Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pfff, toch ff geschrokken...

4 plaatsers

Ga naar beneden

pfff, toch ff geschrokken... Empty pfff, toch ff geschrokken...

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 11:29

Ff van me afschrijven, hoor... Vanavond was ik hier met een vriendin aan het koken en opeens loeiende sirenes in de straat; alsof ze ongeveer de keuken in kwamen rijden. Vier brandweerauto's, politie met auto en motor. Ik hou niet zo van 'sensatie' opzoeken, dus aanvankelijk -bij het horen van de sirenes- bleef ik binnen. Tot ik opeens besefte dat al die auto's hier voor de deur stopten en er met haast door een heel team brandweermannen uit de auto werd gesprongen. Er flitste even door m'n hoofd dat het pand naast mijn huis in de fik stond, dus toch maar even naar buiten gelopen. Scheelde een paar cm of ik werd zelf omver gereden door een politieagent die op de motor voor m'n deur langsreed, dus schrok toen helemaal. Veel buren stonden al buiten en ik bedacht me opeens dat m'n huisgenoot nog op z'n bed lag, omdat hij ziek was. Gelukkig stond hij een minuut later ook buiten en was het 3 panden verderop en minder ernstig dan het leek. Geen gewonden, maar toch wel ff geschrokken... Alsof je dan opeens bedenkt, wat iedereen zich wel eens afvraagt, wat je als eerste zou redden als er brand uit zou slaan. Het zijn monumentale panden en als er in een pand brand ontstaat, is het een kwestie van een paar minuten voordat het zich uitbreidt... Dan weet ik rationeel dat wij boven een nooduitgang hebben, maar op dat moment heb ik daar niet aan gedacht. Gek eigenlijk wat een panieksituatie met je eigen verstand kan doen en hoe je op instinct gaat handelen in zo'n geval. Nou, dat was het; geen tips of advies nodig. Alleen ff van me afschrijven.smile

Laatst aangepast door Guattari op ma 15 apr 2013 - 12:05; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

pfff, toch ff geschrokken... Empty Re: pfff, toch ff geschrokken...

Bericht  Pineco ma 15 apr 2013 - 11:50

Dat lijkt me ook wel schrikken hoor! Is ook echt een van mijn grootste angsten, dat er brand ontstaat in huis. Gelukkig liep het goed af. Hopelijk kun je wel een beetje slapen vannacht, kan me voorstellen dat je er nog wel mee bezig bent...
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  M-G ma 15 apr 2013 - 11:56

Dat zal inderdaad wel even schrikken zijn, hopelijk blijft het niet al te lang "hangen".
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 12:09

Thnx voor de reacties. Het was denk ik mijn nachtrust gaan beïnvloeden als er wel gewonden waren geweest, maar gelukkig is dat niet aan de orde en was het meer even schrikken dat het hele uitzicht vanuit huis werd "belemmerd" door al die auto's van de brandweer en politie. Misschien is het ook wel een protocol dat er bij een melding met hoge prioriteit, waarbij niet duidelijk is wat de omvang is van de schade, dat er standaard meerdere auto's komen...? Geen idee, heb er geen ervaring mee en dat hoop ik ook zo te houden.smile Truste!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 19:37

Jeetje! Dat is schrikken! Heb je vannacht wel een beetje kunnen slapen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 19:58

Ging al laat naar bed, dus viel vrij snel in slaap. Werd wel wakker van nare droom waarin ik de omgeving waar ik woonde moest ontvluchten. Hm, waarschijnlijk toch met dat idee onbewust gaan slapen.

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 15 apr 2013 - 20:51

Bah dat is schrikken he! Ik had zondag bijna hetzelfde. Maar ik was in eerste instantie niet thuis. Ik hoorde megaveel sirenes, en later kreeg ik een berichtje van een vriend van mij die bij de plaatselijke brandweer zit dat er brand was bij mijn buren. Dus ik was snel naar huis gegaan, maar uiteindelijk bleek het een stuk verderop te zijn in de straat, en de brand viel gelukkig ook wel mee. Maar bah, ik schrok toch ook wel even hoor!

Gelukkig dat het bij jou ook mee bleek te vallen, je moet er toch niet aan denken dat het echt een grote brand zou zijn! Ik hoop dat je snel weer lekker rustig kunt slapen!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Minx ma 15 apr 2013 - 20:58

Gelukkig viel het mee en zijn er geen gewonden gevallen.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 2:13

Thnx voor de reacties.smile

@Elliot: oh, dan schrik je helemaal als je zelf niet thuis bent en in de veronderstelling bent dat het om je buren gaat (die je wellicht ook kent). Brand is sowieso 'groots' vind ik; veel impact op mensen zodra je bezittingen onder je neus vervagen en dat is dan "alleen maar" materiële aspecten, in je huis zitten terwijl er brand is lijkt me echt een nachtmerrie... Gelukkig was dat in beide gevallen niet aan de orde.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: