Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

+4
Gigi_
Curious
Zininzon
Mirror
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 0:38

in zijn kamer.. En sindsdien is hij hysterisch als hij moet slapen. Hij slaapt dan ook al drie dagen niet meer in zijn kamer. Hij werd een keer 's nachts wakker, zo bang.. want hij had een leeuw gehoord. We hebben er met hem over gepraat, de leeuw weggejaagd.. gevraagd of de leeuw weg wilde gaan, etc, etc. Overdag zegt mijn zoontje uit zichzelf dat leeuwen in de dierentuin in een hok zitten en zelf hun hok echt niet open kunnen krijgen. Maar dan, als hij weer moet gaan slapen dan is hij zo bang. Huilen, dikke tranen, trillen.. Ik heb echt het idee dat alles wat we zeggen/bedenken echt niet gaat helpen. Iemand tips...? Ik kan me trouwens echt niet herinneren dat wij het ooit over enge leeuwen hebben gehad, geen rare filmpjes of televisie.. dus waar dat ineens vandaag komt..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Zininzon ma 9 jan 2012 - 1:14

Je hebt al veel geprobeerd, vaak helpt wegjagen/vragen of hij weg wil gaan wel.
Misschien kun je je zoontje laten bedenken hoe de leeuw weg gaat?
De dierentuin bellen en zeggen dat je een leeuw hebt gevonden Wink

Zit hij op de creche? Wellicht heeft hij daar wat gezien. En ook in tekenfilmpjes en kleurplaten komt vaak een leeuw voor, hoeft helemaal niet echt eng te zijn geweest..
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Curious ma 9 jan 2012 - 1:20

Zininzon schreef:Je hebt al veel geprobeerd, vaak helpt wegjagen/vragen of hij weg wil gaan wel.
Misschien kun je je zoontje laten bedenken hoe de leeuw weg gaat?
De dierentuin bellen en zeggen dat je een leeuw hebt gevonden Wink

Zit hij op de creche? Wellicht heeft hij daar wat gezien. En ook in tekenfilmpjes en kleurplaten komt vaak een leeuw voor, hoeft helemaal niet echt eng te zijn geweest..

ik denk dat dat best eens kan helpen, als je iemand op belt en dat dan zogenaamd iemand hem ophaald.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 2:00

Ja idd, dat kan ik nog proberen... Leeuwen komen overal in voor inderdaad.. hebben vast wel eens geoefend met woordjes of een leeuwtje gekleurd..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 2:05

Ik moest ook meteen aan het kdv denken (edit: nou moet ik dat toch al gauw, als jij het hier over je kinderen hebt angel ). Op deze leeftijd spelen ze ook vaak tijgers, leeuwen en beren na, compleet met elkaar bang maken (helaas), dat weet ik nog wel van de tijd dat ik zelf op de peutergroep werkte. Maar wat vervelend zeg, dat hij zelfs niet meer in zijn bedje wil slapen omdat hij zo bang is! Ik weet zo snel even geen tip, maar succes!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gigi_ ma 9 jan 2012 - 2:08

En als je hem laat zien dat een leeuw niet eng is maar ook lief kan zijn? Een leeuwenknuffel kopen?
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 2:36

Nu je het zegt Maple.. hij speelt op het kdv wel vaak met een jongetje en dan doen ze hondjes na, blaffen enzo.. dus dat zou best kunnen. Kunnen die kinderen ook niets aan doen natuurlijk. Maar hij is gewoon ineens zo bang. Ik ga hem vanavond nog maar eens vragen wat we volgens hem moeten doen. En ik zal de dierentuin eens even opbellen, kan ie mooi terug z'n hok in :p

Het is ook best schattig natuurlijk. Hij wijst zelfs aan waar die leeuw zit in z'n kamer. Maar tegelijkertijd is het ook zo zielig, omdat hij echt overduidelijk bang is. Ik vermoed ook dat hij iets van een nachtmerrie heeft gehad, want hij schrok wakker van een leeuw die in z'n kamer aan het brullen was zei hij.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 2:37

En dat van z'n knuffel is ook een goede smile Thnx meiden
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 3:22

Mijn zoon is echt bang voor clowns en durfde ook een tijd niet in zijn kamer te slapen. (of hij werd 10x wakker door de clown) Wij hebben een grote dinosaurus knuffel voor hem gekocht. Die kan veel harder brullen dan een clown en daar wordt de clown bang van en dan komt hij niet meer in zijn kamer. (ofzo) :P Dat heeft hier heel erg geholpen. Hij slaapt weer zonder bang te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Antibes ma 9 jan 2012 - 3:25

yvonne schreef:Mijn zoon is echt bang voor clowns en durfde ook een tijd niet in zijn kamer te slapen. (of hij werd 10x wakker door de clown) Wij hebben een grote dinosaurus knuffel voor hem gekocht. Die kan veel harder brullen dan een clown en daar wordt de clown bang van en dan komt hij niet meer in zijn kamer. (ofzo) :P Dat heeft hier heel erg geholpen. Hij slaapt weer zonder bang te zijn.

Die is ook wel slim ja haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Sylvana ma 9 jan 2012 - 5:45

Wat je ook eens zou kunnen proberen, is een 'speciale' knuffelbeer o.i.d voor hem kopen voor op z'n bed. Daar kun je dan een heel verhaal bij verzinnen, dat die beer je zoontje overal voor beschermt etc., en dat 'ie zo lekker kan gaan slapen.

Kinderen in die leeftijd geloven echt in monsters e.d. Zeggen dat ze niet bestaan heeft dan niet zo veel nut. Je kunt dan beter iets verzinnen wat 'tegen' de monsters of leeuwen of wat dan ook werkt.

Succes smile.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 8:45

Nou m'n man en m'n zoontje hebben vanavond een kopje thee gebracht bij de 'leeuw' en ik heb even met hem gespeeld. M'n zoontje heeft hem zelfs een pyjama gegeven zodat de leeuw kon blijven slapen. Nu was hij dus niet hysterisch meer, maar slapen in z'n eigen bed wil hij echt niet. We proberen ze maar vriendjes te laten worden.. dat maakt het tot nu toe in ieder geval een stuk positiever.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Printje ma 9 jan 2012 - 8:47

Fijn dat het beter ging Mirror en goed dat je het 'bestaan' vd leeuw niet ontkent maar er deels een beetje in mee gaat met hem.
Ik zou ook idd de dierentuin 'bellen' of tegen de leeuw zeggen da thet nu tijd is om bij een ander kindje te gaan logeren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 8:55

Haha, misschien is ie wel van slag omdat ie nu juist denkt dat de leeuw er is omdat papa en mama hem (ook) zien maar hij niet smile

Gelukkig heeft jullie aanpak geholpen. Ik zou zelf toch op een gegeven moment aangeven dat de leeuw er niet is en hij niet bang hoeft te zijn voor iets wat er niet is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 8:57

Maar als je er in meegaat.. zeg je dan daarmee niet dat het inderdaad kan dat er een leeuw in je slaapkamer zit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror ma 9 jan 2012 - 9:14

Ja dan zeggen wij inderdaad dat die leeuw er is. Hij doet wel vaker 'alsof'.. Als wij namelijk zeggen dat hij er niet is wordt ie gewoon heel boos. Hij wijst zelfs de plek aan. En hij reageerde wel enthousiast toen ik zei, zullen we dan maar met hem gaan spelen.. Ik weet ook niet wat de juiste manier is.. het is een beetje uitproberen waar hij in mee wil gaan denk ik..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Printje ma 9 jan 2012 - 9:18

Je kunt er beter, tot op zekere hoogte, idd mee mee gaan en dan bijv over een paar dagen voorstellen om de leeuw terug te brengen naar de dierentuin/of naar een ander kindje. Om de leeuw op een 'logische' wijze voor hem weg te sturen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Mirror wo 11 jan 2012 - 8:58

Nou ik geloof dat we er wel zo'n beetje doorheen zijn. Tenminste.. het leeuwengedoe dan. We hebben de leeuwen ( ja het bleek een grote leeuwenfamilie compleet met babyleeuwtjes e.d.) de deur uitgezet, iemand die bij ons op visite kwam heeft er zelfs nog één meegenomen om terug naar de dierentuin te brengen, etc, etc.. Toen gaf mijn zoontje toe dat alle leeuwen weg waren. Tot het weer bedtijd was natuurlijk. Er zat nog een leeuw en die wilde vriendjes worden, maar dan moest mijn zoontje toch echt bij ons op de kamer in het campingbedje zodat de leeuw in zijn bed kon. Mooi niet dus.. uiteindelijk is hij in z'n eigen kamer in z'n campingbed gaan slapen en heb ik de halve nacht nog in zijn (peuter)bedje geslapen .. gelukkig ben ik niet zo groot... En net was ie in de auto in slaap gevallen en hebben we hem slapen omgekleed en in z'n eigen bed gelegd.. hoop dat hij lekker slaapt tot morgenochtend angel
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Pussycat wo 11 jan 2012 - 9:01

hahaha pff een complete leeuwenfamilie nog wel. Je zal het wel druk hebben gehad met al die leeuwen Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn zoontje heeft een leeuw gezien... Empty Re: Mijn zoontje heeft een leeuw gezien...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum