Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben klaar met dat mens!

+8
Ibbeltje
Niekske
Rush
Atelier Madame
_Nina
mo-lola
ijsjemeisje
Caribbeanlover
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben klaar met dat mens! Empty Ben klaar met dat mens!

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 10:07

Wij wonen in een blok met in totaal 4 woningen. Weet niet of sommigen het nog weten, maar een paar jaar terug kwam de bovenbuurvrouw hier regelmatig aan de deur vn om alcohol/drank te vragen. Bij de buren naast ons was zij daar al eerder mee begonnen. Anyway, lang verhaal en de ene zij ze dit en dan weer dat. Je wist nooit wanneer ze de waarheid sprak. Toen ze hier net woonde sprak ik regelmatig met haar, maar door het hele gedoe heb ik een ander beeld van haar gekregen. Ik blijf gewoon gedag zeggen, maar aan hele gesprekken heb ik geen behoefte.

Vanavond had ik onze hond uitgelaten en keer omhoog naar hun balkon waar zij met haar vriend stond. Omdat ik zo keek vond ik het wel zo netjes om gedag te zeggen dus ik zei vrij duidelijk ''hoi''. Staat ze me aan te staren met zonnebril op (de zon was allang weg) en zegt niks.

Ik kwam ze samen een keer tegen in de supermarkt en hij zei vriendelijk gedag (hij is normaler dan zij) en ik zei groette terug. Stond ze ook zo raar te kijken.

Een keer parkeerde ik de fiets bij de supermarkt en zag haar even verderop staan en groette ook, maar weer die aparte blik wierp ze me toe.

Nou ze bekijkt het maar, ik doe geen moeite meer voor dat rare mens!

Toen er een tijdje geleden 2 brandweerwagens keihard door de straat reden en ik voor op straat stond kon ze ineens wel tegen me praten en vroeg wat er aan de hand was (hoe kon ik dat nou weten).

Jullie nog aparte buren ofzo?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben klaar met dat mens! Empty Re: Ben klaar met dat mens!

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 10:15

Ik heb een hond als buurman. En hij laat z'n baasje uit. Heel naar. Die kan dus mooi de pot op.

Gast
Gast

Bericht  ijsjemeisje ma 20 aug 2012 - 10:16

Wel aparte buren maar ik stoor mij er niet zo aan.
Zolang ik geen geluidsoverlast van ze heb of dat ze contant aan de deur komen heb ik er geen last van.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mo-lola ma 20 aug 2012 - 10:18

Rood schreef:Ik heb een hond als buurman. En hij laat z'n baasje uit. Heel naar. Die kan dus mooi de pot op.

lol!
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 10:28

ijsjemeisje schreef:Wel aparte buren maar ik stoor mij er niet zo aan.
Zolang ik geen geluidsoverlast van ze heb of dat ze contant aan de deur komen heb ik er geen last van.

Ik heb verder geen last van ze, maar kom op zeg als je je buren geen eens gedag terug wilt zeggen ben je toch wel zielig vind ik. We hebben geen ruzie ofzo, gewoon niet veel contact en dat hoeft ook niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina ma 20 aug 2012 - 10:42

Over die zonnebril: ik heb buiten ook vaak echt nog een zonnebril nodig ookal is de zon allang weg. Heb stiekem een beetje het gevoel dat ik dat toch even moet verdedigen, mijn ogen doen bijvoorbeeld bij scherp licht pijn, en dan hoeft de zon niet eens te schijnen. Soms heb ik 'm met bewolking ook echt nodig.

Verder: ik heb een buurman die ik nooit op het balkon zie. Niks mis mee, maar nu zijn de tussenschotten op de balkons tijdelijk weg vanwege renovatie, en nu zit ie ineens íédere avond/nacht op het balkon. Detail: wij slapen dus in de kamer waar hij direct zicht op heeft. Normaliter slaap ik het liefst met de gordijnen open, maar nu dus maar even niet.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 10:48

Als zij erover heen hangt en goed kijkt kan ze ook in die van ons kijken. Met gordijnen open slapen doe ik nooit. Waarvoor heb je ze dan als je ze open laat? Lijkt me helemaal niks zo licht. Waarom doe je dat?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina ma 20 aug 2012 - 11:50

Frisse lucht Wink gordijnen dicht berekent toch minder wind naar binnen, en zeker als het zo warm is. Juist die afkoeling van buiten vind ik zo fijn, kan geen ventilator tegenop. Met het licht van buiten heb ik overigens geen enkel probleem. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om als het helder is naar de maan/sterren/lucht te kijken. Dan ben ik zó vertrokken, kan geen slaapmiddel tegenop. Met (bijna) volle maan vind ik die lichtinval van het maanlicht in se slaapkamer ook heerlijk. Soort fascinerend, rustgevend. Ik voel me met gordijnen dicht eerder opgesloten en doe dat eigenlijk alleen als er naar binnen gekeken zou kunnen worden (zoals nu of bijv in een hotel soms), of als het erg koud is en ik warmte binnen hoop te houden. Ik heb namelijk weer een hekel aan verwarming aan in de slaapkamer.

En ohja, ik ben een soort nachtblind en als gevolg daarvan ook angstig in het donker. Redenen genoeg? Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 12:04

Ik had een hele gekke buurman, op ons vorige adres. Hij was altijd wat op zichzelf, had een auto waarop een tekst was geplakt waarin stond dat hij Jezus wel tof vond, en had een hond. We hadden nooit echt last van hem, en ik vind het prima dat iemand bepaalde overtuigingen heeft maar op een gegeven moment kregen we een briefje in de bus vol met dreigementen. Het kwam erop neer dat hij mij opeiste, mijn vriend moest mij laten gaan want alle vrouwen behoorden tot Jezus. Hij was ook wel bereid om mij te ruilen met iets anders dreigde hij mijn vriend iets aan te doen. We hebben toen tijdelijke ergens anders gewoond en kregen gelukkig op het juiste moment een woning aangeboden. We wilden daar al heel lang vandaan, maar op dat moment echt heel erg. Tijdens het verhuizen heeft mijn schoonvader nog met hem gesproken. Hij was er van overtuigd dat we een bordeel in huis hadden en dat ik dagelijks verkracht en mishandeld werd. Echt te bizar voor woorden. De man in kwestie is opgenomen, hij was altijd al onder toezicht maar goed, je weet natuurlijk nooit waar iemand toe in staat is.

Niet quoten aub. Ik wil het weg kunnen halen.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 20:15

_Nina schreef:Frisse lucht ;) gordijnen dicht berekent toch minder wind naar binnen, en zeker als het zo warm is. Juist die afkoeling van buiten vind ik zo fijn, kan geen ventilator tegenop. Met het licht van buiten heb ik overigens geen enkel probleem. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om als het helder is naar de maan/sterren/lucht te kijken. Dan ben ik zó vertrokken, kan geen slaapmiddel tegenop. Met (bijna) volle maan vind ik die lichtinval van het maanlicht in se slaapkamer ook heerlijk. Soort fascinerend, rustgevend. Ik voel me met gordijnen dicht eerder opgesloten en doe dat eigenlijk alleen als er naar binnen gekeken zou kunnen worden (zoals nu of bijv in een hotel soms), of als het erg koud is en ik warmte binnen hoop te houden. Ik heb namelijk weer een hekel aan verwarming aan in de slaapkamer.

En ohja, ik ben een soort nachtblind en als gevolg daarvan ook angstig in het donker. Redenen genoeg? ;)

Nou snap ik het, als je dat fijn vind gewoon doen idd. Mag je wel autorijden vanwege je nachtblindheid? Ik kende iemand die dat ook had, maar of het mocht weet ik niet ze durfde sowieso niet. Verwarming in de slaapkamer hebben wij nooit aan en ik snap ook niet waarom die er is eigenlijk haha. Ik heb wel in de koude maande een electrische deken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 20:16

Joan, wat erg zeg! Eigenlijk ben je voor niks verhuisd aangezien hij later ook weg ging. Ik was niet verhuisd tenzij het echt pas erg ging worden, ramen ingooien oid, maar dan zou ik hopen dat hij eruit wordt gegooid.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 20 aug 2012 - 20:18

OMG Joan wat ziek :O
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 20:18

Rood schreef:Ik heb een hond als buurman. En hij laat z'n baasje uit. Heel naar. Die kan dus mooi de pot op.

lol! OMG you crack me up lol!

Of om in Lejow terminologie te blijven: thee over m'n toetsenbord.

Nouja in dit geval geen thee maar euroshopper energydrink (suikervrij).

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 20 aug 2012 - 20:23

Caribbeanlover schreef:Joan, wat erg zeg! Eigenlijk ben je voor niks verhuisd aangezien hij later ook weg ging. Ik was niet verhuisd tenzij het echt pas erg ging worden, ramen ingooien oid, maar dan zou ik hopen dat hij eruit wordt gegooid.
Als je je niet meer veilig voelt in je eigen huis blijf je daar echt niet zitten hoor.

OT, wij hebben geen directe buren.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 20:24

Joan, dat is echt heel erg creepy :O

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 20:35

Charlie schreef:

Pfoe, blij dat ik jou niet als buurvrouw heb dan!

Gast
Gast

Bericht  Niekske ma 20 aug 2012 - 20:40

Brr Joan dat is echt eng!

Wij wonen naast een cafetaria waar elke dag de plaatselijek hangjeugd en hangouderen hun uitkering aan het opeten en drinken zijn. Ze zetten hun fietsen bij ons voor de deur en zitten vaak op onze vensterbank. Maar ik moet zeggen dat de overlast erg meevalt. De cafetaria sluit rond 20.00 en dan is iedereen ook weg. Als wij thuiskomen, gaan ze ook aan de kant voor ons. We groeten ze elke keer vriendelijk en dan is het al snel goed. Het is niet de allerbeste buurt, dus je wilt er geen ruzie maken geloof ik... maar als je er woont hoor je erbij. Mijn vriend vergeet vaker zijn fiets op slot te zetten voor het huis, maar die wordt nooit gejat vanwege alle sociale controle laughcry
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Caribbeanlover ma 20 aug 2012 - 20:43

Da's wel fijn dat die niet gestolen word.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje ma 20 aug 2012 - 20:44

Niekske oh echt, wordt die niet gejat daar? Dan woon je toch in een goede buurt haha. Wink
En fijn als ze toch vriendelijk zijn ondanks ze op je vensterbank hangen. Bedoel als ze verder geen overlast bezorgen is er niks aan de hand.

Joan jeetje wat eng Sad
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 22:20

Caribbeanlover schreef:Joan, wat erg zeg! Eigenlijk ben je voor niks verhuisd aangezien hij later ook weg ging. Ik was niet verhuisd tenzij het echt pas erg ging worden, ramen ingooien oid, maar dan zou ik hopen dat hij eruit wordt gegooid.

We stonden al ingeschreven omdat die woning gewoon te klein werd voor ons. Dus we zijn niet voor niets verhuisd. Het kwam alleen wel op het juiste moment.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 20 aug 2012 - 22:27

Charlie schreef:

Dude... Ik LUST niet eens thee!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 22:35

Lejow schreef:
Charlie schreef:

Dude... Ik LUST niet eens thee!!

Sorry!

Advocaatje met slagroom?

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale ma 20 aug 2012 - 22:49

Joan, wat eng!

Wij wonen in een lekker rustige straat. Heb een bejaardentehuis aan de ene kant, en een klein straatje aan de andere kant. We hebben Jehova's die een paar huizen verderop wonen, een wat ouder stel. Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen, woonde mijn vriend hier al 7 jaar, waarvan 4 jaar samen met zijn neef/beste vriend. Zijn neef woonde boven, m'n vriend beneden. M'n vriend verhuurde zijn huis dus gedeeltelijk aan z'n neef. Niks mis mee, zo kon m'n vriend weer studeren en kosten drukken van z'n koophuis. Maar die Jehova's dachten dat ze een homostel waren. Toen kwam ik er ook nog vrolijk bij wonen, om samen te wonen met m'n vriend....wil niet weten wat ze toen dachten Wink Neef vond na 3 mnd gelukkig een andere woning dus konden vriend en ik écht samenwonen.
Maar ik zei de Jehova buren dus altijd netjes gedag, maar ze draaiden nuffig hun hoofd weg en zeiden niks terug. Ik heb het 3x geprobeerd en toen was ik er zelf klaar mee.
Loop ik vorig jaar met m'n fiets vol boodschappen naar onze voordeur, zegt Jehova mevrouw ineens gedag :shock: Ik was zo verbaasd dat ik niks terug heb gezegd.... Nu zegt niemand meer iets.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 21 aug 2012 - 1:04

Groot gelijk dat je niks zei.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  _Nina di 21 aug 2012 - 7:33

Caribbeanlover schreef:
_Nina schreef:Frisse lucht Wink gordijnen dicht berekent toch minder wind naar binnen, en zeker als het zo warm is. Juist die afkoeling van buiten vind ik zo fijn, kan geen ventilator tegenop. Met het licht van buiten heb ik overigens geen enkel probleem. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om als het helder is naar de maan/sterren/lucht te kijken. Dan ben ik zó vertrokken, kan geen slaapmiddel tegenop. Met (bijna) volle maan vind ik die lichtinval van het maanlicht in se slaapkamer ook heerlijk. Soort fascinerend, rustgevend. Ik voel me met gordijnen dicht eerder opgesloten en doe dat eigenlijk alleen als er naar binnen gekeken zou kunnen worden (zoals nu of bijv in een hotel soms), of als het erg koud is en ik warmte binnen hoop te houden. Ik heb namelijk weer een hekel aan verwarming aan in de slaapkamer.

En ohja, ik ben een soort nachtblind en als gevolg daarvan ook angstig in het donker. Redenen genoeg? Wink

Nou snap ik het, als je dat fijn vind gewoon doen idd. Mag je wel autorijden vanwege je nachtblindheid? Ik kende iemand die dat ook had, maar of het mocht weet ik niet ze durfde sowieso niet. Verwarming in de slaapkamer hebben wij nooit aan en ik snap ook niet waarom die er is eigenlijk haha. Ik heb wel in de koude maande een electrische deken.
Ik heb geen rijbewijs dus ik heb geen idee Wink Ik zou het sowieso al niet doen denk ik, ongeacht of het nou wel of niet mag.

Joan, wat freaky!!
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: