Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snapt(e) jullie man het?

+22
Pien
Twellie
Printje
Aardbei
Aimee
nillis
Manderijn
Coco
Pompoen
Pink!
Laurientje
Catwoman79
slaatje
Filoria
Slakje
Snoes
RioolSpook
Puggle
Ella
Caroow
Charles
Teddyaapje
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Teddyaapje wo 3 apr 2013 - 21:38

Ik merk steeds weer dat mijn vriend er niks van snapt hoeveel energie t lichamelijk kost om zwanger te zijn. Ik werk voor mezelf en best wel lange dagen. Nu ben ik anders gaan plannen met de bedoeling dat ik in de vrij geplande tijd kan rusten. Op de dagen dat hij niet thuis is verwacht hij dat ik in die tijd vanalles doe, in t huishouden bijv. En gistere had hij ouderschapsverlof en liet hij mij alles oplossen met T. want hij was aant koken en kon geen 2 dingen tegelijkertijd (en hoe doe ik dat dan als ik alleen ben met T.) met t gevolg dat ik misschien nog minder rust had als wanneer ik had doorgewerkt.

Vervolgens kom ik om 21.45u thuis en vraagt hij, terwijl hij lekker lui op de bank voor de tv hing of ik ff wat drinken voor m wilde pakken...

Ik heb t al verschillende keren geprobeerd duidelijk te maken maar hij lijkt t gewoon echt niet te snappen wat voor best wat ergernissen zorgt van ons beide.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Charles wo 3 apr 2013 - 21:40

Nee, hij snapte het totaal niet! Heeft ook erg veel energie en ruzie gekost helaas.

Gelukkig is dat helemaal bijgetrokken en toevallig hebben we er gisteren over gesproken. Hij ziet in dat hij de hele situatie veel te makkelijk inschatte, ik zie andersom in dat ik niet duidelijk communiceerde wat mijn verwachtingen naar hem toe waren.

Dus: vertel het hem en zég wat je van hem wil.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Caroow wo 3 apr 2013 - 21:42

Mijn vriend snapte het. Ik ben 9 maanden als een prinsesje behandeld, en nu nog.

Hoe was je vriend bij je vorige zwangerschap? Heeft hij veel vrienden die al vader zijn? Misschien weet hij gewoon echt niet hoe zwaar het is en is hij zich helemaal niet bewust van dat hij jou nou niet bepaald helpt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 21:42

Ja mijn man begreep het gelukkig wel. Ik voelde me vaak vreselijk schuldig dat ik zo weinig deed. Maar ik kon het gewoon echt niet meer opbrengen.

Erg vervelend dat jouw man het niet begrijpt. En net als wat mijn voorgangerCHarles zegt, wees wel duidelijk. Zeg wat je wil en hoe het voor jou is. Maar ook dat je begrijpt hoe het voor hem is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 21:45

Caroow schreef:Mijn vriend snapte het. Ik ben 9 maanden als een prinsesje behandeld, en nu nog.

I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Ella wo 3 apr 2013 - 21:48

Mijn man begreep het wel. Hij zette me vaak gewoon op de bank omdat ik zelf de rust niet pakte. Vervelend dat het bij jouw anders is.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Teddyaapje wo 3 apr 2013 - 21:53

De vorige zwangerschap snapte hij t ook niet helemaal maar toen hadden we T. nog niet dus dat scheelde ons beide een hoop werk waardoor ik wel iets meer aan mn rust toe kwam als nu.

Hij heeft wel vrienden en collega's die kinderen hebben maar in hoeverre ze t over dit soort dingen hebben weet ik niet.

Ik ben wel duidelijk (denk ik) maar hij vindt eigenlijk dat hij niet meer zou moeten doen, maar dat ik minder moet gaan werken. Dit ga ik dus echt niet doen als t niet persé nodig is want ik heb er 5 jaar over gedaan om deze klantenkring op te bouwen, daarbij is t ook zijn kind en vind ik dat ik niet de enige hoor te zijn die dingen 'inlevert'.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Ella wo 3 apr 2013 - 21:58

Ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet de bedoeling dat jij minder gaat werken omdat hij thuis niet iets meer kan doen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Puggle wo 3 apr 2013 - 22:04

Ella schreef:Ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet de bedoeling dat jij minder gaat werken omdat hij thuis niet iets meer kan doen.

Idd!

Mijn man begreep het allemaal wel en heeft me heel veel geholpen en nu nog trouwens. Hopelijk gaat je man toch wat veranderen want zo lijkt het me erg onprettig.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  RioolSpook wo 3 apr 2013 - 22:26

Mijn vriend snapt het wel en accepteert alles van me. Zelfs mijn huilbuien, chagrijnige buien en mijn vermoeidheid. Maar helaas woon ik nog samen met mijn broertje. En die snapt het dus niet. Laat me alles doe en wordt boos als ik chagrijnig ben. Dat botst dus wel behoorlijk.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Charles wo 3 apr 2013 - 22:35

RioolSpook schreef:Mijn vriend snapt het wel en accepteert alles van me. Zelfs mijn huilbuien, chagrijnige buien en mijn vermoeidheid. Maar helaas woon ik nog samen met mijn broertje. En die snapt het dus niet. Laat me alles doe en wordt boos als ik chagrijnig ben. Dat botst dus wel behoorlijk.

Nouja Rioolspook, jouw situatie is niet echt vergelijkbaar en ik vind ook niet dat je hier moet doen alsof je vriend heel erg rekening met je houdt. Hierdoor denkt de TO namelijk dat het overal beter is dan bij haar, wordt hierdoor ongelukkig en dit is in jouw geval helaas niet zo.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 22:40

Charles schreef:
RioolSpook schreef:Mijn vriend snapt het wel en accepteert alles van me. Zelfs mijn huilbuien, chagrijnige buien en mijn vermoeidheid. Maar helaas woon ik nog samen met mijn broertje. En die snapt het dus niet. Laat me alles doe en wordt boos als ik chagrijnig ben. Dat botst dus wel behoorlijk.

Nouja Rioolspook, jouw situatie is niet echt vergelijkbaar en ik vind ook niet dat je hier moet doen alsof je vriend heel erg rekening met je houdt. Hierdoor denkt de TO namelijk dat het overal beter is dan bij haar, wordt hierdoor ongelukkig en dit is in jouw geval helaas niet zo.

Juist. Dat lijkt me geen voorbeeldsituatie en al helemaal geen situatie om jaloers op te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Snoes wo 3 apr 2013 - 22:43

Mijn vriend begreep het wel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Slakje wo 3 apr 2013 - 22:49

Nu wel, bij Louise niet echt. Hij zegt zelf ook dat ik meer moet rusten en meer tijd moet nemen voor mezelf. Hij vindt het nu ook niet erg om in z'n eentje naar de winkel te gaan en wat meer in het huishouden te doen (lees: af en toe af te wassen).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Filoria wo 3 apr 2013 - 22:56

Ella schreef:Ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet de bedoeling dat jij minder gaat werken omdat hij thuis niet iets meer kan doen.
Nou inderdaad. En dat hij jou vraagt om drinken voor hem te pakken vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Of pakt hij ook regelmatig wat voor jou?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 23:15

Mijn man snapte het wel gelukkig. Deed ook best veel in huis. Nu M. er is geeft het af en toe wel wat stubbelingen. Maar ik denk dat het manneneigen is (voor de meesten dan) dat ze niet echt kunnen begrijpen of snappen dat het verzorgen van een baby, hoe leuk ook en hoeveel je dan ook van ze houd, eigenlijk baan is die 24/7 doorgaat. Ik ben fulltime huismoeder nu. Mijn man doet gelukkig wel veel wb de verschoningen en de voedingen, maar beseft nog niet goed dat dit niet het enige is wat het inhoud om de hele dag een baby om je heen te hebben. Ik daarentegen kan af en toe vreselijk tegen hem mopperen, terwijl ik me moet realisteren dat mijn man keihard werkt. En ik weet dat ik echt in mijn handjes mag knijpen dat mijn man zoveel doet.
Maar goed, mannen zullen denk ik nooit echt begrijpen hoe het voelt, dat kun je ze feitelijk ook niet kwalijk nemen. Ik zou dus blijven proberen te communiceren met je man, desnoods schrijf je het op voor hem. Succes!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 23:19

We hadden echt wel eens een botsing trouwens. Aangezien ik baalde dat ik minder kon doen, en hij omdat hij meer "moest" doen. Het is dus niet zo dat hij alles maar met een glimlach ging staan doen. Want hij baalde vaak wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Ella wo 3 apr 2013 - 23:41

Filoria schreef:
Ella schreef:Ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet de bedoeling dat jij minder gaat werken omdat hij thuis niet iets meer kan doen.
Nou inderdaad. En dat hij jou vraagt om drinken voor hem te pakken vind ik een beetje de omgekeerde wereld. Of pakt hij ook regelmatig wat voor jou?

Als mijn man 's avonds of overdag uit zijn werk komt dan zorg ik wel dan er drinken voor hem klaar staat. Niet dat dat perse moet maar vind het raar als ik heel de avond lui op de bank gelegen hebt en mijn man binnenkomt en ik aan hem vraag om drinken te pakken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Catwoman79 wo 3 apr 2013 - 23:43

Ik was zwanger en niet ziek. Ik snap ook niet waarom de man ineens veel meer moet doen omdat de vrouw zwanger is. Mijn man deed wel de kattebak en toen ik op het eind liep tilde hij de zware boodschappen tassen, maar voor de rest deed ik gewoon wat ik normaal ook deed.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Laurientje wo 3 apr 2013 - 23:43

Bij de eerste niet echt, bij de tweede gelukkig wel
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Caroow wo 3 apr 2013 - 23:44

Catwoman79 schreef:Ik was zwanger en niet ziek. Ik snap ook niet waarom de man ineens veel meer moet doen omdat de vrouw zwanger is. Mijn man deed wel de kattebak en toen ik op het eind liep tilde hij de zware boodschappen tassen, maar voor de rest deed ik gewoon wat ik normaal ook deed.

Die vlieger gaat natuurlijk niet voor iedereen op, sommige mensen zijn echt wel ziek door de zwangerschap.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Laurientje wo 3 apr 2013 - 23:45

Catwoman79 schreef:Ik was zwanger en niet ziek. Ik snap ook niet waarom de man ineens veel meer moet doen omdat de vrouw zwanger is. Mijn man deed wel de kattebak en toen ik op het eind liep tilde hij de zware boodschappen tassen, maar voor de rest deed ik gewoon wat ik normaal ook deed.

Ik voelde me daarom wel ziek hoor..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Pink! wo 3 apr 2013 - 23:47

Caroow schreef:
Catwoman79 schreef:Ik was zwanger en niet ziek. Ik snap ook niet waarom de man ineens veel meer moet doen omdat de vrouw zwanger is. Mijn man deed wel de kattebak en toen ik op het eind liep tilde hij de zware boodschappen tassen, maar voor de rest deed ik gewoon wat ik normaal ook deed.

Die vlieger gaat natuurlijk niet voor iedereen op, sommige mensen zijn echt wel ziek door de zwangerschap.

Ja of kunnen gewoon minder, ik snap deze uitspraak echt niet.
Ik had onwijs last van mijn bekken en banden en kón gewoon echt niet veel, dingen als stofzuigen enzo lukte niet.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  RioolSpook wo 3 apr 2013 - 23:55

Charles schreef:
RioolSpook schreef:Mijn vriend snapt het wel en accepteert alles van me. Zelfs mijn huilbuien, chagrijnige buien en mijn vermoeidheid. Maar helaas woon ik nog samen met mijn broertje. En die snapt het dus niet. Laat me alles doe en wordt boos als ik chagrijnig ben. Dat botst dus wel behoorlijk.

Nouja Rioolspook, jouw situatie is niet echt vergelijkbaar en ik vind ook niet dat je hier moet doen alsof je vriend heel erg rekening met je houdt. Hierdoor denkt de TO namelijk dat het overal beter is dan bij haar, wordt hierdoor ongelukkig en dit is in jouw geval helaas niet zo.

Oke, altijd fijn dat buitenstaanders het beter weten.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Teddyaapje wo 3 apr 2013 - 23:55

Ik ben inderdaad ook niet ziek, wat dat betreft heb ik geluk want er zijn wel degelijk vrouwen die ziek zijn door de zwangerschap. Maar als ik een werkdag heb van 8 tot 21.45u dan ben ik wel moe. En omdat ik zwanger ben is dat erger dan wanneer ik niet zwanger ben. Ik sta de hele dag en sleep met best wel wat spullen.

Het is trouwens niet zo dat mijn vriend niks doet. Maar hij lijkt niet te snappen dat ik minder wil (of misschien wel kán) doen dan normaal.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snapt(e) jullie man het? Empty Re: Snapt(e) jullie man het?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum