VPRO: Alles voor je kind
+17
Bolleke
SleepingBeauty
Luce
Flower_L
Aoi
Lady4
PapillonRose
NoMercy
Manderijn
Printje
Jezzie
Highway
Steep
Mamsie
Annemie
Liadan
Floor
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: VPRO: Alles voor je kind
Als kinderen merken dat een driftbui effect heeft gaan ze dat vaker proberen ja. Maar hier 'belonen' we een driftbui nooit (hooguit met troostende woorden, maar zijn zin krijgt hij niet) en toch heeft hij er regelmatig één.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik vond m tegenvallen. Ik ben halverwege weg gezapt. Ik krijg sowieso al kromme tenen van het autoritair en consequent móeten zijn. Ik denk dat dit zwaar overschat wordt en je kind hiermee heus niet per definitie een verantwoordelijke, empathische en leuke volwassene wordt.
Gast- Gast
Dat autoritaire werd later nog benadrukt, dat dat juist niet het hele idee erachter is. Er zat een spreker in die uiteindelijk aangaf dat ze dacht dat een autoritatieve op opvoeding nog de beste opvoeding was, maar dat was iets heel anders dan een autoritaire opvoeding.Rejoy. schreef:Ik vond m tegenvallen. Ik ben halverwege weg gezapt. Ik krijg sowieso al kromme tenen van het autoritair en consequent móeten zijn. Ik denk dat dit zwaar overschat wordt en je kind hiermee heus niet per definitie een verantwoordelijke, empathische en leuke volwassene wordt.
Overigens denk ik dat er helemaal niets mis is met materieel belonen, als je het maar niet altijd doet, en je maar eerlijk tegenover jezelf blijft waaróm je het doet. Dat het niet uit schuldgevoel gaat, ofzo.
Die Bulgaarse vrouw vond ik sowieso niet leuk. Die vertelde dat ze hoorde in haar omgeving dat ouders tegen kinderen zeiden die met 3-1 verloren hadden met voetbal: 'Goed gevoetbald!!', en dat vond ze maar iets raars, want ze hadden toch verloren? Tenenkrommend, alsof alleen resultaat zou moeten tellen.
Gast- Gast
Ik vind mijn kinderen ook echt wel dankbaar. Ze zeggen altijd heel oprecht "bedankt mama" met een knuffel erbij, zonder dat we ze dat ooit hebben aangeleerd, als ze iets krijgen.Manderijn schreef:Hoe is een kind van 3 dankbaar Printje? Want hoewel mijn kinderen best blij zijn dat ze eens wat krijgen, kan ik ze niet dankbaar noemen.
Zelfs als ik toetje (ze krijgen maar 1 keer per week een pak vla, verder alleen yoghurt) heb gekocht krijg ik een knuffel met "bedankt mama" of een knuffel met "ik vind je lief mama". Ik vind dat echt wel een teken van dankbaar zijn voor kinderen van nog geen drie jaar.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco schreef:Ik vind mijn kinderen ook echt wel dankbaar. Ze zeggen altijd heel oprecht "bedankt mama" met een knuffel erbij, zonder dat we ze dat ooit hebben aangeleerd, als ze iets krijgen.Manderijn schreef:Hoe is een kind van 3 dankbaar Printje? Want hoewel mijn kinderen best blij zijn dat ze eens wat krijgen, kan ik ze niet dankbaar noemen.
Zelfs als ik toetje (ze krijgen maar 1 keer per week een pak vla, verder alleen yoghurt) heb gekocht krijg ik een knuffel met "bedankt mama" of een knuffel met "ik vind je lief mama". Ik vind dat echt wel een teken van dankbaar zijn voor kinderen van nog geen drie jaar.
Dit idd en gewoon zijn hele doen en laten, helemaal blij etc. Ik vind hem dan dankbaar met dus bijv iets kleins.
Ik denk dat opvoeding deels je kind vormt maar ook karakter natuurlijk. R heeft overigens ook nog nooit driftbuien gegad in winkels, deels natuurlijk karakter maar ook wat ik hem al leer vanaf kleins af aan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dat van die driftbuien echt onzin. Ik heb een zoon en een dochter die oud genoeg zijn voor driftbuien, zoon heeft nóóit een driftbui gehad in een winkel, nooit, en dochter regelmatig. Natuurlijk kun je zelf op een bepaalde manier die driftbuien beinvloeden maar wat gesuggereerd wordt is dus eigenlijk dat ik mijn dochter anders opgevoed heb dan mijn zoon en dat zij daarom die driftbuien krijgt.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik vind het ook echt onzin dat het aan je opvoeding ligt als een kind geen driftbuien krijgt in de winkel. Hier hetzelfde als bij Aoi en wij voeden onze zoon toch echt op dezelfde manier op als onze dochter.
Ik denk dat het grotendeels aan het karakter van je kind ligt.
Ik denk dat het grotendeels aan het karakter van je kind ligt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik vond het juist wel een heerlijke documentaire omdat je dan eens ziet dat elle ouder wel tegen onzekerheden aanloopt of zich afvraagt of hij het wel goed doet.
Ik vond die familie met de twee dochters eigenlijk wel erg leuk. Je zag dat ze worstelden met de vraag of het nou wel of niet goed was om overal over te praten en te bespreken met die meiden. Misschien deden ze het niet perfect maar als ik die oudste zo zag lijkt het me dat die dochters wel intelligente, mondige meiden worden. Dat heb je volgens mij ook echt nodig in deze samenleving.
Ik vond die familie met de twee dochters eigenlijk wel erg leuk. Je zag dat ze worstelden met de vraag of het nou wel of niet goed was om overal over te praten en te bespreken met die meiden. Misschien deden ze het niet perfect maar als ik die oudste zo zag lijkt het me dat die dochters wel intelligente, mondige meiden worden. Dat heb je volgens mij ook echt nodig in deze samenleving.
Gast- Gast
Ik heb de uitzending teruggekeken. Ik vond het leuk dat Gordon even naar voren kwam, maar was wel erg kort. De vrouw met grijze haren en krullen kreeg ik echt de kriebels van.
De bulgaarse vrouw vond ik eigenlijk wel grappig, ze stuurt haar kind weg om te 'ontverwennen' en dan krijgt hij een i-pad als hij terug komt.
Ik vond het leuke gezinnen, vooral die waar veel discussie is, met die meiden.
De bulgaarse vrouw vond ik eigenlijk wel grappig, ze stuurt haar kind weg om te 'ontverwennen' en dan krijgt hij een i-pad als hij terug komt.
Ik vond het leuke gezinnen, vooral die waar veel discussie is, met die meiden.
Liadan- Ratel
Ik heb t gemist, heb babyboom gekeken. Ga t zeker terugkijken zodra ik tijd heb!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
mijn man en ik vroegen ons af wat nu eigenlijk verwennen is? Ik denk dat kinderen verwend raken als je toegeeft nadat ze iets niet mogen omdat ze gaan drammen of huilen. Mijn kinderen krijgen regelmatig een koekje, we nemen af en toe een dvd'tje mee uit de winkel, ijsjes genieten ze van... maar als ik het een keer niet kan of mag en ik kan dat uitleggen dan nemen ze dat 9 van de 10 keer wel aan. Tenzij ze moe of al chagrijnig zijn natuurlijk.
Als je idd voldoende te besteden hebt dan vind ik niet dat er iets mis is met het geven van een duur kado, als het kind maar wel het besef krijgt dat niet alles te koop is en geld niet aan de boom groeit.
Ik vond de opmerking van dat meisje wel mooi met die 2 kleine kinderen (waarvan eentje Djennah heette ) "ik vind het niet goed als je streng bent om de kinderen te laten doen wat jij wilt, maar als je streng bent om het betere mensen te laten worden is er niets mis mee" iets in die strekking. Daar kan ik me wel in vinden.
Als je idd voldoende te besteden hebt dan vind ik niet dat er iets mis is met het geven van een duur kado, als het kind maar wel het besef krijgt dat niet alles te koop is en geld niet aan de boom groeit.
Ik vond de opmerking van dat meisje wel mooi met die 2 kleine kinderen (waarvan eentje Djennah heette ) "ik vind het niet goed als je streng bent om de kinderen te laten doen wat jij wilt, maar als je streng bent om het betere mensen te laten worden is er niets mis mee" iets in die strekking. Daar kan ik me wel in vinden.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben het met je eens Maia.
En daarbij vind ik ook dat je een kind nooit met aandacht kan verwennen.
Ik vond het bij de bulgaarse moeder trouwens ook opvallend dat ze het raar vond dat ouders tegen hun kinderen zeggen 'goed gespeeld' als ze een voetbalwedstrijd hebben verloren. Zij vond dat dat niet zo was omdat ze toch verloren hebben.
En daarbij vind ik ook dat je een kind nooit met aandacht kan verwennen.
Ik vond het bij de bulgaarse moeder trouwens ook opvallend dat ze het raar vond dat ouders tegen hun kinderen zeggen 'goed gespeeld' als ze een voetbalwedstrijd hebben verloren. Zij vond dat dat niet zo was omdat ze toch verloren hebben.
Liadan- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor prakje maak jij voor je kind?
» Alles voor mekaar hebben; kan dat?
» Alles voor borstvoeding of niet?
» Ineens bang voor van alles.
» Alles voor een jongen moeilijker.....
» Alles voor mekaar hebben; kan dat?
» Alles voor borstvoeding of niet?
» Ineens bang voor van alles.
» Alles voor een jongen moeilijker.....
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: