Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken..

+6
Tania
Dora
Printje
Manderijn
Liadan
Teddyaapje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken.. - Pagina 2 Empty Re: bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken..

Bericht  Penélope do 4 apr 2013 - 9:19

Rejoy. schreef:Caarow: dat is echt niet altijd zo hoor! De tweede keer heeft de kraamhulp de vier dagen dat ze er was, vier dagen zitten aandringen dat de baby in bad moest. De baby moest vooral bij haar beneden zijn zodat ik kon slapen en van het kraambureau heb ik later gehoord dat ze heeft zitten klagen dat ze de baby helemaal niet vast mocht houden van ons (wat eigenlijk ook wel klopte, want ik wilde haar eigenlijk niet afgeven aan een kraamhulp die ik niet leuk vond, stonk naar rook en gele nagels had)

De werkwijze van haar is echt belachelijk! Ik doe het kindje ook de 1e dag nooit in bad maar wel de 2e i.o met ouders.
Ik bied de kraamvrouw aan of ik de baby beneden zou houden of dat ze hem mee na boven neemt tijdens het rusten. Ik werk ook wel eens bij gezinnen die de baby liever alleen zelf vast houden, belachelijk dat ze daarover klaagt!! Waarom heb je niet eerder aangegeven een andere kraamverzorgster te willen? Het is zo jammer als je negatief terug kijkt op de kraamweek.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken.. - Pagina 2 Empty Re: bevalplan; kraamtijd en omgang met oudste erin verwerken..

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 9:21

Ik had ook een hele prettige intake. De vrouw die bij ons was leek helemaal te snappen hoe wij in de opvoeding/verzorging stonden. Stelde inhoudelijke vragen, heeft allerlei dingen opgeschreven over wat voor kraamhulp bij ons zou passen. Sloeg de spijker op zijn kop met bepaalde opmerkingen en ik had er alle vertrouwen in. Later bleek dat dit ook allemaal wel in de computer stond, maar op het moment dat ik bevallen was gewoon de kraamhulp eruit gepikt is die de uren moest draaien, op oproep stond en in de buurt woonde. Helemaal geen matching, gewoon de eerste en de beste die de uren moest maken.

Bij de oudste hadden we wel een prettige kraamhulp, echt zo'n omaatje die ons pamperde. Lekkere fruithapjes, veel kopjes thee op bed, gezellig kletsen, geinteresseerd en vrolijk. Kon werken als een paard en was heel betrokken. Heeft in haar eigen tijd nog allerlei bv-boeken gezocht om ons met de bv-problemen te helpen en heeft een paar weken later nog gebeld hoe het met ons ging. Helaas ging zij het jaar daarna met pensioen, dus bij de jongste kregen we sowieso iemand anders.

Laatst aangepast door Rejoy. op do 4 apr 2013 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 4 apr 2013 - 9:24

Penélope schreef:
Rejoy. schreef:Caarow: dat is echt niet altijd zo hoor! De tweede keer heeft de kraamhulp de vier dagen dat ze er was, vier dagen zitten aandringen dat de baby in bad moest. De baby moest vooral bij haar beneden zijn zodat ik kon slapen en van het kraambureau heb ik later gehoord dat ze heeft zitten klagen dat ze de baby helemaal niet vast mocht houden van ons (wat eigenlijk ook wel klopte, want ik wilde haar eigenlijk niet afgeven aan een kraamhulp die ik niet leuk vond, stonk naar rook en gele nagels had)

De werkwijze van haar is echt belachelijk! Ik doe het kindje ook de 1e dag nooit in bad maar wel de 2e i.o met ouders.
Ik bied de kraamvrouw aan of ik de baby beneden zou houden of dat ze hem mee na boven neemt tijdens het rusten. Ik werk ook wel eens bij gezinnen die de baby liever alleen zelf vast houden, belachelijk dat ze daarover klaagt!! Waarom heb je niet eerder aangegeven een andere kraamverzorgster te willen? Het is zo jammer als je negatief terug kijkt op de kraamweek.

Ze vroeg gewoon aan mij of ik de baby in de wieg naast me wilde, of dat mijn vriend bij de baby wilde zijn, of de baby in de box moest of dat ze zelf op de baby moest letten. De baby mocht eventueel ook wel bij mij in bed als ik dat had gewild, maar dan wel op het aankleedkussen.
Ze vroeg echt bij alles wat wij wilden en gaf advies daarin. Ze gaf wel haar mening over dingen maar gewoon als mening, ik kreeg echt niet het idee dat ze iets wilde opdringen.

Voor de mensen uit de omgeving, het was iemand van Monique Boer smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 9:24

Penélope schreef:

Achteraf hadden we haar veel sneller weg moeten sturen, maarja, dat is achteraf praten. De kraamweek is gewoon een heftige periode en hoewel het heel goed met me ging, is het toch even hectisch. We hebben we direct vanaf het begin aangegeven dat we het anders wilden zien, toch nog maar een kans geven, want ik ben ook wel weer zo'n type dat iemand niet voor het hoofd wil stoten.

Als ik het nu overnieuw had moeten doen, dan had ik haar zeker op dag twee al weg gestuurd en een ander gevraagd. Zij heeft onze kraamtijd echt verpest. Ik kan niets anders zeggen. Daardoor heb ik ook veel te weinig rust gehad en heb ik nog heel lang over gedaan om te herstellen (hb is bijv. heel lang laag gebleven).

Gast
Gast

Bericht  Penélope do 4 apr 2013 - 9:27

Rejoy. schreef:
Penélope schreef:

Achteraf hadden we haar veel sneller weg moeten sturen, maarja, dat is achteraf praten. De kraamweek is gewoon een heftige periode en hoewel het heel goed met me ging, is het toch even hectisch. We hebben we direct vanaf het begin aangegeven dat we het anders wilden zien, toch nog maar een kans geven, want ik ben ook wel weer zo'n type dat iemand niet voor het hoofd wil stoten.

Als ik het nu overnieuw had moeten doen, dan had ik haar zeker op dag twee al weg gestuurd en een ander gevraagd. Zij heeft onze kraamtijd echt verpest. Ik kan niets anders zeggen. Daardoor heb ik ook veel te weinig rust gehad en heb ik nog heel lang over gedaan om te herstellen (hb is bijv. heel lang laag gebleven).

Heel naar om te lezen dat je het zo ervaren hebt! Maar ik vind dat zij hier juist het kraamcentrum had moeten bellen en aangeven dat de klik er niet is en jullie niet op een lijn liggen. Zo had ik het aangepakt als ik haar was of ja ik had me aan het gezin aangepast maar in het uiterste geval zou ik bellen. Heb je het uiteindelijk wel naar de organisatie terug gekoppeld?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 9:31

Ja, op dag vier telefonisch contact gehad en besloten om te stoppen. Na een aantal weken een klachtenbrief geschreven en dat is vrij goed opgepakt.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M do 4 apr 2013 - 9:46

Rejoy. schreef:Bij de oudste hadden we wel een prettige kraamhulp, echt zo'n omaatje die ons pamperde. Lekkere fruithapjes, veel kopjes thee op bed, gezellig kletsen, geinteresseerd en vrolijk. Kon werken als een paard en was heel betrokken. Heeft in haar eigen tijd nog allerlei bv-boeken gezocht om ons met de bv-problemen te helpen en heeft een paar weken later nog gebeld hoe het met ons ging. Helaas ging zij het jaar daarna met pensioen, dus bij de jongste kregen we sowieso iemand anders.

Bij ons was het precies andersom. De kraamhulpen hebben mijn kraamtijd behoorlijk verkloot. In 1 week had ik 3 kraamhulpen die allen geen verstand hadden van hyperlactatie en een kreng van een vk die me gewoon aan m'n lot overliet. Daardoor heb ik 4 borstontstekingen gehad met hoge koorts.

Bij de 2e heb ik echt aangegeven bij de vk dat die kraai niet meer hoefde te komen en dat ik haar echt de deur uit zou laten zetten door m'n vriend en heb ik een kleinschalig kraamburo gezocht waar ik de garantie zou krijgen dat ik 1 kraamverzorgster zou krijgen, die bij de intake ook aanwezig zou zijn. Ziekte natuurlijk uitgezonderd, een kraamverzorgster met de griep is het natuurlijk ook niet. Maar alles is gegaan zoals ik het wilde. We hadden een vk die heel erg van het natuurlijk bevallen en voeden was en een kraamverzorgster die de klok thuis liet. Omdat het niet opschoot ben ik uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen met een remifentanylpomp om te ontspannen maar de vk van thuis is er bij gebleven en de verpleging van het ziekenhuis hebben zich verder ook niet bemoeid met mijn bevalling en alleen gerapporteerd. Na de bevalling is ook zo lang mogelijk gewacht met de prik maar die moest uiteindelijk toch gegeven worden omdat de placenta niet kwam en de vk liet N. ook zelf zoeken naar de borst. Zij was ook lactatiekundige en heeft mij met de hyperlactatie heel goed begeleid.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: