Schimmelnagel
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schimmelnagel
Is er iemand die dit wel eens heeft gehad? Ik heb dit nog nooit gehad maar heb sterk het vermoeden dat 1 teennagel besmet is met een schimmel
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Re: Schimmelnagel
Even naar de dokter gaan. Ik kreeg een goed middeltje mee dat ik 's avonds op mijn nagel smeerde voor het naar bed gaan deed ik (ben de naam kwijt) zat in een roze doosje en was er binnen een maand vanaf.
Dat middeltje van de reclame (die stift) werkte voor geen meter.
Dat middeltje van de reclame (die stift) werkte voor geen meter.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Bij kruidvat en andere drogisten is gewoon schimmelzalf verkrijgbaar, hoef je niet voor naar de dokter.
Gast- Gast
Naar de huisarts leek me ook niet echt noodzakelijk gezien je zelf zoveel dingen bij de drogist kan kopen. Maar ik lees vooral dat het lastig te behandelen is en het de vraag is of je er vanaf komt
Mijn nagel zag er een poos geleden eerst uit alsof er iets opgevallen was, maar hij begint nu een beetje broos te worden. Maar ik vraag me af hoe ik er in hemelsnaam aan kom. Ik loop niet op blote voeten in openbare gelegenheden of iets dergelijks.
Ik heb wel een tube daktarin creme tegen voetschimmel, zou dat ook helpen tegen een schimmelnagel of moet het dan echt weer wat anders zijn?
Het ziet er trouwens niet echt fraai uit, maar goed dat het winter is.
Mijn nagel zag er een poos geleden eerst uit alsof er iets opgevallen was, maar hij begint nu een beetje broos te worden. Maar ik vraag me af hoe ik er in hemelsnaam aan kom. Ik loop niet op blote voeten in openbare gelegenheden of iets dergelijks.
Ik heb wel een tube daktarin creme tegen voetschimmel, zou dat ook helpen tegen een schimmelnagel of moet het dan echt weer wat anders zijn?
Het ziet er trouwens niet echt fraai uit, maar goed dat het winter is.
Lith- Fluisteraar
Stofzuiger schreef:Bij kruidvat en andere drogisten is gewoon schimmelzalf verkrijgbaar, hoef je niet voor naar de dokter.
Bij mij ging het dus niet weg met die drogisterij middeltjes. Ik was al een maand met een van die middeltjes bezig, en het ging echt niet weg.
Linnie1985- Kletskop
Een kalknagel en voetschimmel zijn twee verschillende dingen waarvoor verschillende zalfjes zijn. Ik vind die via de huisarts beter werken dan van de drogist.
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Femmem schreef:Een kalknagel en voetschimmel zijn twee verschillende dingen waarvoor verschillende zalfjes zijn. Ik vind die via de huisarts beter werken dan van de drogist.
+1
Linnie1985- Kletskop
Zou het eerst gewoon via apotheek of drogist proberen, werkt het niet pas naar de huisarts gaan.
Gast- Gast
Vervelend zeg zo'n stomme nagel bah. Als ik ga zoeken lees ik veel reacties van mensen waarbij het weg is gegaan door een azijnbad en elke dag vicks vaporub voor het slapen op je nagel te doen. Ik heb eigenlijk ook niet zoveel zin om eerst ik weet niet hoeveel geld aan allerlei middeltjes uit te gaan geven en dan maar afwachten of het helpt op niet.
Ik geloof best dat wat de huisarts voorschrijft anders werkt als wat je zo zonder recept kunt kopen. Maar mijn vriend heeft in het verleden ook een schimmelnagel of iets dergelijks gehad, nou dat ging met middeltjes van de huisarts ook niet 123 weg.
Ik geloof best dat wat de huisarts voorschrijft anders werkt als wat je zo zonder recept kunt kopen. Maar mijn vriend heeft in het verleden ook een schimmelnagel of iets dergelijks gehad, nou dat ging met middeltjes van de huisarts ook niet 123 weg.
Lith- Fluisteraar
Als het een schimmelnagel is kun je het beste met daktarin creme (miconazol) smeren, je sokken heet wassen en je schoenen met de strooipoeder behandelen. Het probleem is vaak dat mensen alleen op de voet smeren en er zo continue weer herbesmetting plaatsvind via de sokken en schoenen (daar zitten sporen in). Daarnaast zal de aangetaste nagel nooit meer mooi worden, de 'uitgroei' wordt wel weer normaal.
Gast- Gast
Ik heb er ook al een paar jaar last van. De dokter adviseerde mij Dakatrin nagellak, maar ik dacht er gewoon niet aan om dat iedere dag aan te brengen, dus er veranderde ook niets. 's Zomers heb ik gewone nagellak opgehad en aan het einde van de zomer constateerde ik dat er een schone nagel was begonnen te groeien. Stom genoeg ben ik gestopt met gewone nagellak omdat ik dacht dat het toen wel goed zou komen, maar de schimmelnagel kwam weer terug. De volgende zomer hetzelfde verhaal. Nu afgelopen zomer heb ik me voorgenomen om ook na de zomer gewoon stug door te gaan met gewone nagellak. Tot nu toe is het resultaat een bijna uitgegroeide schimmelnagel en voor de rest een schone nagel. Als mijn nagel nu weer helemaal schoon is, ga ik er nog een tijd mee door en dan proberen of ik met gewone nagellak kan stoppen. Ik hoop dat ik er dan eindelijk vanaf ben.
Dus misschien is het de moeite waard om gewone nagellak te proberen?
Dus misschien is het de moeite waard om gewone nagellak te proberen?
Kiara- Fluisteraar
- Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: