Schema met fruithapje
+7
tweeling
Printje
Shopaholic
Limburg85
Sun88
Darius
Ella
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Schema met fruithapje
Snoes schreef:Oké, dan snap ik inderdaad dat het niet gelijk een fles vervangt. Ik ben benieuwd wat dat hier gaat geven!
Printje, hier is het ook geen optie om hem in bed te leggen rond 19u en hem daarna nog wakker te moeten maken voor een fles. Gemiddeld krijgt hij flessen rond 9u-13u-17u en die laatste dus rond 20-21u. Als ik hem om 19u in zijn bedje leg, wordt hij daar niet meer voor wakker en krijg ik hem ook moeilijk wakker. Ik probeer hem dus ook maar wakker te houden. Meestal gaat hij dan rond 19u in bad met papa, zo zijn we al snel weer een uur verder.
Zo doen wij het ook, samen in bad enzo. Alleen krijgen we R ook moeilijker naar bed als N nog beneden is met als gevolg dat beide kinders pas rond half 9 in bed liggen. R kan er prima tegen hoor en het is rustiger op de avond want eerst wilde ik ze beiden gewoon echt om 19 uur naar bed hebben, nu is dat dus wat later omdat ik die fles wat later geef.
Aan de ene kant denk ik, ze kan soms dus echt 12-13 uur achter elkaar slapen, waarom doet ze dat dan niet 'gewoon' van 19 tot 7 ofzo?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, wat gebeurt er eigenlijk als je haar om 19u de laatste fles geeft? Komt ze dan 's nachts?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes schreef:Ja, wat gebeurt er eigenlijk als je haar om 19u de laatste fles geeft? Komt ze dan 's nachts?
Geen idee, maar omdat ze dus rond half 5/ 5 uur nog een fles krijgt heb ik dat nog nooit geprobeerd. En om nu die fles minder te geven en dan gewoon 210 cc om 19 uur dan denk ik niet dat ze het zal halen.
Stomme flessen ook
Printje- Lady Post-a-lot
Haha, hier is het elke dag weer een verrassing hoelaat hij wakker wordt en hoelaat hij weer gaat slapen. Hij komt 's morgens ten vroegste om 8u, maar gisteren was het bijv. 9u15. Dus afhankelijk daarvan krijgt hij zijn eerste fles. Hij krijgt eerst medicatie dus dan moeten we nog een halfuur wachten met de fles, dus vaak is dat pas tegen 10u.
Snoes- Lady Post-a-lot
Printje ik heb dat ook met die extra fles.
Hier was z'n oude schema 06.30/10.30/14.30/18.30 en nu proberen we 06.30/11.00/15.30/19.00-19.30 alleen die laatste fles haalt die niet op dat tijdstip, hij is meestal om 18.30 uur helemaal klaar ermee en later wakker maken helpt niet want dan drinkt die niks.
Over 3 weken is ze 4 maanden toch? Dan zou ik beginnen, heb ik ook gedaan en nu krijgt hij om 10.15 fruit en 18.00 groente.
Hier was het vannacht zelfs om 00.00 uur raak en om 6 uur weer wakker.
Hier was z'n oude schema 06.30/10.30/14.30/18.30 en nu proberen we 06.30/11.00/15.30/19.00-19.30 alleen die laatste fles haalt die niet op dat tijdstip, hij is meestal om 18.30 uur helemaal klaar ermee en later wakker maken helpt niet want dan drinkt die niks.
Over 3 weken is ze 4 maanden toch? Dan zou ik beginnen, heb ik ook gedaan en nu krijgt hij om 10.15 fruit en 18.00 groente.
Hier was het vannacht zelfs om 00.00 uur raak en om 6 uur weer wakker.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Hmmm....die hapjes zijn nog niet wat. Hij drukt echt alles net zo hard weer naar buiten met z'n tong hahaha!! Dit al wel 3 weken lang, hij vindt het maar niks Komt vanzelf wel, hoop ik....Ik heb ook geen idee hoelang het duurde, voordat D. het wel wat vond.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
L!ND@ schreef:Hmmm....die hapjes zijn nog niet wat. Hij drukt echt alles net zo hard weer naar buiten met z'n tong hahaha!! Dit al wel 3 weken lang, hij vindt het maar niks Komt vanzelf wel, hoop ik....Ik heb ook geen idee hoelang het duurde, voordat D. het wel wat vond.
Fruit en groente en alle smaken?
Hier smikkelt hij van fruit en groente wortelen, sperziebonen vind hij niet lekker en vanavond gaan we bruine bonen proberen.
Op dit moment wil die alles in z'n mond stoppen behalve z'n fles haha.
Limburg85- Ratel
Ja. Bloemkool ging nog wel, daar deed ie z'n mond nog een keertje extra voor open, maar de rest.....Dapper blijven oefenen
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
7.00 210 fles
10.00 210 fles
12.30 fruithapje
14.30 180 fles
17.30 warm eten
18.30 180 fles (als ze het warm eten niet zo lekker vond of persee wil drinken)
10.00 210 fles
12.30 fruithapje
14.30 180 fles
17.30 warm eten
18.30 180 fles (als ze het warm eten niet zo lekker vond of persee wil drinken)
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Snoes schreef:Je begint met kleine porties dan? Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, we beginnen er pas over ruim een maand mee.
Wij mochten beginnen met een half potje of een derde ervan
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Maken jullie de groentehapjes niet zelf? Dat ga ik wel doen iig
Doen jullie er ook aardappels bij? Of is dat pas in een later stadium? Daar had mijn kinderarts het ook over.
Doen jullie er ook aardappels bij? Of is dat pas in een later stadium? Daar had mijn kinderarts het ook over.
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik heb ook altijd alles zelf gemaakt en ga dat voor N weer doen.
We hebben eerst een tijd alleen maar groente gegeven en na een paar mnd geloof ik pas ook aardappels. Ik weet dat allemaal echt niet meer.....
Een vriendin van mij heeft een kindje van 9 mnd ( en nog twee grotere kids) en die van 9 mnd eet gewoon met de pot mee en krijgt helemaal geen flesjes meer, dus het kan best snel gaan wat dat betreft denk ik.
We hebben eerst een tijd alleen maar groente gegeven en na een paar mnd geloof ik pas ook aardappels. Ik weet dat allemaal echt niet meer.....
Een vriendin van mij heeft een kindje van 9 mnd ( en nog twee grotere kids) en die van 9 mnd eet gewoon met de pot mee en krijgt helemaal geen flesjes meer, dus het kan best snel gaan wat dat betreft denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat laatste zou ik zelf helemaal niet fijn vinden denk ik, als mijn zoontje met 9 maanden al geen fles meer krijgt. Voor mijn gevoel hoort dat er dan nog bij
Snoes- Lady Post-a-lot
hahaha mij lijkt het echt ideaal. Aan de ene kant sjouw je een flesje en voeding natuurlijk gewoon zo mee maar aan de andere kant ook wel weer heerlijk zonder die flessen allemaal. R had met een jaar geen flessen meer en ik vond het gewoon toch makkelijker wanneer ze gewoon met de pot mee eten.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, makkelijk zal het zeker wel zijn. Maar ik geniet zo van de momenten dat ik hem zijn flesjes geef, dat zijn echt onze momentjes
Snoes- Lady Post-a-lot
Ik geniet er ook wel van hoor dat ook wel maar het lijkt me nog veel leuker als ze allebei aan tafel zitten en we lekker samen aan het kletsen zijn. Nu kletst N ook wel mee maar ze is nog wat lastig te verstaan hahahaha;)
Printje- Lady Post-a-lot
Heerlijk als die flessen er af zijn, vond ik bij R ook zo fijn. Je wordt dan een stuk flexibele voor m'n gevoel.
Snoes, eerst alleen groente en geloof met 6 mnd aardappels erbij.
Ik maak de hapjes niet zelf.
Snoes, eerst alleen groente en geloof met 6 mnd aardappels erbij.
Ik maak de hapjes niet zelf.
Limburg85- Ratel
Ik maak de hapjes ook niet zelf hoor. Wil het over een tijdje wel gaan doen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
ik doe de ene keer zelf maken en de andere keer een potje ik geef dan haar een half 6 maanden potje vind ze heerlijk en is wat fijner voor haar maag aangezien dat iets dikker is dan die 4 maanden potjes.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: