Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

op het hoofd gevallen....

5 plaatsers

Ga naar beneden

op het hoofd gevallen.... Empty op het hoofd gevallen....

Bericht  duckie di 29 mei 2012 - 9:54

Maandag gingen we een stukje lopen in het bos en zat A. in de bolderkar... ze vond het erg leuk en interessant maar op een gegeven moment wou ze er uit en voor we 1x konden knipperen lag mevrouw op de grond... het ging allemaal zo snel dat niemand kon grijpen hoe dicht we er ook naast liepen... we schrokken er zo van. ik weet niet eens meer hoe ze is gevallen het leek wel of ze voorover rolde zeg maar... ze heeft een schaafplek boven dr oog. gelukkig ging ze direct huilen en heb ik haar getroost... daarna hebben we haar een stuk gedragen en was alles weer goed met haar. ze is verder niet afwezig geweest, misschien daarna iets hangerig dat we haar moesten dragen maar verder wel weer gewoon actief en druk spelen enzo... ze heeft goed geslapen en vandaag ook gewoon als altijd lekker actief ed... maar wanneer ga je met zoeits nou naar de huisarts? nu hebben we het eigenlijk niet gedaan omdat ze direct wel ging huilen en daarna ook wel weer als normaal ging spelen en alles weer als vanouds was alsof er niets aan de hand was...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

op het hoofd gevallen.... Empty Re: op het hoofd gevallen....

Bericht  Slakje di 29 mei 2012 - 9:56

Ik geloof pas als je merkt als er echt iets mis/anders is aan je kind. Of de wond is heel diep.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  duckie di 29 mei 2012 - 9:58

ja nou daarom hebben we ook niet gebeld, en nu begin ik opeens het allemaal nog even te laten bezinken want ik was natuurlijk ook mega geschrokken en toen ze direct huilde was dat al een opluchting... mn vader vond haar daarna wel even wat hangerig zei die maar dat was meer gewoon omdat ze even bij ons wou zijn voor troost te zoeken.... verder heeft ze daarna ook nog heerlijk buiten gespeeld en vandaag ook gewoon weer alsof dr niets is gebeurd dus....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 9:59

Als ik bij elke val op z'n hoofd naar de dokter moet kan ik wel een abonnement nemen laughcry Ik denk dat je je pas druk hoeft te maken al je kindje het bewustzijn is verloren, niet meer alert reageerd, last lijkt te hebben van het hoofd of gewoon zichzelf niet meer is. Wel altijd de plek even koelen mbt het opzwellen

Gast
Gast

Bericht  duckie di 29 mei 2012 - 10:03

ja dat is ook wel weer zo... ik heb alleen nog niet echt heel erge dingen mee gemaakt geloof ik met mn klauterkontje... meestal gaat het net goed hahaha dat zal nog wel komen misschien als ik die acrobaatachtige dingen van dr soms zie. het leek gewoon even heel eng als of ze een soort koprol maakte ofzo en op dr hoofd terecht kwam. nu scheelt het dat het in het bos was dus een half zandpad was en niet vollop de tegels ofzo maar toch.. het was een lichte schaafwond en verder niet open ofzo. koelen heb ik niet gedaan omdat we niets bij ons hadden wat koud was want het was een klein wandelingetje maar gelukkig is het niet dik ofzo.. ik smeer dr nu telkens een zalfje op van nutrimetics
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 10:05

Ik denk dat je moedergevoel het wel aan zal geven, of het gaat of niet. En bij twijfel bel je de assistent van de dokter om te overleggen, daar zijn ze voor.

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 29 mei 2012 - 10:07

Bij de huisarts of huisartsenpost vragen ze bij jonge kinderen altijd:

- Drinkt je kind nog?
- Plast je kind nog?
- Is je kind even alert als anders?

Als het antwoord op alledrie de vragen 'ja' is, mag je meestal weer naar huis zonder dat ze iets doen. Als je ergens 'nee' moet antwoorden gaan ze verder kijken.

Ik ben geen dokter hoor, maar dit is mijn eigen ervaring op het hoofd gevallen.... 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 10:48

Wanneer ze op hun hoofd vallen en: niet meteen huilen, overgeven, afwezig zijn/minder alert of een bloedneus krijgen, bel ik de dokter.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 29 mei 2012 - 19:59

Zolang ze meteen huilen en niet het bewustzijn verliezen is het vrijwel altijd onnodig om langs te gaan, tenzij er een wond is die open staat en gehecht moet worden, de wond diep is of je kind totaal anders als anders is (suf bijv). Maar bij ons hebben ze liever wel dat je belt wanneer ze op hun achterhoofd zijn gevallen met een harde klap om van daaruit te bepalen of je langs komt. Dit ivm een mogelijke schedelbreuk.

Ik heb een wekadvies gekregen toen ze vanuit de hoge kinderstoel met een klap op dr achterhoofd en rug terecht kwam en nadat ze met haar slaap op een stenen vensterbank viel. Bij een val op het voorhoofd, hoe hard ook, vinden ze het bij onze huisarts het onnodig om te wekken, dat kan niet zoveel kwaad als ze verder lekker hebben gespeeld. Alleen als het net voor het slapen is geweest en je het gedrag verder niet kunt peilen adviseren ze het hier wel om te doen tot middernacht.

Edit: ik heb dus al regelmatig gebeld. op het hoofd gevallen.... 394967
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 20:25

Bij twijfel bel ik altijd voor de zekerheid even om de situatie voor te leggen. Je hoeft niet altijd meteen langs te komen, maar soms geven ze wel een wekadvies. Het kan namelijk zijn dat er niet meteen iets merkbaar is, maar dat er later alsnog zwellingen ontstaan. Dat wekadvies geldt dan voor 24 uur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: