wat zouden jullie doen?update
+15
mauwmauw
nillis
Parisienne
Annemie
Filoria
Fiwen
Tiara
Aimee
Manderijn
Floor
Nana
PapillonRose
Tania
red rose
blondje1313
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wat zouden jullie doen?
V begint nu eindelijk met ons mee te eten s'avonds.hij wilt eindelijk proeven.Ik zit nu alleen met een dilemma.Hij eet nog te weinig van het "normale"eten om het als een goede maaltijd te beschouwen.Ik twijfel dus erg om hem gewoon zijn potje te geven,en daarna met ons mee te laten eten,maar ja aan de andere kant leert hij zo niet om genoeg "normaal"eten te eten,want hij zit vol van zijn potje.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: wat zouden jullie doen?update
Misschien andersom, eerst met jullie mee eten en dan het potje?
En het kan ook geen kwaad als ze geen hele maaltijd eten hoor.
En het kan ook geen kwaad als ze geen hele maaltijd eten hoor.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Wat blondje zegt of wel eerst een potje, maar daar dan de helft van geven. Dat hebben wij ook een tijdje gedaan, op den duur mee eten met ons en als ze daar niks van wilde dan nog een (half) potje.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan heel hard roepen, eerst met jullie mee eten en dan een potje na maar hier werkt dat meestal niet omdat we te laat eten, dus vaak eet hij mee nadat hij een potje heeft gehad. Lastig he.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou hem met jullie mee laten eten en als hij aangeeft dat hij niet meer wil vragen of hij nog een potje wil.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ook ik zou denk ik eerst proberen om hem met jullie mee te laten eten en daarna eventueel nog een potje of een deel daarvan te geven, als hij nog trek heeft. Als het op die manier werkt, gaat hij hopelijk steeds beter met jullie mee eten en heb je steeds minder potje nodig. Maar uit ervaring weet ik helaas dat eetgedrag van kinderen zeer onvoorspelbaar kan zijn Dus wat in theorie handig lijkt hoeft niet bij elk kindje te werken. Succes in elk geval!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij gaven altijd eerst het potje, daarna mee eten. Zodat ik in ieder geval wist dat hij wat heeft gegeten. Tegenwoordig doen we dat niet meer, als hij niet met ons mee wil eten heeft hij pech. Komt er op neer dat hij miss 1x in de maand avondeten eet, hij wil het gewoon niet en hij wil de laatste tijd ook geen vla meer. Ik geef hem daarom wel elke dag een vitamine snoepje. Hier gaat het dus ook niet echt lekker al een hele tijd.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Wij gaven altijd eerst het potje, daarna mee eten. Zodat ik in ieder geval wist dat hij wat heeft gegeten. Tegenwoordig doen we dat niet meer, als hij niet met ons mee wil eten heeft hij pech. Komt er op neer dat hij miss 1x in de maand avondeten eet, hij wil het gewoon niet en hij wil de laatste tijd ook geen vla meer. Ik geef hem daarom wel elke dag een vitamine snoepje. Hier gaat het dus ook niet echt lekker al een hele tijd.
Maar eet hij ook geen potjes meer dan? Want anders kan je die toch geven als hij verder zo slecht eet.
Of is het gewoon uit principe omdat je vindt dat hij met jullie mee moet eten?
(Geen verwijt hoor, ik ben gewoon benieuwd)
Tania- Ratel
Ja potjes eet hij wel, maar is idd uit principe. Over een half jaar is hij 3 en vind het dan niet nodig dat hij dan nog constant alleen potjes wil eten plus dat hij alleen 6 mnd potjes lust. Heel af en toe krijgt hij er 1 als we bijv. broodje shoarma ofzo eten. Hij kan ook nog niet echt met bestek eten, dus hopelijk word dat wel beter.
Annemie- Ratel
Misschien een heel stom idee hoor maar als je z'n eten zo glad pureert als een zes maanden potje en dan langzaam aan steeds iets minder pureert eet hij dan ook niet wat jullie eten?
Het lijkt me echt heel lastig en frustrerend als je een kindje hebt dat zo slecht eet. Ik heb hier twee kleine vreetzakjes in huis die eigenlijk altijd wel eten.
Het lijkt me echt heel lastig en frustrerend als je een kindje hebt dat zo slecht eet. Ik heb hier twee kleine vreetzakjes in huis die eigenlijk altijd wel eten.
Tania- Ratel
Nee, ook al geprobeerd. Op 1 of andere manier heeft hij dat door. Het helpt hier wel om een filmpje op te zetten op de telefoon en dan pauzeer ik het filmpje (dan wil hij natuurlijk verder kijken) en dan zeg ik, eerst een hapje eten en dan kun je verder kijken en dat helpt wel redelijk. Tja je moet wat
Annemie- Ratel
Ik zou gewoon helemaal stoppen met potjes geven. Kinderen hebben eigenlijk maar heel weinig voeding nodig. Als je nog potjes blijft eten zal hij denken ik ga nu niet eten want ik krijg zo mijn potje. Ook voor zijn mondspieren is het beter om gewoon vaste voeding te eten, die potjes hoef je eigenlijk niet echt op te kauwen.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Ik zou hem nu bijv. 2 weken een half potje laten eten en daarna met jullie mee laten eten. En als je merkt dat hij veel van jullie eten mee eet stoppen met de potjes.
Gast- Gast
Ik zou ook geen potje meer geven. En proberen om er relaxed mee om te gaan. Over het algemeen eten kinderen echt wel wat ze nodig hebben en door er te veel mee bezig te zijn verstoor je dit natuurlijke regulatiesysteem.
Wij hanteren de regel 'wij bepalen wat ze eet, zij bepaald hoeveel ze eet'. J krijgt dus elke avond een bordje eten voor haar neus en de ene avond gaat dat bordje helemaal leeg en de andere avond neemt ze 2 happen en is het klaar. Beide is prima.
Ze krijgt daarna ook gewoon een toetje en ze krijgt nog een fles voor ze gaat slapen (die de ene keer ook leeg gaat en de andere keer een paar slokken). Ze groeit goed dus ik maak me er geen zorgen over en heb ook geen zin om een strijd aan te gaan over eten.
Wij hanteren de regel 'wij bepalen wat ze eet, zij bepaald hoeveel ze eet'. J krijgt dus elke avond een bordje eten voor haar neus en de ene avond gaat dat bordje helemaal leeg en de andere avond neemt ze 2 happen en is het klaar. Beide is prima.
Ze krijgt daarna ook gewoon een toetje en ze krijgt nog een fles voor ze gaat slapen (die de ene keer ook leeg gaat en de andere keer een paar slokken). Ze groeit goed dus ik maak me er geen zorgen over en heb ook geen zin om een strijd aan te gaan over eten.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ben het eens met Fiwen, ik zou ook geen potjes meer aanbieden.
Laatst aangepast door aanitaa op za 8 dec 2012 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Fiwen schreef:Ik zou ook geen potje meer geven. En proberen om er relaxed mee om te gaan. Over het algemeen eten kinderen echt wel wat ze nodig hebben en door er te veel mee bezig te zijn verstoor je dit natuurlijke regulatiesysteem.
Eet ze verder overdag wel goed dan?
Ik vind dit namelijk wel lastig. Onze zoon eet niet goed overdag, een half potje eten gaat er 's avonds in, daarna nog een flesje (150) en dan nog nachtvoeding.
Ik geef dus eigenlijk dat potje ook wel in de hoop dat hij genoeg eten op heeft en eens een keer wil slapen (maar dat is vast dom geredeneerd)
Floor- Ratel
Gezien zijn leeftijd zou ik ook echt stoppen met de potjes. Ik denk namelijk dat zolang hij weet dat hij of voor of na het eten een potje krijgt, dan ook echt niet goed gaat eten, want waarom zou hij. Kinderen zijn gewoon erg slim wat dat betreft!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Maar Floor, 'eist' hij echt melk 's nachts, of zou hij na een beetje water ook gaan slapen? En misschien 's middags warm eten, en 's avonds brood? (als hij dat wel goed eet dan...)
OT: Ik zou geen 6maanden potjes meer aanbieden. Zo hou je het zelf denk ik wel een beetje in stand... Ik snap dat je wil dat je kindje eet, maar denk dat de kans kleiner is dat ze gewoon gaan eten als ze ook de keuze hebben voor het makkelijke 6 maanden potje.
OT: Ik zou geen 6maanden potjes meer aanbieden. Zo hou je het zelf denk ik wel een beetje in stand... Ik snap dat je wil dat je kindje eet, maar denk dat de kans kleiner is dat ze gewoon gaan eten als ze ook de keuze hebben voor het makkelijke 6 maanden potje.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Floor, op de leeftijd van jullie zoon is dat vaak een fase. Hier heeft ze ook een hele tijd amper gegeten. We bieden het elke avond aan (wat wij ook eten).Het is van zelf over gegaan hier gelukkig. Nu eet ze meestal wel goed, behalve als we aardappels eten haha.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Floor schreef:Fiwen schreef:Ik zou ook geen potje meer geven. En proberen om er relaxed mee om te gaan. Over het algemeen eten kinderen echt wel wat ze nodig hebben en door er te veel mee bezig te zijn verstoor je dit natuurlijke regulatiesysteem.
Eet ze verder overdag wel goed dan?
Ik vind dit namelijk wel lastig. Onze zoon eet niet goed overdag, een half potje eten gaat er 's avonds in, daarna nog een flesje (150) en dan nog nachtvoeding.
Ik geef dus eigenlijk dat potje ook wel in de hoop dat hij genoeg eten op heeft en eens een keer wil slapen (maar dat is vast dom geredeneerd)
Hoeveel ze overdag eet is wisselend. Er zijn dagen dat ze een paar hapjes 's ochtends en 's middags eet maar er zijn ook dagen dat ze meerdere boterhammen per maaltijd weg werkt.
J wordt ook nog regelmatig 's nachts wakker en wil soms ook nog een extra fles. De hoeveelheid die ze overdag heeft gegeten heeft daar echter geen invloed op maar ze gaat dan ook echt niet meer slapen voordat ze een fles heeft gehad ("Jetje eten!") en na een fles valt ze dan weer meteen in slaap dus het is bij haar dan echt honger.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Hoe eet hij bij ontbijt en lunch?
Het voordeel van 'eten wat de pot schaft' is dat kinderen leren dat ze tijdens de vaste eetmomenten de kans hebben om te eten wat er dan op tafel staat. Als ze dat niet doen krijgen ze honger, en dat ontdekken ze op een gegeven moment. Dan moeten ze wel gaan eten wat er op tafel staat.
Als je steeds 'bijvoedt', leert je zoon dat hij toch wel eten binnenkrijgt, ook als hij weigert te eten wat jullie eten. Dat heeft hij ook geen reden om van alles te gaan proeven.
Hier doen we het trouwens precies hetzelfde als bij Fiwen.
Het voordeel van 'eten wat de pot schaft' is dat kinderen leren dat ze tijdens de vaste eetmomenten de kans hebben om te eten wat er dan op tafel staat. Als ze dat niet doen krijgen ze honger, en dat ontdekken ze op een gegeven moment. Dan moeten ze wel gaan eten wat er op tafel staat.
Als je steeds 'bijvoedt', leert je zoon dat hij toch wel eten binnenkrijgt, ook als hij weigert te eten wat jullie eten. Dat heeft hij ook geen reden om van alles te gaan proeven.
Hier doen we het trouwens precies hetzelfde als bij Fiwen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Aimee, hij ‘eist’ echt een fles uiteindelijk. Hij is vaak uren wakker (en ik dus ook). Hij eet überhaupt niks fatsoenlijk dus als ik hem ’s avonds brood aanbied wordt het niet beter, dan eet hij 2 hapjes en is hij klaar.
Anita, ik hoop dat het een fase is, ik ben er zo klaar mee, hij is zelfs afgevallen.
Fiwen, ik weet ook niet of het helpt, wat hij overdag eet met het wakker worden ’s nachts. Wel fijn dat jouw dochter duidelijk kan aangeven dat ze dan echt honger heeft. Wij tasten nog volledig in het duister aangezien hij niet praat en alleen maar krijst.
Anita, ik hoop dat het een fase is, ik ben er zo klaar mee, hij is zelfs afgevallen.
Fiwen, ik weet ook niet of het helpt, wat hij overdag eet met het wakker worden ’s nachts. Wel fijn dat jouw dochter duidelijk kan aangeven dat ze dan echt honger heeft. Wij tasten nog volledig in het duister aangezien hij niet praat en alleen maar krijst.
Floor- Ratel
Dat is precies V.V wilt ook alleen maar 6 maanden potjes eten.hij kan stukken wel eten,dat is het probleem niet.Met bestek kan hij ook niet,al begint hij nu wel interesse te krijgen in de lepel,dus hij begint het nu wel zelf te doen.Annemie schreef:Ja potjes eet hij wel, maar is idd uit principe. Over een half jaar is hij 3 en vind het dan niet nodig dat hij dan nog constant alleen potjes wil eten plus dat hij alleen 6 mnd potjes lust. Heel af en toe krijgt hij er 1 als we bijv. broodje shoarma ofzo eten. Hij kan ook nog niet echt met bestek eten, dus hopelijk word dat wel beter.
mauwmauw- Kletskop
Dit is wat V eet op een dag.
Ontbijt een bordje pap van 200ml melk(sinds kort gewone melk en geen nutrilon meer )
tussendoor,muesli reep,rijstewafel oid.
lunche,2 boterhammen.
tussendoor:muesli reep oid
soms wilt hij een banaan maar dat is lang niet elke dag.
avond eten,potje 6 maanden en 2 danootje toetjes.
sinds kort eet hij dus boterhammen,waar ik heel blij mee ben.
Dus zit een beetje met avond eten,wel of geen potje mee eten,
Ontbijt een bordje pap van 200ml melk(sinds kort gewone melk en geen nutrilon meer )
tussendoor,muesli reep,rijstewafel oid.
lunche,2 boterhammen.
tussendoor:muesli reep oid
soms wilt hij een banaan maar dat is lang niet elke dag.
avond eten,potje 6 maanden en 2 danootje toetjes.
sinds kort eet hij dus boterhammen,waar ik heel blij mee ben.
Dus zit een beetje met avond eten,wel of geen potje mee eten,
mauwmauw- Kletskop
Krijgt hij verder niks qua fruit? Omdat mijn zoontje eigenlijk bijna niks qua groente eet, zeiden ze bij het cb dat fruit het enigszins kan compenseren wat betreft vitamines. Hier verder hetzelfde schema.
Annemie- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: