Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je huisdier kwijt zijn

+10
Razz
Lejow
Caramba
litllejoy
Pineco
Happinaz
Highway
Paper Crown
Sam
Coco
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 9:29

Gisteren hebben we een hond gevonden op straat, die heel gevaarlijk aan het doen was & zonder baasje liep. We hebben hem meer naar huis genomen en het telefoonnummer wat op zijn halsband stond gebeld en op internet gezocht of iemand zijn hond kwijt was. Ook ben ik bij de dierenarts geweest om te laten controleren of hij gechipt was, maar ook dat telefoonnummer was niet in gebruik.

Het was een héél erg lief hondje, en hij heeft een hele tijd op mijn schoot liggen slapen, druk van alle indrukken denk ik, en wellicht heeft hij heel erg lang buiten gelopen in zijn eentje! Maar we hebben een kat, en hebben dus de dierenambulance moeten bellen om hem op te laten halen. Ze vertelde ons dat hij naar het asiel toe gaat en dat de baas dan 14 dagen heeft om hem op te komen halen, anders blijft hij in het asiel.

We vonden het heel erg zielig en hadden hem liever bij ons gehouden in de hoop zelf het baasje te vinden, maar het was geen optie helaas!

Nu heb ik vandaag gebeld en vertelde ze dat hij het helemaal niet leuk vindt in het asiel, maar ze wel zijn baas gesproken hebben en die hem van het weekend wel komt halen waarschijnlijk.... En als dat niet zo was, ik kan blijven bellen tot over 14 dagen en hij dan vrij gegeven wordt. Dan gaan we hem halen en wordt het de hond van mijn schoonouders!

Maar, ik was eigenlijk enorm verbaasd. Je mist je hond toch? Dan ga je toch zoeken? Hij was nergens aangemeld als vermist, de telefoonnummers waren niet te bereiken en op een sms werd niet gereageerd. En als je hond dan gevonden is, dan ga je hem toch per direct halen en wacht je toch niet nog een paar dagen????? Ik vind het zielig voor die hond Sad

Nu ben ik wel benieuwd - hoe ver ga jij als je je huisdier kwijt bent? Dan ga je toch zoeken en er alles aan doen om je hond te vinden?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Coco do 4 apr 2013 - 9:38

Zijn baasje komt hem van het weekend wel een keertje halen? Wat voor baasje ben je dan? Dan is die hond nog beter af in het asiel denk ik. Als je gek bent op je hond dan ga je als de wiedeweer richting het asiel om je hond op te halen en wacht je niet tot het weekend.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 9:40

Dat was ook wat me stak inderdaad, we hebben hem gisteren om 15.00u gevonden, en ik belde vanmiddag om 14.00u... dan doe je er toch ALLES aan om je hond te halen? Ze zei dat ze moeilijk zaten met vervoer. Nou dan zou ik wel een taxi bellen oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Sam do 4 apr 2013 - 9:40

Ik zou gek worden als ik mijn hond kwijt zou zijn.
Gelukkig nog nooit gebeurd.
Ze heeft altijd een penning om met telefoonnummers. Dan kunnen mensen ons direct bellen. Verder zou ik natuurlijk zoeken en instanties laten weten dat mijn hond zoek is.

Goed dat jullie dat hondje hebben geholpen!!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 10:09

Ja deze hond had wel zijn naam + telefoonnummer aan zijn halsband, het is alleen niet zo handig dat het nummer niet werkte, of niet meer in gebruik was laughcry Ik had gelijk op Amivedi gekeken ook, maar daar werd hij ook niet aangemeld.

Ik ben ook blij dat we hem geholpen hebben, want de dierenarts vertelde dat ze de afgelopen weken er 2 van de straat heeft kunnen plukken die aangereden waren Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 11:51

Ik zou zo snel mogelijk komen om mijn huisdier op te halen. No way dat ik hem in het asiel laat wachten. Desnoods neem ik inderdaad die taxi of vraag ik iemand om te rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 19:12

Zo op het eerste gezicht vind ik het ook allemaal erg gemakzuchtig klinken, maar het hondje kan natuurlijk ook zomaar zijn van een oude mevrouw die slecht mobiel is omdat ze hooguit een fiets heeft, en niet zo'n hele grote sociale kring om haar heen heeft die haar wel even naar het asiel kan brengen (misschien is de enige die ze heeft wel een zoon met een drukke baan, die z'n weekend eigenlijk ook al vol gepland had). En waarschijnlijk heeft ze dan van instanties als Amivedi al helemaal nooit gehoord...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 20:11

Het kan ook zomaar zijn dat het om iemand gaat die alleen is, weinig geld heeft en bijvoorbeeld gewoon moet werken. En niet iedereen kan een dag vrij nemen, niet iedereen heeft geld voor een taxi en niet iedereen heeft gelijk mensen in z'n omgeving die ze kunnen inschakelen. Er stond niet voor niets een adres enzo op, dan is die persoon vast redelijk betrokken, maar ik vind hier wel veel oordelen staan. Ja, ik zou ook meteen gaan, maar ik heb een auto en kan vaak wel ergens een gaatje vrij maken op een dag. Dat geldt niet voor iedereen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Paper Crown do 4 apr 2013 - 20:14

Eens met Lennox & Artemis
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Highway do 4 apr 2013 - 20:45

Wat sneu voor dat hondje, maar inderdaad, wie weet is de situatie heel anders dan dat het nu lijkt.

Ik ga vrij ver voor mijn huisdier overigens, financieel maar ook qua zorg.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Happinaz do 4 apr 2013 - 20:45

Gingen de hond en jullie kat niet goed samen Pippa?
Het klinkt alsof je zelf ook wel een beetje een crush op het hondje hebt! smile
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 20:50

Happinaz schreef:Gingen de hond en jullie kat niet goed samen Pippa?
Het klinkt alsof je zelf ook wel een beetje een crush op het hondje hebt! smile

De kat vond het doodeng en zat helemaal te trillen, dus die hebben we maar in de slaapkamer gelaten! Ja mijn vriend was verliefd haha, maar hun hoort gewoon bij zijn echte baasjes eigenlijk.

Ik snap dat mensen druk zijn, maar ze moeten de hond normaal toch ook uitlaten en verzorgen? En het gaat niet om 1 dag maar om 3 of 4 dagen.. Het verblijf in het asiel kost ook geld! Het is een gezin iig, geen oud iemand. Mijn vriend had al vervoer aangeboden aan het asiel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Happinaz do 4 apr 2013 - 20:53

Gekke situatie zeg...

Begrijpelijk dat jullie de hond niet kunnen houden als je kat zo bang is Pippa!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 20:56

Sowieso vind ik een hond in een appartement zielig eigenlijk; dus hij kon niet hier blijven om op zijn baasjes te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Pineco do 4 apr 2013 - 20:58

Je weet natuurlijk nooit hoe het precies zit, maar dit klinkt wel een beetje alsof het baasje zich er makkelijk vanaf maakt. Ik denk dat ik in dit soort situaties toch echt alles in het werk zou stellen om mijn hond terug te halen (voorop gesteld dat ik dit nooit hoop mee te maken). Ben benieuwd of ze hem daadwerkelijk op komen halen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 21:29

Ik vind je de laatste dagen best wel veroordelend Pippa, ben ik niet van je gewend. Ook voor een gezin kan er een logische verklaring zijn dat het loopt zoals het nu loopt, en dat ze écht wel stapelgek op dat beestje zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 21:44

En ook in een gezin kan dat best lastig zijn hoor. Daarbij, ze weten nu dat de hond veilig is. Stel dat je 2 kinderen hebt met hun eigen afspraken, je hebt een man of vrouw die werkt, en maar 1 auto, en je moet je moeder ook nog uit het ziekenhuis ophalen, en het asiel is om 17.00 dicht terwijl jij om 18.00 pas thuis komt.... Tja... Dan snap ik best dat mensen soms even wat uitstellen tot het weekend. Dat is ook maar 1,5 of 2 dagen....
Je kunt toch niet in hun agenda kijken? En ja, een hond is belangrijk, maar in een gemiddeld gezin is heel veel belangrijk en is het vaak superhectisch.

Jeetje, toen mijn kind in het ziekenhuis lag kon ik er niet een elke dag heen omdat ik thuis nog een kind had, geen geld,dus die reiskosten konden we nauwelijks opbrengen en een baan waarvan mijn man geen vrij kon krijgen, want dat betekende geen inkomen. En dát ging om mijn kind! De verpleegkundigen daar hebben hopelijk iets minder geoordeeld dan jij doet over een hond in het asiel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  litllejoy do 4 apr 2013 - 22:06

Ik ben op dit moment mij kat kwijt en ik moet zeggen dat ik er echt alles aan doe om hem te vinden.

Z'n chip is aangemeld als vermist, bij Amivedi op de website vermeld, dierenarts gebeld, dierenasiel gebeld, dierenambulance gebeld.
In de hele woonwijk flyers opgehangen en door de brievenbussen gedaan. Flyers opgehangen bij de winkels.
Ik ben wel gewoon aan het werk, maar zodra ik thuis ben ga ik gelijk een rondje lopen met brokjes en ik ben s'avonds laat en s'nachts ook al een aantal keer op pad geweest om te zoeken.

Mocht ik nu gebeld worden dat hij gevonden is dan heb ik ook niet direct een auto tot mijn beschikking om hem op te halen, maar ik zou wel zo snel mogelijk iets anders proberen te regelen. Auto van een collega of buurman, eventueel lopend of op de fiets (als dat gaat natuurlijk) of met de bus. Maar er bestaat dus wel een kans dat ik niet gelijk om hem zou kunnen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 22:08

Het asiel hier is overigens alleen maar woensdagmiddag en zaterdag open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Caramba do 4 apr 2013 - 22:19

Als de hond van mijn vader weg zou lopen, dan kan mijn vader ook niet per direct zijn hond halen. Ook hij heeft zijn werk en ik heb zo ook mijn werk. En als een asiel op bepaalde dagen en op gezette tijden open is, stel op woensdag en zaterdag, en hij loopt op donderdag weg, dan ben je al gebonden om op zaterdag heen te gaan. Maar als een asiel van 11 tot 3 open is en je werkt van 8 tot half 4 op zaterdag? Dan word het de eerst volgende dag wanneer zij open zijn.

Verder zou ik wel alles op alles zetten om mijn dier zo snel mogelijk uit het asiel te halen en met ons werk valt altijd wel iets te regelen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 23:48

Het asiel is hier zes dagen per week open, anders lijkt het me logisch dat iemand zijn beest niet kan halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 23:50

Lennox schreef:Ik vind je de laatste dagen best wel veroordelend Pippa, ben ik niet van je gewend. Ook voor een gezin kan er een logische verklaring zijn dat het loopt zoals het nu loopt, en dat ze écht wel stapelgek op dat beestje zijn.

Veroordelend? Ik zeg nergens dat het zo is, ik kan er alleen niet zo goed met mijn hoofd bij dat je je hond daar dagen laat, dat gaat me aan mijn hart want hij was daar continu aan het piepen. Er zal vast een goede reden zijn, maar ik vind het zielig Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Sam vr 5 apr 2013 - 0:03

Hoe druk ik het ook zou hebben, zou mijn beest daar geen dag laten.
Dan zou ik wel iemand anders regelen.
Maar ik weet natuurlijk niet in wat voor situatie die mensen zich bevinden. Gaan er maar vanuit dat ze het best met hun dier voor hebben. En in een Nl's asiel valt het best mee. Zeker in vergelijking met buiten op straat Wink

En om je gevonden dier op te halen zijn ze vaker open. Omdat je dan voor een specifiek dier komt.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 0:36

Pippa schreef:
Lennox schreef:Ik vind je de laatste dagen best wel veroordelend Pippa, ben ik niet van je gewend. Ook voor een gezin kan er een logische verklaring zijn dat het loopt zoals het nu loopt, en dat ze écht wel stapelgek op dat beestje zijn.

Veroordelend? Ik zeg nergens dat het zo is, ik kan er alleen niet zo goed met mijn hoofd bij dat je je hond daar dagen laat, dat gaat me aan mijn hart want hij was daar continu aan het piepen. Er zal vast een goede reden zijn, maar ik vind het zielig Sad
En de manier waarop jij verwoord dat je er niet zo goed met je hoofd erbij kunt, vind ik veroordelend. Vooral op de eerste pagina. Wat dat betreft ben ik het ook eens met Artemis. Die gedachten die jij nu uitspreekt zullen me gerust ook allemaal door het hoofd schieten hoor, maar ik vind soms dat er op dit forum maar iets te snel geïnsinueerd wordt dat iemand slecht voor z'n huisdier is als de eigenaar iets doet wat afwijkt van je eigen standaard. Jij vindt het zielig en jij zou alles op alles zetten. Maar wie weet doet de eigenaar dat ook en ligt voor de eigenaar de situatie wat complex, waardoor het mogelijk niet eerder dan het weekend kan, en misschien nog later. Ik kan zo duizend dingen bedenken waardoor het allemaal ineens verklaarbaar en logisch wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 0:42

Ik zeg nergens dat de eigenaar slecht voor zijn huisdier is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je huisdier kwijt zijn Empty Re: Je huisdier kwijt zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum