Een dom hoofd hebben..
+10
Jeanette
Zora
Alex
Rovine
Bliss
Sugarfall
Mermaid
Rush
Minx
Antibes
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Een dom hoofd hebben..
Wat denken jullie, zit er een verband tussen uiterlijk/uitstraling en intelligentie? Heb je wel eens dat je denkt "die ziet er dom uit" en dat die persoon dan ook niet bijster intelligent blijkt? Of juist andersom?
Ik heb wel weer eens zin in een ethisch wat gevoeliger topic.
Zat zojuist op een datingsite wat rond te neuzen en negen van de tien keer als ik een jongen op de foto er "dom" uit vind zien (of simpel, of boers), dan klopt dat meestal nog ook.
Wat vinden/denken jullie?
Ik heb wel weer eens zin in een ethisch wat gevoeliger topic.
Zat zojuist op een datingsite wat rond te neuzen en negen van de tien keer als ik een jongen op de foto er "dom" uit vind zien (of simpel, of boers), dan klopt dat meestal nog ook.
Wat vinden/denken jullie?
En nee, ik doe niet aan nuance vanavond..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Een dom hoofd hebben..
Uhm ja dat heb ik inderdaad regelmatig. Is inderdaad vooral uitstraling haha. Maar je bent dus niet de enige
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Hahahahah. Ja, toen ik op een datingsite zat, heb ik dat ook wel gemerkt.
Maar ik moet wel zeggen, de 'domme' boeren waren vaak een stuk liever, afwachtender en aardig dan de knappe, slimmere gozers. Die wilden alleen maar neuken.
Maar ik moet wel zeggen, de 'domme' boeren waren vaak een stuk liever, afwachtender en aardig dan de knappe, slimmere gozers. Die wilden alleen maar neuken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Maar ik moet wel zeggen, de 'domme' boeren waren vaak een stuk liever, afwachtender en aardig dan de knappe, slimmere gozers. Die wilden alleen maar neuken.
Oh, dat merk ik inderdaad ook wel. Maar lullig genoeg trok dat dan weer niet mijn aandacht..
Antibes- Ratel
Ik zat op Paiq ofzo. Dan ging de foto pas laden na 2x 5 minuten praten ofzo. Dus dan moest je wel wachten als het gesprek leuk was
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ow ik ben iemand die nogal snel een mening kan trekken, maar ja heb wel eens gedacht pfff dom ei gezicht. En uiteindelijk bleek er een heel ander persoon onder te zitten.
Gast- Gast
Haha ja hier precies hetzelfde.Cimic schreef:Ow ik ben iemand die nogal snel een mening kan trekken, maar ja heb wel eens gedacht pfff dom ei gezicht. En uiteindelijk bleek er een heel ander persoon onder te zitten.
Gast- Gast
Dat heb ik serieus dus volgens mij nog nooit gehad. Maar wellicht ben ik gewoon direct te bevooroordeeld om nog onder de indruk te zijn achteraf..
Antibes- Ratel
Ik beoordeel heel snel. aan de hand van kleding etc kan ik heel snel de conclusie trekken dat ik iemand simpel vind of meningsloos en vaak blijkt het ook wel redelijk te kloppen.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Lizardje het lijkt me nogal stom toeval als jouw conclusie blijkt te kloppen aan de hand van kleding.
Ik vind sommige mensen ook wel eens een dom hoofd hebben, en aan de hand van kleding bedenk ik me vaak uit wat voor milieu ze komen.
Ik vind sommige mensen ook wel eens een dom hoofd hebben, en aan de hand van kleding bedenk ik me vaak uit wat voor milieu ze komen.
Gast- Gast
Ja, ik zie vaak snel of iemand het verstand wel of niet op de goede plaats heeft zitten.
Trouwens, op de één of andere manier zie ik ook aan iemand of diegene een stoornis heeft. Maar dat zal waarschijnlijk aan mijn ervaring en kennis op dit gebied te wijten zijn.
Trouwens, op de één of andere manier zie ik ook aan iemand of diegene een stoornis heeft. Maar dat zal waarschijnlijk aan mijn ervaring en kennis op dit gebied te wijten zijn.
Gast- Gast
En denken jullie dan dat het vooral uitstraling is, of dat het ook best echt uiterlijk is?
Bij de boeren op de datingsite, is het toch ook vaak een hele grove bouw. Lompe kop. En meestal blijken dat dan inderdaad geen academische wonders te zijn. Zou er een correlatie zijn tussen een bepaald uiterlijk en intelligentie?
(en uiteraard, een correlatie is nooit sluitend voor alle individuen, maar over het gemiddelde genomen?)
Bij de boeren op de datingsite, is het toch ook vaak een hele grove bouw. Lompe kop. En meestal blijken dat dan inderdaad geen academische wonders te zijn. Zou er een correlatie zijn tussen een bepaald uiterlijk en intelligentie?
(en uiteraard, een correlatie is nooit sluitend voor alle individuen, maar over het gemiddelde genomen?)
Antibes- Ratel
Princess schreef:Lizardje het lijkt me nogal stom toeval als jouw conclusie blijkt te kloppen aan de hand van kleding.
het zijn bepaalde types die bepaalde kleding dragen vind ik. en dat zegt vaak vee over de achtergrond van een persoon.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik heb het weleens in een restaurant bijvoorbeeld, of in een winkel, dat ik denk over het personeel ''Die ziet er wel erg sloom/dom'' uit, en heel vaak klopt het dan ook wel.
Ik heb ook een keer op een datingsite rondgekeken en daar verbaasde ik me er soms juist over dat de mannen met de meest saaie/onoriginele foto's wel een leuk/spontaan berichtje stuurden, haha.
Lizardje, bij welke kleding denk je dat dan?
Ik heb ook een keer op een datingsite rondgekeken en daar verbaasde ik me er soms juist over dat de mannen met de meest saaie/onoriginele foto's wel een leuk/spontaan berichtje stuurden, haha.
Lizardje, bij welke kleding denk je dat dan?
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Ik denk dat de uitstraling de overhand neemt.
Op mijn werk zie ik veel kinderen met een slonzig uiterlijk, de haren vaak sloom/lijzig en een afwijkende kledingkeuze. Aan hun gezicht en dan met name de stand van de ogen kun je dan meestal tóch afleiden dat ze juist een hogere intelligentie hebben. De helderheid van de ogen zegt veel. Echter zijn er ook genoeg kinderen met een minder afwijkend uiterlijk en ook een goede intelligentie, dus uiterlijk zegt in deze niet zo veel, is mijn interpretatie.
Op mijn werk zie ik veel kinderen met een slonzig uiterlijk, de haren vaak sloom/lijzig en een afwijkende kledingkeuze. Aan hun gezicht en dan met name de stand van de ogen kun je dan meestal tóch afleiden dat ze juist een hogere intelligentie hebben. De helderheid van de ogen zegt veel. Echter zijn er ook genoeg kinderen met een minder afwijkend uiterlijk en ook een goede intelligentie, dus uiterlijk zegt in deze niet zo veel, is mijn interpretatie.
Gast- Gast
Ik vind op datingsites idd mannen er ook vaak 'dom' uitzien. Nu ben ik sowieso erg kritisch als het om mannen gaat en heb vaak overal wel wat op aan te merken (hmm waarom o waarom ben/was ik toch de eeuwige vrijgezel?). Meestal klopt mijn vooroordeel trouwens wel redelijk met de werkelijkheid.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Dat is mij ook wel eens opgevallen, dat fascineerde me ook wel. De conclusie die ik voor mezelf getrokken heb is dat het waarschijnlijk een soort zelfbewustzijn is. Iemand die slimmer is ziet misschien sneller dat dat iets te korte truitje ééécht niet kan en meer doordenkt over wat anderen ervan zouden kunnen vinden. Kleding en een kapsel kunnen veel doen voor een totaalplaatje. Misschien niet 100% relevant, maar het doet me een beetje denken aan dit plaatje:
Overigens werk ik in een branche waar uiterlijk zeer ondergeschikt is. Daar ben ik regelmatig mannen tegengekomen die mij geen lichtpunten leken, uiterlijk gezien. Maar als je dan nazoekt wat hun functie is blijken ze waarschijnlijk zeer bovengemiddeld te zijn qua intelligentie.
Overigens werk ik in een branche waar uiterlijk zeer ondergeschikt is. Daar ben ik regelmatig mannen tegengekomen die mij geen lichtpunten leken, uiterlijk gezien. Maar als je dan nazoekt wat hun functie is blijken ze waarschijnlijk zeer bovengemiddeld te zijn qua intelligentie.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind mannen op datingsites er vaak dom uit zien door hun foto's. Nu kijk ik natuurlijk ontzettend kritisch naar foto's en denk ik soms echt van: waarom zou je in vredesnaam een foto van onderaf nemen zodat ik je neusgaten in kan kijken??? kneus!!
Maar ja. Er zitten ook genoeg mannen tussen die zichzelf dan weer zo op de foto laten zetten. Of een paar die te erg poseren en dat ik denk ; wat ben je echt aan het doen? Poepen?
Het valt me namelijk op dat mannen denken sexy te zijn door te hurken en dan op de foto te gaan what the...
Maar ja. Er zitten ook genoeg mannen tussen die zichzelf dan weer zo op de foto laten zetten. Of een paar die te erg poseren en dat ik denk ; wat ben je echt aan het doen? Poepen?
Het valt me namelijk op dat mannen denken sexy te zijn door te hurken en dan op de foto te gaan what the...
Gast- Gast
Rovine schreef:Dat is mij ook wel eens opgevallen, dat fascineerde me ook wel. De conclusie die ik voor mezelf getrokken heb is dat het waarschijnlijk een soort zelfbewustzijn is. Iemand die slimmer is ziet misschien sneller dat dat iets te korte truitje ééécht niet kan en meer doordenkt over wat anderen ervan zouden kunnen vinden. Kleding en een kapsel kunnen veel doen voor een totaalplaatje. Misschien niet 100% relevant, maar het doet me een beetje denken aan dit plaatje:
Ik vind hem er als arts nog steeds dom uit zien!
Antibes- Ratel
Hoe ziet een intelligent persoon er volgens jou uit, Antibes?
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Vind ik ook Antibes! Het is toch... iets!
Ik vind deze knakker van de MTV-serie 16 and pregnant altijd zo'n gruwelijk dom hoofd hebben:
Hij is volgens mij idd ook niet al te snugger.
Ik vind deze knakker van de MTV-serie 16 and pregnant altijd zo'n gruwelijk dom hoofd hebben:
Hij is volgens mij idd ook niet al te snugger.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Alex schreef:Hoe ziet een intelligent persoon er volgens jou uit, Antibes?
Dat is dus het frappante, andersom zie ik het vaak niet. Hoewel je denk ik onbewust toch wel vaak het nerdy/bril-type als intelligent inschat. Maar ik denk vaker "wat zie jij er dom uit" dan "wat zie jij er slim uit".
Antibes- Ratel
Oh ja, die ziet er ook dom uit inderdaad!
Verder heb je ook van die mensen die altijd hun mond open hebben. Dat ziet er ook ZO dom uit. Wat best sneu is, want mensen kunnen ook gewoon ademhalingsproblemen hebben. Ik probeer ook altijd door mijn neus te ademen en als ik verkouden ben, wil ik altijd neussprayen haha.
Verder heb je ook van die mensen die altijd hun mond open hebben. Dat ziet er ook ZO dom uit. Wat best sneu is, want mensen kunnen ook gewoon ademhalingsproblemen hebben. Ik probeer ook altijd door mijn neus te ademen en als ik verkouden ben, wil ik altijd neussprayen haha.
Antibes- Ratel
Alex schreef:Hoe ziet een intelligent persoon er volgens jou uit, Antibes?
Ik ben Antibes niet maar ik denk dat heel veel te maken heeft met de uitstraling, en dat die door een groot deel bepaald wordt door 'iets' in de ogen. Een open, heldere blik ofzo. Ook hoe ze focussen als je praat bijvoorbeeld. Hmm lastig! En ik denk ook dat een ronder, groter hoofd minder slim doet lijken dan heel gestroomlijnde features, met heel fijne/slanke trekken.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Maar dat vind ik lastig, want ik vind dus inderdaad grote/ronde/grove hoofden vaak dommer eruit zien. Maar anderzijds, bij meisjes, hele popperige kleine hoofdjes met grote ogen en pruilmondjes. Dat lijkt meestal ook niet zo intelligent..
Het zou me serieus niets verbazen als er ooit nog een soort van link ontdekt wordt, net als dat testosteron-ringvinger-wijsvinger verhaal. Dat er toch iets is dat een link geeft tussen ontwikkeling hersenen en uiterlijke kenmerken.
Het zou me serieus niets verbazen als er ooit nog een soort van link ontdekt wordt, net als dat testosteron-ringvinger-wijsvinger verhaal. Dat er toch iets is dat een link geeft tussen ontwikkeling hersenen en uiterlijke kenmerken.
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hebben hebben hebben! Leuke webshops!
» Dames die rijlessen hebben of gehad hebben
» Je hoofd op hol....
» Hoofd op ontploffen
» Chaos in je hoofd.
» Dames die rijlessen hebben of gehad hebben