'De mens kan 1000 jaar worden'
+8
Jilke
Minx
Bimbam
Filoria
Phileine
SuperGrover
Arwyn
TGR
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
'De mens kan 1000 jaar worden'
AMSTERDAM - De eerste persoon die 150 jaar wordt, is volgens de Britse gerontoloog Aubrey de Grey al geboren. Over minder dan twintig jaar bestaat de persoon die zijn duizendste verjaardag zal halen. Volgens Grey kan ouderdom binnenkort 'genezen' worden.
De Grey is biomedisch gerontoloog en leidt als onderzoeker een stichting met als doel de levensverwachting te verhogen. 'We hebben zo'n 50 procent kans dat we verouderen binnen 25 jaar tot op bepaalde hoogte onder controle kunnen houden, net zo goed als de controle die we hebben over de meeste infectieziekten', zei De Grey onlangs in een interview met Reuters waarover Trouw schrijft.
Er komt volgens hem een tijd aan waarin mensen de dokter bezoeken voor 'onderhoud'. Om de patiënt gezond te houden worden dan gentherapie, stamceltherapie, stimulatie van het imuunsysteem en andere behandelingen gebruikt. De moleculaire en cellulaire schade wordt op die manier op tijd hersteld.
De levensverwachting stijgt momenteel per jaar met zo'n drie maanden. De oudste persoon tot nu toe werd 122 jaar.
Zou het op die manier nog leuk zijn om te leven?
De Grey is biomedisch gerontoloog en leidt als onderzoeker een stichting met als doel de levensverwachting te verhogen. 'We hebben zo'n 50 procent kans dat we verouderen binnen 25 jaar tot op bepaalde hoogte onder controle kunnen houden, net zo goed als de controle die we hebben over de meeste infectieziekten', zei De Grey onlangs in een interview met Reuters waarover Trouw schrijft.
Er komt volgens hem een tijd aan waarin mensen de dokter bezoeken voor 'onderhoud'. Om de patiënt gezond te houden worden dan gentherapie, stamceltherapie, stimulatie van het imuunsysteem en andere behandelingen gebruikt. De moleculaire en cellulaire schade wordt op die manier op tijd hersteld.
De levensverwachting stijgt momenteel per jaar met zo'n drie maanden. De oudste persoon tot nu toe werd 122 jaar.
Zou het op die manier nog leuk zijn om te leven?
Gast- Gast
Re: 'De mens kan 1000 jaar worden'
Methusalem was al goed op weg.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Zolang ik relatief gezond en pijnloos kan blijven lijkt het me best leuk om heeeel lang te leven.
Gast- Gast
Dan krijgt tot je 67e werken opeens een heel andere betekenis
Gast- Gast
Dat lijkt mij echt vreselijk.
Waarom zou je überhaupt 1000 willen worden??
Waarom zou je überhaupt 1000 willen worden??
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Reva schreef:Dan krijgt tot je 67e werken opeens een heel andere betekenis
Gast- Gast
Volgens mij is het gewoon bullshit, want stamceltherapie staat nu, na jaren onderzoek, nog steeds in de kinderschoenen. Maar goed, ik voel er ook niks voor om 1000 te worden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Volgens mij is het gewoon bullshit, want stamceltherapie staat nu, na jaren onderzoek, nog steeds in de kinderschoenen. Maar goed, ik voel er ook niks voor om 1000 te worden.
Dit dacht ik ook. Lijkt me vrij sterk.
Gast- Gast
Sommige ziektes zijn ze nog niet achter hoe ze die kunnen genezen en/ of voorkomen, maar de mens 1000 jaar oud laten worden is wel mogelijk?!
Gast- Gast
Pippa schreef:Ik vind niet dat er gehannest moet worden aan leven.
Dus ook geen inentingen, beademing, medicijnen enzovoort? Dan 'hannes' je toch ook aan het leven?
Gast- Gast
Als alle mensen die ik liefheb ook 1000 worden in goede gezondheid dan zie ik geen probleem waarom ik dat ook niet zou willen .. Maar helemaal in mijn eetje.. neuhh
Gast- Gast
Ik wil best 1000 worden Als het maar wel in redelijke gezondheid is en met de mensen om mij heen die ik lief heb.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
James schreef:Pippa schreef:Ik vind niet dat er gehannest moet worden aan leven.
Dus ook geen inentingen, beademing, medicijnen enzovoort? Dan 'hannes' je toch ook aan het leven?
+1.
Gast- Gast
Die de Grey is een idioot man, heb je wel eens gezien hoe hij eruit ziet?
Geen grapje. Zie wikipedia
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Weet je wat het is: je kunt mensen heel oud laten worden, maar bepaalde levensfasen blijf je altijd op dezelfde manier doorlopen: je kunt tot ongeveer je 40e nog zwanger worden, daarna kom je in de overgang, en dan begint de aftakeling. Ik geloof niet dat er op dit moment wetenschappers zijn die het mogelijk achten om dat proces te vertragen.
Ik zou best 200 jaar oud willen worden, maar niet als ik de laatste 110 jaar verzorgd moet worden en mijn huis / woonplaats amper uit kom. Dan zou ik nog wel fit genoeg willen zijn om wereldreizen te kunnen maken, te voetballen met mijn achterkleinkinderen etc.
Ik zou best 200 jaar oud willen worden, maar niet als ik de laatste 110 jaar verzorgd moet worden en mijn huis / woonplaats amper uit kom. Dan zou ik nog wel fit genoeg willen zijn om wereldreizen te kunnen maken, te voetballen met mijn achterkleinkinderen etc.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Die de Grey is een idioot man, heb je wel eens gezien hoe hij eruit ziet?
Nou ja zeg, wat heeft uiterlijk er nou weer mee te maken? Dat vind ik een beetje een stomme opmerking eigenlijk.
Gast- Gast
Ik heb een wat langer artikel (paar pagina's) over hem gelezen in Quest. Er zit gewoon duidelijk een steekje los bij deze man.
Je hebt helemaal gelijk, uiterlijk doet er niet persé toe, maar vind je deze man er betrouwbaar uitzien?
Even een quote van wikipedia geplukt ook:
'Ouder worden is echt barbaars. Men zou het moeten verbieden. Ik heb geen behoefte aan enig ethisch argument. Ik heb geen enkel argument nodig. Mensen laten sterven is slecht.'
Geen ethisch argument nodig? Sorry hoor, maar dit is duidelijk een ethische kwestie. Sommige mensen vinden het helemaal niet erg om dood te gaan. Je kunt niet stellen dat ouder worden of doodgaan per definitie slecht is. Niet openstaan voor een discussie vind ik sowieso een slechte zaak als je bezig bent met wetenschappelijk onderzoek.
Je hebt helemaal gelijk, uiterlijk doet er niet persé toe, maar vind je deze man er betrouwbaar uitzien?
Even een quote van wikipedia geplukt ook:
'Ouder worden is echt barbaars. Men zou het moeten verbieden. Ik heb geen behoefte aan enig ethisch argument. Ik heb geen enkel argument nodig. Mensen laten sterven is slecht.'
Geen ethisch argument nodig? Sorry hoor, maar dit is duidelijk een ethische kwestie. Sommige mensen vinden het helemaal niet erg om dood te gaan. Je kunt niet stellen dat ouder worden of doodgaan per definitie slecht is. Niet openstaan voor een discussie vind ik sowieso een slechte zaak als je bezig bent met wetenschappelijk onderzoek.
Filoria- Ratel
Dat artikel heb ik ook gelezen Filoria, en mijn eerste gedachte was brr, wat een creep.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Precies!
Filoria- Ratel
Ik denk dat hij een 0 teveel heeft gerekend.
En sja, 1000 worden... lijkt me niks. Wordt ook een beetje een probleem met de ruimte, dan mag je maar 1 kind per 100 jaar hebben ofzo...
Gast- Gast
Lijkt me zwaar deprimerend 1000 worden. Neem aan dat je hersens ook gewoon ouder worden. Kijk eens naar 1000 jaar terug een wasmachine bestond nog niet eens. De tijd was heel anders. Oudere mensen hebben al moeite met computers. Moet je nagaan hoeveel van die veranderingen je dan mee maakt. Nee hoor het is zo prima. Waarom dat gesleutel. We kunnen inmiddels een mooie leeftijd bereiken. Ik val liever ineens dood neer dan steeds dokters bezoekjes te hebben en dan uiteindelijk te sterven. En dat is wat je dan krijgt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Lijkt me verschrikkelijk, dat levert een enorme overbevolking op, de wereldbevolking zal groeien naar een omvang van tientallen miljarden. Daar zullen we totaal niet mee om kunnen gaan.
Gast- Gast
Ava schreef:Lijkt me verschrikkelijk, dat levert een enorme overbevolking op, de wereldbevolking zal groeien naar een omvang van tientallen miljarden. Daar zullen we totaal niet mee om kunnen gaan.
Dit dus. We hebben ook niet genoeg eten als iedereen 1000 wordt! En waar moeten al die mensen gaan wonen dan? Zeg maar dag tegen je vrijstaande huis hoor. Voortaan mag iedereen stapelen!
Gast- Gast
Zero schreef:
Ik denk dat hij een 0 teveel heeft gerekend.
En sja, 1000 worden... lijkt me niks. Wordt ook een beetje een probleem met de ruimte, dan mag je maar 1 kind per 100 jaar hebben ofzo...
Nee hoor, hij bedoelt echt 1000. Hij vindt ook (volgens dat artikel in de Quest) dat als je per se kinderen wilt, je dan je 'recht' om 1000 te worden moet inleveren. Dus dat je geen behandelingen mag ondergaan om veel langer in leven te blijven.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» De slimste mens
» Hoe zal de mens uitsterven?
» De Slimste Mens
» Ben klaar met dat mens!
» Ik zit ook over de 1000!
» Hoe zal de mens uitsterven?