Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 5:37

Ik heb sinds vandaag torische lenzen ipv sferische lenzen. Ik moet nu torische lenzen omdat mijn oogafwijking te groot geworden is, en het alleen zo nog opgelost kan worden. Alleen, ze zijn veel dikker en stugger dan gewone lenzen, en ook een stuk minder comfortabel heb ik het idee...Wordt dat nog beter? Is het weer een kwestie van wennen? Ik heb 10 jaar lang sferische lenzen gehad namelijk, sowieso nog nooit een cilinder in mijn lenzen gehad...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 5:51

Dat is wennen Wink Niet continu het idee dat je jezelf verstapt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Antibes za 21 mei 2011 - 5:57

Heb maar -1,25 en in één een halve cilinder ofzo (kan dat?)...

Wel naar zeg, hoop dat het went! Geen andere opties (behalve bril)?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 6:00

Qua gezichtsveld gaat het wel, ze jeuken alleen zo!

Ik heb nu -9 met een cilinder van -1,5 en -10 met een cilinder van -0,75. Hiervoor had ik -7,50. Geen andere opties meer, behalve een operatie, ik heb aangeboren staar namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Antibes za 21 mei 2011 - 7:03

Tjah, die operatie weer.... pale Je weet nog niet wat je daarmee wilt? Toch langer wachten?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gigi_ za 21 mei 2011 - 7:05

Is er wel een optie tot opereren? Dat scheelt zoveel!
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 7:28

Op zich wil ik die operatie wel, alleen het oogziekenhuis wilde een paar jaar geleden nog niet. Ik moet dus even terug weer. Maar nu zie ik een beetje op tegen die medische molen, zo net na papa overleden is. Dus nu nog even niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gigi_ za 21 mei 2011 - 7:46

Dat kan ik me voorstellen...

Hopelijk wilt de oogarts, tegen de tijd dat jij er aan toe bent, wel opereren!
Operatie valt (meestal) alles mee en het resultaat is super.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  muppet za 21 mei 2011 - 8:03

Ik draag nu al twee jaar torische maandlenzen van coopervision, biofinity toric. Ze zijn anders dan sferische lenzen maar heb er geen last van tijdens het dragen. Het is wel duurder dan gewone maandlenzen.
Heb wel niet zo'n grote afwijking -3 aan beide zijde en een cilinder van -0,75 X 180 en -0,75 x 30. Ze hebben de neiging om iets snellen stuk te gaan als je ze schoonmaakt. Daarom maak ik ze niet meer schoon maar zet ze alleen in een alles in een vloeistof.
Een goede opticien laat ze je eerst uit proberen, ik heb twee andere soorten uitgeprobeerd voordat ik deze vond en die heb ik niet hoeven betalen.
muppet
muppet
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 23-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 8:10

muppet schreef:Ik draag nu al twee jaar torische maandlenzen van coopervision, biofinity toric. Ze zijn anders dan sferische lenzen maar heb er geen last van tijdens het dragen. Het is wel duurder dan gewone maandlenzen.
Heb wel niet zo'n grote afwijking -3 aan beide zijde en een cilinder van -0,75 X 180 en -0,75 x 30. Ze hebben de neiging om iets snellen stuk te gaan als je ze schoonmaakt. Daarom maak ik ze niet meer schoon maar zet ze alleen in een alles in een vloeistof.
Een goede opticien laat ze je eerst uit proberen, ik heb twee andere soorten uitgeprobeerd voordat ik deze vond en die heb ik niet hoeven betalen.

De mijne zijn ook van Coopervision. Ik mocht ze ook uitproberen, alleen dan moesten ze steeds over en weer gezonden worden want mijn opticien zit in brabant en ik had helemaal niks meer....Ik heb ook alles in een vloeistof trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  muppet za 21 mei 2011 - 8:19

Niet handig een opticien die ver weg is. Toen ik nog studeerde had ik hetzelfde probleem.

Heb het doosje erbij gepakt en ze heten coopervision biofinity toric comflicon Dk128 Toric.
Ik kan niet zeggen dat ik aan deze heb moeten wennen was eigenlijk direct goed, zijn op bepaalde plekken iets dikker dan normale lenzen. De lenzen die ik hiervoor heb uitgeprobeerd waren dikker en stugger dan die ik nu heb. Zaten ook streepjes op om te laten zien hoe je ze in moest doen. Die vond ik echt niet fijn.
Misschien dat bij jou de lenzen dikker zijn omdat je een grotere afwijking hebt.
muppet
muppet
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 23-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:01

Dat kan ook idd, dat ze daarom dikker zijn. Sowieso waren er niet zoveel mogelijkheden meer, dus ja....

Handig nee, goedkoper, ja. Hier in de stad was ik nog veel meer kwijt geweest en een aantal opticiens wilden me niet meer overnemen ivm een te complex probleem (en dus waarschijnlijk teveel setjes proeflenzen, dus te duur).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 9:02

Oh en ik merk trouwens heel weinig verschil tussen met cylinder en zonder cylinder....Kan dat?? Want anders wil ik gewoon mn ouwe lenzen terug:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  muppet zo 22 mei 2011 - 0:27

Het verschil dat ik merk is dat alles wat verder weg is veel scherper en duidelijker is. Kan sneller nummerborden en grote verkeersborden lezen als ik achter het stuur zit. Dichtbij merk ik er niets van.

Het is jouw keuze, als je voor je gevoel niet beter ziet met de torische correctie dan zou ik het niet doen.
muppet
muppet
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 23-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 1:42

Ik heb sinds kort ook nieuwe lenzen. Ik vind het serieus een aanfluiting. Rotdingen.

Mijn opticien zegt dat ze veel mooier op mijn oog liggen, en dat mijn oude lenzen te strak rond mijn ogen zaten.

Bij deze nieuwe lenzen is het inzetten vreselijk! Ze vallen uit mijn oog, doen zeer, ieder klein friemeltje wat erop komt voel ik zitten.. (na een kwartier is het trouwens helemaal weg en zitten ze prima).

Maar mijn oude lenzen hoefde ik amper schoon te maken en kon ik zo hoppa inzetten zonder problemen Cry

Ik vraag me af of het door de cylinder komt. Hij wilde mij geen standaart lenzen geven omdat mijn sterkte te hoog was. (-7.00 en -7.50).. Ik heb trouwens ook het idee dat mijn linker lens te scherp is. Als ik alleen met mijn linker oog kijk moet ik zoveel focussen om alles stil te laten staan zeg maar..

Brr haha ik krijg serieus de kriebels van lenzen. Wil zo graag laseren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring? Empty Re: Torische lenzen/lenzen met cilinder, ervaring?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum