Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 11 van 24 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Sanne di 30 apr 2013 - 22:41

Pluto schreef:Mijn dochter drinkt slecht aan de rechter borst. Ze hapt aan, neemt een slok en trekt los. Erg vervelend want met het tsr spuit de melk alle kanten op EmbarassedRolling Eyes Aan de linkerborst drinkt ze wel normaal Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 878948377 Ik heb nu mijn rechterborst gekolft zodat de productie niet terug loopt. Snap alleen niet waarom ze dat steeds doet. Eerst deed ze het alleen als ze zuigbehoefte had. Maar tegenwoordig doet ze het elke keer bij mijn rechterborst.

Dat heeft mijn dochter ook een tijd gedaan. Zou het kunnen dat ze last van haar oor heeft, waardoor ze niet op die zij wil liggen?
Hier was het gewoon een fase, dus geen oorontsteking o.i.d. Zodra mijn dochter wakker werd, legde ik haar aan de borst die ze weigerde. Dan was ze nog slaperig/soezerig en dan dronk ze wel aan die kant. Als ze klaarwakker was, dronk ze bij bij alleen rechts. Het is vanzelf overgegaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pink! di 30 apr 2013 - 23:08

Pluto, heb je al andere houding geprobeerd? Misschien vind ze zo liggen niet fijn?
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Pompoen di 30 apr 2013 - 23:20

Elke borst is anders, misschien is jouw tsr aan die kant wel te sterk voor haar of is je tepel anders. Heb je wel eens de druk er afgekolft of de tsr weg laten lopen en dan aangelegd?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 apr 2013 - 23:26

Mijn dochter heeft ook fases gehad waarin ze een voorkeursborst had. Bij ons is dat altijd vanzelf weer over gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 19:23

Bedankt voor jullie reacties. Als we in bed liggen dan drinkt ze wel normaal uit mijn rechterborst.

Pompoen, ook na de tsr hapt ze aan en trekt los. Denk dat ik maar elke keer moet gaan liggen om haar die borst te geven. Want als ik lig drinkt ze wel normaal.

Gast
Gast

Bericht  Laurientje wo 1 mei 2013 - 19:30

Pluto ik had het hier ook, kreeg er op den duur niets meer aan gedaan en toen dochter 7 maanden was dronk ze alleen nog maar rechts, nu is ze 13 maanden en voed ik dus al zes maanden met 1 borst Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 19:32

Jade: heb je een infuus gehad in het ziekenhuis tijdens je bevalling? Want dat zou het flinke afvallen in korte tijd kunnen verklaren. Dan zou R. vooral infuusvocht kwijt zijn en geen (of in ieder geval) een stuk minder vet. Dan nog is ze wel erg licht, maar klinkt het afvallen minder dramatisch.

Je kindje is nét á terme geboren, laat ze (rand)prematuur gedrag zien door haar lage gewicht? Zet zou maar zo kunnen dat ze door haar vroege geboorte nog niet genoeg kracht heeft om live te drinken en dat het nu gewoon nog net iets te snel is om te verwachten dat ze live bij je drinkt. Het flesje gaat nu beter, maar dat is een stuk gemakkelijker drinken dan aan de borst. Het zou dus heel goed kunnen dat je nog iets meer geduld moet hebben. Ik zou dus zeggen: elke dag een aantal keren (een keer of twee, drie) proberen om haar live bij je te laten drinken. Als het niet lukt: niet moeilijk doen en afgekolfde melk geven, maar er komt vast een moment dat ze wél goed drinkt.

Verder heb ik ook de ameda lactaline en ik ben er ook tevreden over. Zeker als je veel kolft zou ik écht geen handkolf kopen (tenzij je graag een RSI-arm wilt). Dubbelzijdig is wel erg prettig, dan ben je dubbel zo snel klaar. Ik geloof dat je de lactaline al voor 155 euro kunt kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 19:34

Pluto schreef:Mijn dochter drinkt slecht aan de rechter borst. Ze hapt aan, neemt een slok en trekt los. Erg vervelend want met het tsr spuit de melk alle kanten op EmbarassedRolling Eyes Aan de linkerborst drinkt ze wel normaal Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 878948377 Ik heb nu mijn rechterborst gekolft zodat de productie niet terug loopt. Snap alleen niet waarom ze dat steeds doet. Eerst deed ze het alleen als ze zuigbehoefte had. Maar tegenwoordig doet ze het elke keer bij mijn rechterborst.

als je wel goed kunt voeden als je ligt zou ik dat proberen. En als je wat achterover gaat hangen op de bank en je dochter met haar buik bovenop je neer legt? Dan werkt de zwaartekracht wat tegen en komt de tsr misschien ook wat minder hard aan?
Verder heb ik hier ook een stieftiet hoor. Die is ook wat gevoeliger dan de andere kant en krijg ik ook veel minder uit gekolfd (200cc links, 50cc rechts). Apart is trouwens wel dat ik aan de stiefkant veel eerder stuwing heb.

Gast
Gast

Bericht  Jade vr 3 mei 2013 - 6:55

Rejoy. schreef:Jade: heb je een infuus gehad in het ziekenhuis tijdens je bevalling? Want dat zou het flinke afvallen in korte tijd kunnen verklaren. Dan zou R. vooral infuusvocht kwijt zijn en geen (of in ieder geval) een stuk minder vet. Dan nog is ze wel erg licht, maar klinkt het afvallen minder dramatisch.

Je kindje is nét á terme geboren, laat ze (rand)prematuur gedrag zien door haar lage gewicht? Zet zou maar zo kunnen dat ze door haar vroege geboorte nog niet genoeg kracht heeft om live te drinken en dat het nu gewoon nog net iets te snel is om te verwachten dat ze live bij je drinkt. Het flesje gaat nu beter, maar dat is een stuk gemakkelijker drinken dan aan de borst. Het zou dus heel goed kunnen dat je nog iets meer geduld moet hebben. Ik zou dus zeggen: elke dag een aantal keren (een keer of twee, drie) proberen om haar live bij je te laten drinken. Als het niet lukt: niet moeilijk doen en afgekolfde melk geven, maar er komt vast een moment dat ze wél goed drinkt.

Verder heb ik ook de ameda lactaline en ik ben er ook tevreden over. Zeker als je veel kolft zou ik écht geen handkolf kopen (tenzij je graag een RSI-arm wilt). Dubbelzijdig is wel erg prettig, dan ben je dubbel zo snel klaar. Ik geloof dat je de lactaline al voor 155 euro kunt kopen.

bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik heb inderdaad een infuus gehad tijdens mijn bevalling! Ik wist niet dat hierdoor het geboortegewicht hoger kon zijn/ze na de geboorte meer kunnen afvallen. In het ziekenhuis is ons verteld dat haar enorme gewichtsverlies komt doordat mijn placenta niet goed functioneerde. Ze heeft dus aan het einde van de zwangerschap te weinig voedingsstoffen mee gekregen om het buiten de buik te redden.

Ze is met 37+1 geboren en liet ontzettend prematuur gedrag zien! Ze kan zichzelf ook nog maar net warm houden. Ze is nu officieel 39+1 en je merkt dat ze echt ontzettend op begint te krabbelen! Ze had inderdaad niet de kracht om aan de borst te drinken. Zelfs flesvoeding kostte enorm veel moeite (neusvleugelen, zwaar ademhalen en veel melk uit het mondje laten lopen). Dat gaat nu gelukkig een stuk beter!

Ze krijgt de melk uit een VacuLess fles, dit werkt enorm goed! Ze kan rustig drinken/pauze houden tijdens het drinken zonder dat de melk door blijft stromen. Met een 'gewone' fles verslikt ze zich steeds.

We hebben haar elke dag een paar keer aangelegd om het gevoel met de borst te houden. Meestal om de voeding, omdat het te vermoeiend was (dan kreeg ze dus uiteindelijk te weinig melk binnen omdat ze in slaap viel). Meestal sabbelde ze wat, maar dronk ze niet!

Ze heeft nu al een aantal keren goed uit de borst gedronken. Niet genoeg, dus ze moest nog wel wat gekolfde melk na, maar al een hele voorruitgang! Vandaag heeft ze links en rechts goed gedronken! Ik ben echt super trots op haar! Meestal kon ze links wel redelijk pakken, maar rechts wilde helemaal niet!

Ik heb er wel weer vertrouwen in dat het haar/ons gaat lukken! Het moet gewoon! Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 3079029344

De Ardo Carum die ik huur wekt echt grote irritatie op, dus ik wil zeker geen Ardo aanschaffen! De doppen van de flesjes sluiten enorm slecht waardoor ik elke keer 10 minuten aan het prutsen ben voordat hij vacuumtrekt aan de borst. Ik ga me eens verdiepen in de Ameda kolf.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 7:15

Jade: hoe het zit met een slecht werkende placenta weet ik niet, maar ik weet 100% zeker dat het geboortegewicht hoger is als de moeder aan het infuus heeft gelegen. Kinderen worden dan ook meer gehydrateerd en raken dit vocht ook weer kwijt.

En wat klinkt het goed zeg! Kleine stapjes vooruit, maar toch degelijk vooruitgang te zien! Zeker als ze flink prematuur gedrag heeft laten zien/laat zien denk ik dat je nog helemaal niet moet verwachten dat ze al goed uit de borst drinkt. Eerst flink op kracht komen en daarna kan ze de kracht die ze over houdt gebruiken om beter uit de borst te leren drinken. Ik denk dat zoals je nu bezig bent heel goed is.

Vergeet niet dat drinken eigenlijk best complex is. Drinken zijn een heleboel handelingen die een kindje tegelijk uit moet voeren, zuigen, de melk in de mond houden, door de neus ademen, de slikbeweging maken waarin bijv. de neusholte afgesloten moet worden, de luchtpijp moet afgesloten worden, vervolgens moet na de slik alles weer open gaan, moet je weer gaan ademen, weer verder zuigen. Reken daarbij dat de luchtpijp bij iedere slik even afgesloten wordt waardoor er geen zuurstof opgenomen kan worden en je kunt je vast voorstellen dat drinken echt heel complex en vermoeiend is. Voor een gezonde baby al, laat staan voor een (in feite) premature baby.

Jullie zijn hartstikke goed bezig! Met een beetje geduld gaat gewoon lukken! Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 281626781

Gast
Gast

Bericht  Jade vr 3 mei 2013 - 7:52

Rejoy. schreef:Jade: hoe het zit met een slecht werkende placenta weet ik niet, maar ik weet 100% zeker dat het geboortegewicht hoger is als de moeder aan het infuus heeft gelegen. Kinderen worden dan ook meer gehydrateerd en raken dit vocht ook weer kwijt.

En wat klinkt het goed zeg! Kleine stapjes vooruit, maar toch degelijk vooruitgang te zien! Zeker als ze flink prematuur gedrag heeft laten zien/laat zien denk ik dat je nog helemaal niet moet verwachten dat ze al goed uit de borst drinkt. Eerst flink op kracht komen en daarna kan ze de kracht die ze over houdt gebruiken om beter uit de borst te leren drinken. Ik denk dat zoals je nu bezig bent heel goed is.

Vergeet niet dat drinken eigenlijk best complex is. Drinken zijn een heleboel handelingen die een kindje tegelijk uit moet voeren, zuigen, de melk in de mond houden, door de neus ademen, de slikbeweging maken waarin bijv. de neusholte afgesloten moet worden, de luchtpijp moet afgesloten worden, vervolgens moet na de slik alles weer open gaan, moet je weer gaan ademen, weer verder zuigen. Reken daarbij dat de luchtpijp bij iedere slik even afgesloten wordt waardoor er geen zuurstof opgenomen kan worden en je kunt je vast voorstellen dat drinken echt heel complex en vermoeiend is. Voor een gezonde baby al, laat staan voor een (in feite) premature baby.

Jullie zijn hartstikke goed bezig! Met een beetje geduld gaat gewoon lukken! Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 281626781

Opzich is het wel fijn om te weten dat het afvallen dan minder erg is, dan dat het leek te zijn!

We gaan gewoon op deze voet verder en ik hoop dat ze over een tijdje wel aan de borst drinkt. Ik vond het vooral moeilijk omdat ik het me anders had voorgesteld. R. doet echt ontzettend haar best en is een ontzettend tevreden meisje, dat maakt alles goed! I love you

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Jade vr 3 mei 2013 - 7:54

R. geeft trouwens elke keer heel veel voeding terug. Weet iemand hoe dit kan?

We laten tussendoor meerdere keren een boertje doen, laten haar pauze houden en blijven na de voeding nog een tijdje rustig zitten.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 7:57

Wat is heel veel? Giet eens een beetje op het aanrecht, dan zie je waarschijnlijk dat de echte hoeveelheid heel erg mee valt en het veel meer lijkt dan het daadwerkelijk is.
Verder is het maagklepje nog niet voldoende ontwikkeld, waardoor er bij alle kindjes voeding omhoog komt.
Hoeveel voedingen krijgt R. nu en hoeveel voeding zit er in het flesje?

Gast
Gast

Bericht  Jade vr 3 mei 2013 - 8:02

Rejoy. schreef:Wat is heel veel? Giet eens een beetje op het aanrecht, dan zie je waarschijnlijk dat de echte hoeveelheid heel erg mee valt en het veel meer lijkt dan het daadwerkelijk is.
Verder is het maagklepje nog niet voldoende ontwikkeld, waardoor er bij alle kindjes voeding omhoog komt.
Hoeveel voedingen krijgt R. nu en hoeveel voeding zit er in het flesje?

het gutst echt haar mondje uit. Haar nekje ligt soms vol Embarassed.

We bieden haar flesjes met 100 ml aan. De ene keer drink ze 60, de andere keer 80 (soms gaat de 100 op!). Ik geef de flesjes nu ook steeds meer op verzoek. Ik maak haar niet meer elke 3 uur wakker, maar wacht vaak even af of ze uit zichzelf wakker wordt. Ze geeft dit nu goed aan!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 8:04

Merk je verschil in spugen tussen de grote en kleine flessen? Onze dochter (9mnd) drinkt nog steeds maar flesjes van 120ml, als ze eens 150ml krijgt gaat ze ook spugen, terwijl ze dat normaal nooit meer doet.
Ook wanneer ze heel veel had gehad aan de borst spuugde ze meer. Misschien dat ze minder gaat spugen als ze minder in de fles krijgt?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 3 mei 2013 - 8:42

Wat super dat je op deze manier doorgaat met bv Jade! Menig andere moeder had de moed en het vertrouwen waarschijnlijk al opgegeven. En wat fijn dat je vooruitgang ziet! Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Jade za 4 mei 2013 - 5:11

Rejoy. schreef:Merk je verschil in spugen tussen de grote en kleine flessen? Onze dochter (9mnd) drinkt nog steeds maar flesjes van 120ml, als ze eens 150ml krijgt gaat ze ook spugen, terwijl ze dat normaal nooit meer doet.
Ook wanneer ze heel veel had gehad aan de borst spuugde ze meer. Misschien dat ze minder gaat spugen als ze minder in de fles krijgt?

nee, ik merk geen verschil met grote en kleine flessen. Ze doet het ook niet elke voeding trouwens. Maar zelfs als ze maar een beetje heeft gedronken uit de borst, spuugt ze.

Teddyaapje: dankjewel!

Ik wil graag de Ameda Lactaline bestellen. Heeft iemand ervaring met Borstvoedingscentrum schermer?

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje za 4 mei 2013 - 5:43

Geen ervaring met Borstvoedingscentrum schermer. Wel goede ervaringen met vosmedisch.nl
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Sanne za 4 mei 2013 - 8:03

Ik heb mijn kolf daar ook gekocht Jade. Ben wel tevreden over de winkel, maar zou er toch niet zo snel weer kopen.
Waarom? Ik heb het complete pakket gekocht met flesjes etc. erbij. Bij een compleet kolfpakket ga ik ervan uit dat de spullen ook van Ameda zijn, maar dat was niet zo. De kolfflesjes die erbij zaten van het andere merk draaiden stroef op de Ameda kolf. Ik vind het gewoon vervelend dat het er niet duidelijk en uitdrukkelijk bij stond dat het geen totaal Ameda pakket was.

Verder is mijn adapter tussentijds stuk geweest, terwijl ik er heel zuinig op ben (dus het snoer niet heel strak aandraai). Ik heb daarover contact opgenomen en wist dat ik nog binnen de wettelijke garantietermijn zat. Maar toch werd het gelijk op eigen schuld gegooid en mocht ik tegen inkoopsprijs + verzendkosten een nieuwe adapter bestellen. Toen heb ik laten weten daarmee niet akkoord te gaan, omdat ik recht had op een kosteloze adapter. Die heb ik uiteindelijk wel gekregen, maar de manier waarop dat gebeurde vond ik niet heel prettig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 8:25

Jade: ik ben heel tevreden over vosmedisch. Ik heb daar zowel de kolf als de kolfflesjes vandaan. Deze kolfflesjes passen echt perfect op de kolf. Je kunt 'm daar ook eerst huren en daarna kopen, dan gaan de huurkosten van de koopprijs af.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ za 4 mei 2013 - 9:47

Jade schreef:
Rejoy. schreef:Merk je verschil in spugen tussen de grote en kleine flessen? Onze dochter (9mnd) drinkt nog steeds maar flesjes van 120ml, als ze eens 150ml krijgt gaat ze ook spugen, terwijl ze dat normaal nooit meer doet.

nee, ik merk geen verschil met grote en kleine flessen. Ze doet het ook niet elke voeding trouwens. Maar zelfs als ze maar een beetje heeft gedronken uit de borst, spuugt ze.

Teddyaapje: dankjewel!

Ik wil graag de Ameda Lactaline bestellen. Heeft iemand ervaring met Borstvoedingscentrum schermer?

Ik heb hier een hele goede ervaring mee. Ook hele fijne mensen waar het van is. Je hebt soms wel eens goede aanbiedingen.
De eigenaresse is ook LK.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Happydobby za 4 mei 2013 - 9:50

Ik had de kolf hier gekocht.

https://www.prettymum.nl/

ik had hem de volgende dag in huis.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen za 4 mei 2013 - 18:23

Ik heb alweer een dag of vier zó'n pijn bij het aanhappen. Als hij eenmaal drinkt gaat het wel. Daarna blijven mijn tepels nog een beetje hard en zijn vaak wit en dat voelt erg onaangenaam, als ze eenmaal weer zacht zijn en de kleur terug is zakt het weer.

Ik weet echt niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zit vaak gewoon echt even de pijn een soort van weg te blazen. Ik let heel erg op het aanhappen, het doet pijn aan de onderkant en hij doet zijn onderkaakje vaak niet echt open. Ook zakt hij af als hij een goede hap heeft. Mijn tepel is ook vaak een beetje plat als hij gedronken heeft. Wat doe ik daar nou aan?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 20:52

Ik heb zalf van medela purelan. Dit smeer ik er altijd op als ik pijnlijke tepels heb. Oorzaak weet ik alleen niet.. Dewze zalf helpt wel heel erg goed.
Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 11 4235_mi1_veg_pd_1

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 4 mei 2013 - 20:56

Oh waar koop je dat? Ik heb er bepanthen op gesmeerd, dat helpt een beetje. Mijn tepels zijn ook wel erg droog volgens mij.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 24 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: