wat zouden jullie doen?
+7
yes1984
studiebol
Lenthe
Liadan
Curious
Susan
joyce0606
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wat zouden jullie doen?
Aangezien ik bijna 20 weken zwanger ben, is het een keer nodig dat ik over de kinderopvang ga nadenken.
en eerlijk gezegt loop ik een beetje tegen wat dingen op, dus ik heb jullie nodig!
wij zijn er redelijk uit dat de kleine straks in ieder geval 2 dagen naar de kdv gaat (en ik kijk er nu al zo tegen op..vast de hormonen )
maar....
dan hebben we nog 1 dag die we moeten in vullen (aangezien ik 3 dagen ga werken). en dit is dus ook het puntje.
mijn moeder is gastouder, van de 2 kids van mijn zus. prima zou je denken..maar...ik vindt teneerste de omgeving niet zo heel fijn (mijn broer woont nog thuis, en kampt met nogal wat problemen, zo zal ik het maar zeggen). en ten tweede verschilt mijn idee van voeding ook nogal. wat betreft opvoeden, kom ik die ene dag per week wel over heen (bij me moeder mogen ze ALLES).
maar wat dus de voeding betreft, vind ik dat dus echt 10x niets. zo is het normaal dat de kids rond een uur of 9 met zakjes chips lopen (kids zijn 5 en 2). slagroom en chocolade wordt er al naar binnen gedauwd voordat het uberhaubt een maand oud is. ik vind dit gewoon echt niet nodig! en zeker niet omdat ik borstvoeding wil geven.
ik kan dit wel zeggen tegen haar, maar ik weet nu al 100% procent dat ze het dan toch wel doet. want ik zal er niets van merken. ik weet dit omdat ze ook sneaky dingen om mijn zus haar rus heen doet.
mijn zus heeft aangeboden om die ene dag op te passen. ik heb een idee dat dat to much voor haar is. ze heeft die 2 dan al, en daarbij heeft ze epilepsie, en als dingen haar te veel worden, kan dit geen goed effect hebben.
wat zouden jullie doen?!
- dat ik 2 dagen ga werken (liever niet)
- 3 dagen kdv (geen voorkeur)
- toch moeders op laten passen
- zus op laten passen
thanks voor het meedenken!
en eerlijk gezegt loop ik een beetje tegen wat dingen op, dus ik heb jullie nodig!
wij zijn er redelijk uit dat de kleine straks in ieder geval 2 dagen naar de kdv gaat (en ik kijk er nu al zo tegen op..vast de hormonen )
maar....
dan hebben we nog 1 dag die we moeten in vullen (aangezien ik 3 dagen ga werken). en dit is dus ook het puntje.
mijn moeder is gastouder, van de 2 kids van mijn zus. prima zou je denken..maar...ik vindt teneerste de omgeving niet zo heel fijn (mijn broer woont nog thuis, en kampt met nogal wat problemen, zo zal ik het maar zeggen). en ten tweede verschilt mijn idee van voeding ook nogal. wat betreft opvoeden, kom ik die ene dag per week wel over heen (bij me moeder mogen ze ALLES).
maar wat dus de voeding betreft, vind ik dat dus echt 10x niets. zo is het normaal dat de kids rond een uur of 9 met zakjes chips lopen (kids zijn 5 en 2). slagroom en chocolade wordt er al naar binnen gedauwd voordat het uberhaubt een maand oud is. ik vind dit gewoon echt niet nodig! en zeker niet omdat ik borstvoeding wil geven.
ik kan dit wel zeggen tegen haar, maar ik weet nu al 100% procent dat ze het dan toch wel doet. want ik zal er niets van merken. ik weet dit omdat ze ook sneaky dingen om mijn zus haar rus heen doet.
mijn zus heeft aangeboden om die ene dag op te passen. ik heb een idee dat dat to much voor haar is. ze heeft die 2 dan al, en daarbij heeft ze epilepsie, en als dingen haar te veel worden, kan dit geen goed effect hebben.
wat zouden jullie doen?!
- dat ik 2 dagen ga werken (liever niet)
- 3 dagen kdv (geen voorkeur)
- toch moeders op laten passen
- zus op laten passen
thanks voor het meedenken!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: wat zouden jullie doen?
Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ga vanavond even kijken of ik op je kan reageren, maar ik had stiekem gehoopt dat je me terug zou PM-en, laatst Geeft iks hoor, maar ik ben zo benieuwd... hen je er nog uit gekomen met het kdv?
Gast- Gast
Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Dit dus.
Gast- Gast
+1Pippa schreef:Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Dit dus.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Maple schreef:Ik ga vanavond even kijken of ik op je kan reageren, maar ik had stiekem gehoopt dat je me terug zou PM-en, laatst Geeft iks hoor, maar ik ben zo benieuwd... hen je er nog uit gekomen met het kdv?
owww sorry!!! inderdaad, vergeef mijn zeefhoofd!
joyce0606- Kletskop
Curious schreef:+1Pippa schreef:Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Dit dus.
oke dat is duidelijk! ik ben wel bang dat ik hiermee mensen ga kwetsen, maar goed ik wil wel het beste voor mijn kind!
joyce0606- Kletskop
ik zou eerst mijn zus op laten passen, als dit werkt heb je het mooi geregeld. Lukt het niet zou ik 2 dagen gaan werken of kiezen voor 3 dagen kdv
Gast- Gast
Ik zou het ook zo doen.Curious schreef:+1Pippa schreef:Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Dit dus.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Probeer er een draai aan te geven, bijvoorbeeld (als je voor drie dagen opvang kiest) dat je liever voor alle dagen dezelfde opvang wil omdat dat voor het kind duidelijker en overzichtelijker is, of omdat hij of zij sneller zal wennen met drie dagen of (als je minder gaat werken) dat je toch graag zelf meer tijd met je kind wil doorbrengen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Liadan schreef:Ik zou het ook zo doen.Curious schreef:+1Pippa schreef:Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
Dit dus.
Ik ook!
Gast- Gast
Misschien kun je uitreken hoeveel het scheelt als je 3 dagen werkt en dus 3 dagen opvang moet betalen of 2 dagen. Mischien scheelt dat niet super veel. Misschien dat je in het begin een dag ouderschapsverlof jan nemen? Dat dat een beetje scheelt ook. Ik zou je kindje ook niet naar je familie brengen.
Gast- Gast
Puggle schreef:Misschien kun je uitreken hoeveel het scheelt als je 3 dagen werkt en dus 3 dagen opvang moet betalen of 2 dagen. Mischien scheelt dat niet super veel. Misschien dat je in het begin een dag ouderschapsverlof jan nemen? Dat dat een beetje scheelt ook. Ik zou je kindje ook niet naar je familie brengen.
ik heb inderdaad uitgerekend voor 3 dagen en 2 dagen kinderdagverblijf. het scheelt niet super veel, en is beide een optie.
ik ben allen zo'n softy dat ik het rot vind voor me werk om minder te gaan werken (ik werkte er altijd 40 uur), en ze hebben me onzettend veel kansen gegeven, daar in tegen, teer ik nog steeds op een 0-uren contract en stopt het omdat het een project rond oktober 2012, en moet iedereen opzoek naar andere baan...
grr..wanneer neemt mijn verstand het nou eens over....
joyce0606- Kletskop
Misschien een oplossing kiezen waar je nog helemaal niet aan hebt gedacht? Zoals je vriend/man een dag minder werken, een vriendin laten oppassen (als gastouder), een gewone gastouder (dus geen familie/vriendin), je schoonmoeder laten oppassen, om de week je moeder en je zus laten oppassen (dan ontlast je je zus een beetje en kan je moeder ook om de week oppassen zodat je kind maar af en toe iets zoets binnenkrijgt)
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik ben het met Susan eens, op basis van jou verhaal zou ik niet twijfelen en of 3 dagen opvang of 2 dagen werken.
Of wat verder kijken is er geen buurvrouw waar je wel vertrouwen in hebt? Kan je vriend een dag minder werken... zijn dit allemaal geen opties dan zou ik toch gaan voor 3 dagen opvang of 2 dagen werken.
Of wat verder kijken is er geen buurvrouw waar je wel vertrouwen in hebt? Kan je vriend een dag minder werken... zijn dit allemaal geen opties dan zou ik toch gaan voor 3 dagen opvang of 2 dagen werken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Lenthe schreef:Misschien een oplossing kiezen waar je nog helemaal niet aan hebt gedacht? Zoals je vriend/man een dag minder werken, een vriendin laten oppassen (als gastouder), een gewone gastouder (dus geen familie/vriendin), je schoonmoeder laten oppassen, om de week je moeder en je zus laten oppassen (dan ontlast je je zus een beetje en kan je moeder ook om de week oppassen zodat je kind maar af en toe iets zoets binnenkrijgt)
ik heb wel aan deze dingen gedacht. mijn vriend kan wel dag minder, maar hij verdient veel meer dan ik, dus zo het logischer zijn als ik dan naar 2 dagen ga.
vriendin heb ik niet of zijn echte carrierevrouwen
wat betreft om de week, heb ik ook aan zitten denken, en leek me ook best oke! maar toch voelt het niet 100% goed.....maar misschien dat ik dan niet zo moet zeuren....dan neig ik meer naar de 3 dagen kdv ( of 2 dagen werken)
joyce0606- Kletskop
Kan je vriend niet voor een periode ouderschapsverlof opnemen? Dan kan hij ook een dag per week thuis zijn. Per uur krijg je een bedrag van de belasting terug.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik zou persoonlijk dan voor 3 dagen kdv kiezen,
Ons zoontje gaat max 20uren per week naar kdv en merk gewoon aan hem dat hij het er reuze naar zijn zin heeft.
Mijn schoonmoeder zou in eerste instantie gaan oppassen maar ik had hier totaal geen goed gevoel bij dus hebben wij hier voor gekozen
Ons zoontje gaat max 20uren per week naar kdv en merk gewoon aan hem dat hij het er reuze naar zijn zin heeft.
Mijn schoonmoeder zou in eerste instantie gaan oppassen maar ik had hier totaal geen goed gevoel bij dus hebben wij hier voor gekozen
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Als het mogelijk is dat je vriend 1 dag een gezellige papa dag heeft, zou ik daarvoor gaan. Is voor zowel vader als kind ook wel goed en leuk.
En anders zou ik zelf 2 dagen gaan werken (aangezien je je naar mijn idee zeker wel goed moet voelen bij opvang) en minder rekening houden met werk aangezien je toch in 2012 weg moet. Heb je ondertussen ook meer tijd om te zoeken naar een andere baan.
En misschien gaat er bij je vriend ook wel minder belasting af als hij een dag minder werkt!? Misschien kan hij eens bij personeelszaken informeren wat hij er dan aan overhoudt per maand/4 weken.
En anders zou ik zelf 2 dagen gaan werken (aangezien je je naar mijn idee zeker wel goed moet voelen bij opvang) en minder rekening houden met werk aangezien je toch in 2012 weg moet. Heb je ondertussen ook meer tijd om te zoeken naar een andere baan.
En misschien gaat er bij je vriend ook wel minder belasting af als hij een dag minder werkt!? Misschien kan hij eens bij personeelszaken informeren wat hij er dan aan overhoudt per maand/4 weken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Lenthe schreef: je schoonmoeder laten oppassen, om de week je moeder en je zus laten oppassen (dan ontlast je je zus een beetje en kan je moeder ook om de week oppassen zodat je kind maar af en toe iets zoets binnenkrijgt)
Dit zou ik in principe niet doen, omdat haar kindje dan al 2 x in de week naar het kdv gaat en dan die andere dag steeds iemand anders ziet met oppassen..
Ik zou inderdaad of 2 dagen werken of 3 dagen opvang
Gast- Gast
één van jullie kan ook tijdelijk ouderschapsverlof opnemen, dat is financieel gunstiger dan helemaal een dag minder gaan werken, omdat je een deel van de belastingdienst terug krijgt. Dan kun je na afloop altijd nog zien wat jullie met die dag gaan doen.
Gast- Gast
Ik zou 3 dagen gaan werken en mijn kind die 3 dagen naar het kdv brengen.
Sowieso zou ik noooooit zo'n oppas willen zoals jij je moeder omschrijft.
Sowieso zou ik noooooit zo'n oppas willen zoals jij je moeder omschrijft.
Gast- Gast
Ik zou ook gaan voor 3 dagen kdv of 2 dagen werken, maar....ben je niet wat laat om je in te schrijven bij het kdv? Ik weet niet waar je woont, maar hier in de randstad is de wachttijd minimaal 10 maanden. Wij hebben ons ingeschreven toen ik 6 weken zwanger was en mijn zoontje had 2 weken voor ik weer ging werken een plekje.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Eens.Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
En echt, ik schrik van jouw verhaal. Je moeder is gastouder en die laat een kind van 2 s' ochtends met een zakje chips rondlopen???
Gast- Gast
Storm schreef:Eens.Susan schreef:Drie dagen kinderdagverblijf of twee dagen werken, daar zou ik op basis van jouw verhaal niet over twijfelen.
En echt, ik schrik van jouw verhaal. Je moeder is gastouder en die laat een kind van 2 s' ochtends met een zakje chips rondlopen???
ook eens.
@Storm, ik denk dat haar schoonmoeder op papier gastouder geworden is alleen voor haar 2 kleinkids zodat ze er financieel nog wat aan overhoudt. zo begrijp ik het tenminste uit het verhaal, en zo gebeurt het hier in mijn omgeving ook regelmatig!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: