Fruithapje
+11
Monnie
Fiwen
mauwmauw
Liadan
snoezel
sheila123
PapillonRose
meisjesmama
Bloem86
ekjir@M
miss22
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fruithapje
Hey meiden
J. Is nu net 3maanden oud en ik wil heel graag van jullie weten wanneer jullie met fruithapje begonnen zijn. Er staan zoveel verschillende verhalen op internet dus vandaar dat ik de vraag hier maar ff stel.
J. Is nu net 3maanden oud en ik wil heel graag van jullie weten wanneer jullie met fruithapje begonnen zijn. Er staan zoveel verschillende verhalen op internet dus vandaar dat ik de vraag hier maar ff stel.
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Fruithapje
Wij zijn met 4 maanden begonnen met een fruithapje. J. had niet genoeg meer aan z´n fles voeding en ivm reflux zijn we eerder begonnen in overleg met het cb.
Ik zou beginnen met een beetje banaan. Het zijn maar een paar hapjes die je kleintje in het begin eet en dan kan je derest lekker zelf opeten
Ik zou beginnen met een beetje banaan. Het zijn maar een paar hapjes die je kleintje in het begin eet en dan kan je derest lekker zelf opeten
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben 2 dagen voordat mijn dochter 6 maanden werd, begonnen met fruithapje.
Groentehapje 2 weekjes daarvoor!
Groentehapje 2 weekjes daarvoor!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Hier met 6 maanden begonnen met groente en nadat dat goed ging het fruit erbij.
Gast- Gast
Wij zijn met ruim 5.5 maand begonnen met een groentehapje, een week later zijn we ook met fruit begonnen.
Gast- Gast
Wij zijn met 4 maanden begonnen op aanraden van de KA omdat H haar flessen slecht dronk.
Gast- Gast
Bij de oudste met 6 maanden
Bij de jongste met 6 maanden maar die at pas goed met 9 maanden.
Bij de jongste met 6 maanden maar die at pas goed met 9 maanden.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Omdat ik hier op het CB hoorde dat het vanaf 4 maanden mag. En omdat mijn meisje bijna 4 maanden is dacht ik er al bijna mee te gaan beginnen. Maar als er een goede reden is om nog even te wachten ben ik daar erg benieuwd naar, want dan wacht ik liever nog even.
Omdat ik hier op het CB hoorde dat het vanaf 4 maanden mag. En omdat mijn meisje bijna 4 maanden is dacht ik er al bijna mee te gaan beginnen. Maar als er een goede reden is om nog even te wachten ben ik daar erg benieuwd naar, want dan wacht ik liever nog even.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
We zijn begonnen met fruit toen J. 5,5 maand was en met groente toen ze 6 maanden was.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
PapillonRose schreef:Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Het is niet "laat" om met 6 maanden te beginnen met fruit of groente. Soms zijn de darmen er nog niet klaar voor. En bij mij is de grootste reden allergie. Ivm koemelkallergie word er geadviseerd om dan met 6 maanden te beginnen. En de kinderartsen van mijn meiden gaven aan dat het niet nodig is om met 4 maanden al te beginnen.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Het is niet "laat" om met 6 maanden te beginnen met fruit of groente. Soms zijn de darmen er nog niet klaar voor. En bij mij is de grootste reden allergie. Ivm koemelkallergie word er geadviseerd om dan met 6 maanden te beginnen. En de kinderartsen van mijn meiden gaven aan dat het niet nodig is om met 4 maanden al te beginnen.
Ok, ja ik bedoel ook niet echt laat natuurlijk, maar ten opzichte van die 4 maanden is het natuurlijk iets later. Klinkt logisch in elk geval! Dan ga ik het bij de kinderarts nog even voorleggen op de laatste controleafspraak, want de darmklachten worden hier net minder dus om gelijk weer die darmen een uitdaging te geven is misschien niet zo'n goed plan dan.
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Ok, ja ik bedoel ook niet echt laat natuurlijk, maar ten opzichte van die 4 maanden is het natuurlijk iets later. Klinkt logisch in elk geval! Dan ga ik het bij de kinderarts nog even voorleggen op de laatste controleafspraak, want de darmklachten worden hier net minder dus om gelijk weer die darmen een uitdaging te geven is misschien niet zo'n goed plan dan.
Het is ook zeker een verschil van 2 maanden dus een hoop. Waarvoor loopt ze bij de kinderarts? Darmklachten of andere dingen?
meisjesmama- Kletskop
Ik ben vorige week begonnen met groentehap. Ik wil van het weekend beginnen met fruithap. Dus hier fruit en groente vanaf 5 maanden.
De theorie is geloof ik dat je vanaf 4 maanden eventueel je kindje het mag laten proeven, maar dat ze het nog niet nodig hebben. Vanaf 6 maanden hebben ze het echt nodig om andere voedingsstoffen binnen te krijgen.
Inderdaad zijn de eerder genoemde allergieën reden om even te wachten met het te geven.
Ik ben met 4 maanden begonnen met een papje, maar daar was ze toen nog totaal niet aan toe. Ze verslikte zich, spuugde alles uit. Heb toen besloten het even te laten. Vorige week ontdekte ik een tandje bij haar en ze zat af en toe mee te smekken als ik zat te eten, dus toen het geprobeerd met zelfgepureerde wortels. Het is nu een groot succes, ze eet zonder problemen, wordt blij als ze het bakje aan ziet komen en doet haar mond al zelf open...
De theorie is geloof ik dat je vanaf 4 maanden eventueel je kindje het mag laten proeven, maar dat ze het nog niet nodig hebben. Vanaf 6 maanden hebben ze het echt nodig om andere voedingsstoffen binnen te krijgen.
Inderdaad zijn de eerder genoemde allergieën reden om even te wachten met het te geven.
Ik ben met 4 maanden begonnen met een papje, maar daar was ze toen nog totaal niet aan toe. Ze verslikte zich, spuugde alles uit. Heb toen besloten het even te laten. Vorige week ontdekte ik een tandje bij haar en ze zat af en toe mee te smekken als ik zat te eten, dus toen het geprobeerd met zelfgepureerde wortels. Het is nu een groot succes, ze eet zonder problemen, wordt blij als ze het bakje aan ziet komen en doet haar mond al zelf open...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Wij zijn met 6 maanden begonnen (eerst groente en een week later ook fruit).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
ik ben begonnen met fruit toen v precies 4maanden was,eerste keer een paar hapjes,maar nu eet hij al een half potje en vind het heerlijk.meer als een half potje krijgt hij nog niet van me,hij zou wel meer willen hebben.
maar je moet doen wat jij denkt dat goed is en niet wat andere vinden.als je kindje toch bij de kinderarts loopt voor de darmen ofzo iets.zal ik het even met de ka overleggen.
maar je moet doen wat jij denkt dat goed is en niet wat andere vinden.als je kindje toch bij de kinderarts loopt voor de darmen ofzo iets.zal ik het even met de ka overleggen.
Laatst aangepast door mauwmauw op do 17 feb 2011 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Het is ook zeker een verschil van 2 maanden dus een hoop. Waarvoor loopt ze bij de kinderarts? Darmklachten of andere dingen?
Vooral onrust en veel huilen, maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk door darmkrampen. Nu het daar beter mee gaat zijn ook de onrust en het huilen bijna verdwenen. Zo lang gaat het nog niet zo goed als het nu gaat, dus als ik dit zo lees denk ik dat het beter is voor ons om nog eventjes te wachten.
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:meisjesmama schreef:PapillonRose schreef:Het valt me op dat de meesten hier vrij 'laat' zijn begonnen. Hadden jullie daar een speciale reden voor?
Vooral onrust en veel huilen, maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk door darmkrampen. Nu het daar beter mee gaat zijn ook de onrust en het huilen bijna verdwenen. Zo lang gaat het nog niet zo goed als het nu gaat, dus als ik dit zo lees denk ik dat het beter is voor ons om nog eventjes te wachten.
Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en anders overleg je met de kinderarts. Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat het nu goed gaat en dat je niet terug wil in veel huilen en onrust. Succes!
meisjesmama- Kletskop
Ik wil graag fruithapje gaan geven als J. 4maanden is, maar nu was ik van de week bij het cb en daar vertelden ze dat 4,5 maand beter was.
Dus zo straks even via google gekeken en daar word zelfs over 3maand gesproken
Dus zo straks even via google gekeken en daar word zelfs over 3maand gesproken
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
3 maanden is wel heel erg vroeg, ik vind 4 maanden eigenlijk al vroeg... Wij hebben 3 weken geleden een keer geprobeerd te starten maar toen weigerde J. alles en hield ze haar mondje stijf dicht. Toen maar even gelaten voor wat het was en deze week opnieuwe begonnen en nu gaat het wel goed. Vandaag, de 4e dag, heeft ze de hoeveelheid van een half potje (maar dan zelf vers gemaakt) helemaal opgegeten en ze wilde eigenlijk nog wel meer volgens mij.
Ik zou dus vooral aanraden om te kijken naar je kind, sommige zijn er bij 4 maanden klaar voor, en sommige zoals J. pas met 6 maanden. En ze hebben tot een jaar de tijd om van volledig borst/flesvoeding naar volledig vast voedsel te gaan dus 6 maanden is echt tijd genoeg en ze hebben het bij 4 maanden echt nog niet nodig.
Ik zou dus vooral aanraden om te kijken naar je kind, sommige zijn er bij 4 maanden klaar voor, en sommige zoals J. pas met 6 maanden. En ze hebben tot een jaar de tijd om van volledig borst/flesvoeding naar volledig vast voedsel te gaan dus 6 maanden is echt tijd genoeg en ze hebben het bij 4 maanden echt nog niet nodig.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wij zijn met 5 maand begonnen met groente, na een week zijn we ook fruit gaan geven. Het heeft wel zeker 2 weken geduurd voordat hij het lekker begon te vinden, dus de eerste tijd waren het echt een paar hapjes.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Met 7 maanden kreeg ze groente, daarna ook fruit. Het is voor een baby van 3 maanden echt geen toegevoegde waarde om al te beginnen aan fruit, hij zou er alleen maar krampjes van kunnen krijgen. Tot 6 maanden hebben baby's echt niets extra's nodig.
Gast- Gast
Wij zijn deze week begonnen met een groentehap, met 5,5 maand dus. Met 4 maanden en een week zijn we begonnen met rijstebloem in de fles (papfles dus) en met +/- 4,5 maand ben ik haar een papje aan gaan bieden, later met een kwart verkruimelde Liga erdoorheen. Het was elke keer echt een klein beetje, maar merk dat ik hiermee het 'happen' goed gestimuleerd heb. Ze had op een gegeven moment niet genoeg aan alleen haar flessen en dit kleine beetje pap (60 cc melk + 2 scheppen rijstebloem) zorgde ervoor dat ze weer wat voller zat. Ze hapt haar groente nu zonder problemen omdat ze al weet hoe het moet. Om te oefenen met happen is een papje dus best goed vind ik zelf. Rijstebloem wordt gezien als bijvoeding, maar de kans dat baby's hierop (allergisch) reageren is heel erg klein, zegt zelfs het CB hier.
Wij hebben groente en fruit zo lang mogelijk uitgesteld i.v.m. de kans op een allergie. Mijn vriend en ik zijn vroeger allebei allergisch geweest (hij voor stof en katten/honden en ik voor rubber aan mijn handen en voeten), nu gelukkig niet meer. Tot zo'n 6 maanden zijn de darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld om andere voeding dan melk goed te kunnen verwerken. Dit zorgt ervoor dat ze een grotere kans hebben allergieën te ontwikkelen. Er wordt hierom dus aangeraden te wachten tot ongeveer 6 maanden. Wij merkten aan N. echter dat ze gewoon toe was aan meer. Ze krijgt nu 's avonds groente (een half 4-maanden-potje), 's ochtends fruit (een paar happen, een derde 4-maanden-potje ongeveer) en tussendoor een kwart Liga en af en toe een beetje water.
Ik zou het dus wel zo lang mogelijk uitstellen. Vroeg beginnen heeft weinig toegevoegde waarde voor zo'n kleintje. Smaak e.d. doet hen nog niet heel erg veel. Tot 6 maanden zou borst-/flesvoeding voldoende moeten zijn. Merk je dat je kindje echt toe is aan meer kan je eventueel langzaam starten met een papfles ('s ochtends en/of 's avonds), dan een papje (om hiermee het happen 'aan te leren') en daarna groente en/of fruit.
Wij hebben groente en fruit zo lang mogelijk uitgesteld i.v.m. de kans op een allergie. Mijn vriend en ik zijn vroeger allebei allergisch geweest (hij voor stof en katten/honden en ik voor rubber aan mijn handen en voeten), nu gelukkig niet meer. Tot zo'n 6 maanden zijn de darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld om andere voeding dan melk goed te kunnen verwerken. Dit zorgt ervoor dat ze een grotere kans hebben allergieën te ontwikkelen. Er wordt hierom dus aangeraden te wachten tot ongeveer 6 maanden. Wij merkten aan N. echter dat ze gewoon toe was aan meer. Ze krijgt nu 's avonds groente (een half 4-maanden-potje), 's ochtends fruit (een paar happen, een derde 4-maanden-potje ongeveer) en tussendoor een kwart Liga en af en toe een beetje water.
Ik zou het dus wel zo lang mogelijk uitstellen. Vroeg beginnen heeft weinig toegevoegde waarde voor zo'n kleintje. Smaak e.d. doet hen nog niet heel erg veel. Tot 6 maanden zou borst-/flesvoeding voldoende moeten zijn. Merk je dat je kindje echt toe is aan meer kan je eventueel langzaam starten met een papfles ('s ochtends en/of 's avonds), dan een papje (om hiermee het happen 'aan te leren') en daarna groente en/of fruit.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Bij beide kinderen zijn we met 6 maanden begonnen met groenten, daarna fruit.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb gehoord dat ze van alleen banaan (een 4-maanden-potje) erg last kunnen krijgen met de ontlasting. Weten jullie dit? Heb N. zojuist namelijk banaan gegeven, maar heb er een een beetje sinaasappelsap doorheen gedaan (een verse sinaasappel erboven uit geknepen). Dit schijnt er dan weer voor te zorgen dat ze geen last krijgen met de ontlasting.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dat klopt, heb je goed gedaan. Die sinaasappel is goed voor de spijsvertering en babnaan kan inderdaad verstoppen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» fruithapje
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje
» Schema met fruithapje
» Fruithapje invriezen
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje
» Schema met fruithapje
» Fruithapje invriezen