Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jullie ervaringen met inleiden?

+8
Bruintje Beer
Fiebje
Slakje
nillis
Nana
Parisienne
L!ND@
LindaK
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:01

Over maximaal 2 weken word ik ingeleid. Ik heb alleen geen idee wat ik moet verwachten. Wie kan me daar meer over vertellen? Zijn de weeën bijv heftiger? Mijn eerste bevalling is natuurlijk verlopen, dus ik heb geen idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  LindaK wo 25 apr 2012 - 0:09

Ik heb de tweede keer een inleiding gehad. Heb het totaal niet als vervelend ervaren.

Ik had nog geen 2cm ontsluiting toen ik het ziekenhuis in ging. Heb 2 pilletjes moeten slikken, waar vrij snel een reactie op kwam.
Vanwege een antibioticakuur heb ik de 2 andere giften niet gekregen, omdat ze het al vlot vonden gaan.
Tegen 6en zijn m'n vliezen gebroken, helaas bleef de ontsluiting toen een beetje hangen, terwijl ik al wel weeën had. Heb toen een infuus gekregen, die ze er ook gauw weer hebben afgehaald omdat m'n lichaam het opeens wel zelf ging doen smile

Ik kan de weeen niet vergelijken met de eerste keer, want dat is ook opgewekt.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  L!ND@ wo 25 apr 2012 - 0:10

Ik heb geen idee of de weeën heftiger zijn, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ze zeggen van wel....Ik werd eerst geprimed, had van de 3 tabletjes maar 2 nodig om tot voldoende ontsluiting te komen. Het heeft verder niet doorgezet, had alleen wat gerommel af en toe. De volgende morgen zijn om 7.00 uur de vliezen gebroken en werd het infuus aangesloten met opwekkers. Bij mij ging het heel keurig, ik kreeg heel geleidelijk aan weeën en toen ik die als echt erg ervaarde, zat ik al op 8 cm. Niet gauw daarna had ik persdrang en 10 cm. Helaas heb ik anderhalf uur persweeën weg liggen zuchten, omdat er nog een randje stond. Erg vervelend! Wat betreft pijn vond ik het reuze meevallen, maar ik was dan ook erg bang en zou op zijn minst een klein beetje doodgaan hahaha! Hier heb ik nog de folder met info over het inleiden die ik destijds heb gekregen: http://www.isala.nl/patient/patientenfolders/Documents/5416.pdf

L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Parisienne wo 25 apr 2012 - 0:15

Ik ben ingeleid, een dag voordat ik uitgerekend was. Ze zeggen dat de weeën heftiger zijn. Ik heb vanaf het begin tot het eind een weeënstorm gehad. Er heeft niet langer dan 1,5 minuut tussen mijn weeën gezeten. Maar dit kan iemand ook gebeuren zonder dat diegene ingeleid was.

Bij mij begon het 's ochtends. Ik werd aan het CTG apparaat gelegd en kreeg een eerste pil ingebracht. Daarna moest ik een half uur blijven liggen en mocht daarna gaan zitten, rondlopen, etc. Begin van de middag moest ik weer aan de CTG, daarna weer een pil en nog een half uur CTG. Toen ben ik weer rond gaan lopen, ben met mijn moeder en oma thee gaan drinken in het restaurant, etc. Om 4 uur 's middags weer aan de CTG, ze brachten weer een pil in en moest nog een half uur blijven liggen. Ik kreeg toen wat meer harde buiken, maar echt doorzetten deed het niet. Na de CTG, waarop alles 'rustig' was, mocht ik voor de nacht naar huis. Eenmaal op de parkeerplaats kreeg ik steeds meer harde buiken, eenmaal thuisgekomen zette het toch echt door. Moesten dus gelijk weer terug naar het ziekenhuis, waarna de bevalling dus echt begon.

Ik heb het inleiden niet als heel onprettig ervaren. Ik heb geen ervaring met een bevalling die natuurlijk op gang is gekomen, dus ik weet niet beter.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel! smile

Edit: ik moet zeggen dat ik op dat moment natuurlijk vond dat ik de meest vreselijke bevalling op aarde doormaakte, maar dat heeft elke moeder bijna denk ik. Nu ik erop terugkijk moet ik zeggen dat ik verder een normale en voorspoedige bevalling heb gehad. Zou zo weer tekenen voor een bevalling als deze, op de weeënstorm na dan Razz
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Nana wo 25 apr 2012 - 0:18

Ik ben 1x ingeleid en 1x natuurlijk bevallen. Ik vond de ingeleide bevalling veel pijnlijker omdat ik op mijn rug moest liggen terwijl dat juist veel pijn deed omdat ik rugweeen had. Ook vond ik het vervelend dat ik door de inwendige sensor en infuus niet zo veel bewegingsvrijheid had.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  L!ND@ wo 25 apr 2012 - 0:21

Nana schreef:Ook vond ik het vervelend dat ik door de inwendige sensor en infuus niet zo veel bewegingsvrijheid had.
Ja, dat is het enige wat ik enorm vervelend vond. Ik wilde gewoon lekker rondlopen, douchen, maar dat kon dus niet.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:24

Ik lees gelukkig niet veel dingen die totaal anders gaan dan normaal, dat lucht op haha .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:25

L!ND@ schreef:
Nana schreef:Ook vond ik het vervelend dat ik door de inwendige sensor en infuus niet zo veel bewegingsvrijheid had.
Ja, dat is het enige wat ik enorm vervelend vond. Ik wilde gewoon lekker rondlopen, douchen, maar dat kon dus niet.

Dat had ik ook de eerste keer, ookal ben ik de eerste keer niet ingeleid. Wel enorm irritant, vind liggend bevallen helemaal zo fijn niet namelijk. Had liever een baarkruk gebruikt als dat kon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:27

Ik ben ingeleid omdat ik een hoge bloeddruk had.
Ik werd geprimed en had maar twee tabletjes nodig. 's Avonds begon het te rommelen en 's nachts, precies 0.00uur, braken mijn vliezen. Daarna werden de weeën al snel heel sterk, rond een uur of vier heb ik om pijnstilling gevraagd omdat ze veel te pijnlijk werden en ik nog maar op 6 cm zat. Uiteindelijk is F. om 05.50u geboren, dus er nog net geen 6 uur over gedaan.

Ik vond deze weeën wel veel pijnlijker dan bij mijn eerste bevalling. Daar heb ik tot aan de 10 cm amper weeën gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  nillis wo 25 apr 2012 - 0:28

L!ND@ schreef:
Nana schreef:Ook vond ik het vervelend dat ik door de inwendige sensor en infuus niet zo veel bewegingsvrijheid had.
Ja, dat is het enige wat ik enorm vervelend vond. Ik wilde gewoon lekker rondlopen, douchen, maar dat kon dus niet.

+1 dat vond ik ook het vervelendste en ik vond het erg prettig, dat toen het niet erg op schoot qua ontsluiting met wel heel heftige weeën ik heel snel een ruggeprik kon krijgen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Parisienne wo 25 apr 2012 - 0:31

Ik kon ook bepaalde dingen niet inderdaad, doordat ik aan het infuus en de CTG zat enzo. Had graag even lekker onder een warme douche gegaan of wat rond willen lopen, maar dat bedenk ik me nu ik erop terugkijk. Op dat moment heb ik er niet eens aan gedacht..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:32

Ik heb 1x een natuurlijke bevalling gehad en ben 1x ingeleid.
Ik vond er wel heel veel verschil inzitten.. De ingeleide bevalling vond ik echt veel heftiger en pijnlijker ondanks dat deze veel korter duurde leek het veel langer dan de eerste bevalling.

Ik had al iets ontsluiting dus ik werd gelijk aan het infuus gelegd, helaas kreeg ik al bij 5cm hevige persdrang maar "pas" twee en half uur later had ik volledige ontsluiting.. Ik vond t echt een ramp!

Sorry voor t eerlijke verhaal :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:34

Ik vind eerlijke verhalen juist fijn Laurientje. Ik heb toch geen andere keus dan dit, dis ik zal er wel doorheen moeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:36

Jolicious schreef:Ik vind eerlijke verhalen juist fijn Laurientje. Ik heb toch geen andere keus dan dit, dis ik zal er wel doorheen moeten.

Gelukkig! Tja ik had ook geen keus de laatste keer, en dan moet je wel. En ach dan is het maar "even" doorbijten!
En wie weet ervaar jij het weer anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Slakje wo 25 apr 2012 - 0:38

Bij mij hebben ze juist mijn water gebroken en een baxter gegeven om de weeën heviger en regelmatiger te doen. Ik heb bij 6 cm epidurale gevraagd omdat ik al persweeën had en dat echt niet meer kon verdragen in combinatie met de hevige weeën.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Fiebje wo 25 apr 2012 - 1:18

Ik had al 2 cm ontsluiting. Ze hebben alleen de vliezen gebroken en de rest ging vanzelf. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar vond het wel prettig om in't zhuis te bevallen. Ze lieten je ook met rust.
Wat al genoemd werd: het is vervelend dat je aan de monitoren ligt dus niet zoveel kanten op kan.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Bruintje Beer wo 25 apr 2012 - 1:43

Ik heb 1x natuurlijke en 1x ingeleide bevalling gehad. ik vond de natuurlijke bevalling mentaal zwaarder dan de ingeleide bevalling. De natuurlijke duurde 27uur en de weeen kwamen niet op gang en bij de ingeleide duurde het maar 4,5 uur en waren de weeen wel pijnlijker, Had bij beide rugweeen.

Bij de ingeleide bevalling had ik 2cm ontsluiting zodat ik gelijk aan het infuus ging. Het was de eerste 2uur wel vol te houden maar ddaarna ging het heel snel.

Maar elke ingeleide bevalling is anders en iedereen heeft andere ervaringen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:04

Ik heb bij H. een inleiding gehad en bij A. zijn mijn vliezen spontaan een paar uur voor ik ingeleid zou worden gebroken.
Zelf vond ik het geen verschil maken qua heftigheid.


Ze zeiden tegen mij dat een inleiding (met name bij een eerste) vaak langer duurt en er meestal nog een keer gel ingebracht moet worden/vliezen gebroken moeten worden o.i.d.
Ik heb om 17.00 gel gehad, om 18.00 mocht ik terug naar mijn kamer en om 19.00 begonnen de weeën.
Ik moest nog gaan douchen omdat de vpk niet dacht dat ze serieus waren... Rond 01.00 braken mijn vliezen en om 08.20 is H. geboren.

Edit: Ik had nog 0,0 ontsluiting maar liep al wel vanaf 36 weken met voorweeën ziekenhuis in en uit.
Ik ben ingeleid met 39.2


Laatst aangepast door TBIB op wo 25 apr 2012 - 3:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Slakje wo 25 apr 2012 - 2:41

Oh, ik had trouwens al 5 cm ontsluiting. Vliezen stonden al anderhalve week op breken en had in de avond 's nachts altijd last van voorweeën. Ik trok het niet meer. Ik was heel blij dat ik mocht bevallen.

Van de draadjes (lag alleen aan de monitor) had ik geen last. Ik kon toch niet staan of zitten. Enkel liggen op mijn zij.

Ik moest op een gegeven moment naar toilet (kreeg een darmspoeling) en tegelijkertijd had ik weeën. Haha.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Tiara wo 25 apr 2012 - 4:35

Ik heb geen ervaring met een natuurlijk bevalling maar wel met inleiden en ik vond het niet echt prettig. Mijn weeën waren enorm heftig en kwamen veel en veel te snel op elkaar waardoor ik niet kon ontspannen. Daardoor duurde het heel erg lang voor dat ik meer ontsluiting kreeg en uiteindelijk heb ik een pethadine prik gekregen daardoor ging het toen in een keer heel snel.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  pindaatje wo 25 apr 2012 - 6:49

Ik zou ingeleid worden, en ik zag daar énorm tegenop, ook door de verhalen die ik altijd gehoord had over dat het zo heftig zou zijn..
We moesten ons om 7.00 in het ziekenhuis melden, en toen we om 6.00 opstonden, begon spontaan de eerste wee, dacht eerst dat ik het me verbeelde, maar al gauw bleek dat niet zo te zijn. Eenmaal in het zkh had ik al 3cm, hebben ze mijn vliezen gebroken, en 3u later was hij er...

Dus wie weet begint het bij jou ook nog wel spontaan (vlak) voordat je ingeleid wordt...
Ik denk gewoon dat ons kindje aanvoelde dat ik er zo tegenop zag, dat ie maar besloot om zelf te komen. (is natuurlijk onzin, want dat kan volgens mij niet eens,maar voor m'n gevoel... :P )

Mijn andere bevalling was spontaan..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Bloem86 wo 25 apr 2012 - 6:56

Ook ik ben ingeleid, maar heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal!

Het klopt dat je vaak een weeënstorm kan verwachten. Maar ik heb de bevalling verder niet als héél heftig ervaren.

Ik moest me om 7u melden in het ziekenhuis. Uit inwendig onderzoek bleek dat alles nog 'potdicht' zat daar binnen! Toch een gel ingebracht gekregen, die gelijk z'n werk deed. De baarmoedermond was na een paar uur helemaal verweekt. Om 13u de volgende gel. En nog geen half uur later waren daar de weeën. Wel direct flink achter elkaar!
9 uur later is onze dochter geboren!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Diese wo 25 apr 2012 - 6:57

Ik heb natuurlijk geen ervaring met een natuurlijke bevalling. Maar ik vond de weeen erg erg pittig (weeenstorm). Ik liep al 4 weken met (voor)weeen en ik ben ook ingeleid uit voorzorg ivm eigen stolling. Had op dat moment 3 cm ontsluiting. Moest me om 7u melden, half 8 infuus en vliezen breken. Vanaf 11u zat ik in een weeenstorm. En ook ik had met 6 cm al persdrang (13.30u). Heb toen een pethadine prik gehad, maar dit hielp me niets (misschien een heeeel klein beetje, ik had iets meer lucht tussen de weeen door). Om 17u mocht ik eindelijk persen en 7 minuutjes later was ze er (3 persweeen). Vond het wel een beetje hel. Ook een eerlijk verhaal dus.

Spannend Jolicious!!!!!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie ervaringen met inleiden? Empty Re: Wat is jullie ervaringen met inleiden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum