Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie snapt dit nou?

+2
bolus26
Pompoen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Wie snapt dit nou?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:09

Een beetje een onbelangrijk topic dit, maar ja ik heb geen leven laughcry .

Ik snap een collega niet. Een tijdje terug heeft hij me héél erg gesteund, is met me meegegaan naar 't ziekenhuis voor een bepaalde behandeling waar ik erg bang voor was omdat hij die arts kent en 't zelf ook heeft gehad. Hij stond er echt op dat ie me mocht begeleiden en zou rijden, want daarna kon ik niet meer rijden door de pijn. Ik was hier heel dankbaar om, was echt een grote steun.

Nu moet hij deze week voor dezelfde behandeling en het is best lang rijden (2u heen en 2u terug) dus ik had zoiets van...nou ik kan momenteel niet rijden maar zal ik anders met je mee? Ja, zei hij, ga gezellig mee! Nu is het deze week dus ik wilde gister de afspraak bevestigen en toen begon hij ingewikkeld te doen, zo van:

"Ja he, dan rijd je mee 2u lang. Daar moet je dan een tijd wachten, dan rijden we naar de stad. Daar moet je weer wachten en dan rijden we weer terug. Is dat zo aantrekkelijk?"

"It is up to you!"

"Ik kan voor jou niet beslissen."

Nouja op een gegeven moment had ik zoiets van, graag of niet ik ga me niet opdringen rijd maar lekker alleen. Nu rijd ik dus niet mee, terwijl ik heel graag iets wilde terugdoen voor de steun van toen. laughcry

Ik kan de reactie totaal niet verklaren, iemand die het snapt? Ik voel me een beetje 'afgeschoven' en ben er een beetje verdrietig door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:12

't klinkt juist meer alsof je collega zich bezwaard voelde...misschien wel door je 'toestand' ofzo. En dat hij daarom je een beetje afgepoeierd heeft.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  bolus26 wo 29 feb 2012 - 2:13

тыквашка schreef:'t klinkt juist meer alsof je collega zich bezwaard voelde...misschien wel door je 'toestand' ofzo. En dat hij daarom je een beetje afgepoeierd heeft.




dat denk ik ook!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:14

Ik denk dat hij het lief naar jou toe bedoeld; dat hij zich bezwaard voelt. Maar jij vraag het niet voor niks, lijkt me laughcry Dus dan is het; graag of niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:14

Ik zou ook zo kunnen reageren. Eerst zeggen dat het allemaal niet hoeft omdat ik me bezwaard voel (helemaal vanwege jouw huidige toestand inderdaad), maar het stiekem eigenlijk toch fijn vinden als je wel meegaat en daarom dan maar zeggen dat ik niet voor jou kan beslissen, waarmee ik de keuze aan jou laat.

Maar ik ben me ervan bewust dat dit sociaal zeer onhandig (onwenselijk?) gedrag is laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:19

Ja ik zou het ook erg moeilijk vinden om zo'n aanbod maar klakkeloos aan te nemen, zelfs al had ik het driedubbele teruggedaan voor die persoon, dan nog zou ik daar zelf moeilijk over gaan doen en dingen zeggen als: weet je het wel zeker en je weet toch we dat zus en zo en dit en dat het geval is he. Zéker als ik eerst al heb aangegeven dat ik het graag wil...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Alex wo 29 feb 2012 - 2:19

Pippa schreef:Ik denk dat hij het lief naar jou toe bedoeld; dat hij zich bezwaard voelt. Maar jij vraag het niet voor niks, lijkt me Wie snapt dit nou? 394967 Dus dan is het; graag of niet!

Dit denk ik ook inderdaad.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  ellibre wo 29 feb 2012 - 2:27

het eerste wat ik meteen dacht was ook "die voelt zich vast bezwaard om dat van jou te vragen"!

ik ben zelf overigens ook zo, ik bied altijd aan iedereen hulp aan voor van alles en nog wat, dat is gewoon hoe ik ben. maar ik vind het altijd moeilijk om hulp te accepteren, zelfs als het expliciet wordt aangeboden en ik het goed kan gebruiken.


Laatst aangepast door ellibre op wo 29 feb 2012 - 2:28; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Pompoen wo 29 feb 2012 - 2:27

Ga jij eens gauw zeggen dat je wél mee gaat!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:28

Ok, klinkt aannemelijk.

Toch zonde zo'n reactie, ik zou het ook kunnen doen maar vanaf nu nooit meer. Is echt niet leuk als je iets lief bedoelt en de ander wijst het (al dan niet af). Je biedt het niet voor niets aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  ellibre wo 29 feb 2012 - 2:30

Charlie schreef:Ok, klinkt aannemelijk.

Toch zonde zo'n reactie, ik zou het ook kunnen doen maar vanaf nu nooit meer. Is echt niet leuk als je iets lief bedoelt en de ander wijst het (al dan niet af). Je biedt het niet voor niets aan!
Dat is ook zo, en daarom voel ik me ook altijd een trut als ik geen ja durf te zeggen tegen zo'n aanbod. En toch voel ik me te bezwaard om ja graag te zeggen. Terwijl, als diegene aandringt, ik er achteraf heel erg blij mee ben.. Embarassed
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 2:31

Oh, ik weet het totaal niet. Of hij voelt zich bezwaard, of hij heeft geen zin in je. Wat is het voor afspraak? Is het nog iets genants waarvan het wellicht minder erg is om een ander te steunen, maar wat hij zelf misschien liever alleen doet? Hoe is hij verder qua hulp aannemen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 5:15

Antibes schreef:Oh, ik weet het totaal niet. Of hij voelt zich bezwaard, of hij heeft geen zin in je. Wat is het voor afspraak? Is het nog iets genants waarvan het wellicht minder erg is om een ander te steunen, maar wat hij zelf misschien liever alleen doet? Hoe is hij verder qua hulp aannemen?

Hij is over het algemeen nogal koppig en op zichzelf en gesloten over zichzelf. Moeilijk door te dringen. Maar kan best dattie geen zin in me heeft Laughing ...ik dacht alleen omdat ie er zelf over begon. Nouja. Hij gaat maar alleen, dit is me te ingewikkeld voor een aardig gebaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Urban Naked wo 29 feb 2012 - 8:49

Misschien dacht hij voor jou en was hij bang dat je niet meer terug durfde te krabbelen en gaf hij je op deze manier een kans om je terug te trekken smile

Je kunt vast nog wel iets anders doen om hem te steunen toch? (iets wat leuker is dan 4 uur in de auto zitten..)
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie snapt dit nou? Empty Re: Wie snapt dit nou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum