Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

+13
Esperanza
Zininzon
Bliss
Lady4
Dolphinne
aardbeitje
sonly
*Noosa
Jade
Bolleke
_Lacey_
Antibes
TukTuk
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:41

Ben mezelf een beetje aan het oriënteren op de kosten straks. Heb voor mezelf alleen, incl 2 katten de boodschappen nu op zo'n 200 euro in de maand begroot, maar volgens mij is dat behoorlijk veel. Ben daarom wel benieuwd, wat zijn jullie kwijt?

Edit: dan heb ik verzorgingsproducten etc wel meegerekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 3:48

Je kan het beter ruim rekenen dan te kort.

Het ligt er maar net aan waar je de boodschappen doet en hoeveel vlees en groente je eet. ik denk dat als je 175 tot 200 euro rekend je wel moet uitkomen. Desnoods hou je 200 aan, je kan het altijd nog naar beneden bijstellen.

Wij zijn per maand ongeveer 250 kwijt, als ik wasmiddel moet inslaan etc soms wat meer.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:49

Maar dan nog kan ik me wel oriënteren :P Alles wat ik overhou wil ik graag gaan sparen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 3:51

Maple schreef:Maar dan nog kan ik me wel oriënteren :P Alles wat ik overhou wil ik graag gaan sparen..

Oh ja dat snap ik ook wel hoor! Maar bedoel, liever een iets te ruim budget dan ieder maand te kort komen Wink
Als je alles bij de Aldi/Lidl haalt moet het ook wel voor minder kunnen, als je echt alleen de basics koopt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:53

Ik denk dat de Aldi of Lidl nog niet eens zo gek veel goedkoper is dan Euroshopper of C1000-basis. Normaal halen we boodschappen bij de Hoogvliet, en soms combineren we het met de Aldi, maar dan zijn we nog niet eens zo gek veel goedkoper uit. Scheelt hooguit een paar euro smile

Maar je hebt wel gelijk hoor, ik begroot liever ruim!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 3:55

Maple schreef:Ik denk dat de Aldi of Lidl nog niet eens zo gek veel goedkoper is dan Euroshopper of C1000-basis. Normaal halen we boodschappen bij de Hoogvliet, en soms combineren we het met de Aldi, maar dan zijn we nog niet eens zo gek veel goedkoper uit. Scheelt hooguit een paar euro smile

Ja ik ga ook wel eens bij de AH boodschappen doen maar ben toch altijd duurder uit. Veel dingen van euroshopper vind ik ook niet lekker. De verpakte vleeswaren bijvoorbeeld zijn van de Aldi en Lidl veel lekkerder dan van euroschopper. Drinken is goedkoper en lekkerder. C-1000 hebben we hier niet dus dat weet ik niet smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Antibes zo 13 nov 2011 - 3:58

Ik denk dat ik tegen de 200 loop, maar ik let ook echt NIET op wat ik uitgeef aan boodschappen. Ik ga alleen naar de Appie (dichterbij), haal bijna altijd A-merken, eet eigenlijk alleen duurder vlees/vis, doe ook te vaak boodschappen (bijna dagelijks).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 4:02

Gemiddeld 150 euro per maand en daarbij zit dat wel schoonmaakmiddel en wasmiddel. Geen verzorgingsproducten. Maar wasmiddel koop ik niet zo vaak, doe er vrij lang mee.

Ik eet wel elke week minimaal een keer ergens anders in de avond en soms wel vier keer.

Deze week heb ik maar 17 euro uitgegeven aan boodschappen en de hele week prima en gezond gegeten. Ik heb geen vriezer anders zou ik echt minder kwijt zijn. Dan kocht ik grotere verpakkingen en aanbiedingen. Dat zou ik maaltijden invriezen om later nog eens te eten enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Antibes zo 13 nov 2011 - 4:54

Hier hetzelfde trouwens qua vriezer. Ik haat uitgedroogd brood, dus ik heb altijd een bevroren half broodje erin. Pak spinazie erbij en dat ding zit alweer zo'n beetje vol (heb ook een hele kleine koelkast, tafelkoelkast en dan extra smal).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  _Lacey_ zo 13 nov 2011 - 5:04

In mijn eentje (geen huisdieren) ben ik 20-25 euro per week kwijt. Zo'n 80-100 per maand dus. Dit is inclusief wasmiddel en andere schoonmaakmiddelen, maar zonder verzorgingsproducten.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Bolleke zo 13 nov 2011 - 5:05

Ik heb C.hristian nog en die heeft ook dingen voor op school nodig en ik bereken ongeveer 60 euro per week. Ik haal altijd 250 af aan het begin van de maand (als er weer nieuw geld is eigenlijk) en daar moet ik het dan mee doen. ook verjaardagen en verzorgingsproducten en dingen zoals wasmiddel die je niet iedere week koopt zitten daarbij in. Ik heb ook nog 2 honden trouwens, ik denk dat je het met 200 dan echt wel redt, en kun je ook nog wat leuks kopen tussendoor.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:07

Ik heb geen idee, denk veel te veel. Alhoewel ik niet elke dag thuis eet. Ik ga trouwens liever naar de AH dan naar de aldi of de lidl. Heb toch het idee dat het qua prijs niet veel uitmaakt en ik koop zelden A-merken.

Edit; qua boodschappen als in eten en drinken. Verzorgingsproducten koop ik wel vaak A-merk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Jade zo 13 nov 2011 - 5:20

Ik denk dat ik best wel veel kwijt ben aan boodschappen per maand! De ene week ben ik 80 euro kwijt, de andere 40. Soms maar 20.

Ik heb wel een vriezer, dat scheelt enorm! Ik kan alle restjes invriezen, maar ook diepvriesgroente ed!

Dit is trouwens inclusief verzorgingsproducten (a-merken als Fa, OB, Oral B, Fructis etc), wasmiddel (ariel), toiletpapier, schoonmaakmiddel, brood van de bakker, etc.

Ik doe vrijwel altijd boodschappen bij Albert Heijn. In totaal denk ik dat ik zon 200/250 euro per maand kwijt ben.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  *Noosa zo 13 nov 2011 - 5:35

Ik ben ongeveer 20 a 25 euro per week kwijt, ligt er ook een beetje aan of er iets in de aanbieding is waarvan ik dan wat meer meeneem. Ik heb wel 2 konijnen maar daar heb ik niet wekelijks kosten aan, denk dat die 5 euro per maand ofzo kosten (hooi en voer). Was breng ik bij mijn ouders (heb geen wasmachine, geen aansluiting voor) dus geen wasmiddel nodig :P Shampoo en douchegel kwijg ik vaak voor verjaardag/kerst/enz dus koop ik ook niet vaak. Schoonmaakmiddelen koop ik meestal bij de action, maar voor mijn gevoel doe ik daar lang mee (heb ik niet maandelijks nodig). Dus die 20 a 25 euro is echt voor het eten en drinken, de dingen die ik wekelijks nodig heb.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  sonly zo 13 nov 2011 - 6:04

15 tot 30 euro per week, maar dat is dan zonder verzorgingsproducten. Als ik die er bij tel zit ik denk ik ook wel rond de 170/200 euro.
En euroshopper is soms zelfs goedkoper dan de aldi.. En ook de action heeft wel eens budget eten.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 6:27

Ik pin iedere maand 400 euro en daar doe ik alles van.
Boodschappen, luiers, soms kleren, bezine, uitgaan, cadeautjes enz enz enz. Ik raak mijn rekening dan gewoon niet meer aan !

En ik haal het er prima mee. 100 euro per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  aardbeitje zo 13 nov 2011 - 6:30

Ik pin als mn salaris er weer is 120 euro. Daar red ik het prima mee. Heb eigenlijk altijd geld over. Dat stop ik dan in een spaarpot. Ik haal alles bij de Hoogvliet. Met redelijk wat A merken. Maar geen verzorgingsproducten.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 6:47

Als ik dit zo lees, dan ben ik nog steeds te duur uit. Ik heb afgelopen vrijdag boodschappen gedaan, en expres niet alles in huis gehaald wat ik nodig was, omdat ik inmiddels op weekgeld leef en ik was toch echt 33 euro kwijt en ik had echt amper iets. En dan moet ik morgen dus nog wat geld investeren, omdat ik niet alles in huis heb gehaald. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 6:54

Ik heb het dus wel redleijk ruim, maar wel reëel begroot, als ik het zo lees. Ik denk dat ik wel veel goedkoper uit kan zijn, toen m;n man werkloos was hebben we het ook gered met boodschappen doen voor gemiddeld 40 euro in de week (voor die tijd het dubbele!). En dan te bedenken dat ik, als ik straks alleen woon, twee keer zo lang met dingen ga doen, en bepaalde dingen waarschijnlijk helemaal niet meer hoef te kopen die mijn man nu gebruikt en die behoorlijk aantikken.

Denk wel dat ik een jaarvoorraad curverbakjes aan ga schaffen. Heb nu een grote vriezer en hopelijk blijft die hier. Dan ga ik van bepaalde gerechten (rijst, pasta, stamppot etc etc) gewoon een grote voorraad koken en die in porties invriezen. Ik weet van mezelf namelijk dat ik heel makkelijk kan zijn in eten afhalen en bezorgen, dan ga ik mezelf maar eens aanleren dat ik wat uit de vriezer trek :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 7:01

Maple schreef:Ik heb het dus wel redleijk ruim, maar wel reëel begroot, als ik het zo lees. Ik denk dat ik wel veel goedkoper uit kan zijn, toen m;n man werkloos was hebben we het ook gered met boodschappen doen voor gemiddeld 40 euro in de week (voor die tijd het dubbele!). En dan te bedenken dat ik, als ik straks alleen woon, twee keer zo lang met dingen ga doen, en bepaalde dingen waarschijnlijk helemaal niet meer hoef te kopen die mijn man nu gebruikt en die behoorlijk aantikken.

Denk wel dat ik een jaarvoorraad curverbakjes aan ga schaffen. Heb nu een grote vriezer en hopelijk blijft die hier. Dan ga ik van bepaalde gerechten (rijst, pasta, stamppot etc etc) gewoon een grote voorraad koken en die in porties invriezen. Ik weet van mezelf namelijk dat ik heel makkelijk kan zijn in eten afhalen en bezorgen, dan ga ik mezelf maar eens aanleren dat ik wat uit de vriezer trek :P

Idd, gewoon veel invriezen, doe ik ook op kot! Zonde om weg te gooien, en als je kookt is het toch heel moeilijk om voor 1 persoon te koken, dus je houdt toch bijna altijd wel over smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Dolphinne zo 13 nov 2011 - 9:00

Ik doe denk ik voor gemiddeld 35-45 euro in de week boodschappen. Daar zit dan wel een deel van de verzorgingsproducten bij in en is voor mijzelf (en de helft vd week) ook mijn zoontje.

De laatste weken besteed ik minder aan boodschappen, maar dat komt omdat ik 3 avonden in de week niet thuis eet, maar bij mn ouders of vrienden. Als ik alleen ben eet ik meestal wel makkelijker. Kant en klaar, wat halen of iets simpels koken. Met mijn zoontje kook ik wel uitgebreider (en gezonder).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Lady4 zo 13 nov 2011 - 9:06

Antibes schreef:Ik denk dat ik tegen de 200 loop, maar ik let ook echt NIET op wat ik uitgeef aan boodschappen. Ik ga alleen naar de Appie (dichterbij), haal bijna altijd A-merken, eet eigenlijk alleen duurder vlees/vis, doe ook te vaak boodschappen (bijna dagelijks).

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Bliss zo 13 nov 2011 - 9:22

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik per maand aan boodschappen uitgeef, zou het eens bij moeten houden! Denk ook wel 200 euro. De laatste maanden let ik wel meer op wat ik koop, want ik ben iets minder gaan werken en heb dus minder te besteden. Ik let meer op aanbiedingen enzo, ga wel altijd naar Albert Heijn. Maar heb laatst bijv. vier deo's in de bonus gekocht, scheelde bijna de helft en ik kan weer ff vooruit. Eerder keek ik minder naar aanbiedingen, maar probeer nu wel wat meer op de kleintjes te letten.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  aardbeitje zo 13 nov 2011 - 9:33

Dat doe ik ook veel koken en dan invriezen. Ideaal je hoeft niet elke dag te koken. En als je wat later thuis bent of weinig tijd hebt om te eten heb je toch een lekkere maaltijd. Ik bestel echt nooit eten, maak het altijd zelf.
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Zininzon zo 13 nov 2011 - 9:38

Ik kom denk ik rond de 150. Ik eet geen vlees (maar vega producten en vis zijn ook niet goedkoop!) en van wasmiddel/wasverzachter/toiletpapier koop ik altijd grootverpakkingen.
Ik heb een vriezer en grote koelkast, maar ik koop eigenlijk heel weinig in de aanbieding
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen? Empty Re: Alleenwoners: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum