Genoeg borstvoeding?
+11
Pineco
Linda
Laurientje
Pompoen
ekjir@M
_Lana_
Muppetje
Aimee
Pink!
maiadebij
sanne-84
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Genoeg borstvoeding?
Ze laat nog net niet los, maar heeft de ogen dicht en drinkt weinig actief. Ik gaf haar wel maar 1 borst, omdat ze daar ook genoeg aan leek te hebben.
En meedenken mag, ik denk daarover dan ook weer mee;)
En meedenken mag, ik denk daarover dan ook weer mee;)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
L. valt ook in slaap na een tijdje, maar als ik hem dan weg leg word hij vaak weer wakker en gaat hij onrustig doen. Dan leg ik hem nog een keer aan en meestal drinkt hij dan nog een tijdje. Als ik h daarna dan weg leg slaapt hij vaak wel.
Het gebeurt ook best vaak dat hij gewoon al in bed ligt maar dan heel snel weer wakker word. Dan leg ik hem vaak ook weer aan en ik merk het gauw genoeg of het dan honger is en anders valt hij aan de borst weer snel in slaap.
Zo ben ik best veel met hem bezig, maar hij is wel tevreden op die manier en dat vind ik heel fijn.
Het gebeurt ook best vaak dat hij gewoon al in bed ligt maar dan heel snel weer wakker word. Dan leg ik hem vaak ook weer aan en ik merk het gauw genoeg of het dan honger is en anders valt hij aan de borst weer snel in slaap.
Zo ben ik best veel met hem bezig, maar hij is wel tevreden op die manier en dat vind ik heel fijn.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Vannacht 12 uur gedronken en op me in slaap gevallen. Om 1 uur langs me op kussen gelegd, waarop ze wakker werd. Haar met troosten rustig kunnen houden.
Haar om 6.15 wakker gemaakt en gevoed. Viel in slaap, maar als ik haar op kussen legde (nog niet eens in wandelwagenbak) dan was ze wakker, onrustig en zoekende. Zo 3x in uur aangelegd, en 3e x haar maar zo laten liggen (en ik die niet slaapt, bang dat ik haar verstik ofzo)
Pompoen respect voor jou. Hoewel ik veel voor mn dochter over heb en haar natuurlijk graag tevreden zie, kan ik dit maar een paar dagen volhouden (in de hoop dat t regeldagen zijn)
Haar om 6.15 wakker gemaakt en gevoed. Viel in slaap, maar als ik haar op kussen legde (nog niet eens in wandelwagenbak) dan was ze wakker, onrustig en zoekende. Zo 3x in uur aangelegd, en 3e x haar maar zo laten liggen (en ik die niet slaapt, bang dat ik haar verstik ofzo)
Pompoen respect voor jou. Hoewel ik veel voor mn dochter over heb en haar natuurlijk graag tevreden zie, kan ik dit maar een paar dagen volhouden (in de hoop dat t regeldagen zijn)
sanne-84- Ratel
Maar ze heeft dus ruim 5 uur achter elkaar geslapen? Dat is echt super knap voor zo'n jonge baby. Mijn zoon doet het haar (helaas) niet na.
Hier ging het vannacht zo:
Van 20.00 tot 00.00 geclusterd. Om 00.00 in eigen bed.
Om 02.30 wakker en gedronken. Om 03.15 in eigen bed.
Om 04.15 wakker en gedronken. Om 04.45 in eigen bed.
Om 05.15 wakker en gedronken. Om 06.00 bij man geslapen tot 08.00
Om 08.00 gedronken en nu ligt hij vanaf 09.00 weer te slapen.
Zwaar, maar volkomen normaal babygedrag.
Hier ging het vannacht zo:
Van 20.00 tot 00.00 geclusterd. Om 00.00 in eigen bed.
Om 02.30 wakker en gedronken. Om 03.15 in eigen bed.
Om 04.15 wakker en gedronken. Om 04.45 in eigen bed.
Om 05.15 wakker en gedronken. Om 06.00 bij man geslapen tot 08.00
Om 08.00 gedronken en nu ligt hij vanaf 09.00 weer te slapen.
Zwaar, maar volkomen normaal babygedrag.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het ook wel als een redelijk 'normale' baby nacht klinken.
Hier voedde ik toen om 18.00 - 21.00 - 0.00 - 3.00 - 6.00 - 9.00 enz.
Ik voedde niet op verzoek, maar ik nam het ook niet nauw met de tijden.
Maar goed ik heb een tweeling en dan is voeden helemaal op verzoek niet te doen.
Maar we waren wel hele nachten bezig met ze.
Met 10 weken sliepen ze door.
Hier voedde ik toen om 18.00 - 21.00 - 0.00 - 3.00 - 6.00 - 9.00 enz.
Ik voedde niet op verzoek, maar ik nam het ook niet nauw met de tijden.
Maar goed ik heb een tweeling en dan is voeden helemaal op verzoek niet te doen.
Maar we waren wel hele nachten bezig met ze.
Met 10 weken sliepen ze door.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Zulke nachten heeft ze al vanaf t begin:) een enkele x komt ze na 4 uur al. Ze kan er ook al 6-7 uur tussen laten. Als ze maar eenmaal slaapt.. Maar daarom weet ik.ook gewoon niet meer of t toch aan de voeding ligt. De nachten van 6-7 uur zijn al even niet meer voorgekomen, en ze zoekt nu ook meer. Maar aan de andere kant dus ALS ze slaapt dan is t wel goed (mits je haar niet verlegt)
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Vannacht 12 uur gedronken en op me in slaap gevallen. Om 1 uur langs me op kussen gelegd, waarop ze wakker werd. Haar met troosten rustig kunnen houden.
Sanne, ik lees eigenlijk overal weer dezelfde soort teksten waarin je aangeeft dat je dochter hier gauw mee moet ophouden omdat je dit niet wil, niet kan etc. Je wil dat ze weer doorslaapt zoals in het begin en ze moet vooral niet huilen of regelmatig willen drinken. Het klinkt misschien streng, maar zo werkt het niet! Jouw dochter kun je niet in een keurslijf dwingen, je kunt niet van haar verwachten dat ze het doet zoals jij dat wil. Je zegt dat ze het wel kán omdat ze het eerder gedaan heeft, maar baby's groeien hard, behoeften veranderen. Mijn L. sliep in het begin 24/7 als je hem niet af en toe wakker maakte voor de voeding, ze gaven hem zelfs voeding via de sonde terwijl hij sliep. Hij sliep ook náchten door en daar is nu écht weinig van over hoor! Natuurlijk was hij een prematuur, maar ook een pasgeboren baby heeft andere behoeften dan eentje van 3 weken oud!
Je zoekt naar een reden en geeft de 'schuld' aan de borstvoeding, maar ook als je haar flesvoeding geeft zal ze nog haar eigen gevoel volgen en huilen als ze honger heeft en huilen als ze bij mama wil zijn. Misschien veranderd er iets maar je kúnt dit niet anders maken omdat jij het niet wil of niet trekt, het enige wat je kunt doen is haar volgen en helpen hier zo goed mogelijk doorheen te komen. En als je dat niet trekt, dan zul je daar een andere oplossing voor moeten zoeken. Hulp vragen aan je omgeving bijvoorbeeld!
Het is niet lullig bedoeld hoor, maar het moet me gewoon van het hart! Ik denk dat je een enorm gevecht aan het leveren bent tegen iets wat je niet kunt winnen!
En denk er om, je bent een goede moeder, maar wel eentje die enorm met alles in de knoop zit en wij hier proberen je te helpen die knoop te ontrafelen zodat het voor jou een beetje aangenamer word ook al ben je alleen. Vergeet niet dat jij een enorme power hebt, echt hoor die zit er wel alleen ben je even kwijt af en toe waar ook alweer.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik sluit me aan bij Pompoen, het gedrag van je dochter is volkomen normaal en toegeven aan haar behoeftes werkt voor beide partijen waarschijnlijk het best. Als jij erin berust dat ze nu even wat vaker bij je wil drinken en vaker gewoon bij je wil zijn, voelt zij dat ook en wordt ze vanzelf rustiger. Ik begrijp dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn en je zit in een verre van ideale situatie, maar dit stukje heb je zelf in de hand en ik ben bang dat overschakelen op flesvoeding haar gedrag niet zal veranderen. Ze zal ook dan nog steeds behoefte hebben aan jouw aanwezigheid en troost, ze is immers nog erg jong. Heel veel sterkte in ieder geval, probeer eraan toe te geven en je dochtertje lekker bij je te nemen als ze daar behoefte aan heeft.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
sanne-84 schreef:
Juist in mijn situatie, die al zo onzeker is, kan ik dit eigenlijk niet gebruiken. T moet ook niet te lang duren, want weeg niet of ik dat trek. Dan maar flesvoeding.
Maar, ik probeer t sowieso tot woensdag, dan moet ik naar t cb en wordt ze is ook gewogen. Kan dan ebt huren van weegschaal ook ter sprake brengen
Ik wil geen grote discussie veroorzaken in dit topic nav je situatie, maar ik word ergens wel een beetje 'bang' als ik dit lees. Natuurlijk moet het huilen niet te lang duren, maar aan de andere kant, wees niet te streng voor je dochtertje. Je dochtertje is bezig met groeien en alles wat ze daarvoor nodig heeft, jij hebt nog andere dingen aan je hoofd die je in je kraamweken niet zou moeten hebben. maar laat dat niet zijn weerslag hebben op je dochtertje. Ik vind het ergens naar om te lezen dat het huilen van je dochtertje 'niet te lang mag duren' (wat ik ook echt wel begrijp, hoor!), maar je de situatie zoals hij nu is, omtrent de rest, wel aan laat modderen (wat ik ergens ook wel begrijp, hoor). Ik vond de beredenatie van Linda wel een hele heldere, en áls het zo zit zoals Linda zegt en je productie is lager door alle stress, en de situatie blijft maar aanmodderen zoals hij nu is, dan ben ik bang dat de stress nog wel groter zou worden en jouw productie misschien nog wel minder, en het huilen dus erger. Laat deze hele situatie niet ten koste gaan van je mooie meisje. Onderneem de stappen waarvan je denkt dat je ze moet nemen, pas dan kun je je echt voor de volle honderd procent op je meisje gaan storten. Dit vreet aan jou, dit vreet aan je productie, dit vreet aan je meisje. Natuurlijk mag dit niet te lang duren, dat ben ik het met je eens, maar dan moet er wel wat gebeuren. Ik denk ergens namelijk alles wat er nu gebeurd, jouw situatie, je borstvoeding en het huilen, allemaal in elkaar verweven zit, en dat er iets moet gebeuren om dat te doorbreken.
Verder ben je echt een geweldige moeder! Ik had je zo willen helpen om je het één en ander uit handen te nemen, maar ik vrees dat je te ver weg woont
Gast- Gast
Ik las net je andere topic, wat een lastige situatie. Zoals ik het lees vind je de borstvoeding te zwaar en onzeker. Met kunstvoeding komt je dochtertje waarschijnlijk ook gewoon 's nachts (heel normaal) maar zul je waarschijnlijk de onzerkheid betreft het voldoende binnenkrijgen wel kwijt zijn. Met de manier hoe je er nu over spreekt (dat het niet te lang moet duren en je het niet kunt gebruiken) zou ik er nu voor kiezen haar flesvoeding te geven..
Mijn mening: Liever flesvoeding en een wat meer ontspannen moeder die net iets meer kan hebben dan een borstvoedende moeder waarbij willen drinken teveel is en die constant op haar tenen loopt...
Nogmaals eenrotsituatie en heel veel sterkte
Mijn mening: Liever flesvoeding en een wat meer ontspannen moeder die net iets meer kan hebben dan een borstvoedende moeder waarbij willen drinken teveel is en die constant op haar tenen loopt...
Nogmaals eenrotsituatie en heel veel sterkte
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Persoonlijk zou ik het heel erg zonde vinden als dit ten koste zou gaan van de borstvoeding.
Gast- Gast
Is ook zonde, maar persoonlijk denk ik dat het verminderen van de stress een hoop zal veranderen voor de baby en de manier hoe sanne over de borstvoeding praat krijg ik het idee dat ze het in deze situatie te zwaar vin, het als een last ziet en dat vind ik helemaal niet gek of raar (wel heel jammer)Niet dat ik haar van de borstvoeding af wil praten hoor maar ik kreeg dit gevoel erbij en denk dat dit zeker voor wat meer ontspanning kan zorgen voor beiden.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik denk eerder dat er wat anders zal moeten veranderen, niet zozeer de borstvoeding. Ik snap dat het haar onzeker maakt, maar ik zou het ergens een beetje de omgekeerde wereld vinden als flesvoeding ipv borstvoeding het eerste is wat ze zou veranderen. Het probleem lígt volgens mij namelijk in den beginne helemaal niet bij haar dochtertje of bij de borstvoeding.
Hoe het allemaal nu bij Sanne gaat, maakt ergens dat ik een soort boosheid ga voelen, nouja, niet zozeer boosheid, maar we roepen nu állemaal dat het zoals het nu gaat, niet gaat, en toch moddert ze aan. En dat begrijp ik ook wel hoor, echt waar! Maar makkelijker wordt het niet. Zelfs haar dochtertje geeft nu signalen af dat er iets moet veranderen. En dat is niet flesvoeding ipv borstvoeding.
Hoe het allemaal nu bij Sanne gaat, maakt ergens dat ik een soort boosheid ga voelen, nouja, niet zozeer boosheid, maar we roepen nu állemaal dat het zoals het nu gaat, niet gaat, en toch moddert ze aan. En dat begrijp ik ook wel hoor, echt waar! Maar makkelijker wordt het niet. Zelfs haar dochtertje geeft nu signalen af dat er iets moet veranderen. En dat is niet flesvoeding ipv borstvoeding.
Gast- Gast
Lennox, ik weet dat je het goed bedoeld, maar je draaft nu wel heel erg door. Je komt uit de kinderopvang en hebt véél ervaring met kinderen, maar dan wel van 7 tot 19. Als je straks een eigen kind hebt, dan mag je nog eens zo praten, je wilt niet weten wat voor een stress en onzekerheid zoiets met zich mee kan nemen, geloof me, het is zó anders.
Onze dochter heeft ook vrij veel gehuild in het 1ste jaar, dat maakte me ook heel onzeker, ze dronk slecht vanwege de reflux die ze had, en ook al heb ik vanaf het begin bewust voor de fles gekozen, ik heb er nog steeds geen seconde spijt van. Dat alleen al weten dat hoeveel je kind binnen krijgt, je niet druk te hoeven maken over of de productie wel of niet hoog genoeg is, weinig tijd meer over houden voor andere dingen als er een regeldag is, dat maakt dat ik het al niet wilde doen, maar goed, ik heb gewoon persoonlijk niks met borstvoeding, dát moet iedere moeder voor zichzelf weten.
Wel denk ik dat het je een heleboel rust zou KUNNEN geven, flesvoeding. Dan kan je namelijk ook eens iemand anders de fles laten geven, weet je dat als ze huilt dat het bijna niet van de honger kan zijn, en ik heb het idee dat je stress dan op dat gebied wel iets minder wordt. (Mocht ik helemaal mis zitten, excuus!)
Je bent een hartstikke goede moeder, je bent er voor je kind, maar denk aan jezelf voordat je er niet meer kan zijn voor je kind. Krijg dingen op een rijtje, en geef alle liefde die je in je hebt aan dat bloedmooie kleine meisje, het komt echt allemaal goed, al zijn er een boel obstakels te overwinnen. Het is gewoon niet altijd even makkelijk, een baby niet, het leven niet.. Heel veel sterkte!
Edit .. Natuurlijk is borstvoeding de allerbeste voeding die je kan geven, maar ik wil alleen maar zeggen dat het geen schande is om flesvoeding te geven, wellicht kan je eens wat combineren? Je productie moet ook nog op gang komen, ik heb wel eens wat gelezen dat kolven de productie kan verhogen? Dat jij kan kolven en iemand anders je dochter de fles kan geven?
Onze dochter heeft ook vrij veel gehuild in het 1ste jaar, dat maakte me ook heel onzeker, ze dronk slecht vanwege de reflux die ze had, en ook al heb ik vanaf het begin bewust voor de fles gekozen, ik heb er nog steeds geen seconde spijt van. Dat alleen al weten dat hoeveel je kind binnen krijgt, je niet druk te hoeven maken over of de productie wel of niet hoog genoeg is, weinig tijd meer over houden voor andere dingen als er een regeldag is, dat maakt dat ik het al niet wilde doen, maar goed, ik heb gewoon persoonlijk niks met borstvoeding, dát moet iedere moeder voor zichzelf weten.
Wel denk ik dat het je een heleboel rust zou KUNNEN geven, flesvoeding. Dan kan je namelijk ook eens iemand anders de fles laten geven, weet je dat als ze huilt dat het bijna niet van de honger kan zijn, en ik heb het idee dat je stress dan op dat gebied wel iets minder wordt. (Mocht ik helemaal mis zitten, excuus!)
Je bent een hartstikke goede moeder, je bent er voor je kind, maar denk aan jezelf voordat je er niet meer kan zijn voor je kind. Krijg dingen op een rijtje, en geef alle liefde die je in je hebt aan dat bloedmooie kleine meisje, het komt echt allemaal goed, al zijn er een boel obstakels te overwinnen. Het is gewoon niet altijd even makkelijk, een baby niet, het leven niet.. Heel veel sterkte!
Edit .. Natuurlijk is borstvoeding de allerbeste voeding die je kan geven, maar ik wil alleen maar zeggen dat het geen schande is om flesvoeding te geven, wellicht kan je eens wat combineren? Je productie moet ook nog op gang komen, ik heb wel eens wat gelezen dat kolven de productie kan verhogen? Dat jij kan kolven en iemand anders je dochter de fles kan geven?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Oh, ik was niet van plan de eeuwige borst-flesvoeding-discussie weer op te starten hoor
Gast- Gast
Ik ben het wel eens met highway. Ik ben normaal gesproken de laatste die iemand zal adviseren om te stoppen met de borstvoeding. Maar in deze situatie kan ik het me voorstellen dat het voor Sanne beter is, met de uitleg die highway erbij geeft.
Ik denk dat de situatie waarin zij zich verkeerd niet helemaal geschikt is om bv te geven, in ieder geval niet hoe zij daarmee omgaat. Als ze zich makkelijker neer zou kunnen leggen dat een borstvoedingskindje nou eenmaal 's avonds graag clustert, er soms heel weinig tijd tussen een voeding laat zitten, enz enz, dan zou het wel gaan. De combinatie had in deze situatie heel prettig kunnen zijn (en dan bedoel ik niet dat de situatie prettig is, maar zoals ik al eerder zei dat ze veel steun aan elkaar hadden kunnen hebben). Maar ik krijg niet de indruk dat Sanne zich daaraan over durft of kan geven. En dan kan ik me voorstellen dat een hoop dingen die bij bv horen frustrerend kunnen zijn.
Ik denk dat de situatie waarin zij zich verkeerd niet helemaal geschikt is om bv te geven, in ieder geval niet hoe zij daarmee omgaat. Als ze zich makkelijker neer zou kunnen leggen dat een borstvoedingskindje nou eenmaal 's avonds graag clustert, er soms heel weinig tijd tussen een voeding laat zitten, enz enz, dan zou het wel gaan. De combinatie had in deze situatie heel prettig kunnen zijn (en dan bedoel ik niet dat de situatie prettig is, maar zoals ik al eerder zei dat ze veel steun aan elkaar hadden kunnen hebben). Maar ik krijg niet de indruk dat Sanne zich daaraan over durft of kan geven. En dan kan ik me voorstellen dat een hoop dingen die bij bv horen frustrerend kunnen zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Niet doen ook, komt toch nooit een winnaar uitLennox schreef:Oh, ik was niet van plan de eeuwige borst-flesvoeding-discussie weer op te starten hoor
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Haha, nee, daarom!Parel schreef:Niet doen ook, komt toch nooit een winnaar uitLennox schreef:Oh, ik was niet van plan de eeuwige borst-flesvoeding-discussie weer op te starten hoor
Gast- Gast
Linda schreef:Ik ben het wel eens met highway. Ik ben normaal gesproken de laatste die iemand zal adviseren om te stoppen met de borstvoeding. Maar in deze situatie kan ik het me voorstellen dat het voor Sanne beter is, met de uitleg die highway erbij geeft.
Helemaal mee eens. Ik ben groot voorstander van borstvoeding geven, maar dan moet je daar wel helemaal voor kunnen gaan. Ik heb niet het idee dat Sanne dat op dit moment wil/kan. Als kunstvoeding geven haar rust geeft, dan zou ik dat heel goed begrijpen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou dat ook wel begrijpen, maar ik ben het wel eens met Lennox. Stoppen met borstvoeding lost uiteindelijk niet echt wat op. Het geeft wellicht een klein beetje meer rust, maar het blijft op zo veel andere vlakken onrustig in haar leven, dat ik me haast niet kan voorstellen dat haar dochtertje ineens als een blad als een boom zal veranderen als ze flesvoeding gaat geven.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Pineco schreef:Ik zou dat ook wel begrijpen, maar ik ben het wel eens met Lennox. Stoppen met borstvoeding lost uiteindelijk niet echt wat op. Het geeft wellicht een klein beetje meer rust, maar het blijft op zo veel andere vlakken onrustig in haar leven, dat ik me haast niet kan voorstellen dat haar dochtertje ineens als een blad als een boom zal veranderen als ze flesvoeding gaat geven.
Oh nee dat denk ik ook niet hoor!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Het zal idd niet 180 graden draaien hier als ik over zou gaan op flesvoeding, maar zou wel wat meer rust geven. Ik heb daarbij ook altijd gezegd dat ik wel wil proberen om borstvoeding te geven, maar ik daar niet teveel problemen mee wil, ook als t bijv. teveel pijn zou doen zou ik de borstvoeding niet doorzetten.
Omdat ik ook weet dat ik nu geluk mag hebben dat ik t al een aar weken mag geven. En zeg daarom ook niet dat ik vandaag over ga op flesvoeding, maar juist nog wel een paar dagen met toegeven wil proberen.
Omdat ik ook weet dat ik nu geluk mag hebben dat ik t al een aar weken mag geven. En zeg daarom ook niet dat ik vandaag over ga op flesvoeding, maar juist nog wel een paar dagen met toegeven wil proberen.
sanne-84- Ratel
Als je wel stopt, zul je zelf ook veel rust vinden en dan hoef je niet meer om de voeding druk te maken. (of ze wel genoeg binnen krijgt etc etc) Maar de keuze ligt helemaal bij jou.
he meid,
allereerst, wat zit jij in een rot situatie! wat heftig allemaal!
als ik zo je verhalen lees, heb je dan al niet een klein beetje een keuze gemaakt? zo komt het in ieder geval wel op mij over!
ik vind het heel goed en knap van je dat je het probeert, er zouden zoveel mensen zijn die er niet eens aan zouden beginnen!
ik kan me goed voorstellen dat het voor je zelf een stuk meer rust zou geven als je over zou gaan op flesvoeding. nee idd, flesvoeding zal misschien bij haar niet heel veel veranderen maar wellicht wel voor jezelf.
ik ben absoluut pro borstvoeding en dat zal ik ook iedereen aanraden, maar soms is het beter om voor je zelf te kiezen en daarmee in direct ook voor je kindje! als jij je er beter bij voelt voelt je kindje dat ook aan.
ik heb bij de eerste 9 mnd borstvoeding gegeven en het leek me heel vanzelfsprekend om dat bij de 2e weer te doen, weer minstens 9 maanden en misschien wel langer, maar het ging gewoon niet. de voeding zelf ging prima, maar ik zat zelf helemaal niet goed in mn vel. ik kón op een gegeven moment niet meer, liep alleen nog maar te huilen en was neerslachtig. ik heb toen besloten om te stoppen, en ik verwachte echt niet dat mijn zoontje daarmee door ging slapen (dat deed hij ook niet) maar ik kon het wel wat meer uit handen geven, soms zelf ook even er tussen uit, eens een keer vroeg naar bed. ik voelde me daardoor zo veel beter! en dat had ook weer invloed op de rest van ons gezin!
wat je ook doet, welke keuze je ook maakt, het is altijd goed! en alleen jij kan die keuze maken, andere mensen kunnen nog zoveel zeggen en advies geven, maar alleen jij weet hoe je je echt voelt.
allereerst, wat zit jij in een rot situatie! wat heftig allemaal!
als ik zo je verhalen lees, heb je dan al niet een klein beetje een keuze gemaakt? zo komt het in ieder geval wel op mij over!
ik vind het heel goed en knap van je dat je het probeert, er zouden zoveel mensen zijn die er niet eens aan zouden beginnen!
ik kan me goed voorstellen dat het voor je zelf een stuk meer rust zou geven als je over zou gaan op flesvoeding. nee idd, flesvoeding zal misschien bij haar niet heel veel veranderen maar wellicht wel voor jezelf.
ik ben absoluut pro borstvoeding en dat zal ik ook iedereen aanraden, maar soms is het beter om voor je zelf te kiezen en daarmee in direct ook voor je kindje! als jij je er beter bij voelt voelt je kindje dat ook aan.
ik heb bij de eerste 9 mnd borstvoeding gegeven en het leek me heel vanzelfsprekend om dat bij de 2e weer te doen, weer minstens 9 maanden en misschien wel langer, maar het ging gewoon niet. de voeding zelf ging prima, maar ik zat zelf helemaal niet goed in mn vel. ik kón op een gegeven moment niet meer, liep alleen nog maar te huilen en was neerslachtig. ik heb toen besloten om te stoppen, en ik verwachte echt niet dat mijn zoontje daarmee door ging slapen (dat deed hij ook niet) maar ik kon het wel wat meer uit handen geven, soms zelf ook even er tussen uit, eens een keer vroeg naar bed. ik voelde me daardoor zo veel beter! en dat had ook weer invloed op de rest van ons gezin!
wat je ook doet, welke keuze je ook maakt, het is altijd goed! en alleen jij kan die keuze maken, andere mensen kunnen nog zoveel zeggen en advies geven, maar alleen jij weet hoe je je echt voelt.
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Niet genoeg gegroeit, wel doorgaan BV?
» papa is niet goed genoeg
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» Is 6 liter wijn genoeg?
» Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)
» papa is niet goed genoeg
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» Is 6 liter wijn genoeg?
» Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: