Fruithapje maken.
+3
Susan
Jilke
Roos
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fruithapje maken.
Hoi,
Mijn zoontje is nu (bijna) 5 maanden en ik zelf wat fruithapjes gaan maken maar hoe doe je dat het beste zonder blender oid?
Ik heb ergens gelezen dat je het fruit eerst kan koken, maar hoelang dan? En klopt het dat ze geen sinaasappel mogen? Welke fruitsoorten zijn allemaal geschikt voor baby's?
Alle tips zijn welkom
Mijn zoontje is nu (bijna) 5 maanden en ik zelf wat fruithapjes gaan maken maar hoe doe je dat het beste zonder blender oid?
Ik heb ergens gelezen dat je het fruit eerst kan koken, maar hoelang dan? En klopt het dat ze geen sinaasappel mogen? Welke fruitsoorten zijn allemaal geschikt voor baby's?
Alle tips zijn welkom
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fruithapje maken.
Je zou eens kunnen zoeken op Stefan Kleintjes, die heeft volgens mij een uitgebreid schema met voedingsmiddelen en de leeftijd waarop ze het mogen hebben.
Gast- Gast
http://www.borstvoeding.com/files/voedselintroductieschema.5.pdf
ik heb het al gevonden, dit is de link van het voedselintroductieschema. Hij begint alleen wel vanaf 6 maanden.
ik heb het al gevonden, dit is de link van het voedselintroductieschema. Hij begint alleen wel vanaf 6 maanden.
Gast- Gast
Een banaan kan je met een vork nog wel erg fijn prakken, maar met veel andere stukken fruit is dat al lastiger. Ik zou gewoon een staafmixer aanschaffen, voor een 15 euro of minder zelfs volgens mij heb je bij de kijkshop al zo'n ding. Veel handiger hoor
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Waarom koop je geen blender ? Hier neem ik altijd 2 stuks fruit (kiwi,banaan,mango,frambozen,peer,appel.) en gooi dat 1 minuut in de blender en klaar. Wat baby's eigenlijk precies mpgen qua fruit weet ik niet, zelf probeer ik meestal te varieren.
Gast- Gast
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/tafelenkoken/keukenapparatuur/staafmixer-(80007013).aspx
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/tafelenkoken/keukenapparatuur/blender_kunststof-(80007018).aspx
Die raad ik aan; dan is het zo gemaakt!
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/tafelenkoken/keukenapparatuur/blender_kunststof-(80007018).aspx
Die raad ik aan; dan is het zo gemaakt!
Gast- Gast
Ik zou gewoon een staafmixer of blender kopen, dat komt toch altijd wel van pas?
Anders kun je veel zacht fruit wel fijnprakken en een appeltje kun je even koken, maar echt heel fijn wordt het dan niet.
Anders kun je veel zacht fruit wel fijnprakken en een appeltje kun je even koken, maar echt heel fijn wordt het dan niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben zelf geen fan van een staafmixer, duurt mij te lang af, vind de mesjes te kort.
Ik gebruik zelf de hakvariant. De mesjes zijn veel breder en gaat een stuk sneller.
Die op de afbeelding is in combinatie met staafmixer voor € 15,- bij Hema te koop.
Heb er zelf 1 van philips, maar deze zal vast ook prima zijn.
Ik probeer zoveel mogelijk te varieren, mango, banaan, peer, appel, ananas, perzik, kiwi, aarbeien, kaki.
Ik gebruik zelf de hakvariant. De mesjes zijn veel breder en gaat een stuk sneller.
Die op de afbeelding is in combinatie met staafmixer voor € 15,- bij Hema te koop.
Heb er zelf 1 van philips, maar deze zal vast ook prima zijn.
Ik probeer zoveel mogelijk te varieren, mango, banaan, peer, appel, ananas, perzik, kiwi, aarbeien, kaki.
Gast- Gast
Ik maak op m'n werk fruithapjes met de staafmixer, maar het schillen van het fruit duurt langer dan het pureren hoor Met dak hakding maakten wij voorheen de grovere fruithapjes, ik krijg het daarmee echt niet fijn. Maar dat hakding is nu op één of andere mysterieuze wijze verdwenen.
Gast- Gast
Wij maken voor de baby's altijd fruithap met de staafmixer en dan appel/peer/banaan door elkaar. Tenzij een kind iets niet mag ivm allergie oid dan 1 of 2 soorten
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10
Ik krijg het juist met de staafmixer niet helemaal fijn, wat resulteert in fruithapjes op de stoel, grond en overal behalve in hun mond.
Met dat hakding is het bij mij superglad. Al doe ik het meestal iets korter nu, zodat ze wel wat ministukjes erin hebben.
Met dat hakding is het bij mij superglad. Al doe ik het meestal iets korter nu, zodat ze wel wat ministukjes erin hebben.
Gast- Gast
Ik gebruikte ook zo'n hakmolen ding geval.
Super makkelijk in gebruik!
Ik ben begonnen met peer, banaan en appel.
Daarna ben ik langzaam gaan uitbreiden met perzik, kiwi, sinaasappel, mandarijntjes etc etc...
Super makkelijk in gebruik!
Ik ben begonnen met peer, banaan en appel.
Daarna ben ik langzaam gaan uitbreiden met perzik, kiwi, sinaasappel, mandarijntjes etc etc...
Gast- Gast
Ik gebruikte ook altijd de gewone staafmixer, dat hakding heb ik sowieso maar één keer gebruikt, om gerookte zalm fijn te hakken voor door een visterrine.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou niet alles hiervan met 5/6 maanden al geven. ananas, kiwi en aarbei bv niet. Kaki weet ik zo niet wat dat isCoco schreef:[color=darkblue]
Ik wou eerst kijken hoe ze op de standaard fruitsoorten en ander vast voedsel reageerde. Na een paar maand(2?) ben ik voorzichtig de rest gaan geven.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:
Ik zou niet alles hiervan met 5/6 maanden al geven. ananas, kiwi en aarbei bv niet. Kaki weet ik zo niet wat dat is
Ik wou eerst kijken hoe ze op de standaard fruitsoorten en ander vast voedsel reageerde. Na een paar maand(2?) ben ik voorzichtig de rest gaan geven.
Oh nee, met 5/6 maand idd nog niet.
Ik ben afgelopen week begonnen met ananas, kiwi, kaki,mango en aardbeien. Al hadden ze mango al wel eerder op uit een potje voor vanaf 4 maand. Ze eten en lusten eigenlijk alles en volop, alle fruit, groente, vlees en vissoorten die wij zelf ook wel eten.
Kaki is erg lekker!
Gast- Gast
Kiwi en aardbeien mogen onder een jaar toch niet, vanwege de allergiegevoeligheid van kindjes onder een jaar voor die vruchten?
Gast- Gast
Ik ga straks meteen op pad voor een staafmixer!
En even langs de supermarkt voor vers fruit. Zal hij vast lekker vinden!
Gebruiken jullie geen liga stap 1 voor de fruithapjes?
Bedankt voor alle tips!
En even langs de supermarkt voor vers fruit. Zal hij vast lekker vinden!
Gebruiken jullie geen liga stap 1 voor de fruithapjes?
Bedankt voor alle tips!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Ik deed heel af en toe bij de oudste wel eens een stukje liga door het fruithapje, maar daar maakte ik geen gewoonte van, want eigenlijk is dat natuurlijk onnodig. Ik gaf dan liever een liga in de hand.
ik heb trouwens wel kiwi en aardbei gegeven, maar dan wel eerst goed opletten of ze er geen last van krijgen. Sommige kindjes zijn hier idd allergisch voor. Ook deed ik dat pas toen ze weer wat ouder waren dan een half jaar.
Je kunt ook eens op www.keukenkikker.nl kijken voor leuke recepten en wat ze wanneer mogen hebben.
ik heb trouwens wel kiwi en aardbei gegeven, maar dan wel eerst goed opletten of ze er geen last van krijgen. Sommige kindjes zijn hier idd allergisch voor. Ook deed ik dat pas toen ze weer wat ouder waren dan een half jaar.
Je kunt ook eens op www.keukenkikker.nl kijken voor leuke recepten en wat ze wanneer mogen hebben.
Gast- Gast
De staafmixer van de hema was het beste volgens de consumentenbond. Gewoon in zon hoog soort glas doen en dan spettert het niet.
Ik zou geen liga kopen, vind het zelf niet zo nodig om dat door fruit heen te mengen en ik vind liga niet geschikt om in het vuistje te geven. Het is echt een grote kliederboel. Die koekjes van bolletje, nijntje, bevielen hier beter maar een soepstengel hapt het beste weg hier.
Ik zou geen liga kopen, vind het zelf niet zo nodig om dat door fruit heen te mengen en ik vind liga niet geschikt om in het vuistje te geven. Het is echt een grote kliederboel. Die koekjes van bolletje, nijntje, bevielen hier beter maar een soepstengel hapt het beste weg hier.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik doe een combinatie van Liga 1 en fruit. Maar dit komt ook omdat onze kleine geen fruit wil hebben. Ik krijg het er met geen mogelijkheid en ze spuugt het weer uit. Dus ik maak eerst een liga met warm water en dan een paar schepjes fruit en dat eet ze wel Dus zo kan het ook.
Ook maak ik tegenwoordig de groentehapjes zelf. Het scheelt zoveel geld, en het is zo makkelijk met een staafmixer. Er staan genoeg receptjes op internet op zelf hapjes te maken en je kunt dan grote porties maken en dan invriezen.
Ook maak ik tegenwoordig de groentehapjes zelf. Het scheelt zoveel geld, en het is zo makkelijk met een staafmixer. Er staan genoeg receptjes op internet op zelf hapjes te maken en je kunt dan grote porties maken en dan invriezen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Maple schreef:Kiwi en aardbeien mogen onder een jaar toch niet, vanwege de allergiegevoeligheid van kindjes onder een jaar voor die vruchten?
Het zijn de zwarte pitjes bij aardbeien (weet niet of het bij kiwi ook zo is) welke allergie kunnen veroorzaken. Maar als je ze met lauwwarm water wast kun je die pitjes eruit wassen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: