Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

+11
Darius
VeryCherry
Inge
Pien
Parisienne
Beachgirl
PapillonRose
Monte
Susan
Mamsie
RYW
15 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:01

Mijn zoon van 6 heeft van het weekend, toen hij met zijn vader bij de Hema was, een kinderbueno gejat. Zijn vader kwam daar pas onderweg terug in de auto achter. Hij heeft het van hem afgepakt en toen heeft hij mij gebeld.

Ik heb toen via de telefoon met mijn zoon afgesproken dat wij morgen teruggaan naar de Hema en dat hij zelf daar moet vertellen wat hij gedaan heeft, en dat hij van zijn zakgeld die kinderbueno nog moet betalen. Ook heb ik een heel pittig gesprek gehad met hem wat ik hiervan vind en dat dit soort dingen echt niet kan. Hij vindt het heel eng, vooral om zelf te moeten vertellen.

Ik zit hier nu met hele mixed feelings over na te denken. Hij is nog maar 6, en die dingen gebeuren, maar aan de andere kant weet hij dat je in de winkel hoort te betalen en dat je niet mag stelen. Daarom neem ik het best hoog op. Maar tegelijkertijd krimpt mijn moederhart een beetje ineen omdat ik weet dat hij het vreselijk vindt dat hij moet gaan vertellen wat hij gedaan heeft. Toch sta ik er wel achter, want hij moet gewoon leren dat je in de winkel voor dingen moet betalen en dat je acties gevolgen hebben.

Maar ik vind het eigenlijk gewoon heel erg dat hij dat gedaan heeft, dat hij dat ding gepakt heeft en stiekem heeft meegenomen. Hij wist ook dat het niet goed was, want toen z'n vader het zag probeerde hij het eerst ook nog te verbergen. En dat doet me verdriet.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:04

Ik had precies het zelfde gedaan. Ik snap dat het zeer doet omdat je zijn schaamte waarschijnlijk bijna kan voelen. Hopelijk reageren ze in de hema een beetje gepast.
Ik denk dat hij het niet nog een keer zal doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Susan zo 20 feb 2011 - 11:05

Bedenk wel dat je niet weet wat voor persoon je zoontje aantreft in de Hema, voor hetzelfde geld is dat een of ander pedagogisch onbenul die je zoontje een gigantische buitenproportionele veeg uit de pan geeft of hem bang maakt door hem aan te praten dat zijn diefstal enorme gevolgen heeft ('Jongetjes die stelen gaan naar de gevangenis', dat idee). Niet iedereen kan even goed met dat soort situaties omgaan. Je geeft het toch wel uit handen op die manier. Ik zou hem dan liever een briefje laten schrijven met het geld erbij, zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 11:05

Misschien moet je met hem naar de winkel gaan en dan kijken hoe hij daar reageert. Als hij dan heel verlegen en zielig wordt, zou ik het hem niet meer laten zeggen maar gewoon de bueno terugleggen(met hem) of het hem dan laten betalen. De schrik van het zeggen is dan denk ik wel genoeg geweest. Tenzij hij natuurlijk niet begrijpt waarom stelen fout is(maar aan jouw verhaal te horen schaamt hij zich genoeg, zo'n 'straf' is dan misschien iets te hoog)


Laatst aangepast door Monte op zo 20 feb 2011 - 11:06; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 11:06

Precies hetzelfde, echt waar dat leert hij het meteen en ik weet zeker dat hij het daarna nooit meer zal doen omdat hij het zelf moet gaan vertellen. Wel begrijp ik echt heel goed dat je moederhart je tegen spreekt, dat zou ik ook hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:06

Daarnaast is het ook een beetje de leeftijd, grenzen verleggen etc. Ik betrapte mijn altijd zo eerlijke G ook ineens op leugentjes.
Wel zou ik het in de gaten houden dat het geen "schreeuw" om aandacht is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:07

Susan schreef:Bedenk wel dat je niet weet wat voor persoon je zoontje aantreft in de Hema, voor hetzelfde geld is dat een of ander pedagogisch onbenul die je zoontje een gigantische buitenproportionele veeg uit de pan geeft of hem bang maakt door hem aan te praten dat zijn diefstal enorme gevolgen heeft ('Jongetjes die stelen gaan naar de gevangenis', dat idee). Niet iedereen kan even goed met dat soort situaties omgaan. Je geeft het toch wel uit handen op die manier. Ik zou hem dan liever een briefje laten schrijven met het geld erbij, zoiets.

Idd maar daarom zou ik in zo'n geval altijd om de chef vragen. Die hebben dat vast eerder meegemaakt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:07

Ik hoop het niet, dat is in elk geval wat ik hiermee probeer te bereiken.

Inderdaad voel ik zijn ongemak en schaamte erover, en gevoelsmatig wil ik hem dat het liefste besparen, maar ik heb echt het idee dat ik nu even hard moet zijn.

Ik snap het ook niet zo goed. Het is gewoon zo'n lief jongetje, hij heeft werkelijk waar nog nooit in zijn leven iets misdaan. Hij was ook door de mand gevallen omdat hij het met zijn broertje deelde, anders had zijn vader het niet eens gezien. Pffff.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:10

Susan schreef:Bedenk wel dat je niet weet wat voor persoon je zoontje aantreft in de Hema, voor hetzelfde geld is dat een of ander pedagogisch onbenul die je zoontje een gigantische buitenproportionele veeg uit de pan geeft of hem bang maakt door hem aan te praten dat zijn diefstal enorme gevolgen heeft ('Jongetjes die stelen gaan naar de gevangenis', dat idee). Niet iedereen kan even goed met dat soort situaties omgaan. Je geeft het toch wel uit handen op die manier. Ik zou hem dan liever een briefje laten schrijven met het geld erbij, zoiets.

Is ook weer waar. Misschien moet ik iets erbij zeggen van 'Sam wil u iets opbiechten en ik hoop dat u voorzichtig met hem en zijn eerlijkheid omgaat want hij vindt het erg moeilijk' ofzo?

Hij kan helaas nog niet goed genoeg schrijven hiervoor smile anders was het briefje een goeie optie geweest.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:11

aah germ de goedzak ging nog delen ook. Dat zou G ook gebeuren.

Toch zou ik idd ff streng zijn en voet bij stuk houden. Vraag wel om de chef.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:13

RYW schreef:
Susan schreef:Bedenk wel dat je niet weet wat voor persoon je zoontje aantreft in de Hema, voor hetzelfde geld is dat een of ander pedagogisch onbenul die je zoontje een gigantische buitenproportionele veeg uit de pan geeft of hem bang maakt door hem aan te praten dat zijn diefstal enorme gevolgen heeft ('Jongetjes die stelen gaan naar de gevangenis', dat idee). Niet iedereen kan even goed met dat soort situaties omgaan. Je geeft het toch wel uit handen op die manier. Ik zou hem dan liever een briefje laten schrijven met het geld erbij, zoiets.

Is ook weer waar. Misschien moet ik iets erbij zeggen van 'Sam wil u iets opbiechten en ik hoop dat u voorzichtig met hem en zijn eerlijkheid omgaat want hij vindt het erg moeilijk' ofzo?

Hij kan helaas nog niet goed genoeg schrijven hiervoor smile anders was het briefje een goeie optie geweest.

Ja zo zou ik het doen en waarschijnlijk heeft die persoon het dan al door. Die zien dat soort dingen wel vaker natuurlijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:13

Mamsie schreef:aah germ de goedzak ging nog delen ook. Dat zou G ook gebeuren.

Toch zou ik idd ff streng zijn en voet bij stuk houden. Vraag wel om de chef.

Ja, zijn die tactvoller?

Ik zou het inderdaad heel erg vinden als hij zou worden afgebrand, terwijl hij zich er echt toe moet zetten Neutral
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  PapillonRose zo 20 feb 2011 - 11:15

Ach, hij ging 'm nog delen met zijn broertje ook! Dubbel dan hè, aan de ene kant lief delen met zijn broertje maar aan de andere kant heeft hij 't wel gejat.

Zelf heb ik er geen ervaring mee en hoop het ook nooit te krijgen, maar wat je voorstelt qua aanpak lijkt me zo'n slecht idee nog niet. Ik denk dat hij zo een hele goede les krijgt, al zal hij het best moeilijk kunnen vinden om het op te gaan biechten. Maar dan had hij niet moeten stelen..

Ik zou inderdaad wel opletten dat je geen botterik voor je krijgt in de HEMA, of het zeggen op de manier die je eerder al aangaf. Dan moet je wel van steen zijn als je dan nog naar reageert als personeel/chef.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:16

RYW schreef:
Mamsie schreef:aah germ de goedzak ging nog delen ook. Dat zou G ook gebeuren.

Toch zou ik idd ff streng zijn en voet bij stuk houden. Vraag wel om de chef.

Ja, zijn die tactvoller?

Ik zou het inderdaad heel erg vinden als hij zou worden afgebrand, terwijl hij zich er echt toe moet zetten Neutral

Lijkt mij wel, die weten toch neem ik aan hoe ze daar mee om moeten gaan. Beter dan een kassa medewerker lijkt me.
Daarbij als je de chef vraagt zal je een beetje achteraf staan ofzo en niet bij een overvolle kassa met nog 10 klanten er omheen die naar hem kijken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:17

Mamsie schreef:
RYW schreef:
Mamsie schreef:aah germ de goedzak ging nog delen ook. Dat zou G ook gebeuren.

Toch zou ik idd ff streng zijn en voet bij stuk houden. Vraag wel om de chef.

Ja, zijn die tactvoller?

Ik zou het inderdaad heel erg vinden als hij zou worden afgebrand, terwijl hij zich er echt toe moet zetten Neutral

Lijkt mij wel, die weten toch neem ik aan hoe ze daar mee om moeten gaan. Beter dan een kassa medewerker lijkt me.
Daarbij als je de chef vraagt zal je een beetje achteraf staan ofzo en niet bij een overvolle kassa met nog 10 klanten er omheen die naar hem kijken.

True.

Ik zal morgen wel even verslag komen uitbrengen van hoe het gegaan is. En als zo iemand dan mijn kind gaat lopen afbranden na zo'n dappere actie, dan krijgen ze met mij te maken Evil or Very Mad
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 11:19

Aaah hij wilde nog delen met zijn broertje ook, wat lief. Ik zou ook wat mamsie zegt om de chef vragen die zijn inderdaad wat tactvoller en dan staan er bij wijze van niet nog 5 mensen rondom de kassa. Succes morgen en sterkte want ik geloof dat je dat wel nodig zal hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:21

Dank je wel, dat is lief smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Beachgirl zo 20 feb 2011 - 11:23

Misschien als je heel erg twijfelt eerst even de Hema bellen en de manager op de hoogte stellen van je komst?

Misschien heel overdreven en een domme reactie van mij, maar wie weet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:23

Succes! Komt vast goed. Tis ff zuur voor hem ( en jou, moet je daar weer voor naar de hema! haha ) maar het zal een wijze les zijn denk ik.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:24

Mimpie schreef:Misschien als je heel erg twijfelt eerst even de Hema bellen en de manager op de hoogte stellen van je komst?

Misschien heel overdreven en een domme reactie van mij, maar wie weet.

Ik vind dat een hele goede tip en ik denk dat ik dat ga doen!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:24

Moet hij het trouwens van zn eigen centjes betalen?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:24

Mamsie schreef:Succes! Komt vast goed. Tis ff zuur voor hem ( en jou, moet je daar weer voor naar de hema! haha ) maar het zal een wijze les zijn denk ik.

Dank je wel smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 11:25

RYW schreef:
Mimpie schreef:Misschien als je heel erg twijfelt eerst even de Hema bellen en de manager op de hoogte stellen van je komst?

Misschien heel overdreven en een domme reactie van mij, maar wie weet.

Ik vind dat een hele goede tip en ik denk dat ik dat ga doen!

idd een goede tip, en dan wel bellen als meneertje op school zit hahaha
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Parisienne zo 20 feb 2011 - 11:26

Een chef/bedrijfsleider zouden om moeten gaan met dergelijke situaties. Zij moeten managementvaardigheden hebben en heel goed om kunnen gaan met mensen. Ze moeten in heel veel verschillende situaties goed weten te reageren. Ze leiden tenslotte een grote groep personeel.

Als jij het op die eerder genoemde manier brengt lijkt het mij dat hij/zij al snel weet waar het om gaat en hoe hierop te reageren. Je kan inderdaad even van tevoren bellen, goede tip! Succes in ieder geval!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  RYW zo 20 feb 2011 - 11:28

Mamsie schreef:
RYW schreef:
Mimpie schreef:Misschien als je heel erg twijfelt eerst even de Hema bellen en de manager op de hoogte stellen van je komst?

Misschien heel overdreven en een domme reactie van mij, maar wie weet.

Ik vind dat een hele goede tip en ik denk dat ik dat ga doen!

idd een goede tip, en dan wel bellen als meneertje op school zit hahaha

Precies. Het moederschap is een combinatie van opvoeden en toneelspelen Very Happy
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft iets gestolen :( Empty Re: Mijn zoontje heeft iets gestolen :(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum