Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel tv kijkt je kind?

+27
LMCurious
Earane
Pineco
Twellie
Lonely Goatherd
Happydobby
hellowkitty
Parel
PapillonRose
Sanne
La Senza
Printje
Liadan
Darius
Tania
Annemie
Aimee
_Lana_
CCC
SarahKey
Parisienne
Filoria
Pussycat
Steep
Slakje
Manderijn
Linda
31 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Lonely Goatherd ma 15 apr 2013 - 10:47

Geen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Twellie ma 15 apr 2013 - 11:22

Geen televisie, maar de oudste kijkt wel bijna dagelijks naar YouTube filmpjes als mijn vriend kookt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pineco ma 15 apr 2013 - 11:38

De jongste (11 maanden) kijkt nog geen tv. De oudste begon het rond 2/2,5 jaar interessant te vinden en kijkt nu zo'n 2 uur per dag denk ik. 's Morgens als ze opstaat een kwartiertje, tussen de middag een half uur en na school verschilt het van dag tot dag. Vandaag heeft ze alleen vanochtend even gekeken, de rest van de dag buiten gespeeld. Het ligt er eerlijk gezegd ook een beetje aan hoe veel werk ik zelf nog heb. Als ik na schooltijd nog een uurtje nodig heb om een deadline te halen, wil ik haar dat uurtje wel eens voor de tv 'planten'... Ik was er voorheen altijd fel op tegen, maar het blijkt nu toch wel een heel handig hulpmiddel.

Ik probeer het trouwens wel een beetje pedagogisch verantwoord te houden door haar vrij educatieve programma's te laten kijken. En ze kijkt vaak Franstalige tv (wij hebben een Waalse provider en vrijwel alleen Franse zenders in ons basispakket Laughing), waardoor ze inmiddels al heel veel Franse woordjes kent en tot 20 telt in het Frans. Da's dan weer mooi meegenomen!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Earane ma 15 apr 2013 - 23:07

Mijn dochter kijkt bijna geen tv. We hebben hier overdag ook vrijwel nooit de tv aanstaan. Ik denk dat ze max. 15 min. in de week kijkt.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LMCurious ma 15 apr 2013 - 23:29

Joris mag in het weekend zelf om 7.00 naar beneden en kijkt dan zeker 2 uur tv. Dan mag hij ook lekker voor de tv ontbijten als wij met Milou opstaan. Verder is het afhankelijk van wat we verder doen die dag. Wij kijken (zeker in de winter) ook geregeld tv. En Joris vindt dan ook veel dingen leuk zoals 24kitchen om mee te kijken. Maar dan speelt hij ook wel tussendoor. En hij wil tegenwoordig ook wel vaker echt een film kijken. Hoewel hij die lang niet altijd af kijkt.

Door de weeks mag hij 0-10 min. tv kijken als hij klaar is met ontbijten. EN als hij niet heeft afgesproken kijkt hij ook s middags nog wel tv. Maar wisselend hoeveel. Soms is ie echt moe en hangt ie 2 uur voor de buis, maar ook soms dagen achtereen niet. Zeker nu het weer beter is gaat ie lekker voetballen.

Milou heeft er sowieso de rust niet voor. Die loopt wel eens langs, blijft dan even staan, maar kijkt vrij weinig. In het weekend vind ze het wel eens lekker om tegen je aan te komen hangen, en dan kijkt ze wel, maar als de tv niet aan zou staan dan zou ze het ook prima vinden.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M@niek ma 15 apr 2013 - 23:33

Ik denk zo'n 2 uurtjes per dag naar haar eigen filmpjes en savonds dan kijkt ze met mij wat mee maar meestal vind ze dat niks aan en gaat ze spelen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Novalee di 16 apr 2013 - 9:42

Echt televisie kijkt N. maar weinig. Sesamstraat en dan houdt het wel op. We hebben dat een tijdje dagelijks gekeken maar de laatste tijd eigenlijk amper. Ze kijkt wel dagelijks filmpjes op de Ipad of laptop. Zandkasteel, Woezel & Pip en Elmo/Koekiemonster/Bert & Ernie. Dat kijkt ze soms wel vrij lang zodat ik wat in huis kan doen bijvoorbeeld.

Persoonlijk heb ik er niet zo'n problemen mee als ze tv kijkt. Ik moedig het niet aan maar rem haar er ook niet heel erg in. Bij de filmpjes moet ik haar soms wel afleiden want het liefst kijkt ze dat meerdere keren per dag en dat vind ik dan ook weer niet nodig. Twee keer is de max.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sophiee di 16 apr 2013 - 21:28

Ik denk twee keer 20 minuten, 's ochtends en 's middags. Voor de rest staat de tv uit als ze wakker is. Als ze slaapt, zet ik de tv wel aan voor mezelf. Vind dat wel gezellig, wat op de achtergrond.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Sea of Trees di 16 apr 2013 - 23:31

In de ochtend sowieso altijd Telekids, om wakker te worden. Bij de gastouder heel weinig, hij kijkt daar amper tv, ze gaan veel naar buiten. Als ik thuis kom dan zet ik bijna nooit de tv aan, omdat ik dat niet goed kan verdragen na zo'n drukke dag. Mijn zoon gaat dan op de iPad.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: