Reizen met een kind, hoe of wat?
+15
Fiwen
Theeleut
studiebol
Puggle
sabje
Sophiee
maiadebij
Marin
Caroow
Paper Crown
Coco
Mamsie
Aagje!
Sun88
Lejow
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Reizen met een kind, hoe of wat?
Over een kleine 2 maanden gaan wij naar Portugal met z'n drietjes.
We logeren daar bij mijn nichtje, en die heeft daar veel spullen staan, dus dat scheelt alweer slepen.
Alleen, nu heb ik even na zitten denken... Hoe gaat het nou precies? Reizen met een kind?
Omdat ze daar ook een buggy heeft, hoeven we die niet mee te nemen, wat dan natuurlijk wel betekent dat we B de hele tijd op ons arm moeten dragen.
Maar wat nou als we wel een buggy zouden meenemen? Op welk punt moet je die inleveren?
We logeren daar bij mijn nichtje, en die heeft daar veel spullen staan, dus dat scheelt alweer slepen.
Alleen, nu heb ik even na zitten denken... Hoe gaat het nou precies? Reizen met een kind?
Omdat ze daar ook een buggy heeft, hoeven we die niet mee te nemen, wat dan natuurlijk wel betekent dat we B de hele tijd op ons arm moeten dragen.
Maar wat nou als we wel een buggy zouden meenemen? Op welk punt moet je die inleveren?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Reizen met een kind, hoe of wat?
Volgens mij voor je het vliegtuig instapt. Geen ervaring met reizen met kindje, maar heb het vaak gezien dat ouders hun kinderen kunnen meenemen in een buggy tot de gate. Lekker vooruitzicht hot, portugal
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Je loopt met je buggy naar de gate en daar leg je hem neer, aan het begin van de slurf moesten wij hem achter laten. Dan legt het personeel hem in het vliegtuig en dan als jullie uitstappen ligt hij weer klaar.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Sun88 schreef:Volgens mij voor je het vliegtuig instapt. Geen ervaring met reizen met kindje, maar heb het vaak gezien dat ouders hun kinderen kunnen meenemen in een buggy tot de gate. Lekker vooruitzicht hot, portugal
Ja, dat had ik ook in gedachten, maar begon ineens te twijfelen!
Ja, heb er zo'n zin in! Van 21 tot 28 mei, dus ik hoop op een beetje weer, dat we ook lekker het zwembad in kunnen
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij ons was dit tot aan t vliegtuig. Daarvoor alleen even inchecken en dan kreeg je er een label omheen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wij konden ze meenemen tot aan het vliegtuig zelf. Geloof wel dat dit per maatschappij verschilt. Wij vlogen met Ryanair.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wij gaan ook 22 juni op vakantie, julian is dan nog geen 6 maanden en zitten kan hij denk ik niet tzt. dus wil gewoon zijn wagen meenemen maar mag dat wel?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Wij gaan ook 22 juni op vakantie, julian is dan nog geen 6 maanden en zitten kan hij denk ik niet tzt. dus wil gewoon zijn wagen meenemen maar mag dat wel?
Mijn schoonzusje had de Maxi Cosi en het onderstel mee. De Maxi Cosi ging mee in het vliegtuig als ik het goed heb, en het onderstel konden ze in de gate achterlaten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Paper Crown schreef:Wij gaan ook 22 juni op vakantie, julian is dan nog geen 6 maanden en zitten kan hij denk ik niet tzt. dus wil gewoon zijn wagen meenemen maar mag dat wel?
Mijn schoonzusje had de Maxi Cosi en het onderstel mee. De Maxi Cosi ging mee in het vliegtuig als ik het goed heb, en het onderstel konden ze in de gate achterlaten.
Maar ze mogen niet zo lang in de mc, ik geef dan de voorkeur aan zijn wagenbak maar ik zie al bij Arke dat je dan als zwaarder is dan een bepaald gewicht het bij je bagage wordt opgeteld, maar we hebben daar geen problemen mee,
we mogen 90kilo meenemen met zijn 2'en!
Kinderwagen mag volgens mij niet. Maxi cosi of buggy wel. Ik weet nog dat mijn nichtje te klein was voor de buggy en mijn broer dus de hele tijd met de maxi cosi heeft moeten sjouwen omdat het onderstel ook niet mee mocht.
Houd er ook rekening mee dat ze niet zachtzinnig omgaan met je wagen. In sommige landen komt hij op de band en is de kans op beschadiging groot.
In Spanje kreeg ik mijn buggy niet meteen terug maar kwam hij dus op de band dan loop je dus nog een tijd met je kind op je arm.
Houd er ook rekening mee dat ze niet zachtzinnig omgaan met je wagen. In sommige landen komt hij op de band en is de kans op beschadiging groot.
In Spanje kreeg ik mijn buggy niet meteen terug maar kwam hij dus op de band dan loop je dus nog een tijd met je kind op je arm.
Gast- Gast
Hmm, ja het zou zonde zijn als we een buggy kopen (dat willen we sowieso doen), hem mee op vakantie nemen en hij gelijk beschadigd terug komt, dan kunnen we haar beter toch op de arm tillen en de buggy van mijn nichtje daar gebruiken.
Lejow- Lady Post-a-lot
Misschien kan je een handige draagzak kopen waar ze nog in past tegen die tijd? Dat heeft m'n schoonzusje gedaan toen ze met de kleine naar Spanje ging. Da's misschien wel handig voor op het vliegveld. En dan de buggy daar gebruiken.
Volgens mij heb ik ook wel vaker kinderwagens zien staan bij de slurf, dus volgens mij mag dat wel, maar ik weet 't niet zeker.
Volgens mij heb ik ook wel vaker kinderwagens zien staan bij de slurf, dus volgens mij mag dat wel, maar ik weet 't niet zeker.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Je kunt ook bij de kringloop of op Marktplaats een goedkope buggy kopen, dan is het niet zo erg.
Gast- Gast
Marin schreef:Misschien kan je een handige draagzak kopen waar ze nog in past tegen die tijd? Dat heeft m'n schoonzusje gedaan toen ze met de kleine naar Spanje ging. Da's misschien wel handig voor op het vliegveld. En dan de buggy daar gebruiken.
Nee, ik kan en wil niet dragen.
Ik moet sowieso goed uitzoeken wat we nou precies per persoon mee mogen nemen, aan ruim en handbagage.
Lejow- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Misschien kan je een handige draagzak kopen waar ze nog in past tegen die tijd? Dat heeft m'n schoonzusje gedaan toen ze met de kleine naar Spanje ging. Da's misschien wel handig voor op het vliegveld. En dan de buggy daar gebruiken.
Ik heb het nog nagekeken maar meestal mogen alleen paraplu buggy's, kleine buggy's of easywalkers mee en dan tot een bepaald aantal kilo.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Caroow schreef:Paper Crown schreef:Wij gaan ook 22 juni op vakantie, julian is dan nog geen 6 maanden en zitten kan hij denk ik niet tzt. dus wil gewoon zijn wagen meenemen maar mag dat wel?
Maar ze mogen niet zo lang in de mc, ik geef dan de voorkeur aan zijn wagenbak maar ik zie al bij Arke dat je dan als zwaarder is dan een bepaald gewicht het bij je bagage wordt opgeteld, maar we hebben daar geen problemen mee,
we mogen 90kilo meenemen met zijn 2'en!
Ja, ik weet niet hoe lang je gaat vliegen en wat je allemaal op locatie gaat doen, het makkelijkste is allebei maar dat wordt ook wat veel om mee te slepen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Hmm ja als je niet wilt dragen (in een draagzak) moet je dat idd niet doen Maar ach, vroeger deden onze ouders dat ook nooit (tenminste, de mijne niet), en dat ging ook goed. Het is alleen lastig in het begin tot aan het inchecken denk ik, als je nog zo veel te slepen hebt qua bagage.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Hmm ja als je niet wilt dragen (in een draagzak) moet je dat idd niet doen Maar ach, vroeger deden onze ouders dat ook nooit (tenminste, de mijne niet), en dat ging ook goed. Het is alleen lastig in het begin tot aan het inchecken denk ik, als je nog zo veel te slepen hebt qua bagage.
Schoonvader gaat ons als het goed is brengen, zat ook te denken, die kan helpen slepen hahaha
En anders nemen we de kinderwagen mee, en neemt schoonvader die weer mee naar huis (zal ik wel duidelijk uit moeten leggen hoe die in en uitgeklapt moet worden haha)
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh dat scheelt al! Als je dan gewoon eerst je spullen maar hebt ingecheckt, scheelt het al enorm, denk ik.
Oh en vlieg je op R'dam of Schiphol? Want als je op R'dam vliegt is het natuurlijk helemaal makkelijk, da's zo'n klein vliegveld..Dan hoef je niet kilometers te lopen met Wurm.
Oh en vlieg je op R'dam of Schiphol? Want als je op R'dam vliegt is het natuurlijk helemaal makkelijk, da's zo'n klein vliegveld..Dan hoef je niet kilometers te lopen met Wurm.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb net Arke gebeld, het is dus zo dat je gewoon je wagenbak mag inchecken, dus die laten we dan lekker sealen op het vliegveld, en dan geven we het af bij de bagage en de MC en onderstel mag mee tot de slurf en daar moeten we het afgeven en alles vinden we na afloop terug op de band, wel lastig dus maar goed, het zal ongetwijfeld goedkomen.
Marin schreef:Oh dat scheelt al! Als je dan gewoon eerst je spullen maar hebt ingecheckt, scheelt het al enorm, denk ik.
Eindhoven, haha
Is net zo groot/klein als Rdam!
Lejow- Lady Post-a-lot
ik ging met N en J alleen met het vliegtuig naar Marokko. N in de buggy (2,5 jr) en J in de drager (9mnden). De buggy leverden we bij de slurf in en kregen we toen we uit het vliegtuig stapten weer terug. Voor beide kinderen had ik een koffertje speelgoed mee voor in het vliegtuig.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Paper Crown schreef:Ik heb net Arke gebeld, het is dus zo dat je gewoon je wagenbak mag inchecken, dus die laten we dan lekker sealen op het vliegveld, en dan geven we het af bij de bagage en de MC en onderstel mag mee tot de slurf en daar moeten we het afgeven en alles vinden we na afloop terug op de band, wel lastig dus maar goed, het zal ongetwijfeld goedkomen.
Nogmaals, houd er wel rekening mee dat je schade aan je wagen kan krijgen. Jij hebt volgens mij best een dure wagen toch? Zou zonde zijn.
Gast- Gast
Ja een Joolz, en hij was niet goedkoop maar ik zal wel moeten want Julian is nog te klein. Ik heb liever beschadiging aan de wagen dan dat hij niet zo lekker ligt.. maar het onderstel heeft lederen duwstang, die tape ik wel in en verder is het onderstel van staal, kan weinig misgaan. In de draagzak doet hij alsof hij wordt vermoord..Sunprincess schreef:Paper Crown schreef:Ik heb net Arke gebeld, het is dus zo dat je gewoon je wagenbak mag inchecken, dus die laten we dan lekker sealen op het vliegveld, en dan geven we het af bij de bagage en de MC en onderstel mag mee tot de slurf en daar moeten we het afgeven en alles vinden we na afloop terug op de band, wel lastig dus maar goed, het zal ongetwijfeld goedkomen.
Nogmaals, houd er wel rekening mee dat je schade aan je wagen kan krijgen. Jij hebt volgens mij best een dure wagen toch? Zou zonde zijn.
Wij vlogen met Ryanair en bij het inchecken van de koffers mocht ik kiezen of ik de Bugaboo meenam tot aan het instappen (letterlijk tot aan de trap van het vliegtuig, daar werden alle wandelwagens/buggies verzameld) of in wilde checken bij de bijzondere bagage. Omdat wij graag wilden dat de Bugaboo heelhuids uit het vliegtuig kwam, hebben we hem vervoerd in zo'n transportkoffer en dus ingecheckt. Er waren veel mensen die hun grote wandelwagen (sommigen zelfs met tweelingwagen en Maxicosi extra) meenamen tot aan het vliegtuig. Één, twee of drie stukken? Het maakte allemaal niet uit. Ze schoven het zo in het ruim en bij het uitstappen lagen alle wandelwagens/buggies weer netjes naast de trap en konden ouders ze uitklappen en meenemen. Omdat wij ervoor kozen de Bugaboo in te checken, hadden we de draagzak mee voor L.ize. Dat was toch wel fijn, want ondanks dat we met 5 volwassenen waren, hadden we veel handbagage en tickets/paspoorten en jassen in de hand. Op die manier hadden we de handen vrij en kon ze op ooghoogte met ons meekijken. Ze was toen overigens wel 6 maanden. Aankomende zomer vliegen we dezelfde vlucht weer. Maar dan zonder bagage en wandelwagen (nemen mijn ouders met de auto mee). We kopen voor die tijd een buggy, waarin ze mee kan tot aan het vliegtuig en misschien nemen we de draagzak ook nog mee.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Reizen met t boekenweekgeschenk. Wie ook?
» Jouw top 5 reizen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Reizen met t boekenweekgeschenk. Wie ook?
» Jouw top 5 reizen
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: