij mijn ouders of schoonouders, bij mijn schoonbroer, bij haar peettante, allemaal geen probleem! Zij geniet ervan en ik vind het wel lekker om dan even wat tijd alleen met de jongste te hebben, die vanwege de borstvoeding nog niet uit logeren gaat.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Rush za 27 apr 2013 - 10:07

Zo ging het bij mij vroeger ook haha. Het was een regelrechte ramp. Zelf het slaapfeestje van m`n buurmeisje (direct naast m`n ouders) was een hell en toen was ik zelfs al veel ouder.

Ik ben in the end dus ook vrijwel nooit uit logeren geweest. Rolling Eyes

Edit; Ik zeg wel vrijwel nooit, maar ik bedoel eigenlijk maar 1x. Toen logeerde ik bij m`n oma, ver weg (50km.) van m`n ouders en zij hadden geen auto. Ik vergeet nooit meer dat m`n moeder `s ochtends om half 6 de eerste bus genomen heeft om me op te halen omdat ik al vanaf 11 uur `s avonds compleet over m`n toeren was. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Pineco za 27 apr 2013 - 10:15

Herkenbaar Rush! Ik heb zelfs heel lang opgezien tegen het schoolverlaterskamp en dat was bij ons maar 1 nacht Embarassed Gelukkig viel me dat alles mee en daarna heb ik eigenlijk ook nooit meer last van heimwee gehad. Ik dacht in die tijd ook altijd dat ik de enige was die heimwee had, goed te lezen dat er toch meer meiden waren die liever thuis sliepen.

Als ik bij mijn nichtjes ging logeren, wilde ik hen niet teleurstellen en ging ik netjes mee naar bed. Maar als zij dan sliepen, ging ik heel sneaky weer naar beneden en liet ik me alsnog ophalen door mijn ouders. Mijn nichtjes waren 's ochtends dus altijd zwaar teleurgesteld als ze erachter kwamen dat ik er weer van tussen was Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Summerlovin za 27 apr 2013 - 10:34

Pineco schreef:Herkenbaar Rush! Ik heb zelfs heel lang opgezien tegen het schoolverlaterskamp en dat was bij ons maar 1 nacht Embarassed Gelukkig viel me dat alles mee en daarna heb ik eigenlijk ook nooit meer last van heimwee gehad. Ik dacht in die tijd ook altijd dat ik de enige was die heimwee had, goed te lezen dat er toch meer meiden waren die liever thuis sliepen.

Als ik bij mijn nichtjes ging logeren, wilde ik hen niet teleurstellen en ging ik netjes mee naar bed. Maar als zij dan sliepen, ging ik heel sneaky weer naar beneden en liet ik me alsnog ophalen door mijn ouders. Mijn nichtjes waren 's ochtends dus altijd zwaar teleurgesteld als ze erachter kwamen dat ik er weer van tussen was Laughing

Dat eerste stuk had ik kunnen schrijven (al was mijn kamp in groep 8 drie dagen). Ik was toen echt bang om heimwee te krijgen maar het ging heel goed. Ook ik heb sinds dat moment nooit meer heimwee gehad. Ik had trouwens wel minder last van heimwee als mijn broer in hetzelfde huis logeerde.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Pineco za 27 apr 2013 - 10:39

En dat laatste is voor mij weer herkenbaar Summerlovin! Ik ging uiteindelijk maar één keer per jaar echt uit logeren, bij mijn oma, en dat was de keer dat mijn broertje ook mee ging.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Clapperdie za 27 apr 2013 - 19:10

T. Is nu al 3x uit logeren geweest denk ik. Hij gaat, nu nog, gewoon bij iedereen slapen.

Een paar maanden terug heeft de zus van mijn moeders vriend opgepast, die heeft hij nog niet zo vaak gezien maar we brachten hem daar en hij ging even spelen en daarna brachten zij hem zonder probleem naar bed.

Ik hoop dat hij zo makkelijk blijft logeren. Ik heb vroeger ook veel logeerd. Ik ging in de zomervakantie altijd drie weken naar mijn oom en tante omdat mijn ouders moetsen werken. Ik vond het altijd super leuk!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Darius za 27 apr 2013 - 19:28

Liadan: schoolkamp? Wat is de gedachte daarachter? Wij zijn nu met 3 kleuters, 3 peuters en 2 baby's op vakantie, en dat vind ik wel genoeg!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Liadan za 27 apr 2013 - 20:06

Bij het schoolkamp staat het groepsproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal. Dat is eigenlijk het enige wat ik er van weet, heb er nog niet verder naar gevraagd. Het is aan het begin van het schooljaar. Middenbouw gaat 2 dagen en bovenbouw 3 dagen. Volgens mij gaat de onderbouw er 1 dag naartoe, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 23:26

H niet. DDie gaat regelmatig logeren bij mijn ouders. Ze wil ook graag een keer naar mijn zus in Vlissingen maar dat willen wij nog niet. Als er dan iets is dan ben je natuurlijk niet zomaar daar.

A is nog nooit wezen logeren. Die slaapt ook niet echt dus dat willen we een ander ook niet aandoen. Als wij echt laat thuis zijn, vragen we of mensen hier op komen passen. Gelukkig weten de meeste wel wat een ander resultaat is dus komen ze hier naar toe als het nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit logeren... Empty Re: Uit logeren...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum