Hoe zal de mens uitsterven?
+15
Mees
Katrien
Paper Crown
Marin
Razz
Ragazza
Twellie
Capt'n Zero
rapa nui
Printje
Carra
Mint
Bazinga
Antibes
SDL
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe zal de mens uitsterven?
Ik denk zelf door een virus of een bacterie waar we geen medicijn voor zullen vinden. Wat denken jullie?
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Re: Hoe zal de mens uitsterven?
SDL schreef:Ik denk zelf door een virus of een bacterie waar we geen medicijn voor zullen vinden. Wat denken jullie?
Mwoah, daardoor zie ik niet zo snel in één keer de hele mensheid uitvagen. Er zullen altijd wel mensen zijn bij wie het immuunsysteem het aankan denk ik. Ik denk dan toch eerder in de trant van klimaatveranderingen/uitputtingen en hongersnood. Hoewel dat ook niet snel écht de hele mensheid uit zal vagen natuurlijk..
Toch die kernoorlog?
I don't know...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
De mens zelf. Met ons eigen gekut vernietigen we de planeet en raakt de olie op en zonder olie lijken we best wel gedoemd.
Nee, 't precieze weet ik niet, maar voor mij staat wel vast, dat mens zijn eigen ondergang zal creëren.
Nee, 't precieze weet ik niet, maar voor mij staat wel vast, dat mens zijn eigen ondergang zal creëren.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Of we evolueren tot een nieuwe soort.
http://www.visionair.nl/ideeen/mensheid/wanneer-zal-de-mensheid-verdwijnen/
http://www.visionair.nl/ideeen/mensheid/wanneer-zal-de-mensheid-verdwijnen/
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik denk dat of de wereld ontploft, of de aarde. Of dat er een meteoriet in slaat. Iets ruimtelijks dus;)
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Oh die film vond ik zo leuk! Weet even niet hoe hij heet. Vast iets met Bee.Zus schreef:De bijen sterven uit en wij ook als gevolg.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Als het maar snel gebeurd en het liefste wanneer ik dicht bij mijn kinderen ben en slaap.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Carra schreef:Oh die film vond ik zo leuk! Weet even niet hoe hij heet. Vast iets met Bee.Zus schreef:De bijen sterven uit en wij ook als gevolg.
Ik ken geen film maar van de week komt er wel een docu over de bijensterfte in het filmhuis waar ik graag heen wil. De bijensterfte is enorm gestegen in NL en houdt me erg bezig de laatste tijd.
Gast- Gast
Zus schreef:Carra schreef:Oh die film vond ik zo leuk! Weet even niet hoe hij heet. Vast iets met Bee.Zus schreef:De bijen sterven uit en wij ook als gevolg.
Ik ken geen film maar van de week komt er wel een docu over de bijensterfte in het filmhuis waar ik graag heen wil. De bijensterfte is enorm gestegen in NL en houdt me erg bezig de laatste tijd.
Dat klinkt als een serieuze film. Interessant. Die waar ik het over heb is een Disney achtige film, dus uiteraard met een happy end.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Printje schreef:Als het maar snel gebeurd en het liefste wanneer ik dicht bij mijn kinderen ben en slaap.
Dat. Jullie maken me angstig met deze topics.
Gast- Gast
Zus schreef:Carra schreef:Oh die film vond ik zo leuk! Weet even niet hoe hij heet. Vast iets met Bee.Zus schreef:De bijen sterven uit en wij ook als gevolg.
Is dat ook ivm je werk die interesse? of in het algemeen? Ik las er vorige week ook weer een artikel over dat ivm soorten gewasbestrijding oid bijen dood gaan. En dat dit dan weer ontkent wordt omdat het voordelen oplevert voor de landbouw. Ik vind het wel een gevaarlijk iets. En inderdaad dat we met zijn allen door dit soort dingen, gewasbestrijding, genetische manipulatie etc dingen doen/veroorzaken waarvan we de consequenties niet weten maar die straks misschien niet meer te stoppen zijn. En dat veel mensen zich niet realiseren hoe belangrijk bv bijen zijn en dat we er wel afhankelijk van zijn.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik denk niet dat we uitsterven, ik denk dat we evalueren.
En wellicht komen we ooit zo ver dat we kunnen ruimte reizen, zodat wanneer er wat met onze aarde zou gebeuren, er een deel van het volk verder gaat op een andere planeet.
damnit, waarom maak ik dat nou weer niet mee? (ruimtereizen dan...)
edit: een dag later lees ik mijn eigen post terug en er staat evalueren... Ik weet dat ik gister doodmoe was, en dat geen spellingscorrectie dit fout had kunnen rekenen maar toch blijkbaar is het niemand anders opgevallen of hebben jullie the good grace not to mention it...
Laatst aangepast door Capt'n Zero op di 16 apr 2013 - 7:46; in totaal 1 keer bewerkt
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Ik denk ook door een bacterie.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
rapa nui schreef:Is dat ook ivm je werk die interesse? of in het algemeen? Ik las er vorige week ook weer een artikel over dat ivm soorten gewasbestrijding oid bijen dood gaan. En dat dit dan weer ontkent wordt omdat het voordelen oplevert voor de landbouw. Ik vind het wel een gevaarlijk iets. En inderdaad dat we met zijn allen door dit soort dingen, gewasbestrijding, genetische manipulatie etc dingen doen/veroorzaken waarvan we de consequenties niet weten maar die straks misschien niet meer te stoppen zijn. En dat veel mensen zich niet realiseren hoe belangrijk bv bijen zijn en dat we er wel afhankelijk van zijn.
Ik heb sowieso interesse voor natuur maar heb voor werk natuurlijk moeten leren dat bijen beschermd zijn en hoe om te gaan met bepaald gif zodat bijen hier geen dood door vinden, zo ben ik er over gaan lezen. Ik denk zeker dat de gewassenbescherming ermee te maken heeft. Door de zaadjes al te vergiftigen schijnt het veel langer in de grond te blijven, iets dat volgens mij niet bekend was toen ze dat bedachten en ik denk ook zeker dat een grote oorzaak is ja.
Carra ik ken de film niet maar die is geïnspireerd door een uitspraak van Einstein. Die waarschuwde ons hier namelijk al voor.
Gast- Gast
Ik denk door een kernoorlog.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Mint schreef:Ik denk dat of de wereld ontploft, of de aarde. Of dat er een meteoriet in slaat. Iets ruimtelijks dus;)
Dat denk ik ook. En dan hoop ik dat het heel snel gaat en iedereen in een klap weg is.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik denk door de evolutie, of door iets groots wat wij nu nog niet kunnen bedenken (immers, kernrampen e.d. hadden we 200 jaar geleden ook nog niet kunnen bedenken). Ik denk eigenlijk meer dat het een langzaam proces is en dus evolutie, dan dat wij als mensen echt zoiets groots voor elkaar weten te krijgen dat echt de gehele mensheid dood is. Ik vind het altijd wel interessant, dat soort apocalyptische vraagstukken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik denk dat we evolutie's zullen doormaken waardoor de mens an sich er anders uit zal zien, maar niet dat we uitsterven. Dat er zomaar iets verwoestends aan kan komen waar we niet tegenop gewassen zijn vind ik eng.. Doet me denken aan I am legend, ik zou nooit alleen willen overblijven op de aarde..
Zus; wat bedoel je met bijen sterven uit dus wij ook?
Zus; wat bedoel je met bijen sterven uit dus wij ook?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Geen Zus maar toch al een antwoord: Als de bij uitsterft of zo sterk in populatie afneemt dat er te weinig bestuiving plaats kan vinden, dan zijn daarvan de catastrofale gevolgen: Planten die afhankelijk zijn van bestuiving, zullen uitsterven. Dieren die van planten afhankelijk zijn zullen uitsterven. Ook de mens zal op den duur geen kans zien om te overleven. Volgens Albert Einstein hebben we nog vier jaar te leven als de bijen eenmaal uitgestorven zijn, aangezien we zonder bijen snel zouden verhongerenPaper Crown schreef:Zus; wat bedoel je met bijen sterven uit dus wij ook?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Aha.. Wow, zo had ik 't nooit bekeken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Bijzonder, die natuur toch eigenlijk hè.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Bijzonder, die natuur toch eigenlijk hè.
Mensen vergeten nog weleens hoe afhankelijk we van de natuur zijn inderdaad...
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» De Slimste Mens
» 'De mens kan 1000 jaar worden'
» N.a.v Tot wanneer verdien je als mens een 2e kans?
» Je een ander mens voelen.
» Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
» 'De mens kan 1000 jaar worden'
» N.a.v Tot wanneer verdien je als mens een 2e kans?
» Je een ander mens voelen.
» Mens houdt toch je waffel eens dicht voor een paar minuten!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: