Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weleens iemand zien sterven?

+46
MissD
Shanna
Bet Weter
Antibes
Pien
LWB
missthera
Dawn
bo
Dikkie_Dik
Catwoman79
Shy
Kabouter
Makamba
InweCulnamo
Jeanette
Snoes
Primrose
_DoI
Beachgirl
Minx
Milamber
Sweety
banjer49
Elin
Miss G
Angela_1986
Bliss
JD
mzcharlotte
Bruintje Beer
Daya25
samantjuh89
Flip Fluitketel
Lady4
sanne-84
nina
Juul
Tania
BJA
minoessepoes
xxjojootjexx
Blond
JustMeDaan
Schaapke
TGR
50 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Weleens iemand zien sterven?

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 3:34

Ik gelukkig nooit. Ja weleens op walgelijke filmpjes op internet. Maar gelukkig nooit in het echt.

Hoe is dat nou? Hoe gebeurt dat enzo. Ben ik wel benieuwd naar.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:36

Nee, nog nooit eigenlijk. Wel eens een dood iemand gezien, maar nog nooit iemand zien sterven. Lijkt me heel akelig.

Waarom kijk jij naar die filmpjes TGR? Fascinatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:37

Nee, nog nooit. Ik zou denk ik wel bij het ziekbed van mijn eigen ouders willen zitten om erbij te zijn als ze hun laatste adem uit ademen. (als ze op die manier sterven uiteraard)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Schaapke ma 21 feb 2011 - 3:46

Ja, in mijn werk als begeleider bij het sterven, regelmatig. In mijn eigen omgeving nog nooit.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:47

Ja, mijn moeder, en het was vreselijk, meer wil ik er niet over kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:47

.


Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 22:58; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:49

Ik was een jaar of 3 geleden getuige van een verkeersongeluk. Een man op een fiets werd gegrepen door een ambulance die met 80 km per uur langsreed. Hij werd over de weg gelanceerd en belandde voor mij en andere mensen tegen de stoeprand. Hij was ter plekke overleden. Twee weken later hoorden we een knal en een ijselijke gil van een meisje, zat in de slaapkamer. Ik keek naar buiten en er lag een jongen midden op straat. Hij bewoog nog 2 keer en toen niet meer. Die jongen was van het dak van het huis tegenover gesprongen. Hij heeft er nog uren gelegen, de politie kwam foto's maken en de brandweer de straat schoonspuiten.

Heb echt lang nodig gehad die dingen te verwerken. Was echt schockerend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 3:50

Storm schreef:Nee, nog nooit eigenlijk. Wel eens een dood iemand gezien, maar nog nooit iemand zien sterven. Lijkt me heel akelig.

Waarom kijk jij naar die filmpjes TGR? Fascinatie?

Ik heb ook nog nooit een dode persoon gezien. Ja wederom alleen in beeld.

Fascinatie denk ik. Ik vind het menselijke lichaam sowieso erg fascinerend. Hoe veel en tegelijkertijd hoe weinig het kan hebben.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:52

Nee en daar zit ik ook niet echt op te wachten.. Ik heb wel te veel dode mensen gezien..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  JustMeDaan ma 21 feb 2011 - 3:52

Ja met mijn werk(ouderenzorg).
Doe ook nog wel eens dingen na het overlijden zoals kunstgebit in, ogen sluiten, handdoekrol onder de kin enz.
Vertel dan ook altijd nog tegen de overledene wat ik ga doen, is automatisme en toch ook wel respect, zo voelt dat in ieder geval.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 3:56

JustMeDaan schreef:Ja met mijn werk(ouderenzorg).
Doe ook nog wel eens dingen na het overlijden zoals kunstgebit in, ogen sluiten, handdoekrol onder de kin enz.
Vertel dan ook altijd nog tegen de overledene wat ik ga doen, is automatisme en toch ook wel respect, zo voelt dat in ieder geval.

Handdoekrol onder de kin om de mond te sluiten en dicht te houden? Ik denk dat het heel normaal is dat je met een overledene nog omgaat zoals je omgaat met een levende. Ik denk dat ik zo'n koud lijf ook een warme jas ofzo aan zou doen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 3:56

mozzarella schreef:Ik was een jaar of 3 geleden getuige van een verkeersongeluk. Een man op een fiets werd gegrepen door een ambulance die met 80 km per uur langsreed. Hij werd over de weg gelanceerd en belandde voor mij en andere mensen tegen de stoeprand. Hij was ter plekke overleden. Twee weken later hoorden we een knal en een ijselijke gil van een meisje, zat in de slaapkamer. Ik keek naar buiten en er lag een jongen midden op straat. Hij bewoog nog 2 keer en toen niet meer. Die jongen was van het dak van het huis tegenover gesprongen. Hij heeft er nog uren gelegen, de politie kwam foto's maken en de brandweer de straat schoonspuiten.

Heb echt lang nodig gehad die dingen te verwerken. Was echt schockerend.

Oh wauw, dat is wel heftig allemaal Sad

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:57

_MamaRosa_ schreef:Ja, mijn moeder, en het was vreselijk, meer wil ik er niet over kwijt.

hug hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  JustMeDaan ma 21 feb 2011 - 3:57

Ja precies, vaak zakt de mond open, en dat is niet zo een fraai gezicht.
Beetje het idee ook dat de ziel er nog is, raar misschien.
Laatst vroeg een zoon aan me, wat zal ik moeder aangeven? Ik zei, in ieder geval een vest want ze had het altijd zo koud.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 4:00

Mama_van2 schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ja, mijn moeder, en het was vreselijk, meer wil ik er niet over kwijt.

hug hug

Ja mamarosa, knuffel hoor. Lijkt me een vreselijke ervaring hug

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:01

Ja, ik heb 2 keer iemand zien sterven. De eerste keer was een man die niet echt ziek was (onverwacht overlijden) maar tijdens het draaien om bed kreeg hij ineens een hartstilstand en hij mocht niet gereanimeerd worden. De tweede keer had ik net iemand morfine gespoten en na 2 minuten overleed ze. Verder heb ik 2 keer iemand overleden in bed gevonden in mijn nachtdienst, daar kan je echt van schrikken. Verder heb ik al heel veel mensen verzorgd die in de laatste levensfase zitten en ong. nog een aantal dagen te leven hebben, ik heb verschillende gesprekken gevoerd met mensen die nog een paar dagen hadden en wat daarbij hun gevoelens/gedachten en wensen waren. Zo ook afgelopen weekend, in 2uur tijd waren er 2 mensen overleden.

Mijn eigen opa heb ik 3 jaar geleden zien sterven, ik heb zijn hand vastgehouden op het moment dat hij overleed. Mijn tante streek hem steeds door zij haren en zei 'Ga maar naar ons moeder toe', hij keek ons doordingend aan vervolgens keek hij naar boven en lachte heel breed en 30 sec. later blies hij zijn laatste adem uit, het was een heel mooi en een heel intens moment.


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 21 feb 2011 - 4:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Blond ma 21 feb 2011 - 4:01

Nee, nog nooit. Ook nog maar één keer iemand gezien die was overleden.

Ik had een stagecollega bij mijn vorige baantje. Die wist niet dat er in kamer x iemand lag opgebaard. Hij komt 's ochtends binnen, wil de broodtrommel gaan vullen, ligt daar ineens een dode vrouw in een doodskist met een enorme koelinstallatie eromheen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:02

TGR schreef:
Mama_van2 schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ja, mijn moeder, en het was vreselijk, meer wil ik er niet over kwijt.

hug hug

Ja mamarosa, knuffel hoor. Lijkt me een vreselijke ervaring hug

Mij ook. het lijkt me echt vreselijk als je bij het overlijden van je vader of moeder bent. Dat probeer ik mezelf ook altijd voor te stellen als ik mensen en hun familie begeleid in hun laatste levensfase.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:07

Ik vind het altijd zo akelig als mensen het overleden familielid in huis hebben liggen.. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan je band met die persoon..

Ik heb het er met m`n moeder ook wel over gehad, wat als m`n vader komt te overlijden. Als ik nog thuis zou wonen dan ga ik ergens anders heen, want ik kan m`n gang niet gaan als m`n vader dood in een kist in de kamer ligt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:09

_Donnaa schreef:Ik vind het altijd zo akelig als mensen het overleden familielid in huis hebben liggen.. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan je band met die persoon..

Ik heb het er met m`n moeder ook wel over gehad, wat als m`n vader komt te overlijden. Als ik nog thuis zou wonen dan ga ik ergens anders heen, want ik kan m`n gang niet gaan als m`n vader dood in een kist in de kamer ligt..

Misschien ervaar je dat tzt anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:11

Ja, mijn vader en mijn oma. Beide een vreselijke ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:13

CKC schreef:
_Donnaa schreef:Ik vind het altijd zo akelig als mensen het overleden familielid in huis hebben liggen.. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan je band met die persoon..

Ik heb het er met m`n moeder ook wel over gehad, wat als m`n vader komt te overlijden. Als ik nog thuis zou wonen dan ga ik ergens anders heen, want ik kan m`n gang niet gaan als m`n vader dood in een kist in de kamer ligt..

Misschien ervaar je dat tzt anders.
Dan dan woon ik hopelijk niet meer thuis.. Maar nee, ik hoef mijn vader echt niet dagenlang in een kist te aanschouwen. 1x kijken of het echt zo is en dan kan het boek gesloten worden. Een nieuw begin voor m`n moeder..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:14

Mijn man vertelde gisteren van een ongeval dat was gebeurd vlakbij het spoor bij ons huis.
Een 22jarige jongen stapte snel de auto uit bij zijn vrienden want zijn trein kwam aangereden en die stopte op het station, deze jongen rende onder de slagbomen door om de trein te halen maar zag net de intercity die als een gek voorbij kwam de andere kant op niet.. die reed de jongen aan.. niets meer van over.. dat maakte zo'n indruk op mij, was gewoon gister de hele dag van slag en dan zag ik het nog niet eens gebeuren! En zijn vrienden zagen het gewoong gebeuren!

http://jongeren.blog.nl/algemeen/2011/02/20/22-jarige-komt-om-bij-treinongeval

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:15

Oh my...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:15

@ Mozz: wat erg! Geen wonder dat het een tijd heeft geduurd voordat het verwerkt was :shock:
@ Mamarosa: lijkt me ook echt heel intens... Wat zal het vreselijk voor je zijn geweest... hug

Ik heb nog nooit iemand zien overlijden. Wel dieren trouwens (opgegroeid op een boerderij).
Wel heb ik een aantal overleden mensen gezien. Ik vind het een akelig gezicht, maar 'kan het wel zien'. Ik zal me niet afwenden, zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weleens iemand zien sterven? Empty Re: Weleens iemand zien sterven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum