Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

+2
Liadan
Razz
6 plaatsers

Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Razz ma 8 apr 2013 - 8:03

Oke ik twijfel.. Ik moet woensdag op controle voor mijn harde lenzen. Nu weet ik dat ik die ochtend geen lenzen in mag. Maar mocht je nou wel of niet een bril op?

Ik hoop van wel want anders moet ik nog even snel vervoer regelen met m'n -7 laughcry

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Liadan ma 8 apr 2013 - 8:09

Het lijkt me dat je wel gewoon en bril op mag, een bril zorgt er alleen voor dat je beter kan zien. Lenzen zitten op je ogen en daarom mag je ze niet in. Toen ik mijn ogen liet laseren mocht ik 6 weken geen lenzen in maar wel gewoon een bril op.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 8:11

Razz_ schreef:Oke ik twijfel.. Ik moet woensdag op controle voor mijn harde lenzen. Nu weet ik dat ik die ochtend geen lenzen in mag. Maar mocht je nou wel of niet een bril op?

Ik hoop van wel want anders moet ik nog even snel vervoer regelen met m'n -7 laughcry

wij doen de contactlenscontroles altijd met de lenzen in...
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 8:14

maargoed, voor nieuwe lenzen mag je ook gewoon je lenzen in. Alleen voor het aanmeten van een bril mag je geen lenzen in (maar uiteraard wel een bril op!!)
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Linnie1985 ma 8 apr 2013 - 8:21

Huppekee schreef:
Razz_ schreef:Oke ik twijfel.. Ik moet woensdag op controle voor mijn harde lenzen. Nu weet ik dat ik die ochtend geen lenzen in mag. Maar mocht je nou wel of niet een bril op?

Ik hoop van wel want anders moet ik nog even snel vervoer regelen met m'n -7 laughcry

wij doen de contactlenscontroles altijd met de lenzen in...

Als ik op controle kom, moet ik ook altijd mijn lenzen in houden. Maar ik heb zachte lenzen, kan het niet zo zijn dat het met zachte lenzen wel kan, en harde niet?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Huppekee ma 8 apr 2013 - 8:48

Linnie1985 schreef:
Huppekee schreef:
Razz_ schreef:Oke ik twijfel.. Ik moet woensdag op controle voor mijn harde lenzen. Nu weet ik dat ik die ochtend geen lenzen in mag. Maar mocht je nou wel of niet een bril op?

Ik hoop van wel want anders moet ik nog even snel vervoer regelen met m'n -7 laughcry

wij doen de contactlenscontroles altijd met de lenzen in...

Als ik op controle kom, moet ik ook altijd mijn lenzen in houden. Maar ik heb zachte lenzen, kan het niet zo zijn dat het met zachte lenzen wel kan, en harde niet?

werkt eigenlijk precies hetzelfde. Ze kunnen dan je zicht met je lenzen in controleren en kijken hoe de passing is enzo
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Razz ma 8 apr 2013 - 9:00

Ik ben al ruim 1,5 jaar niet meer op controle geweest en ik heb zelf het idee dat ik sinds een aantal weken wat slechter zie. Dan toch maar met lenzen in gaan dan? Of gelijk sterkte laten meten en dus zonder bril of lenzen gaan?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  silly-one ma 8 apr 2013 - 9:27

Ik heb mijn harde lenzen laatst opnieuw laten aanmeten en ik mocht toen een week mijn lenzen niet in. Dan kunnen de bolvormig van de ogen zich wat meer herstellen. Na drie weken moest internet komen voor controle. Toen moest ik mijn lenzen minimaal anderhalf uur in hebben.
Als ik mijn jaarlijkse controle heb heb ik mijn lenzen gewoon in. Ze bekijken dan de sterkte minus de sterkte die je in hebt n ze controleren de pasvorm etc.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Jerry ma 8 apr 2013 - 19:08

Met een 'normale' controle mag je gewoon je lenzen in, maar soms moet je ze daarvoor uit laten. Heb ik ook een keer gehad, maar weet niet meer precies waarvoor. Als ze het bij de opticien hebben aangegeven zal dat wel met n goede reden zijn.

Volgens mij heeft het ermee te maken dat je lenzen de bolling van je oog iets vervormen, dus zou je wel gewoon een bril op kunnen.
Maar als je het écht zeker wilt weten, kun je ze toch ook gewoon even bellen? Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op? Empty Re: Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum