Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help... bril en lenzen

+6
Tyrael
Océane
Oasis
applestar
Jerry
Burn
10 plaatsers

Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:18

Ik heb vanmiddag mijn bril opgehaald, draag mijn lenzen teveel en heb sinds mijn zwangerschap meer last van mijn ogen, dus moest eraan geloven.
Straks ook wel handig met de baby's, eerst lenzen in als ze 's nachts huilen is geen doen, en zonder iets loop ik de kans dat ik dan een teddybeer aanleg ipv baby... Laughing
(heb -6)

Thuis lenzen uit gedaan en bril op...

Help!!

Ik zie heel erg raar, alsof alles op me af komt. Is dat normaal als je net een bril op zet?? Kan me het van jaren geleden niet meer herinneren dat het dan zo raar is allemaal...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:19

Ja, soms moet je wel een aantal dagen wennen aan een nieuwe bril..

Ik was in het begin bang dat ik overal vanaf viel (laatste traptrede, stoeprand etc. )..

Zo voelde het ook..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Burn do 7 apr 2011 - 3:23

Dat is niet raar, je moet er weer opnieuw aan wennen! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Jerry do 7 apr 2011 - 3:24

Toen ik, na jaren lenzen, weer een bril op zette, was het net alsof de wereld 'rond' liep (als ik mijn hoofd van links naar rechts bewoog, was het net alsof de zijkanten van mijn beeld 'omkrulden'). Ook moest ik erg wennen met bv rits van de jas vastdoen en trap aflopen, omdat ik onder m'n bril doorkeek (dat kan met lenzen natuurlijk niet!) En ook moest ik heel erg wennen aan het montuur (want je zit ineens weer ergens tegenaan te kijken... Vooral met autorijden vond ik dat erg wennen).
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:25

ProudMama schreef:Ik heb vanmiddag mijn bril opgehaald, draag mijn lenzen teveel en heb sinds mijn zwangerschap meer last van mijn ogen, dus moest eraan geloven.
Straks ook wel handig met de baby's, eerst lenzen in als ze 's nachts huilen is geen doen, en zonder iets loop ik de kans dat ik dan een teddybeer aanleg ipv baby... Laughing
(heb -6)

Thuis lenzen uit gedaan en bril op...

Help!!

Ik zie heel erg raar, alsof alles op me af komt. Is dat normaal als je net een bril op zet?? Kan me het van jaren geleden niet meer herinneren dat het dan zo raar is allemaal...

Hahahaha heel herkenbaar, heb ook jarenlang -6 gehad, nu helaas -10....

Maarre, ja, dat is herkenbaar. Met een nieuwe bril rijd ik de eerste 2 weken ook nog even geen auto, ivm wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 3:34

Oke, was even bang dat ik verkeerde sterkte had gekregen ofzo...

Beeld loopt idd rond, zo raar... :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:24

Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:37

ik moest in het begin ook erg wennen aan m`n bril dus het kan inderdaad gewenning zijn, maar als je heir volgende week nog last van hebt zou k toch even terug gaan naar je opticien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 4:41

Razz_ schreef:Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Ik heb dus -10 maar de weg naar de wc kan ik gelukkig nog goed vinden Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 5:35

_Leaf_ schreef:
Razz_ schreef:Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Ik heb dus -10 maar de weg naar de wc kan ik gelukkig nog goed vinden Laughing
Ik ook hoor, alleen schop ik weleens mijn hond van de trap ofzo omdat ik d'r niet zie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  applestar do 7 apr 2011 - 7:29

ProudMama schreef:
_Leaf_ schreef:
Razz_ schreef:Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Ik heb dus -10 maar de weg naar de wc kan ik gelukkig nog goed vinden Laughing
Ik ook hoor, alleen schop ik weleens mijn hond van de trap ofzo omdat ik d'r niet zie...
nou ik heb 'maar' -3 maar ik moet toch echf mijn bril opzetten als ik s'avonds naar de wc moet anders zit ik in de kast Wink
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Oasis do 7 apr 2011 - 7:30

applestar schreef:
ProudMama schreef:
_Leaf_ schreef:
Razz_ schreef:Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Ik heb dus -10 maar de weg naar de wc kan ik gelukkig nog goed vinden Laughing
Ik ook hoor, alleen schop ik weleens mijn hond van de trap ofzo omdat ik d'r niet zie...
nou ik heb 'maar' -3 maar ik moet toch echf mijn bril opzetten als ik s'avonds naar de wc moet anders zit ik in de kast Wink

Laughing Zo herkenbaar!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:41

Klopt idd dat het even wennen is. Het is alleen wel zo dat als je steeds je lenzen nog draagt en dan je bril op zet dat het iedere keer zo'n gevoel kan geven. Ga je meer overstappen op de bril dan trekt het bij. Ook is het zo dat mensen met een hoge sterkte meer last hebben van dat gevoel wat je noemt. Doordat er in de zijkanten meer vertekening zit door de dikte van de glazen. J moet er dus van uit gaan dat het wel beter word maar natuurlijk nooit zo word als kijken met je lenzen.
Gaat het over een week niet beter dan zeker even terug gaan.

Ik werk als opticien dus als je nog vragen hebt. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Océane do 7 apr 2011 - 20:45

Haha, moet lachen om de reacties hier (schop m'nhond van de trap als ik haar niet zie, whahaha) Ik heb -13 en heb 's nachts mijn bril niet nodig om de wc te vinden hoor haha!

Even ontopic: Is heel normaal, hoe hoger de sterkte van je bril, des te langer het wennen duurt. Ik heb echt ruim 2 weken nodig voordat ik eraan gewend ben als ik weer nieuwe glazen heb.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Tyrael do 7 apr 2011 - 20:49

Ik heb dat zelfs als ik van lenzen naar bril wissel (dus niet per se alleen met een nieuwe bril). Met bril struikel ik dan sneller over bijvoorbeeld een stoeprand dan zonder (heb -10) omdat ik de diepte het eerste uur niet goed kan zien laughcry

Edit: wat Puggle dus ook al zegt nerd
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:00

applestar schreef:
ProudMama schreef:
_Leaf_ schreef:
Razz_ schreef:Heb je voor s'nachts geen bril dan? Ik heb -7,5 en als ik s'nachts naar het toilet moet heb ik echt m'n bril nodig om de weg te vinden.

Ik heb dus -10 maar de weg naar de wc kan ik gelukkig nog goed vinden Laughing
Ik ook hoor, alleen schop ik weleens mijn hond van de trap ofzo omdat ik d'r niet zie...
nou ik heb 'maar' -3 maar ik moet toch echf mijn bril opzetten als ik s'avonds naar de wc moet anders zit ik in de kast Wink
Same here.. Ik zie echt niks `s nachts..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Suus do 7 apr 2011 - 21:03

Ik heb ook meestal lenzen in en geen trappen in huis, dus als ik met mijn bril op naar buiten ga struikel ik over elke stoeprand en durf ik bijna geen trappen te lopen :P

Ik heb -4,5 maar kan echt de weg naar de wc wel vinden. Doe ook nooit het licht aan dan, ik ken mijn huis wel een beetje, dus kom heus niet in een kast terecht Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 21:07

Wat zijn hier veel meiden met een hoge sterkte zeg! Ik heb zelf ook -8.
Misschien dat we minder moeten forummen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 1:43

Aquala schreef:Haha, moet lachen om de reacties hier (schop m'nhond van de trap als ik haar niet zie, whahaha) Ik heb -13 en heb 's nachts mijn bril niet nodig om de wc te vinden hoor haha!

Even ontopic: Is heel normaal, hoe hoger de sterkte van je bril, des te langer het wennen duurt. Ik heb echt ruim 2 weken nodig voordat ik eraan gewend ben als ik weer nieuwe glazen heb.
Heb een zwarte chihuahua en donkergrijze vloerbedekking. En dan in het donker... dan zie ik d'r weleens over het hoofd als ze voor m'n voeten loopt.

Schop geen Golden Retriever de trap af hoor haha!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  patjuhhh vr 8 apr 2011 - 5:51

dat is inderdaad dat je moet wennen. ik heb trouwens geen bril nodig als ik naar de wc ga hoor, heb -3 en -4 en kaqn nog wel redlijk wat zien.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Dolphinne vr 8 apr 2011 - 9:36

Dat heb ik ook als ik een aantal dagen mn lenzen in heb gehad en dan weer een keer een dag mn bril op.
Ik ben ook meer vermoeid na een dag met mn bril dan met mn lenzen. Als ik bijv. weet dat ik veel achter de computer moet zitten dan doe ik mn lenzen zowiezo in. Of als ik veel moet autorijden, want met bril kan ik mn zonnebril niet opzetten.

Ik moest met mn nieuwe bril vooral wennen met auto rijden. Als ik dan in de spiegel keek zag ik alles waziger en bewoog het beeld. Dat is nu gelukkig veel minder.

Ik wissel nu ook regelmatiger af tussen lenzen en bril (1 a 2 dagen id week mn bril op). Ik heb trouwens van lenzen -7.00 en -7.50. Met bril is dat -8.00 en -8.50 ongeveer.

Ik kan 's nachts de wc wel vinden zonder bril, maar als ik bijv. mn zoontje moet gaan troosten zet ik wel mn bril op. Meestal moet ik onder zn bed ergens op zoek naar een speen en dat lukt zonder niet echt Wink.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  JD vr 8 apr 2011 - 13:53

Hier ook -5,5...al moet ik nodig heen, heb het idee dat ze weer achteruit zijn gegaan. Ik kan ook zonder lenzen naar de wc, veel verder kom ik niet.

Vraagje aan de meiden met lenzen...hoevaak dragen jullie je bril?
ik heb mijn bril zelden op, echt heel af en toe als ik in bed tv kijk. Ben nu van plan eindelijk een nieuwe uit te gaan zoeken (heb deze al 8 jaar :shock: ), en dan even een wat pittiger montuurtje in de hoop dat ik hem dan vaker draag, is ook wat beter voor mn ogen. maar toch....ik vraag me af of ik hem ook echt op ga zetten. ik zet nu echt geen stap buiten de deur met bril....

had laatst auto gereden met bril op, en waar ik zo aan moest wennen is dat als je even snel vanuit je ooghoeken naar rechts wilt kijken of er geen fietser ofzo aankomt, je niks ziet! met bril op moet je natuurlijk echt je hele hoofd meedraaien haha...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 13:58

Wow, -13!!! Hoe dik zijn je glazen dan wel niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  JD vr 8 apr 2011 - 14:02

Yasmin schreef:Wow, -13!!! Hoe dik zijn je glazen dan wel niet?

gelukkig kunnen ze tegenwoordig de grootste sterktes in héle dunne glaasjes proppen...
Maar als ze 20 jaar geleden had geleefd waren het hele dikke glazen geweest;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 22:50

Heb nu mijn lenzen in, heerlijk!!

Zet vanavond mijn bril wel weer op, val vaak met lenzen nog in op de bank in slaap. Dan maakt mijn man me wakker op naar bed te gaan, en vergeet ik vaak mijn lenzen uit te doen. En dat is natuurlijk héél erg slecht...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help... bril en lenzen Empty Re: Help... bril en lenzen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum