Buurvrouw die op sterven ligt
+2
Tania
Toet
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Buurvrouw die op sterven ligt
Ik heb één buurvrouw waarbij de woonkamer en terrassen aan elkaar grenzen. Die ligt nu op sterven. Mijn zoon zet graag muziek op en wilt met dit weer natuurlijk druk buiten spelen.
In hoeverre zouden jullie rekening houden met de overlast die dit kan geven?
In hoeverre zouden jullie rekening houden met de overlast die dit kan geven?
Gast- Gast
Re: Buurvrouw die op sterven ligt
Lastig, als het erg gehorig is daar zou ik hem sowieso even geen harde muziek op laten zetten. Maar buiten spelen verbieden lijkt me niet echt nodig. Misschien kun je erbij gaan zitten zodat hij wat rustiger is?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Daar zou ik wel rekening mee houden. Ik zou zorgen dat ze geen last hebben van de muziek of van je zoontje die heel veel herrie maakt. Buiten spelen is natuurlijk prima, maar dan gewoon rustig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
"Gewoon" spelen geeft niet echt overlast denk ik, muziek (als die echt niet te hard staat) denk ik ook niet. Misschien vind de buurvrouw het nog wel fijn om een beetje geluid/leven om zich heen te horen? Anders kan je zoon misschien een mp3 speler zolang gebruiken om muziek te luisteren?
Ik zou er op zich wel een beetje rekening mee houden dat ik niet te veel lawaai of onnodig lawaai zou maken, maar gewoon leefgeluiden denk ik niet dat die zullen storen
Ik zou er op zich wel een beetje rekening mee houden dat ik niet te veel lawaai of onnodig lawaai zou maken, maar gewoon leefgeluiden denk ik niet dat die zullen storen
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou daar veel rekening mee houden. Geen muziek aan en stil spelen. Kan je zoontje dat niet, dan zou ik even naar een park o.i.d. gaan. Je zou er zelf maar liggen. Wat gij niet wilt... etc.
Gast- Gast
Muziek op een normaal volume vind ik wel kunnen en buitenspelen zonder al teveel herrie ook wel. Hoe treurig het ook is, voor anderen gaat het leven gewoon door en peuters maken nou eenmaal wel eens geluid. Je kunt wel bijvoorbeeld afspreken dat er nu even geen muziek wordt gedraaid als de terrasdeuren openstaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wat meerdere al zeggen. Ik zou geen muziek of zachtjes de muziek doen. En buiten spelen ook maar geen gegil.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Op zich is het best gehorig omdat ik de openslaande deuren met dit weer natuurlijk ook open heb. Zet voor de zekerheid de cd speler maar even aan de voorzijde van de kamer. Best lastig dit. Ik kan van mijn zoon ook niet vragen om dagen stil te zijn buiten. We proberen nu gewoon rustig te doen maar hij begrijpt niet waarom hij niet druk mag zingen en met waterpistool mag rennen enzo..
Tyrael, een kind van 3 jaar met een mp3 speler vind ik geen goed idee
Helaas kan ik nu ook niet thuis weg omdat ik ziek ben
Gast- Gast
Elodie schreef:Op zich is het best gehorig omdat ik de openslaande deuren met dit weer natuurlijk ook open heb. Zet voor de zekerheid de cd speler maar even aan de voorzijde van de kamer. Best lastig dit. Ik kan van mijn zoon ook niet vragen om dagen stil te zijn buiten. We proberen nu gewoon rustig te doen maar hij begrijpt niet waarom hij niet druk mag zingen en met waterpistool mag rennen enzo..
Ja voor een 3 jarige is dat natuurlijk ook geen oplossing
Toen ik 5 jaar was lag een buurvrouw ook op sterven (lag ook beneden in de kamer, vlak bij onze tuin zeg maar) en die vond het juist prettig dat ze nog geluiden van mensen/kinderen om haar heen had, dus het ligt ook maar net aan de persoon/situatie.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Hoe is je contact met de buurvrouw? Misschien kun je aan iemand (een zoon/dochter o.i.d.) vragen in hoeverre zij er last van hebben. En verder zullen ze idd heus wel begrijpen dat een kind van drie nou eenmaal het nodige volume produceert.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Is er niet een mogelijkheid om een alternatief aan te bieden, iets waardoor hij minder wild en lacherig wordt dan van een waterpistool, wat meer mogelijkheden geeft om rustig te spelen? Misschien een zandbak met zandspeelgoed en dan samen een kasteel bouwen of bakkertje spelen. Dan ben je alsnog wel aan het praten, maar dat kan op rustige toon.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik moet het inderdaad maar gewoon even vragen. Vind ik alleen een beetje stom staan. Maar ja, het is en blijft ook gewoon een peuter. Ik zet ook graag harde muziek aan (en dat maakte haar nooit uit, vond ze alleen maar gezellig) maar dat doe ik nu uiteraard niet. Maar het is wel fijn om te weten hoe ze er nu instaat ja.
We hebben geen zandbak of iets dergelijks, dat mag niet omdat het om een dakterras gaat.
Ik weet gewoon echt even niet wat ik met dat mannetje vol met energie moet doen. Hij gaat morgen maar mooi naar het kdv
We hebben geen zandbak of iets dergelijks, dat mag niet omdat het om een dakterras gaat.
Ik weet gewoon echt even niet wat ik met dat mannetje vol met energie moet doen. Hij gaat morgen maar mooi naar het kdv
Gast- Gast
Als ik jou was, zou ik inderdaad ook even contact met haar opnemen.
Misschien heeft ze er wel helemaal geen last van en is het voor jouw eigen gevoel nu even vervelend.
En tot die tijd zou ik de muziek gewoon zachtjes als achtergrondmuziek laten spelen en blijven herhalen tegen je zoon dat buurvrouw niet goed kan slapen en ziek is ofzo...
Sterkte er mee!
Misschien heeft ze er wel helemaal geen last van en is het voor jouw eigen gevoel nu even vervelend.
En tot die tijd zou ik de muziek gewoon zachtjes als achtergrondmuziek laten spelen en blijven herhalen tegen je zoon dat buurvrouw niet goed kan slapen en ziek is ofzo...
Sterkte er mee!
Gast- Gast
Samen bellenblazen is ook een rustig spelletje Elodie
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
dan heb jij nog niet gezien hoe mijn zoon als 'n dolle, met veel kabaal, achter bellen aangaatVeryCherry schreef:Samen bellenblazen is ook een rustig spelletje Elodie
Youandi, zoiets durf ik juist niet te zeggen omdat ik bang ben dat ie dan gaat roepen: "naam, ben jij ziehiek?"
Heb nu maar gezegd dat ik het niet fijn vind als iedereen ons hoort. Maar dat vond hij wel beetje vaag.
Gast- Gast
Oeps oja, daar had ik niet aan gedacht
Mijn zoontje en ik hebben het spelletje dat elke bel zo lang mogelijk moet 'leven' dus hij maakt ze niet kapot
Mijn zoontje en ik hebben het spelletje dat elke bel zo lang mogelijk moet 'leven' dus hij maakt ze niet kapot
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Soortgelijke onderwerpen
» Net mijn oma bijna zien sterven
» Weleens iemand zien sterven?
» mijn lieve buurvrouw heeft borstkanker
» Muizennest in tuin buurvrouw?
» Word gek van mijn buurvrouw
» Weleens iemand zien sterven?
» mijn lieve buurvrouw heeft borstkanker