fruithapje
+5
kletskousje
Teddyaapje
Bruintje Beer
loesje
duckie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
fruithapje
we zijn sinds dit weekend begonnen met fruithapjes, maar ze vind het nog niet echt lekker, t meeste word zo weer naar buiten gewerkt. het is wel erg leuk om te zien al die gezichten die ze kunnen trekken
wanneer gaven jullie fruit? sochtends smiddags of savonds of gewoon wanneer het uitkomt?
en doen jullie het 1 x per dag?
omdat ze het hier nog niets vind probeer ik het niet later op de dag nog een keer, of zou ik dat wel kunnen doen?
ik geef het voor de fles
wanneer gaven jullie fruit? sochtends smiddags of savonds of gewoon wanneer het uitkomt?
en doen jullie het 1 x per dag?
omdat ze het hier nog niets vind probeer ik het niet later op de dag nog een keer, of zou ik dat wel kunnen doen?
ik geef het voor de fles
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: fruithapje
Ik geef het wanneer het uitkomt. De ene keer slaapt hij langer dan de andere keer dus ik kan het tijdstip niet goed plannen.
Ik bied het trouwens 1x per dag aan maar het gaat ook helemaal op hier
Ik bied het trouwens 1x per dag aan maar het gaat ook helemaal op hier
Gast- Gast
a.lex krijgt zn fruithap altijd om 12.00 samen met 1 schep granen erin. Hij vind het heerlijk.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ze krijgt hier altijd 's ochtends wat fruit, maar het precieze tijdstip verschilt, de ene keer om half 10 al, de andere keer pas om half 12. Hier moest ze er ook behoorlijk aan wennen, ik ben het gewoon elke dag aan blijven bieden, als ze wat at dan was dat mooi, at ze niks, dan was het ook goed. In het begin is de voeding echt nog bijvoeding, zeker met 4 maanden hebben ze dat beetje voedingsstoffen dat ze uit de fruit halen nog niet nodig.
Gast- Gast
Hier at ze haar fruithapje bijna altijd s'ochtend tussen 10 en 11 uur.
In het begin ging het moeizaam maar als ze eraan gewend zijn gaat het steeds beter en willen ze alleen maar meer.
In het begin ging het moeizaam maar als ze eraan gewend zijn gaat het steeds beter en willen ze alleen maar meer.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Dromertje schreef:Ze krijgt hier altijd 's ochtends wat fruit, maar het precieze tijdstip verschilt, de ene keer om half 10 al, de andere keer pas om half 12. Hier moest ze er ook behoorlijk aan wennen, ik ben het gewoon elke dag aan blijven bieden, als ze wat at dan was dat mooi, at ze niks, dan was het ook goed. In het begin is de voeding echt nog bijvoeding, zeker met 4 maanden hebben ze dat beetje voedingsstoffen dat ze uit de fruit halen nog niet nodig.
Fruit is zoiezo bijvoeding
Hier werd het fruit vrijwel meteen geaccepteerd en goed gegeten.
Rond 10 uur sochtends, maar het kan ook weleens een half uurtje eerder/later worden.
Gast- Gast
Hey Duckie,
Dus toch al met de fruithapjes begonnen? Wat zei de ka?
xx Teddy
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Hey Duckie,
xx Teddy
ja toch begonnen, volgens haar konden we wel met wat fruit beginnen om te kijken hoe het ging. kan zijn dat ze er al aan toe is, omdat ze steeds meer honger krijgt enz. dus we wachten even af hoe het gaat. zijn nu over op de johannesbroodpitmeel door de voeding en dat lijkt ook iets beter te gaan soms dus we kijke het aan
duckie- Ratel
Hier kreeg ze het ook altijd in de ochtend.
Nu krijgt ze het ook steeds vaker in de middag (maar mijn dochter is dan ook veel ouder)
Ik zou gewoon kijken wat het beste uitkomt.
En misschien kun je het 's middags ook een keer aanbieden. Wil ze het niet, dan niet.
Nu krijgt ze het ook steeds vaker in de middag (maar mijn dochter is dan ook veel ouder)
Ik zou gewoon kijken wat het beste uitkomt.
En misschien kun je het 's middags ook een keer aanbieden. Wil ze het niet, dan niet.
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
N. krijgt 's ochtends rond 10 uur/half 11 haar fruit. Het ligt er maar net aan hoe laat ze wakker was en dus hoe laat ze haar eerste (pap)fles heeft gekregen. Na haar fruit gaat ze meestal naar bed voor een uurtje/anderhalf uur.
Het is echt nog niet belangrijk dat ze met 4 maanden al echt veel binnenkrijgen. Het is meer het laten wennen aan smaken en structuur. Op het moment dat ze wel andere bouwstoffen/voedingsstoffen nodig gaan hebben is ze al gewend aan het eten van een lepeltje, andere smaken en andere structuur. Dan is het dus wat 'makkelijker'. Probeer het gewoon elke dag opnieuw, je zal merken dat ze het vanzelf beter gaat eten!
Het is echt nog niet belangrijk dat ze met 4 maanden al echt veel binnenkrijgen. Het is meer het laten wennen aan smaken en structuur. Op het moment dat ze wel andere bouwstoffen/voedingsstoffen nodig gaan hebben is ze al gewend aan het eten van een lepeltje, andere smaken en andere structuur. Dan is het dus wat 'makkelijker'. Probeer het gewoon elke dag opnieuw, je zal merken dat ze het vanzelf beter gaat eten!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
FoolishSam schreef:Dromertje schreef:Ze krijgt hier altijd 's ochtends wat fruit, maar het precieze tijdstip verschilt, de ene keer om half 10 al, de andere keer pas om half 12. Hier moest ze er ook behoorlijk aan wennen, ik ben het gewoon elke dag aan blijven bieden, als ze wat at dan was dat mooi, at ze niks, dan was het ook goed. In het begin is de voeding echt nog bijvoeding, zeker met 4 maanden hebben ze dat beetje voedingsstoffen dat ze uit de fruit halen nog niet nodig.
Fruit is zoiezo bijvoeding
Hier werd het fruit vrijwel meteen geaccepteerd en goed gegeten.
Rond 10 uur sochtends, maar het kan ook weleens een half uurtje eerder/later worden.
Ik bedoelde meer dat een kindje van 4 maanden de voedingsstoffen nog bijna volledig uit de melk haalt, later hebben ze de voedingsstoffen uit het fruit enzo ook nodig.
Gast- Gast
ik kijk gewoon wanneer het het beste uitkomt met de tijd....
kun je trouwens ook gewoon eens een keertje een likje appelmoes geven als je dat bijv zelf net gebruikt bij het eten? en dan niet als het al 2/3 dagen in de koelkast staat maar als het net open is ofzo... of is dit niet goed?
en vanaf wanneer ongeveer begonnen jullie kindjes het lekker te vinden?
kun je trouwens ook gewoon eens een keertje een likje appelmoes geven als je dat bijv zelf net gebruikt bij het eten? en dan niet als het al 2/3 dagen in de koelkast staat maar als het net open is ofzo... of is dit niet goed?
en vanaf wanneer ongeveer begonnen jullie kindjes het lekker te vinden?
duckie- Ratel
appelmoes zou ik niet geven, daar zitten ontzettend veel toegevoegde suikers in! Dan zou ik eerder een potje kopen en die in de koelkast zetten na openen, de potjes van het kruidvat zijn 48 uur houdbaar. Iedere keer als je haar wat wilt geven een beetje eruit scheppen met een schoon lepeltje, zodat de bacterien niet uit haar mond via het lepeltje in het potje kunnen komen.
Onze dochter begon het eten pas te waarderen na een paar weken, daarvoor zat er af en toe een goede dag tussen, maar over het algemeen moest ze er de eerste tijd niet veel van weten.
Onze dochter begon het eten pas te waarderen na een paar weken, daarvoor zat er af en toe een goede dag tussen, maar over het algemeen moest ze er de eerste tijd niet veel van weten.
Gast- Gast
ik heb de potjes van olvarit op t moment en die zijn 24 uur na openen in de koelkast houdbaar dus ik kan er 2x van geven. heb inderdaad een bordje voor haar en daar doe ik een beetje in en dan geef ik het. het restant eet ik dan zelf op (krijg ik ook nog wat fruit binnen )
die van de kruidvat zijn er pas vanaf 6 maand geloof ik? meeste eigen merk is er niet vanaf 4 maand meen ik te hebben gezien, maar kan ook dat ik niet goed heb gekeken...
tis toch zo dat je ongeveer minimaal 3 dagen dezelfde smaak achter elkaar moet geven?
heb nu een aantal potjes peer in huis en ook een paar banaan gehaald vandaag.
wil daarna eens gaan kijken voor gemengd fruit....
de lege potjes doe ik mooi in de vaatwasser en bewaar ik mooi voor als ik zelf een keer eten ga maken voor haar
die van de kruidvat zijn er pas vanaf 6 maand geloof ik? meeste eigen merk is er niet vanaf 4 maand meen ik te hebben gezien, maar kan ook dat ik niet goed heb gekeken...
tis toch zo dat je ongeveer minimaal 3 dagen dezelfde smaak achter elkaar moet geven?
heb nu een aantal potjes peer in huis en ook een paar banaan gehaald vandaag.
wil daarna eens gaan kijken voor gemengd fruit....
de lege potjes doe ik mooi in de vaatwasser en bewaar ik mooi voor als ik zelf een keer eten ga maken voor haar
duckie- Ratel
kruidvat heeft ook wel fruitpotjes vanaf 4 maanden geloof ik, volgens mij ook in de bio-variant! Ik denk niet dat je dan heel veel keuze hebt, maar ze zijn er wel!
Gast- Gast
ok bedankt moet ik toch eens beter kijken
duckie- Ratel
Duckie, ik heb die glazen potjes ook bewaard voor als ik zelf eens fruithapjes ging maken. Ik heb ze alleen nooit gebruikt want de deksel sluit niet mooi meer als je het eens open hebt gehad. Ik vroor het altijd in in de Avent bakjes en als ik twee dagen achter elkaar hetzelfde fruit gaf, deed ik het gewoon in een bakje met vershoudfolie erover heen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ohja die avent bakjes heb ik ook, had ze voor de bv gekocht om in te vriezen maar dat neemt me teveel ruimte in dus nu staan ze maar te staan
duckie- Ratel
Wat bij ons goed werkt is de fruithap (lauw)warm maken. Ze zijn tot nu toe gewend om alles warm te eten dus fruit is niet alleen anders qua smaak en structuur maar ook anders van temperatuur.
Ik maak de fruithapjes zelf (ivm allergieën) en gebruik voor fruit van die flexibele ijsblokbakjes van de Blokker en dan de eerste dag 1 blokje, dag erna 2 blokjes en zo opbouwen tot ze nu ondertussen een behoorlijke hoeveelheid eet (op 6 blokjes zitten we nu, dat is ongeveer 100 gram). Neemt ook niet zo veel ruimte in de vriezer in beslag als je na het invriezen de blokjes los in een hersluitbaar diepvrieszakje je doet.
J. krijgt na haar slaapje ochtendslaapje een fruithap en dat is meestal tussen 12 en half 1.
Ik maak de fruithapjes zelf (ivm allergieën) en gebruik voor fruit van die flexibele ijsblokbakjes van de Blokker en dan de eerste dag 1 blokje, dag erna 2 blokjes en zo opbouwen tot ze nu ondertussen een behoorlijke hoeveelheid eet (op 6 blokjes zitten we nu, dat is ongeveer 100 gram). Neemt ook niet zo veel ruimte in de vriezer in beslag als je na het invriezen de blokjes los in een hersluitbaar diepvrieszakje je doet.
J. krijgt na haar slaapje ochtendslaapje een fruithap en dat is meestal tussen 12 en half 1.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Hier krijgt ze sinds 2weken een fruithapje in de ochtend. Meestal krijgt ze hem meestal rond 11.00, maar kan ook weleens half uur/uur later zijn. Hangt er ook vanaf hoe laat ze wakker wordt.
Kruidvat verkoopt kant en klaar fruithapjes van 4maanden. Ik heb een paar maanden geleden op de Huishoudbeurs een aantal potjes van de Bio collectie gekocht. Voor reserve. Verder maak ik alle fruithapjes zelf en doe ik ze daarna in bakjes die ik bij de Xenos koopt.
Kruidvat verkoopt kant en klaar fruithapjes van 4maanden. Ik heb een paar maanden geleden op de Huishoudbeurs een aantal potjes van de Bio collectie gekocht. Voor reserve. Verder maak ik alle fruithapjes zelf en doe ik ze daarna in bakjes die ik bij de Xenos koopt.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Soortgelijke onderwerpen
» Fruithapje
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje
» Schema met fruithapje
» Fruithapje invriezen
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje