Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven?

+3
PapillonRose
Printje
Floor
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven? Empty Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven?

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 22:18

Ik was net met Amé naar het CB en eigenlijk verbaasd het me niet, maar ze heeft dus een ontwikkeling van een kind van 3,5 a 4 jaar oud terwijl ze nog geen eens 2,5 jaar oud is. Ze hebben haar dus ook dingen laten doen die ze met het laatste bezoek doen.
Nu is het nog zo dat Mas ook nog thuis is en ze veel samen kunnen doen, maar dat is ook nog maar even en dan moet ze toch zichzelf meer entertainen.
Nu had ik een inval arts bij het CB, was een beetje een man die nogal op zijn tijd zat, dus kreeg niet echt de tijd om hem te vragen hoe en wat met haar dan te doen.

Ik zit te denken om misschien samen met haar dan te samen peutergym te gaan doen of samen zwemmen, maar hoorde dat peutergym voor haar al niet eens leuk meer is omdat er daar voor haar ook weinig uitdaging in zit.

Wie heeft hier ideeën?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven? Empty Re: Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven?

Bericht  Floor di 16 apr 2013 - 22:21

Misschien een proefles bij peutergym doen, dan kan je zien of ze het leuk vindt en of er genoeg uitdaging voor haar in zit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven? Empty Re: Hoe een peuter toch uitdaging blijven geven?

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 22:22

Wat knap, een 'echte' derde in de rij dus ( die lopen vaker 'voor' omdat ze alles zien/horen van broers en zussen)

En puzzelen, electro of kleien ( erg goed voor de fijne motoriek)

En zwemmen is natuurlijk altijd leuk, en iets van peuterdans?

Ik weet wel hele leuke websites maar dan is ze meteen op het platte vlak bezig.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose di 16 apr 2013 - 22:42

Hier is de peutergym tot een jaar of 5. En ze zorgen eigenlijk altijd wel dat er voor alle kindjes genoeg uitdaging is. Zo durft A. soms bepaalde dingen nog niet, die dan voor de groteren juist wel weer leuk zijn. Maar deze les is zonder ouders, ik weet niet hoe het gaat bij de ouder en kindgym die ze hier ook aanbieden.

Samen zwemmen is ook leuk hoor, wij doen het ook regelmatig. Soms vrijzwemmen, dan kun je langer, of soms een les ouder en kindzwemmen. Erg leuk altijd!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius di 16 apr 2013 - 22:46

Printje schreef:Wat knap, een 'echte' derde in de rij dus ( die lopen vaker 'voor' omdat ze alles zien/horen van broers en zussen)

Je zou denken van wel, maar volgens mij werkt het juist niet op deze manier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dit zit met 'derde' kindjes, maar ik heb wel eens gelezen dat 'tweede' kindjes meestal wat laat zijn met praten, omdat de taal van de ouders meer gericht is op het oudste kindje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Char1 di 16 apr 2013 - 22:47

Bij mijn broertje heeft mijn moeder veel gebruik gemaakt van schooltv voordat hij naar school mocht. Hij keek dan geen peuterprogrammas, maar programma's die op school bij de kleuters of in groep 3 gekeken worden.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 22:48

Darius schreef:
Printje schreef:Wat knap, een 'echte' derde in de rij dus ( die lopen vaker 'voor' omdat ze alles zien/horen van broers en zussen)

Je zou denken van wel, maar volgens mij werkt het juist niet op deze manier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dit zit met 'derde' kindjes, maar ik heb wel eens gelezen dat 'tweede' kindjes meestal wat laat zijn met praten, omdat de taal van de ouders meer gericht is op het oudste kindje.

Dat over dat praten heb ik ook gehoord omdat oudere broer/zus vaak bij de eerste kick al reageert, de noodzaak van praten is minder. maar wat ik wel weer zie is dat tweede/derde kinderen toch ook eel horen/zien van hun broers en zusjes en daardoor wijzer zijn en/of lijken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 22:49

Char1 schreef:Bij mijn broertje heeft mijn moeder veel gebruik gemaakt van schooltv voordat hij naar school mocht. Hij keek dan geen peuterprogrammas, maar programma's die op school bij de kleuters of in groep 3 gekeken worden.

dat is idd ook een optie maar daagt kinderen niet echt uit natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 22:49

Ik vind het best jammer hoor, voor mijn gevoel is ze nooit echt een baby geweest, ze is vanaf het begin al zo wijs.

We willen straks ook niet te maken hebben met een gefrustreerde peuter die de uitdaging verliest in haar dingen, zo ben ik ook bang over een tijdje dat de PSZ niet leuk meer voor haar is. Gelukkig heeft de leidster dit ook al door, dus ze laat haar ook mee doen vaak met de grotere peuters.

Puzzelen en kleien doet ze ook al best wel veel.

Is inderdaad een optie om een keer mee te doen met peutergym, ik zal het eens vragen aan de turn trainers van Lise.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 22:50

Printje schreef:
Darius schreef:

Dat over dat praten heb ik ook gehoord omdat oudere broer/zus vaak bij de eerste kick al reageert, de noodzaak van praten is minder. maar wat ik wel weer zie is dat tweede/derde kinderen toch ook eel horen/zien van hun broers en zusjes en daardoor wijzer zijn en/of lijken.

Hier waren ze allemaal heel snel met praten, dus dat gaat hier weer niet op.

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 16 apr 2013 - 23:09

Heb je al Bambino Loco? (Zo heette dat geloof ik, versie van Mini Loco voor 3-5 jaar)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  meisjesmama di 16 apr 2013 - 23:42

Ik heb een hele tijd peuterdansen/gymen gedaan dat vond ze echt super. We moeten nu stoppen vanwege haar gezondheid.
Ik hier ook een wijsneus kleien vind ze leuk en puzzels ook nu ik moeilijker puzzels heb gekocht.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: