Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 15 van 24 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 19 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 15 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Sanne do 9 mei 2013 - 8:34

Sanne, ik had mijn kolf ook een keer 'kapot', totdat bleek dat ik het membraan niet had aangesloten. Dan doet hij het niet.
Welke kolf heb je?

Pompoen, klinkt als een intensief en streng schema, maar top dat je het gaat doen!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:55

Eigenlijk wist ik zeker dat dat aanhappen lousy was en had ik geen goed gevoel bij dat enorm snelle groeien maar ik kon dat laatste niet onderbouwen omdat het 'mag' en ook omdat hij wat in te halen had en dat eerste ook niet echt omdat hij dus wel goed aankwam. Maar dat is te danken aan mijn goede productie, allebei dus eigenlijk Wink.

Ik ga ervoor, twee dagen is ook prima te overzien, dan zien we wel weer verder! Ik merk dat het me al heel erg helpt dat ik niet meer in mijn eentje hoef aan te klooien in de hoop op de juiste knopjes te drukken. Wat ze zei klonk inderdaad erg logisch, hoewel ze het niet zeker weet hoor, maar eigenlijk zegt mijn gevoel dat dit wel eens heel goed zou kunnen kloppen. We zullen het zien!

Hij wilde na de voeding van vanavond in ieder geval wederom niet slapen en hij bleef lang onrustig, maar ze heeft me ook laten zien dat het vooral zuigbehoefte was. Ik heb hem toen ze weg was bij me in de draagdoek gedaan, ik heb nu wel behoorlijk last van mijn schouders want al met al heb ik 'm vandaag denk ik een uur of 6 in de draagdoek gehad tot nu toe. Maar het is het me wel waard want ik kan hem zo heel makkelijk troosten en heb toch mijn handen vrij.

Ik vind het trouwens ook fijn dat ik een soort bevestiging heb gekregen dat het speentje geven goed is, nu voel ik me er minder schuldig over en ben ik ook minder 'bang' dat hij daardoor voedingen gaat overslaan of minder drinken. Dat is juist de bedoeling!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 8:59

Sanne-84, heeft de lactatiekundige ook meegekeken met kolven? Ik deed dit eerst ook niet goed en daardoor gebeurde er vrij weinig. Toen heeft de lactatiekundige in het ziekenhuis me uitgelegd wat nou precies de bedoeling was. Ik bleek 'm niet goed te laten vacuum zuigen omdat ik dacht dat het niet hoorde dat je tepel naar binnen werd gezogen. Het was heel simpel maar het maakte een heel groot verschil!

En wat voor kolf heb je? Ik geloof dat het wel belangrijk is dat je een kolf hebt waarmee je eerst je toeschietreflex op kunt wekken. Hij moet dus eerst snel en niet zo heel krachtig zuigen en daarna moet je de stand kunnen veranderen naar minder snel en krachtiger zuigen. Op mijn kolf kan ik dat helemaal zelf bepalen, maar in het ziekenhuis begon hij gewoon automatisch met de toeschietreflexstand voor 3 minuten en dan ging hij daarna harder en langzamer en je kon aan een knopje draaien om 'm harder of zachter te zetten.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 do 9 mei 2013 - 9:31

Rejoy, dit is een 2e handse via marktplaats (omdat ik alleen de pomp maar hoefde te hebben, het ding aan de borst had ik al wel vandaar) dus daar heb ik niks aan.
Ik kan iig om 12 uur nog met de hand proberen te kolven

Sanne, stomme vraag misschien, maar welk membraan bedoel je?
Hoewel ik nu volgens mij toch echt hetzelfde heb gedaan als alle andere keren.

Pompoen, als mn kolf het weer doet zal ik de lk laten kijken, dat had ze namelijk niet gedaan. De lk zei over de telefoon wel dat het snelle zuigen niet alleen in et begin hoefde, maar dat het ook kon zijn dat dit vaker gedaan kon worden. Als ik namelijk een straaltje heb kan die na eeen paar minuten al weg zijn.
In het ziekenhuis had ik inderdaad ook zo'n automatische, en hier ook 1 die ik handmatig moet instellen (een avent)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Sanne do 9 mei 2013 - 9:38

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=nl&scy=be&ctn=SCF159/02

Ik heb geen kolf van Avent, maar als ik er op Google, krijg ik dit. Het membraan zorgt er dacht ik voor dat de kolf goed vacuüm zuigt. Als daar een scheurtje in zit, of niet goed aangesloten, dan doet hij het niet.

Wat doet er precies niet? Gaat hij niet eens meer aan of zuigt hij niet meer goed?
In het eerste geval kan het ook aan de adapter liggen. Kan hij ook op batterijen?

En verder een kolftip, voor als je het met de hand doet vanavond, leg dan eerst een warm washandje op je borst. Dan komt de TSR sneller op gang en de warmte stimuleert ook.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 do 9 mei 2013 - 9:41

Sanne schreef:http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=nl&scy=be&ctn=SCF159/02

Ik heb geen kolf van Avent, maar als ik er op Google, krijg ik dit. Het membraan zorgt er dacht ik voor dat de kolf goed vacuüm zuigt. Als daar een scheurtje in zit, of niet goed aangesloten, dan doet hij het niet.

Wat doet er precies niet? Gaat hij niet eens meer aan of zuigt hij niet meer goed?
In het eerste geval kan het ook aan de adapter liggen. Kan hij ook op batterijen?

En verder een kolftip, voor als je het met de hand doet vanavond, leg dan eerst een warm washandje op je borst. Dan komt de TSR sneller op gang en de warmte stimuleert ook.

Ok, bedoel je dat met membraan;)
Het prbleem is idd dat hij uberhaupt niet eens meer aangaat. Erg raar, aangezien ie het 3 uur ervoor wel deed. Mijn vader heeft er ook nog naar gekeken, maar die kon ook niks vinden.. En het zou op batterijen moeten kunnen, maar dat gedeelte krijg ik niet gevonden.

Dank voor de tip van het warme washandje! Die gaat op mn borst als E aan de andere drinkt
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne do 9 mei 2013 - 9:45

Toen mijn kolf niet eens meer aanging, was de adapter stuk. De draad zat los.
Ik zou even googlen voor de plaats waar de batterijen in moeten, als je tenminste batterijen in huis hebt.

En verder, succes. Knap dat je het toch probeert!

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje do 9 mei 2013 - 10:32

Sanne84, ik heb ook n Avent gehad met dat probleem, zelfs een nieuwe gehad die het ook had. Hier bleek het probleem de adapter. Met een adapter van n ander apparaat met dezelfde voltage deed ie het perfect. Misschien n idee?,

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  sanne-84 do 9 mei 2013 - 10:37

Muppetje schreef:Sanne84, ik heb ook n Avent gehad met dat probleem, zelfs een nieuwe gehad die het ook had. Hier bleek het probleem de adapter. Met een adapter van n ander apparaat met dezelfde voltage deed ie het perfect. Misschien n idee?,

Ik ga eens flink nadenken welk apparaat eenzelfde soort adapter heeft. Dank je
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pink! do 9 mei 2013 - 20:01

Oh dat zijn toch een hele berg problemen Pompoen, fijn dat er een LK heeft meegekeken. Hopelijk gaat het vanaf nu beter.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Jade do 9 mei 2013 - 22:32

Ik heb R. een speentje gegeven. Ze spuugt hem na een tijdje weer uit, maar ik hoop dat het helpt.

Na een flesje blijft ze happen en mopperen. We dachten steeds dat ze nog honger had, maar als ik haar dan ging aanleggen/nog een flesje gaf, begon ze enorm te spugen! Eigenlijk vrijwel alles wat erin ging, golfde er weer uit. Ik denk dus dat het happen/mopperen puur is omdat haar zuigbehoefte niet gestilt is.

Ik hoop dat het speentje haar een beetje rust geeft, ondanks dat ik anti-speen ben/was. Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 23:05

Nou wat een geweldig idee van de lactatiekundige zeg! Heb van 00.00 u tot 2.30 uur geslapen, hem toen aangelegd maar L. Was zó boos telkens (mijn toeschietreflex kwam niet omdat hij wijgert te zuigen met de tepel ver genoeg in zijn mondje). Uiteindelijk hapte hij wel weer verkeerd aan en dronk toch wat en viel in slaap. Maar lang niet genoeg uiteraard. Maar ik moest wel 2,5 uur wachten tot k hem weer wat mocht geven en hij werd al heel snel weer wakker, uiteindelijk was het bijna 5 uur en toen viel hij in slaap!
Een half uur later kwam hij alsnog. En sindsdien is het eigenlijk de hele tijd slapen en piepen geweest. Maar dat slapen niet lang genoeg voor mij om ook echt te kunnen slapen.
Ik ben kapot! Maar goed ik was gewaarschuwd... Vannacht krijgt hij gewoon een flesje en dan kolf ik wel, jammer dan. Ik hoefde ook niet aan te leggen maar het idee was dat dat makkelijker was...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 2:39

Pompoen: kun je handkolven? Misschien kun je op die manier zorgen dat de TSR ontstaat en L. daarna aanleggen? Dan komt er direct melk. Voor hem is dit nu ook even een verandering waar hij aan moet wennen. En het aanleggen zou ik vooral overdag proberen, 's nachts ben je de denk ik toch wat ongeduldiger omdat je liever wilt slapen, dat is dan zo'n domper als het dan niet lukt en je alsnog moet kolven.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 2:41

Jade: je hebt speengebruik en je hebt speengebruik hèWink Als je vrij zeker bent dat het zuigbehoefte is wat je ziet, dan zou ik ook een speentje gebruiken hoor. Wij hebben ook uren met de pink in de mond gezeten (speenweigeraar). Zolang je dat speentje niet gaat gebruiken om voedingen te rekken kan het niet zoveel kwaad voor de bv en de productie hoor.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 10 mei 2013 - 2:50

Ja ik kan handkolven, is inderdaad wel een goed idee om te proberen. Iksnap het alleen niet zo goed, want ik heb zelfs alsik hem een fles ga geven soms een toeschietreflex. Kun je door spanning problemen met de tsr krijgen?

Overigens was het 's nachts aanleggen alleen bedoeld omdat het 'makkelijker' is dan flesje geven en kolven. Ik moet in principe deze twee dagen vooral zorgen dat hij minder gaat drinken. Maar ik vind het zelf fjner om wel te blijven proberen al is het maar 1x per dag.

Ik hoop vannacht in elk geval wat beter te slapen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 2:56

De TSR is toch een hormonaal gestuurd iets en bij stress zal dat ongetwijfeld verstoord kunnen worden.
En proberen aan te blijven leggen lijkt me inderdaad verstandig, hij moet het drinken aan de borst nu ook niet verleren natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 3:26

Rejoy. schreef:Jade: je hebt speengebruik en je hebt speengebruik hèWink Als je vrij zeker bent dat het zuigbehoefte is wat je ziet, dan zou ik ook een speentje gebruiken hoor. Wij hebben ook uren met de pink in de mond gezeten (speenweigeraar). Zolang je dat speentje niet gaat gebruiken om voedingen te rekken kan het niet zoveel kwaad voor de bv en de productie hoor.

Mee eens. Ik ben ook een speen gaan gebruiken toen ik zag dat ze zuigbehoefte had. Heb het met de borst geprobeerd maar dan kwam de melk er weer met golven uit. Liever een speen dan een overvolle baby.

Ik heb vandaag onze dochter (12weken) voor het eerst bv uit een fles aangeboden. Eerst 120 ml gekolfd (Ik was helemaal trots op de hoeveelheid :P ) Toen haar de fles aangeboden, en mooi niet dat ze er uit ging drinken. Ze zat er te kokhalzen en vieze gezichten te trekken. Toen maar even aangelegd zodat ze wel wat kon drinken. Ik heb haar een poosje op schoot gehad en meerdere keren de fles aangeboden. Het ging uiteindelijk wel iets beter, want ze zat niet meer zo te kokhalzen en sabbelde al een beetje. nu ligt ze weer in bed, maar niet echt veel voeding gekregen. Ik ga haar nu elke voeding de fles ook even aanbieden. We hadden haar beter wat eerder aan de fles moeten laten wennen. Morgen avond moet ik al aan het werk, van 17.00 tot 22.30. Dus een beetje kort dag. Maar onze zoon dronk zo zonder problemen meteen uit de fles. Dus had er niet bij stil gestaan dat het ook wat moeizamer kan gaan Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 3:28

Misschien een andere fles/speen proberen Pluto?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 3:35

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 15 AVENT-2020-2-GAATS-SPEEN Deze heb ik net gegeven.

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 15 9348_8717333520021_67cb5b7e38b8596b17ab24dcc35b5de69a70af9b Dit flesje heb ik ook staan. Die kan ik ook gewoon gebruiken voor bv?
Sorry, beetje groot :P Maar dan kunnen jullie het in elk geval goed zien haha!

Gast
Gast

Bericht  Jade vr 10 mei 2013 - 3:38

Pluto:"Ik heb een vacu-less fles van de kruidvat. Het schijnt dat deze fles goed is in combinatie met borstvoeding.
En ik heb inderdaad het idee dat ze echt nog zuigbehoefte heeft. Dus ik hoop dat de speen uitkomst biedt.

Als ik mijn dochter wil aanleggen, dan spuit de melk uit mijn borsten. Soms spuit ik haar hele gezicht/hals/nek/kleding en mezelf onder. Hoe doen jullie dit? Ik kolf nu vaak eerst de druk eventjes weg, maar dat is toch eigenlijk niet de bedoeling?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 3:39

Ik heb een difrax fles, die zuigt geen vacuum. Deze:
Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 15 Foto_6243

Maar als ze de speen niet pakt kan je beter nog zoiets gebruiken:
Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 15 Breastflow

De breastflow flessen zijn speciaal voor flesweigeraars.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 3:39

Hahaha die is pas groot Embarassed
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 3:41

Waar kan ik die laatste fles halen dan Caroow? Die fles van avent die ik heb zuigt ook niet vacuum

Jade,ik heb altijd een doek bij de hand. Als ze mijn borst los laat en de melk spuit alle kanten op dan doe ik snel het doekje er voor en haal die pas weer weg als ze mijn tepel weer wil pakken.

Gast
Gast

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 3:50

Online alleen volgens mij..
http://www.aidulac.nl/aidulac-shop/camocup-en-breastflow/breastflow-fles-150-ml-detail
Daar bijvoorbeeld smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen vr 10 mei 2013 - 4:00

Ik heb die breastflow, op zich lijkt dat drinken wel heel erg op dat aan de borst drinken, maar L. zuigt 'm dus helemaal vacuüm! Wij gebruiken dr. Browns, dat is volgens de lactatiekundige ook de beste fles.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 24 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 19 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: