Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

+17
Lady1984
CCC
Joli86
Bazinga
ellibre
June
Highway
Rush
Burn
boekenwurm83
Siem
luisa
Bolleke
Atelier Madame
Pineco
Nyx
JD
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 2:23

Hoezo moet je eigenlijk naar de gemeente om te betalen? Krijg je niet gewoon een acceptgiro?
Op wiens naam staat die rekening? Als hij op jouw naam staat dan zou ik sowieso niet zonder een bewijs dat hij de rekening betaalt geld overmaken oid gezien hij zo moeilijk doet. Wat een ei zeg. Gaat het om een groot bedrag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Highway di 9 apr 2013 - 3:03

Waarom niet gewoon je verlies nemen, zelf de rekening betalen en de soeppan voor zijn voordeur afleveren? Klaar! In ieder geval, zo zou ik het doen, dan ben je er gewoon van af. Zou mij meer waard zijn dan een rekening.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  June di 9 apr 2013 - 3:05

Highway schreef:Waarom niet gewoon je verlies nemen, zelf de rekening betalen en de soeppan voor zijn voordeur afleveren? Klaar! In ieder geval, zo zou ik het doen, dan ben je er gewoon van af. Zou mij meer waard zijn dan een rekening.

Dat zou ik ook doen als ik het geld had. Als het een hoge rekening is en ik heb nauwelijks iets te besteden niet.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  JD di 9 apr 2013 - 4:55

June schreef:
Highway schreef:Waarom niet gewoon je verlies nemen, zelf de rekening betalen en de soeppan voor zijn voordeur afleveren? Klaar! In ieder geval, zo zou ik het doen, dan ben je er gewoon van af. Zou mij meer waard zijn dan een rekening.

Dat zou ik ook doen als ik het geld had. Als het een hoge rekening is en ik heb nauwelijks iets te besteden niet.

**


Laatst aangepast door JD op za 13 apr 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 22:08

Wat lastig allemaal JD. Ik hoop dat je snel van hem af bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Bolleke di 9 apr 2013 - 23:29

Als het allemaal zo moeizaam blijft gaan, zou ik ook mijn verlies nemen en alles in termijnen betalen. Zo is het bij mij ook gegaan, en ik kon het geld ook niet missen. Maar de instanties bellen en alles uitleggen helpt! Dan bieden ze gewoon een betalingsregeling aan. Leuk is het niet, maar dan ben je er wel van af.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  luisa di 9 apr 2013 - 23:41

Artemis schreef:
luisa schreef:Maar stel nou dat jij hem zonder kwitantie betaald en hij bij de gemeente pint? Ook al zou hij willen, hij kan dan jouw deel toch helemaal niet opeisen? Ik bedoel, op wat voor grond? Ik snap dat je hem niet vertrouwd hoor en gewoon een kwitantie wil, maar ik zie niet in op welke gronden hij jouw deel nogmaals kan opeisen. je hebt toch geen contractuele verplichting? Maar anders kan je het ook gewoon aan hem overmaken.
Eh, zij geeft hem haar deel contant, ze loopt naar binnen en hij draait zich om zonder de rekening te betalen, die ze dan alsnog moet gaan betalen en haar contante geld heeft hij bij zich....

Uhh ja, maar daar heb ik het niet over. Zo stom schat ik JD niet in. Ze gaan toch samen bij gemeente betalen. Vervolgens betaald zij hem contant.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  ellibre wo 10 apr 2013 - 4:24

[quote="JD"]
June schreef:ik heb een bezwaarschrift klaar liggen, die gaat nu naar de gemeente. Als het goed is kan de gemeente zo zien dat hij hier pas 5 april is uitgeschreven, dus dan krijgt hij op zijn nieuwe adres volgens mij nog een naheffing over de afgelopen 4 maanden, en wordt dat deel er bij mij afgehaald....toch? Lijkt mij dat het zo werkt....

Nee, in principe werkt dat niet zo. Zo'n aanslag is op huishoudniveau, niet op persoonsniveau. De gemeente gaat dat in principe niet uitsplitsen per persoon. Het bedrag zal gewoon volledig voldaan moeten worden en jullie zijn beiden in gebreke wanneer dat niet (volledig) gebeurt, ongeacht of jij nou 50% (of welk percentage ook) betaald hebt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Siem wo 10 apr 2013 - 4:43

[quote="ellibre"]
JD schreef:
June schreef:ik heb een bezwaarschrift klaar liggen, die gaat nu naar de gemeente. Als het goed is kan de gemeente zo zien dat hij hier pas 5 april is uitgeschreven, dus dan krijgt hij op zijn nieuwe adres volgens mij nog een naheffing over de afgelopen 4 maanden, en wordt dat deel er bij mij afgehaald....toch? Lijkt mij dat het zo werkt....

Nee, in principe werkt dat niet zo. Zo'n aanslag is op huishoudniveau, niet op persoonsniveau. De gemeente gaat dat in principe niet uitsplitsen per persoon. Het bedrag zal gewoon volledig voldaan moeten worden en jullie zijn beiden in gebreke wanneer dat niet (volledig) gebeurt, ongeacht of jij nou 50% (of welk percentage ook) betaald hebt.
Klopt en daarnaast denk ik dat de bezwaarprocedure al is verlopen. 6 weken na de aanslag is de mogelijkheid tot bezwaar indienen wettelijk verlopen.

Gemeente bemoeien zich niet met de verdeling dan wel wie de rekening voldoet. Ik heb dit vaak genoeg bij vrienden gezien die dan huis-oudste waren en huisgenoten niet meebetaalden dan ben jij gewoon de sjaak.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Bazinga wo 10 apr 2013 - 5:24

Ik begrijp je wel, maar vind ergens wel dat je zeurt.

Ja, 't zijn grote bedragen, maar man, man, man.. Wat doe je jezelf aan door dit zo uit te rekken? Ik zou 't gewoon zelf gaan betalen, desnoods in termijnen, maar ik zou echt m'n handen van die lamlul aftrekken en verder gaan met leven. Jij vindt dat hij jou belemmert, maar ik denk echt dat je dit jezelf aan doet..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Joli86 wo 10 apr 2013 - 5:51

Ik ben benieuwd hoe het vandaag bij de gemeente is gegaan...
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  CCC wo 10 apr 2013 - 6:56

Bazinga schreef:Ik begrijp je wel, maar vind ergens wel dat je zeurt.

Ja, 't zijn grote bedragen, maar man, man, man.. Wat doe je jezelf aan door dit zo uit te rekken? Ik zou 't gewoon zelf gaan betalen, desnoods in termijnen, maar ik zou echt m'n handen van die lamlul aftrekken en verder gaan met leven. Jij vindt dat hij jou belemmert, maar ik denk echt dat je dit jezelf aan doet..
Hier ben ik het mee eens. Het lijkt alsof je de situatie aan het rekken bent en geen afscheid van hem kunt nemen en je aan alles vast houd wat er nog is. Neem je verlies, en ga verder met je leven. Voor alles is echt een oplossing.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Lady1984 wo 10 apr 2013 - 7:03

Ik snap heel goed het punt van voorgaande reacties. Maar los daarvan zou ik eerst ook alles willen doen wat in mijn macht ligt om hem voor zijn deel op te laten draaien. Stukje rechtvaardigheidsgevoel.
Uiteindelijk, als dat echt niet lukt zou ik voor mijn eigen bestwil en gemoedstoestand inderdaad een betalingsregeling treffen. Hij gebruikt het nu als machtsmiddel lijkt het en daar zou ik (uiteindelijk) voor passen.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  JD wo 10 apr 2013 - 11:35

**


Laatst aangepast door JD op za 13 apr 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  ellibre wo 10 apr 2013 - 11:52

JD, om hoeveel geld gaat dit uberhaupt? Ik betaal in Amsterdam minder dan 400 euro gemeentelijke belastingen per jaar, ik neem aan dat het in jouw geval niet om heel veel meer gaat? Dan hebben we het over de periode januari-5 april neem ik aan? Drie maanden dus, oftewel maximaal 100 euro, waarvan hij de helft zou moeten betalen, oftewel max. 50 euro. Klopt dat?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  JD wo 10 apr 2013 - 11:55

**


Laatst aangepast door JD op za 13 apr 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  ellibre wo 10 apr 2013 - 12:04

700 euro? Wat een fors bedrag..

De naam op de rekening is in dit geval niet zo relevant, de aanslag geldt voor jullie beiden. Dit is hoe dan ook een gezamenlijk probleem. In het geval dat er niet betaald wordt blijven jullie beide in gebreke. Dat hij inmiddels verhuisd is doet daar niets aan af.

Voor de naheffing van de energiekosten geldt dat de contractant verantwoordelijk is voor het betalen van de heffing. Als dat contract op zijn naam stond zou ik de leverancier bellen en aangeven dat de persoon in kwestie niet meer op dit adres woont. Eigenlijk hetzelfde als dat ik je destijds geadviseerd heb over het internet-abonnement (hoe is dat eigenlijk afgelopen?) en wat ik je ook weer zal adviseren bij toekomstige issues. Het is eigenlijk vrij simpel:

Contract enkel op jouw naam: Je hebt geen poot om op te staan. Als je wil dat hij meebetaalt ben je afhankelijk van in hoeverre hij eraan meewerkt.
Contract enkel op zijn naam: Niet betalen en post retour zenden. Nieuw adres doorgeven, dan krijgt hij een nieuwe factuur op zijn nieuwe adres of het product of de dienst wordt afgesloten en jij kunt zelf een nieuw contract afsluiten.
Contract/aanslag op beide namen: Een gezamenlijk probleem. Als er niet (volledig) betaald wordt is dat een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Verdeling van de kosten zal hoe dan ook onderling geregeld moeten worden.

Hou hierbij in je achterhoofd dat het niet zozeer gaat om de naam die op een factuur staat, maar om de namen die op het onderliggende contract staan. Als je ergens samen voor getekend hebt ben je samen verantwoordelijk, ook al staat alleen jouw of zijn naam op een bepaalde factuur.

Juridisch gezien zal het allemaal iets genuanceerder liggen, maar om via die weg eventueel je gelijk te halen gaat een eeuwigheid duren en waarschijnlijk ook nog een hoop geld.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  TukTuk wo 10 apr 2013 - 17:41

Sowieso zou je even moeten kijken naar je energieleverancier, als die nog op zijn naam staat, moet dat contract opgezegd worden en moet je zelf een nieuw contract aangaan. Je kan die namelijk niet op een andere naam laten zetten. Daarvoor zou ik sowieso even je energieleverancier bellen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Bolleke wo 10 apr 2013 - 18:27

Toch denk ik dat je het nog niet helemaal hebt afgesloten. Ik zat destijds in de zelfde financiele situatie, misschien nog een paar pondjes erger. Hier kwamen herinneringen van ziektekosten van ons beiden die maanden niet waren betaald, belastingen, een spaarplan van hem en zijn ex nog waar hij maandelijks zijn deel moest storten.. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik al die instanties gebeld en uitgelegd en toen heb ik het zelf opgelost. De deurwaarder was al langs geweest en ik wilde mijn eigen leven terug. En op dat punt waar jij nu zit heb ik ook gezeten, natuurlijk, het is niet eerlijk! Mijn ex kocht in die tijd een nieuwe auto (de oude moest hij nog afbetalen aan mijn ouders, dus die wilde hij zsm kwijt) en ik was zoooo kwaad. Maar toen ik dat allemaal betaad had een jaar later was ik trots! Dat ik zelf mijn leven weer in handen had en lekker mijn eigen leven leid met mijn zoon. En ik wens jou dat ook toe.
Die heffingen heb ik toen ook gewoon zelf betaald, het is niet eens in mij opgekomen om die te gaan delen, maar goed, ik wist al van te voren dat hij dat toch niet ging doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Plien84 vr 12 apr 2013 - 2:55

Bolleke, ik vind dat je er erg makkelijk over praat. Fijn dat jij blij bent dat je het destijds op die manier hebt opgelost, dat betekent niet dat dat voor JD ook geldt. Als ze het geld niet heeft, dan heeft ze het niet en dan vind ik het logisch dat ze hem blijft benaderen. Bovendien als ze qua gevoel en nog niet helemaal klaar mee is, so what? Lijkt me helemaal niet vreemd en misschien is dit haar manier om er mee om te gaan.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 3:14

Ik vind geheel niet dat Bolleke er makkelijk over praat/doet. Ze beaamt dat het oneerlijk is, maar kijkt ook verder dan dat en hoe je het ook wendt of keert; Bolleke heeft iig haar leven weer terug en dus ook de controle over hoe ze haar leven wil leiden. Aan een dood paard trekken heeft nog nooit iemand verder gebracht, lijkt me. JD is ook heel onrechtvaardig behandeld als ik het zo lees, maar haar ex gaat niet opeens meer veranderen en dus houdt ze zichzelf nu in een bepaalde emotionele gemoedstoestand. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Juist vanwege het feit dat het haar ex is, denk ik niet dat hij nog enige medewerking gaat verlenen. Je recht hebben en je recht krijgen is nogal een verschil. Om in deze situatie je recht te krijgen, zal je het hogerop moeten gaan zoeken. Kost ook klauwen met geld, waarvan ik nu al kan stellen dat van dit geld ook de rekening(en) zijn betaald en dan is JD er voorgoed vanaf. Trouwens, als je het al hogerop wil zoeken, kun je hooguit gaan vorderen en moet dus alsnog de rekening eerst wel voldaan worden, dus kost het nog meer dan nu al het geval is, met het risico dat JD dat geld ook nog eens kwijt is. Neuh, dan vind ik dat Bolleke, die dit zelf heeft meegemaakt, JD een spiegel voorhoudt en wellicht is het niet leuk om te lezen, maar niemand heeft ook gezegd dat deze situatie leuk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Snoes vr 12 apr 2013 - 3:58

Hoe is dit nog afgelopen, JD?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  JD za 13 apr 2013 - 8:54

Meiden, ik snap de bovenstaande reacties wel. Ik heb namelijk de afgelopen maanden niet meer gehoopt dat hij zijn helft zou gaan betalen. Althans...wel gehoopt, maar er geen rekening mee gehouden dat hij het zou doen. Heb er dus zelf al de afgelopen tijd weinig energie in gestoken om hem zijn deel te laten betalen.
Híj nam zelf contact met mij op een week of 2 terug. Hij belde me, we hebben zowaar iets van 20 minuten leuk zitten praten (ik was zelf ook verbaasd) en hadden het ook over die rekening. Hij gaf toen aan netjes zijn deel te willen betalen, zei dat ik ook mijn foto's gewoon zou krijgen, en wilde dan wel uiteraard ook zijn spullen terug. Allemaal erg redelijk.
Vanaf toen ben ik dus weer gaan hopen, en vanaf die tijd ben ik inderdaad ook weer energie gaan steken in het contact, omdat het me een hoop gedoe en geld zou schelen als hij inderdaad netjes zijn deel zou betalen.

Blijkbaar was dat leuke telefoontje van hem in een vlaag van verstandsverbijstering gepleegd ofzo, want sindsdien is hij weer 360 graden gekeerd wat betreft zijn houding en gedrag.

Maar 1 ding wil ik er héél duidelijk bij zeggen; Het is absoluut geen manier om alles te rekken. Ik wil echt van hem af, kan eerlijk zeggen dat ik hem nooit meer terug zou willen, en wil gewoon heel graag verder met mijn leven.
Maar ja....feit is dat ik nu voor ruim 1400 euro aan rekeningen heb liggen, en met een salarisje van 900 euro is dat een heleboel geld. Dus als ik ook maar enigszins geld kan krijgen, dan doe ik daar mijn best voor ja....

Maar goed, inmiddels ben ik erachter dat dat telefoontje dus gewoon onzin was, en dat het geld niet meer komt.
Nu heb ik dus zijn spullen op MP gezet. Hij zegt dat hij aangifte gaat doen omdat het volgens hem "heling" is als ik zijn spullen verkoop, maar ik denk niet dat hij erg serieus genomen wordt bij de politie.
Zo heb ik een ikea expedit kast op MP staan, hij heeft er geen bonnetjes van, hij heeft een verklaring ondertekend waarin hij aangeeft afstand te doen van dit huis en alles wat erin staat, dus hij heeft geen poot om op te staan.
Ik heb meerdere malen gezegd dat hij zijn spullen netjes op kan komen halen als hij zijn deel van de rekening betaald, ik heb hem hier zoveel kansen voor gegeven, maar hij blijft koppig en dwars doen.
Dus nu gebruik ik het geld van zijn spullen om bij die rekening te leggen.... Klinkt misschien kinderachtig, maar ik vind dat ik mijn best gedaan heb, en wil het afsluiten.

Hij is hier met 20 man onaangekondigd binnengestormd om mijn hele huis leeg te rausen, en als je dan nog dingen vergeet, dan vind ik dat een beetje eigen schuld....en dikke pech.... toch?

Dus als er nog iemand een zwarte ikea expedit kast wil kopen? Laughing en nog een bureau en wat kleine dingetjes? haha
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Parel za 13 apr 2013 - 11:13

Goed zo, JD!
Lekker alles verkopen, rekeningen betalen en verder gaan met je leven!
Mag die droomvent maar eens een keer voor je neus staan en alles goed blijven gaan!

Hoe gaat het verder?
Blijf je nu in je huis, of ga je toch weg?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  JD za 13 apr 2013 - 11:38

Ja ik ben er zó klaar mee. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan om het netjes op te lossen, maar nu is het gewoon klaar. Dus die spullen lekker in de verkoop, hopen dat er niet nog meer rekeningen komen, en move on!

Verder gaat het wel nu. Merk dat het jaar 2012 me wel even een flinke tik heeft bezorgd. Niet alleen de relatiebreuk en het hele gedoe eromheen, maar ook het verlies van mijn baan, gedoe met mijn duim, opa overleden.... Ik zit hierdoor niet lekker in mijn vel, en heb besloten om een afspraak te maken met een psycholoog. Klinkt heftiger dan het is, maar ik merk dat ik mijn boze en verdrietige gevoelens niet goed kwijt kan, dus leek het me een goed idee om naar zo iemand toe te gaan. Ik moet deze week heen, dus zie wel of het iets voor me is of niet.... het kan nooit kwaad.

Ik blijf hier wonen voorlopig. Het is financieel ontzettend krap, maar mijn ouders staan erop om elke maand de helft van de huur te betalen. Ik voel me hier nog steeds erg bezwaard bij, en vind het niks, maar ze willen het persé. Ze willen alles op alles zetten om me hier zolang mogelijk te laten wonen. Elke keer als ik erover in gesprek ga met ze, om aan te geven dat ik het wil redden zonder hun financiele hulp, worden ze alleen maar boos.... dus voor nu heb ik het besloten zo te laten.
Ik sta wel gewoon overal ingeschreven, dus als ik iets aangeboden krijg wat ook maar enigszins naar mijn zin is, dan zal ik wel gaan verhuizen.
En in de tussentijd stiekem hopen dat de prins op het witte paard op de stoep staat voordat ik afscheid heb genomen van dit huis, zodat ik hier misschien toch nog zou kunnen blijven wonen met een leuke man...dat zou het ideaalplaatje zijn smile

Maar eerst nog eventjes rust.... ik ben er nog niet helemaal overheen, dus weet niet of ik nu al open sta voor iets nieuws hoor. Moet even mijn vertrouwen en zelfvertrouwen terug zien te krijgen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd? - Pagina 2 Empty Re: Geldzaken met ex - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum