Fruithapje invriezen
+5
blondje1313
Dora
Jezzie
Dikkie Dik
sanne-84
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fruithapje invriezen
Ik ben begonnen met groente en fruithapjes. Omdat E natuurlijk nog helemaal niet veel krijgt vries ik kleine porties groente in.
Heb vandaag voor de eerste x nectarine gegeven, maar wil ik het een beetje fijn kunnen krijgen met de staafmixer dan heb ik sowieso al 2nectarines nodig. Ik weet dat ik het morgen ook nog kan geven, maar kan ik de rest invriezen? En gaat dat met alle soorten fruit?
Heb vandaag voor de eerste x nectarine gegeven, maar wil ik het een beetje fijn kunnen krijgen met de staafmixer dan heb ik sowieso al 2nectarines nodig. Ik weet dat ik het morgen ook nog kan geven, maar kan ik de rest invriezen? En gaat dat met alle soorten fruit?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fruithapje invriezen
Volgens mij wel hoor. Ik vries alles in. En het gaat tot nu toe prima (peer, mango, banaan, perzik, meloen)
Het is zo'n twee maanden houdbaar. Ik haal het wel de avond van te voren eruit en laat het ontdooien in de koelkast.
In de ochtend haal ik het uit de koelkast om op temperatuur te komen.
Opwarmen in de magnetron vind ik persoonlijk geen optie bij fruit.
Vaak is het wel extra vloeibaar na invriezing, dus verdik ik het soms een beetje met rijstebloem (klein lepeltje)
Het is zo'n twee maanden houdbaar. Ik haal het wel de avond van te voren eruit en laat het ontdooien in de koelkast.
In de ochtend haal ik het uit de koelkast om op temperatuur te komen.
Opwarmen in de magnetron vind ik persoonlijk geen optie bij fruit.
Vaak is het wel extra vloeibaar na invriezing, dus verdik ik het soms een beetje met rijstebloem (klein lepeltje)
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Ik deed het wel. Haalde dan de avond van te voren het bakje uit de vriezer.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Heb je het opperdepop boek van de ah? Daar staat ook in wat er ingevroren kan worden. Plus een hoop tips van hapjes
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Banaan wordt trouwens bruin als je het invriest, zie er behoorlijk onsmakelijk uit.
Mango was hier trouwens een groot succes!
Mango was hier trouwens een groot succes!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vries ook alles in eigenlijk, want ook met een banaan kan J 2 dagen mee doen.
Off topic, Ik heb pruimen liggen, nu weet ik dat gedroogde pruimen laxerend werkt zou dat ook met verse pruimen zijn?
Off topic, Ik heb pruimen liggen, nu weet ik dat gedroogde pruimen laxerend werkt zou dat ook met verse pruimen zijn?
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Ik vries ook alles in. Ik doe het nog steeds, als ik wat over heb.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Kan wel, maar zelf deed ik het niet. Er gaan toch vitamines verloren tijdens het ontdooiproces.
Ik vond vers maken net zo snel en lekkerder.
Ik vond vers maken net zo snel en lekkerder.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Dan ga ik t gewoon invriezen, bedankt!
En mamsie, ze krijgt nog zo weinig, als ik t iedere x vers moet maken kan ik ook veel weggooien..
En mamsie, ze krijgt nog zo weinig, als ik t iedere x vers moet maken kan ik ook veel weggooien..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Pruimen zijn in iedere vorm goed voor je stoelgang.Blue flower schreef:Ik vries ook alles in eigenlijk, want ook met een banaan kan J 2 dagen mee doen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Goed? Of te goed voor een baby?Rush schreef:Pruimen zijn in iedere vorm goed voor je stoelgang.Blue flower schreef:Ik vries ook alles in eigenlijk, want ook met een banaan kan J 2 dagen mee doen.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: