Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

+8
ChocoChip
knets
Joli86
Novalee
Primrose
Rouge
Minx
_Femme
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Joli86 di 22 feb 2011 - 10:47

Ik heb een jaar of 10 geleden ook een paar keer mijn teennagel (gedeeltelijk) weg laten halen omdat hij er telkens ingroeide, teen onstoken, auw auw etc...
Krijg je eerst inderdaad een verdoving, paar dikke spuiten in je teen.. sorry als ik iemand nou de kriebels bezorg maar het voelt echt alsof die naald er de andere kant weer uit gestoken word... Word je teen helemaal dik en stijf, verder voel je er weinig van, alleen als die verdoving uit gaat werken voel je vaak prikkende pijn,.. 1 dagje thuis op de bank dag later kun je weer voorzichtig op je hakken lopen.... Als ik daar nu aan terug denk krijg ik echt weer de kriebels...... :S
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  knets wo 23 feb 2011 - 0:43

Mijn man heeft heel hardnekkig schimmelnagels.. Kreeg eerst druppels van de huisarts en later pillen. Die slikt hij nu nog steeds.. Zo stopt de schimmelnagel verder met aantasten en de nieuwe nagel die groeit is gewoon gezond. Dus steeds een randje nagel wegknippen als ie groeit net zo lang tot de lelijke nagel weggeknipt is.. Duurt alleen wel een maand of 6 tot 12...

Bij werking bij hem was wel ingegroeide teennagels die flink ontsoken waren. Dat heeft de huisarts pas weggeknipt..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  ChocoChip wo 23 feb 2011 - 2:48

Geen ervaring met schimmelnagel, wel met een likdoorn tussen me tenen, de huisarts heeft hier absoluut niet voor geleerd, gewoon heel lelijk en pijnlijk weg gesneden. Ik en mijn partner hebben wel erg goede ervaringen met een goede pedicure (aangesloten pro voet) die weet zonder medicatie wat ze doet. Het kost idd wat, maar dan ben je wel op een juist adres.
Maar dat is mijn ervaring en mening.

Succes iig, ik weet ook dat het soms erg vervelend pijn kan doen, zo'n nagel.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 23:50

Hmmm... ben bij de huisarts geweest en heb toch maar een kuurtje gekregen. Typisch, andere huisarts binnen de praktijk wilde er ruim ene jaar geleden niet aan, maar mijn eigen huisarts wil er weer niet aan om de nagel eraf te halen, want daar verhelp je het probleem niet mee, zegt hij. En dat leverfalen komt maar bij één op de 1000 mensen voor, hij deed totaal niet moeilijk over een kuurtje.

Nouja, kuurTJE... Moet drie maanden slikken. Hoop dat m'n teennagels in de zomer toonbaar zijn, vorige keer dat ik deze kuur had, ging het redelijk snel (een paar maanden tot een halfjaar), maar in de bijsluiter staat dat het alles bij elkaar nog wel een jaar kan duren. Nouja, als ik er maar vanaf raak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Beachgirl zo 27 feb 2011 - 23:58

ChocoChip schreef:Geen ervaring met schimmelnagel, wel met een likdoorn tussen me tenen, de huisarts heeft hier absoluut niet voor geleerd, gewoon heel lelijk en pijnlijk weg gesneden. Ik en mijn partner hebben wel erg goede ervaringen met een goede pedicure (aangesloten pro voet) die weet zonder medicatie wat ze doet. Het kost idd wat, maar dan ben je wel op een juist adres.
Maar dat is mijn ervaring en mening.

Succes iig, ik weet ook dat het soms erg vervelend pijn kan doen, zo'n nagel.

Ik ga ook altijd naar een pedicure aangesloten op Pro Voet, voor een rottige likdoorn. Zij "snijdt" en vijlt de likdoorn helemaal plat en zoveel mogelijk weg. Kost hier maar 20 euro.

Maargoed... we hadden het over Schimpie Wink

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Schimpy_background_big
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Mida4you ma 28 feb 2011 - 1:37

Maple schreef:Hmmm... ben bij de huisarts geweest en heb toch maar een kuurtje gekregen. Typisch, andere huisarts binnen de praktijk wilde er ruim ene jaar geleden niet aan, maar mijn eigen huisarts wil er weer niet aan om de nagel eraf te halen, want daar verhelp je het probleem niet mee, zegt hij. En dat leverfalen komt maar bij één op de 1000 mensen voor, hij deed totaal niet moeilijk over een kuurtje.

Nouja, kuurTJE... Moet drie maanden slikken. Hoop dat m'n teennagels in de zomer toonbaar zijn, vorige keer dat ik deze kuur had, ging het redelijk snel (een paar maanden tot een halfjaar), maar in de bijsluiter staat dat het alles bij elkaar nog wel een jaar kan duren. Nouja, als ik er maar vanaf raak.

Heey! Deze heb ik ruim een maand geleden ook gekregen voor mijn nagels... Bijna al mijn nagels zijn aangetast. En dan is het nog maar de vraag ( na 3 maand slikken ) of het daadwerkelijk helpt want de teennagel moet eerst helemaal uitgroeien voordat je resultaat ziet.

Ik moest afgelopen week voor de zekerheid bloedprikken van de dokter om te kijken of mijn lever ook aangetast was. Nu maar ff afwachten en als alles goed is gewoon weer door blijven slikken.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Happydobby di 1 maa 2011 - 3:08

Ik heb ooit een schimmelnagel laten verwijderen, na zo'n lamisil kuur tabletten.
Helaas hielp het maar even, de nagel groeit trouwens heel sloom weer aan en helaas had ik weer schimmel.
Het verwijderen is pijnloos met lokale verdoving en eigenlijk daarna is er nauwelijks pijn. Ik heb toen geen kuur meer gehad maar die zou je dus wel moeten hebben voor 1 maand.
Als de nagel eraf is dan is er een open wond dus een zalf zou ik niet aanraden.
Overigens moet je je sokken heet wassen en je schoenen poederen met daktarinpoeder, te koop bij de apotheek. Dit moet je maandenlang volhouden totdat je nagels weer goed zijn.

Ik ben er jaren mee bezig geweest om de schimmelnagel weg te krijgen. Je kan beter naar de pedicure, dit kan ook voor 1 nagel.
Ze slijpt je nagel weer in vorm en je kan het dan behandelen met speciale nagellak.
Als je dit 1 x per 2 maanden doet kom je er uiteindelijk wel vanaf.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:09

Maple, hoe is het nu met je teen? Heeft de kuur geholpen?

Novalee, heeft het bevallen geholpen tegen de schimmel?

En bij de anderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Mida4you wo 2 nov 2011 - 10:18

Ik heb dus die zware kuur gehad van de dokter en het heeft zeker geholpen! Al mijn nagels zijn zo goed als weer normaal smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:19

Mirjam4you schreef:Ik heb dus die zware kuur gehad van de dokter en het heeft zeker geholpen! Al mijn nagels zijn zo goed als weer normaal smile
Hoelang duurde het? Werd het vergoed en er zitten dus niet van die hele grote nadelen aan zo'n kuur?

Edit: of bedoel je met de zware kuur de zwangerschap en bevalling nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 10:23

Zo, da's een oud topic :P

Ja, de kuur heeft geholpen, heb 'm zelfs niet eens af gemaakt. Twee maandne geslikt ipv 3 en toen had ik eigenlijk al een paar weken ontzettende jeuk als bijwerking. Maar het heeft geholpen, de schimmel is er nu (helaas pas na de zomer haha) helemala uit gegroeid, ik heb weer mooie teennageltjes Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Antibes wo 2 nov 2011 - 10:23

Punk'd schreef:Dat spul heet Daktarin

Er zit miconazol in, wat blijkbaar helpt tegen schimmel.


Klopt, azolen zijn de meest voorkomende anti-schimmel medicatie. Ze zijn echter fungistatisch, wat inhoudt dat de schimmel zich alleen niet kan vermeerderen. Hij gaat er dus niet dood van! Daarom is het zo verschriiiiiiiiiiiiikkelijk belangrijk dat je het echt langdurig gebruikt, want je hele nagel/epitheel/hoofdhuid waar de oppervlakte-infectie dan ook zit moet vernieuwen voor de schimmel weg is. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Novalee wo 2 nov 2011 - 10:39

Wat toevallig dat ik dit topic weer zie staan en er wordt nog naar me gevraagd ook smile

Maare, nee, hier was bevallen helaas niet de oplossing. Alhoewel, dat kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, ik heb het immers maar één keer geprobeerd angel . Ik geef nu nog borstvoeding maar als ik daarmee klaar ben ga ik misschien ook maar eens naar de huisarts voor die pillen. Ik wil onderhand wel eens van die lelijke nagels af.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen? - Pagina 2 Empty Re: Schimmelnagel laten verwijderen bij huisarts » Ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum