Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

+14
Laurientje
SarahKey
CCC
Darius
Luce
Linda
Twellie
Caroow
Choco*
Teddyaapje
Lejow
Robin_
Printje
Novalee
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Novalee za 10 aug 2013 - 8:55

En dan bedoel ik helemaal geen BV geven maar meteen vanaf de geboorte FV. Zijn er hier moeders die dat gedaan hebben?

Waarom heb je hier voor gekozen? Hoe is het bevallen (m.a.w. heb je er ooit spijt van gehad Wink)?

Liever niet weer de eeuwige BV/FV discussie, ik ken de voordelen van BV tegenover FV smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 8:57

Ja wij deels. Man is astmatisch en R ook ( beiden hebben ook puffers enzo) Toch hebben we meteen voor fv gekozen en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Ik vind bv echt totaal niet mijn ding dus deze keuze was voor ons de goede keuze.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Robin_ za 10 aug 2013 - 8:58

Geen ervaring.

Ik ben wel benieuwd naar waarom jij hier mogelijk voor kiest?
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Lejow za 10 aug 2013 - 9:10

Wij waren het wel van plan (ik heb koemelkallergie gehad en ben nu lactose intolerant, heb veel last van eczeem en luchtwegen enz).
Maar toen ze te vroeg kwam, toch BV geprobeerd (eigenlijk uit een soort schuldgevoel). Dit heeft ze 3 weken gehad (ik had ook niet voldoende productie, dus als snel kreeg ze er fv bij), en toen ben ik gestopt.
Ze is helaas, net zoals ik, gevoelig voor melkproducten.

Mocht er ooooooooit toch een tweede komen (en die zwangerschap gaat goed), ga ik gelijk starten met FV.

(*edit* FV inderdaad!!)


Laatst aangepast door Lejow op za 10 aug 2013 - 9:27; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Teddyaapje za 10 aug 2013 - 9:23

Lejow, bedoel je bv of fv?

Hier waren de allergien van mn vriend de voornaamste reden om voor bv te kiezen. Ik wilde er zovvel mogelijk aan doen om de kans te verkleinen, ook idd ivm mogelijk schuldgevoel.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:25

Ik ben vast enorm ontaard dan maar ik heb echt geen schuldgevoel hierover. Mijn Nee tegen bv is groter dan het schuldgevoel denk ik. bovendien geloof ik echt wel dat het de kans verkleint maar het nooit helemaal wegneemt. ( misschien wel kop in het zand ofzo hoor maar ik geloof er echt niets van dat het weet ik hoeveel verschil zou uitmaken)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Lejow za 10 aug 2013 - 9:28

Ik had geen schuldgevoel vanwege de allergieën hoor, maar omdat dat het 'enige' was wat ik nog voor haar kon doen. Haar in mijn buik houden was tenslotte niet gelukt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:30

Lejow schreef:Ik had geen schuldgevoel vanwege de allergieën hoor, maar omdat dat het 'enige' was wat ik nog voor haar kon doen. Haar in mijn buik houden was tenslotte niet gelukt.
Ja dat snap ik, kan me wel indenken dat je je zo voelt.
Edit; zie dat je het al hebt aangepast
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:42

Maar Novalee, twijfel je nog of ben je er eigenlijk wel uit maar bijv bang voor wat mensen zullen zeggen eventueel?

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Teddyaapje za 10 aug 2013 - 9:56

Lejow schreef:Ik had geen schuldgevoel vanwege de allergieën hoor, maar omdat dat het 'enige' was wat ik nog voor haar kon doen. Haar in mijn buik houden was tenslotte niet gelukt.
Ik weet niet of je op mijn post over schuldgevoel reageert, ik bedoelde t als reactie op de vraag over spijt uit de openingspost.
Ik vind dat je t lang hebt volgehouden, 3w kolven terwijl je er niet volledig achter staat, en dan ook nog in die situatie is best lang!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Lejow za 10 aug 2013 - 9:58

Ja, daar reageerde ik op hehe.
Dank je!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Novalee za 10 aug 2013 - 9:59

Printje, ik twijfel zelf nog erg. Mijn omgeving zal me hoe dan ook wel steunen. Mijn vriend bijvoorbeeld zal me in beide gevallen steunen al merk ik wel dat hij meer naar FV neigt. Andere mensen in mijn omgeving zullen beide keuzes respecteren.

Robin_, N. heeft 5 maanden BV gehad wat op z'n zachts gezegd geen succes was. Ze heeft twee weken live gedronken daarna heb ik fulltime gekolfd. Het voeden zelf deed ontzettend pijn en ze kreeg te weinig binnen. Bij het kolven heb ik al die tijd om de 3 uur moeten kolven om voldoende melk te hebben (en tot 4 maanden ook 's nachts 1 à 2 keer, daar ben ik mee gestopt omdat ik totaal geen rust kreeg) . En dan nog heb ik af en toe bij moeten voeden met FV omdat het anders te weinig was terwijl N. gewoon normale hoeveelheden dronk. Zelf zat ik in een depressie, mede door de BV. Al die tijd heb ik getwijfeld om te stoppen maar kon ik de knoop niet doorhakken. Na 5 maanden werd mijn vermoeden van KMA eindelijk bevestigt door de HA en zijn we met koemelkvrije voeding begonnen. De beslissing is toen dus eigenlijk voor me genomen en ik vond het heerlijk.

Deze keer weet ik gewoon niet wat ik wil. Ik zie op tegen de eerste periode omdat het gewoon investeren is en ik weet dat dit kindje een natuurtalent aan de borst kan zijn waardoor alles al anders wordt. Maar zelfs als alles soepel zou verlopen staat het me nog ergens tegen. Dit kindje heeft 60-80% kans op KMA, en daarbij een vader met hooikoorts en allergieën voor huisdieren en citrusvruchten. Pas heb ik een lijstje gemaakt met de voors en tegens van zowel BV als FV en toen merkte ik gewoon dat ik hoopte dat het positief uit zou slaan voor FV.

Maar tegelijkertijd is er zo'n hele harde stem die zegt dat BV gewoon het beste is, dat het maar voor een korte tijd is en dat mocht ze later toch allerlei allergieën hebben ik me ontzettend schuldig zou voelen. Alle redenen om het niet te doen zijn voor mij, alle redenen om het wel te doen zijn voor mijn dochter. En ik kom er maar niet achter welk belang zwaarder zou moeten wegen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:03

Pfff wat lastig meis. Al lees ik wel idd dat je voorkeur lijkt te neigen naar fv. Maar waarom geef je dan bijv geen ha voeding? Dat het misschien zo allergieën wat kan verkleinen eventueel?

Ik denk alleen echt, dat echte allergieën er opeens niet meer zijn als je bv geeft. Ik denk dat wanneer je daar aanleg voor hebt je het toch wel krijgt, misschien wel minder maar ik geloof niet dat het er dan helemaal niet meer zou zijn. Maar ja ik kijk er natuurlijk ook wel gekleurd naar.

Ik vind dat je jezelf ook niet moet vergeten, dadelijk heb je twee kindjes en je bent er zelf ook nog natuurlijk. Niemand kan de keuze voor je maken het moet voor jezelf goed voelen. Succes met je keuze!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Choco* za 10 aug 2013 - 10:07

Novalee, weet je hoe het komt dat het live voeden zo'n pijn deed bij je dochter? Pijn bij het drinken is een teken dat er iets niet goed gaat, en vaak is dat met de juiste kennis te verhelpen.
Het is een keuze die jij alleen kan maken. Je doet wat jou hoe je je nu voelt en met dat wat je nu weet het juiste lijkt; niet iets om je schuldig over te voelen smile
Sta je ervoor open om het nu een x periode te proberen? Misschien is dit kindje inderdaad een natuurtalent, en stoppen kan altijd nog.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Caroow za 10 aug 2013 - 10:08

Heb je de vorige keer een tepelhoedje geprobeerd? Daardoor is het bij mij gelukt, anders was ik door de pijn gestopt. Bij live voeden heb je meer melk tot je beschikking dan bij kolven..

Niet dat ik je over wil halen hoor, je moet doen waar je zelf achter staat.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Twellie za 10 aug 2013 - 10:08

Is er bewezen dat borstvoeding de allergieën die je man heeft bij je kindje zou kunnen voorkomen? Hoeveel kleiner maakt het die kans? En is er ook een kans dat je kindje zwaardere allergieën zou kunnen krijgen en verkleint borstvoeding ook weer die kans?

Bij mij zou het denk ik afhangen van het antwoord op die vragen. Als borstvoeding bijvoorbeeld de kans op een allergie voor citroen met 1% zou verminderen dan is het de vraag of het het allemaal waard is voor jou. Maar als de kans wordt gehalveerd en je kindje anders heftige / gevaarlijke allergische reacties zou kunnen krijgen, is het het allemaal misschien wel waard.

Heb je goede info waar je je keuze op kunt baseren?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:09

Hey mevrouw tepelhoedje :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: 


Wink

Ik zeg; abc poeder
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Caroow za 10 aug 2013 - 10:13

Printje schreef:Hey mevrouw tepelhoedje :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: 


Wink

Ik zeg; abc poeder
Haha inderdaad.  Maar ik voed al een hele tijd zonder hoed hoor!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Linda za 10 aug 2013 - 10:14

Novalee, moeilijk hè. Mijn verhaal ken je waarschijnlijk ook wel. Dochter had KMA, ik ben 1,5 jaar op dieet geweest. Alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Met 2 jaar was ze volledig over haar allergieën heen. Daarnaast is ze nooit ziek.

Toen was ik zwanger van de tweede. Met een heel erg grote kans dat deze ook KMA zou hebben. Dat was dus (helaas!!) ook het geval. Ik ben erg pro bv, dus weer dat kloterige rot dieet. Dit keer viel het me zwaarder dan de vorige keer. Mede omdat ik weet dat het waarschijnlijk heel erg lang gaat duren. En zoon is voor meer dingen allergisch dan dochter.
Ik heb echt zo vaak op het punt gestaan om te stoppen, echt heel vaak. Maar toch heb ik dat niet gedaan.
Ik herken wat je zegt, kiezen tussen jezelf en je kind. Zo stond ik er ook vaak in.

Wat bedoel je met dat je in een depressie bent geraakt door de bv? Lichamelijk gezien werkt bv geven juist goed tegen een pnd. Of bedoel je meer het gedoe en gerommel er omheen, dat je daar depressief van werd?
Je zou daar een goede lk voor kunnen raadplegen. Veel problemen kunnen daardoor voorkomen of tijdig aangepakt worden.

Wat je keus ook is. Schuldig moet je je echt niet voelen. Daar heeft je kind niks aan en is echt zonde van je energie.
Weeg jouw voor en nadelen aan elkaar af. Want alleen jouw ideeën zijn belangrijk. Jij bent degene die het moet doen.
Maar echt, voel je niet schuldig! smile 

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:14

Goed dat dat nu lukt zeg! Was ok maar een geintje maar dat snapte je vast wel.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Luce za 10 aug 2013 - 10:14

Dan zou ik gewoon lekker met flesvoeding beginnen. Je zegt zelf al dat je eigenlijk hoopte dat het voor de FV goed uit zou slaan. Kies voor jezelf en je rust zou ik zeggen. 

En ik denk ook niet dat bv de kans op allergieën nou zodanig vermindert dat je een allergie echt zou voorkomen. Volg je gevoel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Luce za 10 aug 2013 - 10:16

Printje schreef:Hey mevrouw tepelhoedje :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: 


Wink

Ik zeg; abc poeder
 Haha Wink. Nou, die abc poeder is ook niet alles vind ik. B kon er echt niet tegen, kreeg er echt buikpijn van volgens mij want zat er letterlijk van te gillen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Caroow za 10 aug 2013 - 10:16

Printje schreef:Goed dat dat nu lukt zeg! Was ok maar een geintje maar dat snapte je vast wel.


 Ik ben ook heel blij dat het nu zonder goed gaat! En ik weet dat het een grapje is hoor smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:17

Luce schreef:
Printje schreef:Hey mevrouw tepelhoedje :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: 


Wink

Ik zeg; abc poeder
 Haha Wink. Nou, die abc poeder is ook niet alles vind ik. B kon er echt niet tegen, kreeg er echt buikpijn van volgens mij want zat er letterlijk van te gillen.
hahha serieus? Ik vond het hier een wondermiddel Wink
zal idd ook wel per kind anders zijn maar hier was het super.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:18

Luce schreef:Dan zou ik gewoon lekker met flesvoeding beginnen. Je zegt zelf al dat je eigenlijk hoopte dat het voor de FV goed uit zou slaan. Kies voor jezelf en je rust zou ik zeggen. 

En ik denk ook niet dat bv de kans op allergieën nou zodanig vermindert dat je een allergie echt zou voorkomen. Volg je gevoel.
Dit dus idd;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum