Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)

+2
Liadan
loesje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) Empty Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:38

Afgelopen week ben ik bij het consultatie bureau geweest en die zeiden dat S. aan de lichte kant is. Hij heeft idd geen grammetje vet maar naar mijn idee eet hij best goed en ik zou niet weten hoe ik 'm "dikker" moet maken. Ik heb nu een lijstje hieronder geplaatst met alles wat hij gisteren heeft gegeten. Vinden jullie dat te weinig en heeft er iemand nog tips?

s'ochtends
papfles van 130 ml, 3/4 peer, mariakoekje, half mini krentenbolletje (meer wilde hij niet) en 2 boterhammen zonder korstje (hij zit nu in de fase dat hij inees geen korstjes wil) en daarop zat appelstroop met wat boter natuurlijk

s'middags na 14.30 (slaapje)
3/4 appel, grote rijstwafel, normale portie avondeten en een toetje en voor het slapen gaan een fles melk van 120 ml

Verder heeft hij nog zo'n 300 tot 350 ml roosvicee op

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) Empty Re: Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 21:42

dit is wat alex krijgt

7.15 2 boterhammen zonder korst+ 180 +6 pepti
10.00 1 banaan of 1 appel +wat drinken
12.00 2 boterhammen zonder korst+90+6 pepti
15.00 krentjes of halve soepstengel + wat te drinken
17.00 avondeten + wat te drinken

Laatst aangepast door loesje op di 7 feb 2012 - 21:43; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) Empty Re: Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5)

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:43

Volgens mij is dit gewoon prima. M. is ook aan de lichte kant en eet ook voldoende. Als jij het gevoel hebt dat S. hier genoeg aan heeft dan is het toch goed? Sommige kindjes zijn gewoon wat lichter, dat is de bouw.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:46

S. is ook erg lang maar toch zeiden ze dat ik moest gaan opletten enzo
En naar mijn idee eet hij gewoon voldoende, het cb zij dat moet je maar wat dikker boter en beleg gaan smeren Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 21:46

hoe lang is hij dan en hoeveel weegt hij?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:48

Razz_ schreef:S. is ook erg lang maar toch zeiden ze dat ik moest gaan opletten enzo
En naar mijn idee eet hij gewoon voldoende, het cb zij dat moet je maar wat dikker boter en beleg gaan smeren Rolling Eyes
Ons consultatiebureau zegt dat ze liever heeft dat kindjes iets te tenger zijn dan te dik. En dat vind ik ook smile

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 7 feb 2012 - 21:48

Zelda schreef:Volgens mij is dit gewoon prima. M. is ook aan de lichte kant en eet ook voldoende. Als jij het gevoel hebt dat S. hier genoeg aan heeft dan is het toch goed? Sommige kindjes zijn gewoon wat lichter, dat is de bouw.
+1

En hier was Yara met 2 jaar ook erg licht (9,8 kilo), het CB heeft hier eigenlijk nooit iets op gezegd, ze vroegen alleen of we met 2,5 jaar een keer extra kwamen om te wegen en meten. Dat hebben we gedaan en toen zat ze iets boven de onderlijn ipv eronder (11,2 kilo). Ze is niks meer gaan eten dan de maanden daarvoor, maar dus wel gewoon aangekomen. Nu is ze nog steeds licht met haar 12 kilo, maar het is gewoon haar bouw.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:49

loesje schreef:hoe lang is hij dan en hoeveel weegt hij?

Hij weegt 10,9 kilo en hij is 86 cm

Gast
Gast

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 21:51

en groot vind ik hem ook niet alex zit met zijn lengte en gewicht op de middelijn volgens het CB. Ach ze moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben.

Laatst aangepast door loesje op di 7 feb 2012 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 21:52

Razz_ schreef:

Dat is toch niet tenger ??

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  loesje di 7 feb 2012 - 22:00

oeps verkeerde knop gedruk. Embarassed maar ik vind hem dus wel wat tenger maar wat maakt dat nu weer uit? als hij verder gezond is. misschien zijn jullie ook wel tenger en heeft hij het daar vandaan?
a is 83 cm en 11.4 kilo en ik vind hem wat stevig maar het cb vind hem normaal.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:02

frolic schreef:
Razz_ schreef:

Dat is toch niet tenger ??

Tsja hun vinden van wel. Hij heeft ook wel geen grammetje vet maar idd het cb heeft altijd wel wat te zeuren..

Gast
Gast

Bericht  frolic di 7 feb 2012 - 22:05

Oooo zeuren kunnen ze goed ja , T.eun hier was te dun , M.iek te dik Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) 394967

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Printje di 7 feb 2012 - 22:29

Laat ze daar toch kletsen, eerst was ons ventje wat te zwaar daarna opeens te licht en moest ik extra komen wegen..(wat ik niet gedaan heb, onzin daar, iedereen die hem kent ziet zo wel dat hij echt niet te licht is)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pussycat di 7 feb 2012 - 22:35

Ik denk wel dat als je een te licht kindje je kunt oppassen in de zin van geen licht producten of magere melk, maar gewoon volle producten.

Zijn eetschema ziet er gewoon normaal/gezond uit.
Hier eet ze ook ongeveer zo.
Maar mijn dochter is wel aan de stevige kant haha. Maar ja haar papa en mama zijn ook stevig. Niet dik, maar we hebben een bredere bouw. Terwijl mijn taille juist smal is maar ja...

Hier weegt ze trouwens bijna 10 kilo en was de laatste keer 73 cm.
Maar ik zie nu al dat ze de laatste tijd meer de lengte in gaat en nu ze loopt wordt het allemaal wat meer naar verhouding Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:38

Maar jullie vinden aan de hand van mijn schema dat S. genoeg eet toch?

Gast
Gast

Bericht  Pussycat di 7 feb 2012 - 22:40

Ja op zich wel. Het verschil met mijn dochter is dat zij wel alles opeet hahaha.
Bij jou zie ik veel een half 3/4 staan. Dat is het enige verschil, maar hier bied is ongeveer hetzelfde aan.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:41

Ach, laat ze van het cb maar lekker zeuren. Hier is B. naar hun mening ook te licht. Meneer was met 13 maanden 10,2 kg en 82 cm. Hij krijgt echt (meer dan) genoeg binnen en volgens hen mocht hij ook wel wat dikker worden, dus ik moest maar volle melkproducten gaan aanbieden. Nou mooi niet hoor, dan kan ik over 2-3 jaar met hem naar de diëtiste... Hij is prima zoals hij is, ook geen grammetje vet, maar dat is gewoon zijn lichaamsbouw. Nou prima toch? Je moet gewoon je eigen moedergevoel volgen hoor! Laat je niet gek maken door die mutsen van het cb! smile

Gast
Gast

Bericht  koNijntje di 7 feb 2012 - 22:41

mijn kindje is dan nog geen 1.5jaar, maar mij lijkt dat je kindje wel aardig genoeg krijgt, hoor..

ik 'moet' van het cb mijn kindje ook best veel geven en ik krijg helemaal het idee dat ik hem vol moet stoppen met eten, dus ik geef er toch mijn eigen draai aan. hij was niet super veel aangekomen, maar ziet er gezond uit. zo lang hij geen honger lijdt en meestal vrolijk is, ben ik ook blij..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  koNijntje di 7 feb 2012 - 22:43

nera: geef jij nu half-volle producten? ik moest ook volle yoghurt geven (en dat doe ik ook netjes Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) 166342) maar verder pik ik er inderdaad uit waar ik me goed bij voel en doe ik niet alles zoals zij dat zeggen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:44

Razz_ schreef:Maar jullie vinden aan de hand van mijn schema dat S. genoeg eet toch?

Als hij aangeeft dat hij genoeg heeft dan is dat goed toch? B. krijgt meestal tussen de 1-2 boterhammen, 1-2 stuks fruit, tussendoortjes, sap en melk tussendoor en in de ochtend- en avondfles zit zo'n 200 cc, dat gaat bijna altijd helemaal op. Soms ook niet hoor, maar dan geeft ie zelf aan of hij genoeg heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:45

koNijntje schreef:nera: geef jij nu half-volle producten? ik moest ook volle yoghurt geven (en dat doe ik ook netjes Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) 166342) maar verder pik ik er inderdaad uit waar ik me goed bij voel en doe ik niet alles zoals zij dat zeggen..

Ik geef hem idd halfvolle melkproducten. Vind ik zelf ook lekkerder smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:49

Hij zit lekker in z'n vel, is vrolijk, speelt goed, is bijna nooit ziek *klopt af* en slaapt goed dus naar mijn idee heeft hij nooit honger door te weinig eten

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 22:50

Nou dan zit het wel goed hoor! Lekker houden zo! Vinden jullie dit genoeg? (eten kindje 1,5) 561177

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: