Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

+7
Chocoholic
SoGood
Loes263
GreenGrass
Zonneschijn
Punk'd
Marin
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 1:03

Ik probeer best wel inventief te zijn met vacatures vinden:

1) Ik struin natuurlijk de meest logische websites af, namelijk vacaturesites zoals intermediair (vind ik de fijnste), monsterboard, stepstone, academic transfer, etc.

2)Ook heb ik een heel standaard lijstje met websites van bedrijven en instellingen waar ik graag zou werken. Die websites check ik regelmatig of daar nog vacatures op staan die niet op de vacaturewebsites komen te staan. Denk aan websites van universiteiten, uitgeverijen en bibliotheken enzo, dingen die bij mij passen. Kost best wel wat tijd om bij te houden, maar het is het wel waard, want soms staat daar ineens iets op wat ik anders niet gevonden had.

3) Tegenwoordig check ik ook vacatures via LinkedIn. Je hebt de job search daar, die ik regelmatig doe, dat werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere vacaturesite, maar toch staan daar nog net weer andere dingen op. Is er nog een andere goede manier om banen te zoeken via LinkedIn? Ik heb een connectie met allerlei bedrijven en groepen, zodat ik wellicht iets zie, maar echt concreet werkt dat nog niet echt.

4) Als ik op een bepaalde website kom (zoals booking.com of funda.nl bijvoorbeeld, van die standaard dagelijkse websites zo ongeveer), dan kijk ik ook of ze toevallig mensen zoeken. Zo heb ik laatst een aantal brieven verstuurd waar ik anders nooit achter was gekomen dat ze bij zo'n bedrijf mensen zochten.

5) En tot slot kijk ik vaak bij bedrijven in de regio om me heen. Als ik op de fiets/in de auto zit en ik zie ergens in de buurt een kantoor staan met daarop een bedrijfsnaam, dan zoek ik die website op en kijk ik of ze vacatures hebben. Meestal is het niks, maar je weet het niet, en dan zit het iig in de regio! 

Zo probeer ik dus op veel inventieve en actieve manieren vacatures te vinden. Probeer er bewust mee om te gaan, dus niet alleen achter de computer, maar bijvoorbeeld zoals gisteren reden we achter een busje waar een uitgeverijnaam op staat. Dan zoek ik dat direct op. Maar zie ik iets over het hoofd? Zijn er nog meer inventieve manieren? Wie denkt mee?! Wie weet kunnen we elkaar helpen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 1:16

Nou meer kan je niet doen denk ik! Misschien in kranten kijken? Al is dat tegenwoordig wel wat achterhaald, maar wie weet wat je vindt!

Oh! En echt tegen iedereen die je maar kent/tegenkomt zeggen dat je een baan zoekt en wat dan ongeveer. Via via kom je ook een heel eind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 1:19

Ik probeer ook een beetje binnen mijn netwerk te zoeken. Dat kan via Linkedin, maar natuurlijk ook gewoon op feestjes enzo. Veel laten vallen dat je een baan zoekt, als je vage kennissen tegen komt, op feestjes, bij de buren, etc. Tot nu toe is er nog niet echt iets uitgekomen, maar wie weet helpt het. Een andere optie is misschien de (lokale) krant. Bij ons kun je in de bibliotheek alle kranten lezen, ook oude. Dus als je 1 keer per week gaat en de kranten van de afgelopen week doorkijkt hoeft dat niet veel tijd te kosten.
Verder denk ik dat je de meeste kanalen al gebruikt. Ik kijk eigenlijk vooral op vacaturesites.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 1:20

Harrison schreef:Nou meer kan je niet doen denk ik! Misschien in kranten kijken? Al is dat tegenwoordig wel wat achterhaald, maar wie weet wat je vindt!

 Bedoel je lokale krantjes of meer de grote landelijke kranten?

NRC heb ik niets aan, dat is een carrière stap te ver (staan altijd banen in voor in een later stadium haha), en de Volkskrant vind ik wel altijd heel erg leuk om banen in te zoeken, erg geschikt, maar die werkt tegenwoordig samen met Intermediair. De website tenminste, vkbanen wordt tegenwoordig doorgelinkt naar intermediair. Weet eigenlijk niet hoe dat met de krant is.
En misschien de Nee-Nee sticker maar van de brievenbus af peuteren voor de lokale blaadjes? Hoewel daar natuurlijk ook nooit echt top banen in staan, maar je weet het niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 2:39

Marin schreef:
Harrison schreef:Nou meer kan je niet doen denk ik! Misschien in kranten kijken? Al is dat tegenwoordig wel wat achterhaald, maar wie weet wat je vindt!

 Bedoel je lokale krantjes of meer de grote landelijke kranten?

NRC heb ik niets aan, dat is een carrière stap te ver (staan altijd banen in voor in een later stadium haha), en de Volkskrant vind ik wel altijd heel erg leuk om banen in te zoeken, erg geschikt, maar die werkt tegenwoordig samen met Intermediair. De website tenminste, vkbanen wordt tegenwoordig doorgelinkt naar intermediair. Weet eigenlijk niet hoe dat met de krant is.
En misschien de Nee-Nee sticker maar van de brievenbus af peuteren voor de lokale blaadjes? Hoewel daar natuurlijk ook nooit echt top banen in staan, maar je weet het niet.

 Nee bedoelde de landelijke kranten inderdaad. De lokale krantjes staat volgens mij niet zoveel in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Punk'd ma 1 jul 2013 - 3:11

Whoo jij hebt echt leuke manieren! Ik zou er zo ook echt niets extra's bij weten.
 
Ik check altijd indeed.nl (maar daar word ik nooit vrolijk van). Verder inderdaad grotere bedrijven waar ik graag zou willen werken. Ik check sowieso 2/3x per week de websites van twee ziekenhuizen hier voor administratieve banen. Verder kijk ik ook veel op fashionunited.nl, maar daar staan helaas zelden functies in Nijmegen. Als het op banen aankomt heb ik echt het idee dat ik in een uithoek woon, hoewel Arnhem en Den Bosch ook prima te doen zijn. Ik vraag mezelf het soms echt af hoe mensen dat in het Noorden in hemelsnaam doen. Verhuisd echt iedereen voor een baan?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 3:17

Oh ja ziekenhuizen kan ik ook wel weer eens kijken, goeie!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Zonneschijn ma 1 jul 2013 - 3:21

Indeed heb ik me ook op aangemeld dat ze passende vacatures mailen in een overzicht. Verder heb ik ook geen idee hoe je verder nog kan zoeken, je doet het al heel uitgebreid.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  GreenGrass ma 1 jul 2013 - 6:06

Ik heb destijds een oproepje geplaatst op Linkedin in een group. Daarop kreeg ik reactie en uitnodiging, ze konden immers mijn CV direct bekijken.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Loes263 ma 1 jul 2013 - 6:10

Heb je je CV op Monsterboard staan? Daar kijken wervings- en selectiebureaus veel op. Ik ben al een paar keer gebeld door dat soort bureaus dat ze een passende vacature hadden. Toevallig ben ik vandaag ook gebeld door zo'n bureau en daar ben ik vanmiddag meteen op gesprek geweest en gaan ze me nu voorstellen bij het bedrijf waar ze kandidaten voor zoeken.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  SoGood ma 1 jul 2013 - 6:15

Volgens mij zie je niks over het hoofd. Ik haat solliciteren joh! Ik heb dan wel afgestudeerd maar ineens ben ik na jaren, waarin ik geen passende baan heb kunnen vinden, mijn echte ambitie kwijt geraakt. Een simple baan vind ik ook oke, als ik maar uit mijn prive leven voldoening haal vind ik het prima.
Stom he.

Veel success Marin!

Oh, dit ga ik ook in mijn eigen topic plaatsen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Chocoholic ma 1 jul 2013 - 6:16

Ik vind dat je al heel wat goede ideeën hebt om vacatures te vinden, ik doe het ook ongeveer op die manier. Wat ik ook laatst deed was googelen op 'bedrijven -plaats-', zodat ik ook bedrijven langs zie komen waar ik zelf niet snel op zou komen. (Wat je eigenlijk ook doet met het opletten tijdens het reizen)
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 6:37

Loes263 schreef:Heb je je CV op Monsterboard staan? Daar kijken wervings- en selectiebureaus veel op. Ik ben al een paar keer gebeld door dat soort bureaus dat ze een passende vacature hadden. Toevallig ben ik vandaag ook gebeld door zo'n bureau en daar ben ik vanmiddag meteen op gesprek geweest en gaan ze me nu voorstellen bij het bedrijf waar ze kandidaten voor zoeken.


Ik ben hier altijd beetje terughoudend in want dan staat toch je hele cv online? Is dat niet enorm Google baar enzo? Ik vind het wel een heel goed idee maar maakt het je niet kwetsbaarder?

Goede tips verder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Kannibaal ma 1 jul 2013 - 6:49





 Nou Marin, ik vind dat je al heel veel doet. Volgens mij doe je meer dan de gemiddelde persoon. 
Ik heb zelf goede ervaringen met Monsterboard (is hier ook al genoemd).
Kannibaal
Kannibaal
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 57
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 7:33

Nou, toevallig kreeg ik vandaag deze tip:

http://www.hoevindikeenbaan.com/nrccarriere

Ik heb dat boek gekocht en ga naar de workshop van het NRC! Klinkt wel interessant.

Op die website staan ook veel orientatiesites, d.w.z. specifieke vacaturesites gericht op bepaalde branches/functies. Heel handig overzicht!

Oh en overzicht van vakbladen. Dat is ook super handig, om in vakbladen te kijken! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Rovine ma 1 jul 2013 - 7:48

Marin schreef:
Loes263 schreef:Heb je je CV op Monsterboard staan? Daar kijken wervings- en selectiebureaus veel op. Ik ben al een paar keer gebeld door dat soort bureaus dat ze een passende vacature hadden. Toevallig ben ik vandaag ook gebeld door zo'n bureau en daar ben ik vanmiddag meteen op gesprek geweest en gaan ze me nu voorstellen bij het bedrijf waar ze kandidaten voor zoeken.


Ik ben hier altijd beetje terughoudend in want dan staat toch je hele cv online? Is dat niet enorm Google baar enzo? Ik vind het wel een heel goed idee maar maakt het je niet kwetsbaarder?

Goede tips verder.
Je kunt zelf de gradatie van anonimiteit invullen, het kan dus ook zonder je echte naam erbij bijvoorbeeld. Ik heb er twee keer mijn CV opgezet en het is nooit in google blijven hangen, al heeft de mijne nooit langer dan 48 uur online gestaan omdat ik daarna genoeg reacties had.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 7:50

Ah wat goed, dat ga ik dan toch een keer proberen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Zora ma 1 jul 2013 - 7:56

Toen ik nog actief zocht en mijn standaardlijstje weer eens afgewerkt had ging ik altijd googlen op mijn interessegebied, of een onderwerp waarin het werk me leuk leek. Zo kom je op websites van bedrijven die je anders misschien niet had gezien, of je komt op een website waaruit je weer nieuwe onderwerpen kunnen halen om van daaruit verder te zoeken. 

Daarnaast zocht ik vaak op de website van mijn universiteit naar aangeboden stageplekken. Waar stages zijn, is werk Very Happy en zo deed ik ook weer inspiratie op. 

Ik heb ook wel op LinkedIn gekeken naar mensen die leuke banen hadden, om te kijken wat ze daarvóór hebben gedaan. 

Oh, en het leukste freelancewerk dat ik nu al jaren doe heb ik via zo'n dubieuze site als iets van banen.nl, of studentenbanen ofzo (?). Daar vroegen ze eens iemand voor een los klusje, ik moest mijn cv sturen, en mijn scriptie Very Happy Het was een groot Amerikaans bedrijf dus ik vertrouwde dat wel. Nooit meer wat van gehoord, tot ik een jaar later ineens benaderd werd dat ze erg onder de indruk waren van mijn scriptie etc etc. Sindsdien al veel opdrachten gekregen, erg leuk werk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 8:12

Wat grappig Zora. Ik ben nu wel heel benieuwd wat dat voor baantje is.

Dat van LinkedIn de carriere van mensen uitpluizen is ook wel heel slim! Hahaha ja hoe gek kan je zijn voor een baan.. maar iedereen is ergens begonnen, dus eigenlijk best logisch om zo inspiratie op te doen.

Dat van dat googlen op termen doe ik ook. Maar des te frustrerender als je dan een gave vacature vind die echt allang verlopen is :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Zora ma 1 jul 2013 - 9:01

Marin schreef:Wat grappig Zora. Ik ben nu wel heel benieuwd wat dat voor baantje is.

Dat van LinkedIn de carriere van mensen uitpluizen is ook wel heel slim! Hahaha ja hoe gek kan je zijn voor een baan.. maar iedereen is ergens begonnen, dus eigenlijk best logisch om zo inspiratie op te doen.

Dat van dat googlen op termen doe ik ook. Maar des te frustrerender als je dan een gave vacature vind die echt allang verlopen is :P

 Haha ja soms was ik er best wel lang mee bezig. Was echter nog niet eens echt vanwege het feit dat ik zoooo graag werk wilde, als meer dat ik gewoon bang was opties te vergeten, en zo dus probeerde alle opties in kaart te brengen laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Moira ma 1 jul 2013 - 20:01

Ik denk dat je zo wel goed op weg bent Marin! En misschien open sollicitaties naar de bedrijven sturen die jij wel ziet zitten, maar op dat moment geen vacatures hebben? Niet geschoten is altijd mis smile .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd? Empty Re: Vacatures zoeken - zie ik iets over het hoofd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum