Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Johannes Brood Pitmeel

+2
Lejow
slaatje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Johannes Brood Pitmeel Empty Johannes Brood Pitmeel

Bericht  slaatje za 13 apr 2013 - 1:54

M. krijg nu 150+5. Kreeg eerst 150+4 standaard en dan 1 schep forte. Hier kreeg hij krampjes van dus ben ik mee gestopt. Nu is hij echter weer niet verzadigd en heb ik net JPBM aangeschaft. Ik krijg op de verpakking alleen niet duidelijk door of ik de schep nou extra moet geven boven op de 5 die ik al geef, dus dat hij in totaal 6 scheppen heeft, of moet ik hem 4 scheppen standaard en 1 schep JBPM geven?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Johannes Brood Pitmeel Empty Re: Johannes Brood Pitmeel

Bericht  Gast za 13 apr 2013 - 1:59

De jbpm is eigenlijk meer bedoeld voor spugende kindjes. Maar het wordt doorgaans toegevoegd aan de volledige fles. Dus 150+5 en dan nog de jbpm.
Edit: en gebruik dan het bijgeleverde kleine schepje! Niet de volledige schep die je ook voor je voeding gebruikt, want anders is het véél te veel.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 2:18

Er zit inderdaad een schepje bij, dat moet je gebruiken.
Maar JBPM is, zoals Lennox zegt, meer om de voeding in te dikken, zodat het minder makkelijk naar bovenkomt, dan om er meer verzadigd van te raken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Urban Naked za 13 apr 2013 - 2:21

Je bent er vast al mee bezig geweest, maar mijn tip om baby meer verzadigd te laten zijn is: langzamer laten drinken (kleinere speenopening).
Zit je baby al op de max qua melk?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Lejow za 13 apr 2013 - 2:25

Urban Naked schreef:Je bent er vast al mee bezig geweest, maar mijn tip om baby meer verzadigd te laten zijn is: langzamer laten drinken (kleinere speenopening).

Dit inderdaad.
Kindjes moeten minimaal 10 minuten over de fles doen, om het verzadigde gevoel te krijgen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  slaatje za 13 apr 2013 - 2:37

Lejow schreef:
Urban Naked schreef:Je bent er vast al mee bezig geweest, maar mijn tip om baby meer verzadigd te laten zijn is: langzamer laten drinken (kleinere speenopening).

Dit inderdaad.
Kindjes moeten minimaal 10 minuten over de fles doen, om het verzadigde gevoel te krijgen.
Hij zit idd al op 150+5 en hij is 6 weken. Hij drinkt vrij gulzig en snel, en doet ongeveer 15 minuten over zijn fles. We hebben de difrax en daarop al de kleinste flessenspeen die verkrijgbaar is, nl de kersspeen maat s. Ik zou echt niet weten hoe ik hem langzamer kan laten drinken. We laten hem tussendoor al minmimaal 1 x stoppen om te boeren, maar dit maakt niet dat hij langzamer drinkt.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle za 13 apr 2013 - 2:40

Je hebt van difrax ook een speen die nog dicht is hier kun je dan zelf met een speld een gaatje in prikken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Urban Naked za 13 apr 2013 - 2:41

slaatje schreef:Hij zit idd al op 150+5 en hij is 6 weken. Hij drinkt vrij gulzig en snel, en doet ongeveer 15 minuten over zijn fles. We hebben de difrax en daarop al de kleinste flessenspeen die verkrijgbaar is, nl de kersspeen maat s. Ik zou echt niet weten hoe ik hem langzamer kan laten drinken. We laten hem tussendoor al minmimaal 1 x stoppen om te boeren, maar dit maakt niet dat hij langzamer drinkt.
Bah, ik ken het. Ik had er ook zo eentje. En de kinderarts vond dat hij al te veel kreeg en dat we nog minder moesten geven nota bene. Lastig he? Wij hebben ons trouwens na 2 weken niets meer aangetrokken van het CB en advies van die arts. Je gaat een baby'tje toch niet laten huilen van de honger.
Succes! Over maand of 2 kun je met rijstebloem beginnen, dat deed het hier wel goed.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  slaatje za 13 apr 2013 - 2:50

Puggle schreef:Je hebt van difrax ook een speen die nog dicht is hier kun je dan zelf met een speld een gaatje in prikken.
Die kan ik ook nog even proberen, kon ze alleen bij het kv niet vinden. Heb nu gister toevallig nieuwe flesspenen moeten kopen, omdat de anderen hun beste tijd hadden gehad.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje za 13 apr 2013 - 2:53

Urban Naked schreef:
slaatje schreef:Hij zit idd al op 150+5 en hij is 6 weken. Hij drinkt vrij gulzig en snel, en doet ongeveer 15 minuten over zijn fles. We hebben de difrax en daarop al de kleinste flessenspeen die verkrijgbaar is, nl de kersspeen maat s. Ik zou echt niet weten hoe ik hem langzamer kan laten drinken. We laten hem tussendoor al minmimaal 1 x stoppen om te boeren, maar dit maakt niet dat hij langzamer drinkt.
Bah, ik ken het. Ik had er ook zo eentje. En de kinderarts vond dat hij al te veel kreeg en dat we nog minder moesten geven nota bene. Lastig he? Wij hebben ons trouwens na 2 weken niets meer aangetrokken van het CB en advies van die arts. Je gaat een baby'tje toch niet laten huilen van de honger.
Succes! Over maand of 2 kun je met rijstebloem beginnen, dat deed het hier wel goed.
Dat is idd lastig, hoe ging het uiteindelijk met jullie kleintje?
Hier is het cb eigenlijk best relaxed. Zowel de wijkverpleegkundigen als de arts geven aan dat ik vooral mijn gevoel moet volgen. Hij doet het keurig op de groeicruve, maar ze zei dat ik best want andere dingen mag uitproberen als M. honger heeft. Dat is wel fijn. Ik gaf voorheen trouwens forte (beiden van kv) maar had het idee dat hij daardoor meer krampjes kreeg. Daar ben ik mee gestopt. De krampjes worden wel iets minder en het is voornamelijk weer ontlasting waar hij heel hard voor moet persen.
Man heeft trouwens net de fles gegeven en daar heeft hij 20 min over gedaan! Nu de komende dagen eens kijken hoe het gaat.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown za 13 apr 2013 - 2:53

Lejow schreef:

Dit inderdaad.

Dit is 't enige wat bij julian hielp.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Urban Naked za 13 apr 2013 - 3:13

Mijn zoontje heeft die eerste maanden gewoon steeds iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid gehad. Het was sowieso al een joekel dus ik vond het wel logisch dat hij meer nodig had..

Uiteindelijk is het goed gekomen hoor, zodra je wat meer kunt gaan geven dan alleen melk wordt het vanzelf makkelijker.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  lente za 13 apr 2013 - 3:55

slaatje schreef:
Lejow schreef:

Dit inderdaad.
Hij zit idd al op 150+5 en hij is 6 weken. Hij drinkt vrij gulzig en snel, en doet ongeveer 15 minuten over zijn fles. We hebben de difrax en daarop al de kleinste flessenspeen die verkrijgbaar is, nl de kersspeen maat s. Ik zou echt niet weten hoe ik hem langzamer kan laten drinken. We laten hem tussendoor al minmimaal 1 x stoppen om te boeren, maar dit maakt niet dat hij langzamer drinkt.

M. dronk ook erg snel, we hadden de Dental S speen op de Difrax fles. Volgens mij is dat de kleinste, en omdat het gaatje aan de bovenkant zit moeten ze ook meer moeite doen om het eruit te krijgen
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud