Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor het eerst uit logeren

+19
pindaatje
Barbabella
Julia
Flip Fluitketel
duckie
Liadan
joepie27
Annemie
Mida4you
loesje
Mamasapje
Annie24
Susan
Bloem86
moepie
Printje
sabje
miss22
LMCurious
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:52

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst gingen logeren bij iemand?
Bij wie was dat en is het allemaal goed gegaan?

Sliepen jullie kindjes toen ook al door of nog niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 8:54

Razz_ schreef:Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst gingen logeren bij iemand?
Bij wie was dat en is het allemaal goed gegaan?

Sliepen jullie kindjes toen ook al door of nog niet?

denk na een maand ongeveer. Nu is hij denk zo'n 8x uit logeren geweest...altijd bij mijn ouders.
Ging prima. Hij kijkt altijd wel even rond,...waar ie nu weer is beland Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  LMCurious za 25 jun 2011 - 9:09

Joris was een half jaar oud ongeveer. Toen hadden wij een bruiloft van mijn broer verder weg. En dus ook laat, dus toen is hij bij mn schoonouders blijven slapen. Hij sliep al heel lang door dus dat was geen punt. En alles is gewoon goed gegaan ja. Wij hadden trouwens wel meteen als voorwaarde dat ze dus wel 1,5 moesten rijden zodat hij een deel van de bruiloft er wel bij was. Maar ook dat was geen probleem. Het enige wat ik merkte in eht begin was dat hij veel minder sliep, want als hij ook maar 1 kik gaf was hij volgens hij wakker en ingen ze hem halen, terwijl hij thuis veel langer zou slapen. Maar goed, voor die paar keer had ik er geen moeite mee.

Milou was 1,5 maand oud toen ze voor het eerst ging logeren bij mijn ouders. Ook ivm een bruiloft die erg laat zou worden, en juist omdat ze snachts nog niet doorsliep. (totdat ze die week ervoor daarvoor besloot dat van 23.00-6.00 slapen ook lekker was, maar daar hadden we neit op gerekend....haha) Ik had mn rust na de ks ook hard nodig, en had een hindoestaanse bruiloft, dus sowieso al 2 avonden dat weekend. Vond het wel lekker om zondags uit te kunnen slapen. Dit keer ging ook heel erg goed. Omdat ik nog niet voldoende bv had gekolfd had ik alleen kv meegegeven. (was bang dat mn ouders juist in de war zouden raken met hoeveel wanneer opwarmen etc.) En dat ging gelukkig heel erg goed. Sterker nog, beter dan met de bv, en hierdoor zijn we ook overgestapt.

Joris gaat eigenlijk gem. eens per maand bij iemand logeren. Ze vinden het allemaal zo gezellig. En nu merken we dat Milou dan ook gezellig mee zal gaan. Staan alweer 2 logeerpartijtjes gepland voor ze komende tijd.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  miss22 za 25 jun 2011 - 9:11

Ons mannetje was 3weken oud en heeft toen bij mijn ouders geslapen, dit ging hartstikke goed.

Hij is nu ruim 7mnd en is in totaal 3x uit logeren geweest, waarvan 2x, 2nachtjes achter elkaar
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:15

Hier is H nog nooit uit logeren geweest.
In die zin, mijn moeder past regelmatig op als wij izjn werken en dan slaapt ze daar ook.
En toen ik in het ZH lag, heeft ze bij mijn ouders geslapen maar toen sliep mijn man er ook.

Maar ze is nog nooit weggeweest omdat wij een feestje ofzo hadden.
Ze gaat altijd mee en slaapt dan daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:21

M. was ongeveer 2 maanden oud toen hij bij mijn schoonmoeder ging logeren. Nu gaat hij ongeveer 1 keer in de 2 weken daar slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  sabje za 25 jun 2011 - 9:50

M.ax is gister voor het eerst uit logeren geweest bij mijn ouders. Dit is goed gegaan. Is 1x wakker geworden voor zijn speentje. Dit gebeurt thuis meestal ook.
Willen nu ook een weekendje (1nacht) weg boeken (zat gratis bij de vakantie Very Happy). Dan gaat hij weer naar mijn ouders vind ik zelf het fijnst.

Wil je je mannetje ook laten logeren?
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 9:53

Mijn zoontje was 13 maanden en mijn dochter is nog nooit een hele nacht van huis geweest, zij is 21 maanden nu. Die slaapt zo slecht dat we dat niemand aan willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Printje za 25 jun 2011 - 10:00

Mijn zoontje was ongeveer 6 mnd toen hij voor het eerst een nachtje bij opa/oma sliep. In totaal heeft hij denk ik 3x daar geslapen, afgelopen weekend 'zelfs' 2 nachtjes omdat wij samen weg waren.

Ik riep altijd heel stoer ik ga daar niet moeilijk om doen, en dat moet hij leren om ook ergens anders te slapen maar puntje bij paaltje is het dus in zijn 16 mnd pas 3x gebeurd en heb ik het liever niet als wel hahahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 10:02

sabje schreef:Wil je je mannetje ook laten logeren?

Ik wil het wel een keer proberen. Maar ik wil eerst deze lastige periode voorbij hebben (meneer wil vóór 22.00 niet slapen) en dan mag hij een keer een nachtje naar mijn ouders. Kunnen mama en papa eens een keer uitslapen na een jaar Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Printje za 25 jun 2011 - 10:03

Kan dan goed zijn Razz dat hij daar gewoon eerder slaapt. Andere mensen, andere omgeving misschien juist wel goed idd om dit patroon te doorbreken want het lijkt me voor jullie ook niet fijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  moepie za 25 jun 2011 - 10:17

Onze dochter is begin deze maand voor de eerste keer uit logeren geweest. Hiervoor was het nooit nodig en deed ik het liever ook niet.
Het was bij m'n broer en schoonzus, ging prima. 1x wakker geweest, maar onze meid is ook spookje s'nachts, dus stond er niet van te kijken.
Afgelopen zondag is ze bij mijn ouders blijven slapen, ze was mee naar de verjaardag omdat we geen oppas hadden en zeg ging daar naar bed, toen hebben we haar maar laten liggen wel net zo prettig voor haar. Alleen is ze die nacht 2,5 uur wakker geweest Embarassed
Aankomende week gaat ze wéér een nachtje uit logeren. Mijn man en ik gaan een nachtje weg omdat we 5 jaar getrouwd zijn.
Dus in 1,5 jaar tijd was het nog nooit voorgekomen en nu in een maand voor de derde keer Embarassed We halen de schade in zullen we maar zeggen haha
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Bloem86 za 25 jun 2011 - 10:20

Onze dochter is ook nog nooit wezen logeren! Is er gewoon nog niet van gekomen!
Volgend weekend gaan we een weekendje (1 nachtje) met zn 2tjes weg.. Dan komen mijn zwager en schoonzusje hier thuis slapen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 10:34

Printje schreef:Kan dan goed zijn Razz dat hij daar gewoon eerder slaapt. Andere mensen, andere omgeving misschien juist wel goed idd om dit patroon te doorbreken want het lijkt me voor jullie ook niet fijn.

Geen idee maar ik denk niet dat ik dat durf haha. Nu weten we waar we hem mee stil kunnen krijgen en uiteindelijk in slaap kunnen krijgen. Ik ben dan bang dat mijn moeder het anders gaat doen dat het helemaal drama gaat worden en dat ze zelf de hele nacht niet slaapt. Misschien wel onzin maar qua gevoel zit het gewoon (nog) niet lekker

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Susan za 25 jun 2011 - 10:40

Ezra is pas voor het eerst alleen bij mijn ouders gaan logeren toen hij al twee was, Yrsa is nog nooit alleen uit logeren geweest. We brengen wel heel veel weekends en vakanties in het vakantiehuisje van mijn ouders door, dus in die zin logeren ze vrij vaak bij opa en oma, maar dan zijn wij er wel bij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Annie24 za 25 jun 2011 - 11:01

Y. heeft nog nooit ergens anders geslapen. Tot nu toe ook nog niet nodig geweest. Mijn schoonmoeder roept al sinds zijn geboorte dat wij er eens uit moeten gaan en Y. naar haar moeten brengen. Voorlopig hebben we nog geen behoefte om een nachtje zonder hem te zijn en ik heb liever dat Y. de 1e keer naar mijn ouders gaan ipv naar haar, dus heeft ze pech.

We gaan wel eens uit eten ofzo, maar dan komt er iemand hier bij ons thuis opassen en zijn we meestal rond 23 uur weer thuis.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Mamasapje za 25 jun 2011 - 11:17

M. heeft 1 van de 1e keren logeren bij mijn schoonma gehad rond een week of 10. Dat is helemaal fout gegaan toen. Ik had zo'n voedingsdraaipotje vol met flesvoeding gedaan, flesje en luiers in de tas aan de buggy. 's avonds 19 uur hadden we haar gebracht, ze had net een flesje op. Ze moest nog een flesje voor het slapen rond 23 uur. De volgende ochtend hebben we haar om 10 uur opgehaald. Ik pakte haar spulletjes in en zie het tasje aan de kinderwagen... Alles zat nog precies hetzelfde als hoe ik het had meegegeven. Ik vroeg nog : had je zelf voeding in huis...? Waarop mn schoonma zei: nee hoezo? Ze heeft haar dus de laatste voeding en de 1e voeding niet gegeven. En je dan afvragen waarom ze zo huilde...
Ik was echt heel kwaad. Heb toen ook gezegd dat ze pas weer mocht oppassen als M. zelf kon aangeven dat ze honger en wilde eten. M. praatte gelukkig heel laat en pas na haar 3e heeft ze daar weer een nachtje geslapen. Ondertussen is mn schoonma altijd boos op me geweest waarom de kinderen wel bij mijn moeder mochten logeren maar niet bij haar... ( maar dat leek mij logisch smile )

Onze kinderen slapen elke week van dinsdag op woensdag bij mijn ouders.. Mijn moeder past op dinsdag en woensdag op de kindjes dus dat is wel zo handig en ze vinden het daar zo leuk! Tuin, hondje, poesjes, speelgoedtractor, zandbak etc:P.



Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Annie24 za 25 jun 2011 - 11:41

Jeetje, Mamasapje!!!!!!!!!!! Hartstikke logisch dat je kwaad was hoor!!!!

Daar zie ik mijn schoonmoeder dus ook voor aan. Of zeggen dat Y. ontroostbaar is en vervolgens de hele avond met hem op gaan zitten, terwijl hij doodmoe is en gewoon naar bed wil. Hmmm...klinkt alsof ik mijn schoonmoeder niet zo mag hé angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Mamasapje za 25 jun 2011 - 11:54

Annie24 schreef:Jeetje, Mamasapje!!!!!!!!!!! Hartstikke logisch dat je kwaad was hoor!!!!

Daar zie ik mijn schoonmoeder dus ook voor aan. Of zeggen dat Y. ontroostbaar is en vervolgens de hele avond met hem op gaan zitten, terwijl hij doodmoe is en gewoon naar bed wil. Hmmm...klinkt alsof ik mijn schoonmoeder niet zo mag hé angel

Ik mag die van mij ook absoluut niet. Kom er zo min mogelijk. Mijn schoonma is ook zo, komen we bij haar dan slaapt O. vaak in de wagen.. gooit ze die kap omlaag van de bugaboo en pakt hem op om hem te showen. Ook op verjaardagen oid doet ze alsof ze de leukste oma allertijden is. Ik heb daar zo'n hekel aan.
Nu is ze zelfs niet op mijn vriend zijn 30e verjaardag geweest, wij waren weekendje weg. Kwamen op zondag 1630 thuis.. stond ze voor de deur zagen we toen we kwamen aanrijden.. Komen we met spullen aan bij de lift, komt zij uit de andere lift en begint te schreeuwen/ zeuren dat wij geen visite verwachten etc.. ( klopt, we waren een weekend weg samen en visite was vanaf 20 uur welkom - dat was haar ook mede gedeeld). Er stapte een klein meisje bij ons in de lift en ik vond het onnodig om over en weer te praten en vond dat als ze haar beklag wilde doen maar boven moest komen om te praten.. Dus drukte op onze etage en de deuren van de lift sloten.. Tot op heden ( 2 weken verder) hebben we niets van haar vernomen ( ik vind het sneu voor mijn vriend, maar wat een rust!)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  loesje za 25 jun 2011 - 14:14

a gaat sinds een paar weken 1 keer in de week naar mijn schoonouders toe. Ik stond er toen niet om te springen maar het heeft wel gewerkt hij word steeds minder eenkennig.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Mida4you za 25 jun 2011 - 18:22

Ons dochtertje ging met bijna 1 maand nachtje uit slapen bij mijn ouders. Dit kwam ook omdat Z. in het begin heeel veel heeft gehuild en we er gemiddeld 12x per nacht uit moesten. Af en toe ging ze een nachtje weg zodat wij even weer op krachten konden komen. Dit altijd bij mijn ouders en daar ging het slapen ook nog beter dan thuis grrr :P Bij mijn schoonouders heeft ze ook 2x geslapen en dat ging ook goed.

Nu gaat ze haast niet meer uit slapen. Vorige week toevallig want mijn man en ik waren allebei hartstikke ziek ( buikgriep ) en mijn ouders hebben haar toen opgehaald.


Laatst aangepast door Mirjam4you op za 25 jun 2011 - 18:58; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 18:22

Van Dylan weet ik het niet meer precies maar door mijn werk zijn ze beide snel uit logeren geweest. Een maand of 3 denk ik,, wanneer mijn partner weg is op oefening/uitzending en ik heb slaapdiensten slapen ze altijd bij mijn ouders.
Ze hebben daar ook wel eens geslapen om ervoor te zorgen dat wij een nacht/dag hadden om bij te tanken (bij Dylan gebeurde dit minimaal 1 keer per maand, hele slechte slaper).

Voor een feestje, nachtje weg hebben ze er ook wel een paar keer geslapen, echter altijd alleen bij mijn ouders. Hun hebben daar een eigen kamer, alle spullen liggen daar van voeding tot kinderstoel ect. En voelt voor ons en voor de kids ook heel vertrouwd.

Ze hebben daar dus ook wel geslapen zonder dat ze doorsliepen maar vinden mijn ouders geen probleem. Zolang het voor af en toe is Wink




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Mamasapje za 25 jun 2011 - 18:46

Petra* schreef:Van Dylan weet ik het niet meer precies maar door mijn werk zijn ze beide snel uit logeren geweest. Een maand of 3 denk ik,, wanneer mijn partner weg is op oefening/uitzending en ik heb slaapdiensten slapen ze altijd bij mijn ouders.
Ze hebben daar ook wel eens geslapen om ervoor te zorgen dat wij een nacht/dag hadden om bij te tanken (bij Dylan gebeurde dit minimaal 1 keer per maand, hele slechte slaper).

Voor een feestje, nachtje weg hebben ze er ook wel een paar keer geslapen, echter altijd alleen bij mijn ouders. Hun hebben daar een eigen kamer, alle spullen liggen daar van voeding tot kinderstoel ect. En voelt voor ons en voor de kids ook heel vertrouwd.

Ze hebben daar dus ook wel geslapen zonder dat ze doorsliepen maar vinden mijn ouders geen probleem. Zolang het voor af en toe is Wink




Hier hebben de kleinkinderen ook een eigen kamer bij mijn ouders. Er staat 2 peuterbedjes en 2 ledikantjes, een groot barbiehuis, een winkeltje, boekenkast , commode, tvkastje en een knuffelmand.
Ook staat er een box in de woonkamer daar, hebben mn ouders een duowagen, veel buitenspeelgoed. Ik weet gewoon dat ik mijn kindjes goed verzorgd achter laat.

Bij I. hebben we haar ook vaker achtergelaten bij mijn ouders, zodat we konden bijtanken en M. wat aandacht konden geven. I. was een huilbaby, vooral de 1e 3-4mnd waren echt niet te doen. Van de 24 uur huilde ze de meeste dagen zo'n 16-20 uur op een dag... Drama! Heerlijk dat je ouders dan aanbieden om een nachtje verlichting te bieden...
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 18:53

Haha bij mijn moeder en schoonmoeder precies hetzelfde. Beiden passen regelmatig op en bij beiden is er ook een kamertje ingericht voor mijn zoon. Ze hebben daar alles, ledikantje, slaapzak, speelgoed, box, buggy, noem maar op. Ik vind dat heel erg fijn, zo hoef ik bijna niks mee te slepen als ze gaan oppassen.

Mij maakt het trouwens niet zo heel veel uit bij wie hij slaapt, op het begin had ik een voorkeur voor mijn eigen ouders maar ik vertrouw mijn schoonmoeder en mijn moeder voor de volle 100%. Ik weet dat ik mijn zoontje daar goed achterlaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Annemie za 25 jun 2011 - 20:25

Mijn zoontje sliep met 8 weken bij mijn ouders en daarna heeft hij ook een paar keer bij mijn schoonouders geslapen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor het eerst uit logeren Empty Re: Voor het eerst uit logeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum