Schema met fruithapje
+7
tweeling
Printje
Shopaholic
Limburg85
Sun88
Darius
Ella
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schema met fruithapje
Mama's hoe was jullie schema van je zoon of dochter met het fruithapje erbij? Qua tijden bedoel ik dan. En gaf je het bij een fles of op een ander tijdstip?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Schema met fruithapje
Ze krijgen hier bij koffietijd (rond 10 uur sochtends) en rond theetijd (3 uur smiddags) fruit of een koekje. Gewoon als tussendoortje.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Half 8 fles, tussen 10 en half 11 fruit, half 12 f fles, half 4 fles, half 6 v groente, half 8 fles.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Wij gaan vanag vandaag proberen meer ruimte tussen de flessen te laten want kwamen nu helemaal niet uit omdat hij van fles naar fles slaapt en ik ga hem niet dichtplak de fles geven want dan drinkt die z'n fles niet meer leeg.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
7.30 fles
9.30 - 10.00; fruit & daarna slapen.
12.00 - 12.30; 1/2 broodje.
14.00 fles; slapen.
16.30 - 17.00 groente hap
19.00 fles.
9.30 - 10.00; fruit & daarna slapen.
12.00 - 12.30; 1/2 broodje.
14.00 fles; slapen.
16.30 - 17.00 groente hap
19.00 fles.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Waarom was jij ook alweer eerder begonnen Ella?
Ik moet morgen naar het cb en ik wil ook eens aangeven dat N altijd honger lijkt te hebben. Ze krijgt 4x 210cc met jbpm en trekt daar nog lang niet altijd 4 uur tussen.
Ik ben erg in twijfel wat verstandiger is, weer over naar een andere voedign (forte) eer ze dan helemaal over is is ze 4 mnd of gewoon toch eerder beginnen met groente en fruit.
Ik moet morgen naar het cb en ik wil ook eens aangeven dat N altijd honger lijkt te hebben. Ze krijgt 4x 210cc met jbpm en trekt daar nog lang niet altijd 4 uur tussen.
Ik ben erg in twijfel wat verstandiger is, weer over naar een andere voedign (forte) eer ze dan helemaal over is is ze 4 mnd of gewoon toch eerder beginnen met groente en fruit.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Limburg: hoe gaat het nu met de flessen?
Printje: de artsen vonden hem er klaar voor. Qua gewicht zit hij 1.5 punt boven gemiddeld. De laatste fles kon er al af. En het is een groot succes. Ik geef hem een half potje per keer en het gaat helemaal op. Je kan het allicht vragen morgen. Hoe zwaar is ze nu?
Printje: de artsen vonden hem er klaar voor. Qua gewicht zit hij 1.5 punt boven gemiddeld. De laatste fles kon er al af. En het is een groot succes. Ik geef hem een half potje per keer en het gaat helemaal op. Je kan het allicht vragen morgen. Hoe zwaar is ze nu?
Ella- Ratel
N zit sinds een week of 1.5 op 4 flessen, die van 23 uur zijn we niet meer gaan geven omdat ze EN er niet wakker voor werd EN ze niets dronk. We geven hem dus gewoon niet meer en soms slaapt ze dan de klok rond, soms wordt ze wakker.
Ik heb nog geen idee wat ze weegt, bij 2 mnd was het 4600gr ongeveer maar inmiddels heeft madame enorme spekbillen gecreëerd en zit ze opeens al in maatje 3 van luiers omdat ze opeens allemaal aan het doorlekken was bij maatje 2.
Ik heb nog geen idee wat ze weegt, bij 2 mnd was het 4600gr ongeveer maar inmiddels heeft madame enorme spekbillen gecreëerd en zit ze opeens al in maatje 3 van luiers omdat ze opeens allemaal aan het doorlekken was bij maatje 2.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben begonnen met groenten en dat gaf ik gewoon tussen twee voedingen in, aan het einde vd middag. Ik zou fruit s ochtends tussen twee voedingen in geven
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik gaf een fruithapje tussen twee voedingen in. "sochtends meestal, want tegen etenstijd 's avonds kreeg hij groente.
Jee maat 3 al. Mijn zoontje zit nog in maat 2. Wat ik ook nog vergat is dat ze het ook voorstelde ivm zijn reflux. En dat gaat nu ook een stuk beter.
Ella- Ratel
Wij willen met 6 maanden met het groentehapje beginnen en ik ben er nog niet over uit wanneer ik die wil gaan geven. Ik denk ergens rond de middag, ik weet het nog niet. Laten jullie ipv een groentehapje dan een fles vallen? Mijn kinderarts zei dat ik dan 150 gram groenten/aardappelen mocht geven en dan dus een fles weglaten. Maar ik vind 3 flessen precies ook weer zo weinig dan?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
[quote="Snoes"]Wij willen met 6 maanden met het groentehapje beginnen en ik ben er nog niet over uit wanneer ik die wil gaan geven. Ik denk ergens rond de middag, ik weet het nog niet. Laten jullie ipv een groentehapje dan een fles vallen? Mijn kinderarts zei dat ik dan 150 gram groenten/aardappelen mocht geven en dan dus een fles weglaten. Maar ik vind 3 flessen precies ook weer zo weinig dan? [/quoteU
In het begin is het nog geen vervanging van de fles, ze eten minimaal.
Hier zal er pas een fles afgaan als hij grotere hoeveelheden fruit, groente eet icm brood.
In het begin is het nog geen vervanging van de fles, ze eten minimaal.
Hier zal er pas een fles afgaan als hij grotere hoeveelheden fruit, groente eet icm brood.
Limburg85- Ratel
Ella schreef:Limburg: hoe gaat het nu met de flessen?
Door het nieuwe schema heeft hij eindelijk tot voor de hapjes en red het prima met de fles (sinds dinsdagavond drinkt hij zelfs nog maar minimaal).
Limburg85- Ratel
Limburg85 schreef:Ella schreef:Limburg: hoe gaat het nu met de flessen?
Door het nieuwe schema heeft hij eindelijk tot voor de hapjes en red het prima met de fles (sinds dinsdagavond drinkt hij zelfs nog maar minimaal).
Wat fijn
Ella- Ratel
Snoes schreef:Wij willen met 6 maanden met het groentehapje beginnen en ik ben er nog niet over uit wanneer ik die wil gaan geven. Ik denk ergens rond de middag, ik weet het nog niet. Laten jullie ipv een groentehapje dan een fles vallen? Mijn kinderarts zei dat ik dan 150 gram groenten/aardappelen mocht geven en dan dus een fles weglaten. Maar ik vind 3 flessen precies ook weer zo weinig dan?
Net als limburg het is geen vevanging het komt erbij
Ella- Ratel
Hm, volgende keer toch nog eens even navragen, dan heb ik het wellicht verkeerd begrepen.
Snoes- Lady Post-a-lot
Hoe heb je het voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Gewoon wakker maken? Hier ook een slaapkop, die iedere keer nog lekker ligt te tukken. Hij krijgt ook nog een late fles, anders redt ie de ochtend niet. Dat ging voor een paar weken ook minder goed, maar lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Pfff, wel een gedoe zo!Limburg85 schreef:Ella schreef:Limburg: hoe gaat het nu met de flessen?
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
L!ND@ schreef:Hoe heb je het voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Gewoon wakker maken? Hier ook een slaapkop, die iedere keer nog lekker ligt te tukken. Hij krijgt ook nog een late fles, anders redt ie de ochtend niet. Dat ging voor een paar weken ook minder goed, maar lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Pfff, wel een gedoe zo!Limburg85 schreef:Ella schreef:Limburg: hoe gaat het nu met de flessen?
Ik heb het wel alleen over overdag ;-). Hij kan heel goed s nachts 12 uur slapen maar vertikt dat om iedere nacht te doen, maak niet uit wat we doen.
Maar overdag meer tijd tussen de flessen maar wel op de oude tijd wakker maken (ik maak hem altijd wakker voor de fles indien nodig).
Limburg85- Ratel
Snoes schreef:Hm, volgende keer toch nog eens even navragen, dan heb ik het wellicht verkeerd begrepen.
Dat word het uiteindelijk wel maar duurt een tijd voordat he een volledige maaltijd is.
Limburg85- Ratel
Je begint met kleine porties dan? Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, we beginnen er pas over ruim een maand mee.
Snoes- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Je begint met kleine porties dan? Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, we beginnen er pas over ruim een maand mee.
Ja idd. Eerst maar 1 hapje, de dag erna 2 etc etc. Zo bouwden wij het op en gaven ook een keer of 6-7 hetzelfde geloof ik zodat je eventuele allergieën kunt herkennen.
Ik ga denk ik toch met 4 mnd beginnen met de bijvoeding, ons meisje heeft iedere keer honger, de kleine Boeddha. Nu krijgt ze sinds een paar dagen ook Forte voeding maar hou nog even een slag om de arm over hoe het bij dr werkt.
Hier ging de groentefles trouwens al wel vrij snel een fles vervangen, maar ik weet ff niet meer precies hoe dat zat.
Printje- Lady Post-a-lot
Snoes schreef:Je begint met kleine porties dan? Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, we beginnen er pas over ruim een maand mee.
Ze moeten eerst wennen aan vast eten en de smaak en van lepel eten.
Eerst een klein beetje en dan steeds iets meer gaan ze (als het goed is) eten.
Printje is een extra fles overdag geen optie? Of alle voedingen forte?
Is het echt honger wat ze heeft?
Limburg85- Ratel
Limburg, ik wil eigenlijk niet terug naar een extra fles, ik zou qua tijd ok niet weten hoe eigenlijk. Haar gemiddelde schema is
8.30 wakker en dus fles.
12.30 fles
16.30 fles en
20.30 fles
Die laatste fles vind ik eigenlijk al te laat omdat je zo geen avond meer voor jezelf overhoudt. Maar goed, het is allemaal maar voor het even natuurlijk. Het werkt ook niet om haar om 19 uur in bed te leggen en dan om bijv. 21 uur weer een fles. Wanneer ze slaapt wordt ze voor de fles moeilijk wakker. Ik wil die 20.30 uur fles zo steeds vervroegen totdat ik dadelijk op eea manier rond 19 uur uitkom. Maar volgens mij was dat bij R pas toen hij ook warm eten kreeg om 18 uur.
Wat ik al eerder zei doet ze nu nog veel erger, smakken, eten volgen, alles in dr mond stoppen, allemaal met dat tongetje naar buiten. De arts op het cb zei ook dat het geen kwaad kon, dus ik denk dat ze over een week of 2-3 toch echt al wat groente gaat krijgen.
8.30 wakker en dus fles.
12.30 fles
16.30 fles en
20.30 fles
Die laatste fles vind ik eigenlijk al te laat omdat je zo geen avond meer voor jezelf overhoudt. Maar goed, het is allemaal maar voor het even natuurlijk. Het werkt ook niet om haar om 19 uur in bed te leggen en dan om bijv. 21 uur weer een fles. Wanneer ze slaapt wordt ze voor de fles moeilijk wakker. Ik wil die 20.30 uur fles zo steeds vervroegen totdat ik dadelijk op eea manier rond 19 uur uitkom. Maar volgens mij was dat bij R pas toen hij ook warm eten kreeg om 18 uur.
Wat ik al eerder zei doet ze nu nog veel erger, smakken, eten volgen, alles in dr mond stoppen, allemaal met dat tongetje naar buiten. De arts op het cb zei ook dat het geen kwaad kon, dus ik denk dat ze over een week of 2-3 toch echt al wat groente gaat krijgen.
Printje- Lady Post-a-lot
Oké, dan snap ik inderdaad dat het niet gelijk een fles vervangt. Ik ben benieuwd wat dat hier gaat geven!
Printje, hier is het ook geen optie om hem in bed te leggen rond 19u en hem daarna nog wakker te moeten maken voor een fles. Gemiddeld krijgt hij flessen rond 9u-13u-17u en die laatste dus rond 20-21u. Als ik hem om 19u in zijn bedje leg, wordt hij daar niet meer voor wakker en krijg ik hem ook moeilijk wakker. Ik probeer hem dus ook maar wakker te houden. Meestal gaat hij dan rond 19u in bad met papa, zo zijn we al snel weer een uur verder.
Printje, hier is het ook geen optie om hem in bed te leggen rond 19u en hem daarna nog wakker te moeten maken voor een fles. Gemiddeld krijgt hij flessen rond 9u-13u-17u en die laatste dus rond 20-21u. Als ik hem om 19u in zijn bedje leg, wordt hij daar niet meer voor wakker en krijg ik hem ook moeilijk wakker. Ik probeer hem dus ook maar wakker te houden. Meestal gaat hij dan rond 19u in bad met papa, zo zijn we al snel weer een uur verder.
Snoes- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: