vergoeding bril/lenzen
+6
Zwerver
Lotus
Jules
JD
Blond
Serena
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
vergoeding bril/lenzen
Wat voor verzekering hebben jullie en hoeveel krijgen jullie vergoed voor een bril of lenzen? Ik heb een CZ verzekering en betaal 132 euro per maand en ik krijg 100 euro per 24 maanden vergoed. Dat vindik eigenlijk heel weinig, ik betaal voor lenzen 300 euro per jaar en koop ongeveer 1x per 2 jaar een nieuwe bril. Dus dan is 100 euro in 2 jaar wel heel weinig.
Gast- Gast
Re: vergoeding bril/lenzen
ik betaal nu 124 en krijg per 3 jaar een bril vergoed. Ik vind dit ook wel weinig, maar het is het meeste wat je kan krijgen..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg per 2 jaar 150 euro vergoed. Ik heb het jong en zeker pakket van IAK, maar ik weet niet hoeveel dat per maand kost (mijn vader betaald mijn zorgverzekering).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
ik betaal net geen 125E pm en krijg per 2 jaar 186E vergoed. Maar dat hangt wel van de sterkte af (alhoewel ik een minimale sterkte heb, maar wel gewoon een vergoeding krijg). Zit overigens bij IZA (VGN = gemeentezorg polis)
Gast- Gast
Ik ging eens even kijken, want ik moet ook hoognodig een nieuwe bril.
Dan wordt de vergoeding (€ 100,- per 3 kalenderjaren) voor brillen en lenzen door Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld verhoogd*. Met dit verhoogde budget kun je je bril of lenzen uitzoeken. Daarnaast bieden Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld je een gratis tweede bril aan (ter waarde van € 89,-)!
* a) Bij enkelvoudige glazen geldt een verhoging van € 60,- op je vergoeding, bij multifocale glazen geldt een vergoeding van € 100,- op je vergoeding.
b) Deze verhoging geldt niet als je gebruikmaakt van de 20% korting die je krijgt op basis van je zorgpas.
Dan wordt de vergoeding (€ 100,- per 3 kalenderjaren) voor brillen en lenzen door Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld verhoogd*. Met dit verhoogde budget kun je je bril of lenzen uitzoeken. Daarnaast bieden Pearle Opticiens en Eye Wish Groeneveld je een gratis tweede bril aan (ter waarde van € 89,-)!
* a) Bij enkelvoudige glazen geldt een verhoging van € 60,- op je vergoeding, bij multifocale glazen geldt een vergoeding van € 100,- op je vergoeding.
b) Deze verhoging geldt niet als je gebruikmaakt van de 20% korting die je krijgt op basis van je zorgpas.
Gast- Gast
ik krijg 100 euro per 2 jaar....
ik heb lenzen van het hans anders lenstotaalplan, dat is 8,95 per maand,
ik heb al 7 jaar dezelfde bril, omdat mijn sterkte niet veranderd is, en ik hem echt maar 1x in de week s avonds op heb ofzo...maar ik moet nu wel nodig een nieuwe.
ik zit nu bij Ohra, zat hiervoor bij zilveren kruis, daar kreeg ik 0 euro vergoed...dus dit is al een verbetering
ik heb al 7 jaar dezelfde bril, omdat mijn sterkte niet veranderd is, en ik hem echt maar 1x in de week s avonds op heb ofzo...maar ik moet nu wel nodig een nieuwe.
ik zit nu bij Ohra, zat hiervoor bij zilveren kruis, daar kreeg ik 0 euro vergoed...dus dit is al een verbetering
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik weet niet precies hoeveel ik betaal, maar ik heb een studentenverzekering bij Ohra en krijg 100 euro per 2 jaar vergoed.
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Ik krijg 150 euro per 2 jaar en krijg bij bepaalde opticiens ook nog korting. Ik heb het jongerenpakket van VGZ.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik krijg niks vergoed. Ik heb een studentenzorgverzekering van National Academic. Ik betaal daar 89 euro voor en krijg 62 terug.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Zit bij Agis betalen voor 2 personen 238 euro. Krijgen per 2 kalenderjaar een bril vergoedt van 240 euro pp. Wij zijn wel aanvullend verzekerd
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
*Marietje* schreef:ik krijg 100 euro per 2 jaar....
Zilveren Kruis voor bril en lenzen:
Aanvullende verzekering: Beter Af Plus Polis
1 ster:Geen vergoeding, maar bij Pearle, Eye Wish of Specsavers kunt u op vertoon van uw zorgpas gebruik maken van een kortingsregeling.
2 sterren:Maximaal € 100,- per persoon per 3 kalenderjaren voor brillen en contactlenzen samen. Daarnaast kunt u bij Pearle, Eye Wish of Specsavers op vertoon van uw zorgpas gebruik maken van een kortingsregeling.
3 sterren:Maximaal € 150,- per persoon per 3 kalenderjaren voor brillen en contactlenzen samen. Daarnaast kunt u bij Pearle, Eye Wish of Specsavers op vertoon van uw zorgpas gebruik maken van een kortingsregeling.
4 sterren:Maximaal € 250,- per persoon per 3 kalenderjaren voor brillen en contactlenzen samen. Daarnaast kunt u bij Pearle, Eye Wish of Specsavers op vertoon van uw zorgpas gebruik maken van een kortingsregeling.
Er is dus wel een vergoeding mogelijk maar dat is afhankelijk van je pakket.
Ohra:
Brillen, contactlenzen, ooglaseren
Jongerenverzekering: per 2 jaar € 100,-
Aanvullend: per 2 jaar € 50,-
Extra: per 2 jaar € 50,-
Uitgebreid: per 2 jaar € 75,-
Uitgebreid Vitaal: per 2 jaar € 75,-
Extra uitgebreid: per 2 jaar € 200,-
Zo te zien heb je dus een jongerenverzekering. Het is heel erg afhankelijk van WAT voor pakket je hebt bij een verzekeringsmaatschappij. Als ik het zo bekijk ben je bij Ohra nog wel voordeliger uit, zolang je onder de jongerenverzekering valt. Maar niks vergoed krijgen bij ZK was dus gewoon een logisch gevolg van de keuze qua pakket die je daar had gemaakt.
Gast- Gast
Lotus schreef:Ik krijg 150 euro per 2 jaar en krijg bij bepaalde opticiens ook nog korting. Ik heb het jongerenpakket van VGZ.
Dit heb ik ook. Kan iedere 2 jaar een nieuwe bril uitzoeken. Of ja krijg er iedere 2 jaar 1 vergoed, want neem bijna ieder jaar een nieuwe bril..
Gast- Gast
Ik krijg 130 euro per twee kalenderjaren. Ik heb een jongeren verzekering bij Menzis.
Gast- Gast
En hoe zit dat dan eigenlijk met die kalenderjaren?
Misschien beetje domme vraag hoor..
Maar ik heb bijvoorbeeld augustus 2008 een bril aangeschaft.
Dat is dus 2008 2009 en 2010. betekend dat dan dat ik in 2011 weer gebruik kan maken van de vergoeding of moet ik wachten tot augustus?
Ik ben trouwens bij het Zilveren Kruis verzekerd 3*
Misschien beetje domme vraag hoor..
Maar ik heb bijvoorbeeld augustus 2008 een bril aangeschaft.
Dat is dus 2008 2009 en 2010. betekend dat dan dat ik in 2011 weer gebruik kan maken van de vergoeding of moet ik wachten tot augustus?
Ik ben trouwens bij het Zilveren Kruis verzekerd 3*
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Zusje van Bert schreef:*Marietje* schreef:ik krijg 100 euro per 2 jaar....
Zilveren Kruis voor bril en lenzen:
Aanvullende verzekering: Beter Af Plus Polis
1 ster:Geen vergoeding, maar bij Pearle, Eye Wish of Specsavers kunt u op vertoon van uw zorgpas gebruik maken van een kortingsregeling.
.
klopt, maar ik had dus 1 ster. want meerdere sterren werd wel een hele dure grap per maand....
als ik bij ZK zou blijven met 1 ster, zou ik 127 euro gaan betalen. nu bij ohra heb ik precies dezelfde polisvoorwaarden als bij ZK, maar bril/lenzen er dus bij, en ik betaal 109 euro...vond t wel een goede deal;)
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik betaal 105 euro in de maand en krijg 100 euro per 2 kalenderjaren vergoed.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Ik betaal €106 per maand en ik krijg €50 per 2 kalenderjaren vergoed.. Maargoed, mijn bril kost ook maar €72 per 2 jaar, dus dat is een leuke meevaller dan..
Gast- Gast
Ik krijg 150 euro per 2 jaar vergoed en 10 of 15% korting op mijn lenzenpakket.
Lizet84- Fluisteraar
- Aantal berichten : 12
Punten : 23
Registratiedatum : 27-11-10
_Donnaa schreef:Ik betaal €106 per maand en ik krijg €50 per 2 kalenderjaren vergoed.. Maargoed, mijn bril kost ook maar €72 per 2 jaar, dus dat is een leuke meevaller dan..
Jij bent vriend van Hans Anders toch? Scheelt dat nou echt zoveel, want ik ben nog steeds aan het twijfelen wat nu wijsheid is wat betreft bril en kosten.
Gast- Gast
Ik heb de CZ Gezinnen en ik krijg 200.- per 24 maanden vergoed.
Ik weet niet wat ik precies betaal per maand.
Volgens mij 135.-
Nu had ik trouwens een factuur gekregen dat ik nog 93.- zelf moet betalen voor lenzen...
Ik draag niet eens lenzen. Daar komt bij dat ik de lenzen rond 13 februari had besteld... Terwijl ik de 9e bevallen ben en ik amper kon lopen
Ik weet niet wat ik precies betaal per maand.
Volgens mij 135.-
Nu had ik trouwens een factuur gekregen dat ik nog 93.- zelf moet betalen voor lenzen...
Ik draag niet eens lenzen. Daar komt bij dat ik de lenzen rond 13 februari had besteld... Terwijl ik de 9e bevallen ben en ik amper kon lopen
Gast- Gast
Ja.. Je betaald €3,50 per maand voor 1x in de 2 jaar een nieuwe bril en €7 per maand voor ieder jaar een nieuwe bril. Ik heb toevallig gisteren gezien wat het zou kosten als je geen vriend bent en dan zat ik op €219 per bril inclusief glazen met alle nodige dingen, zoals dun slijpen en ontspiegelen..Megara schreef:_Donnaa schreef:Ik betaal €106 per maand en ik krijg €50 per 2 kalenderjaren vergoed.. Maargoed, mijn bril kost ook maar €72 per 2 jaar, dus dat is een leuke meevaller dan..
Jij bent vriend van Hans Anders toch? Scheelt dat nou echt zoveel, want ik ben nog steeds aan het twijfelen wat nu wijsheid is wat betreft bril en kosten.
Dusja, het scheelt wel.. Ik zit nog in het oude plan en dan betaal je €3 of €6.. Prijzen zijn ietsje omhoog gegaan..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:
Ja.. Je betaald €3,50 per maand voor 1x in de 2 jaar een nieuwe bril en €7 per maand voor ieder jaar een nieuwe bril. Ik heb toevallig gisteren gezien wat het zou kosten als je geen vriend bent en dan zat ik op €219 per bril inclusief glazen met alle nodige dingen, zoals dun slijpen en ontspiegelen..
Dusja, het scheelt wel.. Ik zit nog in het oude plan en dan betaal je €3 of €6.. Prijzen zijn ietsje omhoog gegaan..
Wauw, dat scheelt dan zeker! Hmm toch maar eens werk van gaan maken.
Gast- Gast
Ja, en je mag bij iedere HA je montuur uitzoeken en je bril laten 'maken' zeg maar.. Vorig jaar waren hier helemaal geen leuke monturen en toen heb ik in Leeuwarden mijn bril uitgezocht.. Die HA is veel groter
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zorgverzekering - vergoeding bril
» Help... bril en lenzen
» Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?
» Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?
» Km-vergoeding
» Help... bril en lenzen
» Controle ogen (lenzen) van te voren wel of geen bril op?
» Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?
» Km-vergoeding
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: