Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waarom snapt niemand me.

+3
Parisienne
Printje
mauwmauw
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 8:26

V gaat een onderzoek traject in via het audiologisch centrum,van wegen zijn trage/late spraak ontwikkeling.Aan de hand van de vragen die er gesteld werden op het CB,maakte ik op dat hun aan iets van autisme denken.Hier heb ik toevallig zelf de laatste tijd het een en ander over gelezen,omdat mijn vermoede ook is dat iets is met.Ik wil niet meteen zeggen dat hij het heeft,maar heb het gevoel dat er iets is met hem.
Maar zodra ik het met iemand er over heb,en die merken dat ik het toch wel erg moeilijk mee heb.krijg is als antwoord of commentaar "het zal allemaal wel mee vallen" of "het komt wel goed".Dit zijn echt opmerkingen waar ik helemaal niks mee kan.Ik kan er zelfs boos om worden,krijg het idee dat mijn angst niet serieus wordt genomen.Natuurlijk weet ik dat we pas aan het begin staan van een heel traject,maar toch maak ik me zorgen.
Ik heb het er op moment erg moeilijk mee,maar kan me bij niemand uitte zonder commentaar.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:29

Wat vervelend zeg! Autisme is ook wel iets dat je niet zomaar even kunt nakijken omdat bij iedereen de kenmerken anders zijn. Er is natuurlijk wel een overlap maar niet alle kinderen die laat praten hebben autisme. Als je het alleen daarop zou baseren snap ik die mensen wel. Ik denk dat ze je gewoon graag gerust willen stellen.


En ik snap je angst heel goed en natuurlijk wil je dat het nagekeken wordt maar ik snap ook wel dat anderen, misschien ten onrechte, je wat willen gerust stellen.


Heeft hij trouwens nog meer dingen waardoor je autisme vermoedt?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Parisienne di 4 sep 2012 - 8:34

Ik herken het maar al te goed, ik heb ook geregeld zulke opmerkingen gekregen. Mensen vinden maar dat ik alles een beetje 'overdrijf', ze denken dat het allemaal wel vanzelf goed gaat komen en snappen totaal niet waar we allemaal mee bezig zijn en waarom. Ik weet wel dat de meesten dit zeggen uit geruststelling, dus inderdaad niet rot bedoeld. Maar dat het rot over kan komen is niet leuk nee.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:35

Het kan toch ook pas veel later echt worden vastgesteld of hij het heeft ja of nee? Hier zit het in de familie van mijn man zijn kant, en nu vertoont Y. gelukkig niets van de symptomen, maar er is ons altijd verteld dat het pas als ze naar school gaan enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 8:35

het word autisme is niet gevallen bij het cb,maar wij hebben zelf veel over zitten lezen,en de vragen die ze stelde kon ik op merken dat ze daar wel aan dacht.Ik snap dat niet alle kinderen die laat praten autisme hebben,er zijn nog wel een paar kenmerken die ik herken bij hem,weinig oog contact maken en gefocust zijn op 1 ding(speelt altijd met autos)zijn er 2 van.Ik zeg ook helemaal niet dat hij het heeft.We gaan nu eerst een onderzoeks traject in bij het audiologisch centrum,en vandaar uit gaan we verder met onderzoeken.Maar door die opmerking krijg ik het gevoel alsof ik me aanstel,en daar helemaal niet aan moet denken,terwijl het niet uitgesloten is dat hij heeft.

Ik snap dat mensen willen geruststellen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 8:38

@ parisienne, ja precies.zoals mijn moeder snapt echt niet waarom ik het hele onderzoek traject in ga met hem,haar antwoord "ja maar hij doet toch dingen" of nog erger "het is toch zo'n lief jongetje"(alsof kinderen die wat hebben niet lief zijn)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:41

Ik zou trouwens op de eerste plaats het cb al daarin niet een goede partner vinden, die mensen weten daar niets van zulke dingen af. Autisme is zo specifiek daar hebben mensen jaren lang voor geleerd.

Ik snap je angst en ik snap dat er dus meerdere dingen zijn wat erbij zou kunnen passen maar het kan natuurlijk ook de aard van het beestje zijn, maar nogmaals goed dat je hem laat onderzoeken op zijn spraak.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 8:45

Printje schreef:Ik zou trouwens op de eerste plaats het cb al daarin niet een goede partner vinden, die mensen weten daar niets van zulke dingen af. Autisme is zo specifiek daar hebben mensen jaren lang voor geleerd.

Ik snap je angst en ik snap dat er dus meerdere dingen zijn wat erbij zou kunnen passen maar het kan natuurlijk ook de aard van het beestje zijn, maar nogmaals goed dat je hem laat onderzoeken op zijn spraak.

ze hebben bij het cb niet specifiek gezegd dat ze aan autisme denken hoor,ze hebben me een door verwijzing gegeven voor het audiologisch centrum,en daar word hij helemaal onderzocht,op gehoor,psychologisch en logopedie krijgt ie geloof ik.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Parisienne di 4 sep 2012 - 8:46

Ik zou me voorlopig eerst focussen op het audiologisch onderzoek en nog niet teveel nadenken over wat het verder zou kunnen zijn. Je maakt jezelf alleen maar onzekerder, dat terwijl het nog een lange tijd zal duren voordat je een eventuele diagnose zult krijgen.

Het is vervelend als mensen niet luisteren of je niet begrijpen, daarom heb ik het er verder ook vaak niet over met anderen. Je kan nog proberen een keer echt goed met je moeder te gaan praten om uit te leggen hoe het zit en wat jouw gevoel bij dit alles is. Werkt dat niet, dan zou ik het laten rusten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 8:46

Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van die hele instantie, zij mogen idd zulke uitspraken niet eens doen.

Wanneer krijg je de onderzoeken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Aimee di 4 sep 2012 - 8:49

Wat vervelend voor je! Ik kan me voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt. Het zal idd wel zijn dat ze je willen geruststellen, maar op deze manier kan je niet eens je verhaal doen en daarnaast worden je zorgen niet weggenomen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 8:57

@parissiene,ja ik heb het moet het van me zelf nu even laten rusten,gister was ik een emotioneel wrak.vanmorgen ook nog.Een dagje werken en er minder aan denken heeft me goed gedaan.Heb nu wel de instelling van we zien wel wat er gaat komen,hoewel het toch wel in mijn achter hoofd blijft rond dwarrelen.En mocht het zo zijn,geen ramp ik zal echt niet minder van hem houden.

@printje,oke ja dat kan.sommige dingen heb ik ook zoiets van het zal wel.Maar ze hebben me met sommige dingen ook goed geholpen.
ik ga V morgen aanmelden bij het audiologisch centrum(belde vandaag,kan je maar bellen tot 12 uur)en dan zien we wel wanneer we de eerste onderzoeken krijgen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Susan di 4 sep 2012 - 9:00

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:01

Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van die hele instantie, zij mogen idd zulke uitspraken niet eens doen.

Wanneer krijg je de onderzoeken?

Zoals ik het begrijp hebben ze die uitspraken ook niet gedaan. Verder ontstaat een vermoeden natuurlijk ergens, meestal is het niet iemand die bevoegd is om uitspraken over autisme te doen omdat je daar nou eenmaal niet meteen terecht komt. Ik vind het niet raar dat het consultatiebureau alert is op signalen dat de ontwikkeling anders verloopt.

Nee dat klopt maar alleen maar obv trage taalontwikkeling zou ik het te kort door de bocht vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Susan di 4 sep 2012 - 9:02

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 9:03

Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van die hele instantie, zij mogen idd zulke uitspraken niet eens doen.

Wanneer krijg je de onderzoeken?

Zoals ik het begrijp hebben ze die uitspraken ook niet gedaan. Verder ontstaat een vermoeden natuurlijk ergens, meestal is het niet iemand die bevoegd is om uitspraken over autisme te doen omdat je daar nou eenmaal niet meteen terecht komt. Ik vind het niet raar dat het consultatiebureau alert is op signalen dat de ontwikkeling anders verloopt.

precies,de vragen die ze stelde:
wat is zijn favo speelgoed(antwoord alleen maar autos)en het (bijna)geen oogcontact maken,wat haar opviel waren voor DE punten dat ik zo iets had, van volgens mij denk jij daar ook aan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Susan di 4 sep 2012 - 9:04

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:45; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 9:05

Printje schreef:
Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van die hele instantie, zij mogen idd zulke uitspraken niet eens doen.

Wanneer krijg je de onderzoeken?

Zoals ik het begrijp hebben ze die uitspraken ook niet gedaan. Verder ontstaat een vermoeden natuurlijk ergens, meestal is het niet iemand die bevoegd is om uitspraken over autisme te doen omdat je daar nou eenmaal niet meteen terecht komt. Ik vind het niet raar dat het consultatiebureau alert is op signalen dat de ontwikkeling anders verloopt.

Nee dat klopt maar alleen maar obv trage taalontwikkeling zou ik het te kort door de bocht vinden.
Maar mauwmauw zegt zelf dat ze vragen gesteld hebben, vast niet alleen over de taalontwikkeling, lijkt mij dat er dus wel breder gekeken wordt dan alleen taalontwikkeling.
Ik vind het alleen maar goed dat het CB aan de bel trekt. Zij zien toch dingen die ouders misschien zouden wegwuiven of zouden zien als 'normaal' en 'aard van het beestje, niets aan te doen', terwijl het juist misschien een symptoom of kenmerk van iets is waar ouders heel niet bij stilstaan. Ze mogen misschien geen diagnoses stelen, maar signaleren mogen ze wel.


Laatst aangepast door Maple op di 4 sep 2012 - 9:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Stuiterbal di 4 sep 2012 - 9:06

Herkenbaar !! Iedereen weet het altijd beter en zeggen dat je een te overbezorgde moeder bent want je kind is nog geen 2 en bla bla bla bla bla. Mijn zoon werd zelfs met de groei van een boom vergeleken.

Vorig jaar zat ik net zo, helemaal alleen en niemand nam me serieus. Ik wist en voelde gewoon dat er iets was wat niet helemaal klopte plus dat het overduidelijk was dat mijn zoon een grote taal en spraak achterstand had. Ondanks alle tegenwerkingen en verwijten heb ik toch een onderzoek laten doen bij een audiologische centrum en mijn gevoel werd bevestigd.
Hij had idd een taal en spraak achterstand ( met 2 jaar wist hij niet eens het verschil tussen papa en mama), Een groot concentratie gebrek, gehoor vermindering, en een emotionele achterstand van 8 maanden.

Oftewel ik had gelijk en zelfs na de uitslag te hebben op papier werd ik nog voor gek verklaard.

Meid volg je hart en doe dat onderzoek. Baat het niet schaad het niet. En ik ben ervan overtuigd dat een moedergevoel het sterkste en beste gevoel is.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:08

Maple schreef:
Printje schreef:
Susan schreef:
Printje schreef:Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van die hele instantie, zij mogen idd zulke uitspraken niet eens doen.

Wanneer krijg je de onderzoeken?

Zoals ik het begrijp hebben ze die uitspraken ook niet gedaan. Verder ontstaat een vermoeden natuurlijk ergens, meestal is het niet iemand die bevoegd is om uitspraken over autisme te doen omdat je daar nou eenmaal niet meteen terecht komt. Ik vind het niet raar dat het consultatiebureau alert is op signalen dat de ontwikkeling anders verloopt.

Nee dat klopt maar alleen maar obv trage taalontwikkeling zou ik het te kort door de bocht vinden.
Maar mauwmauw zegt zelf dat ze vragen gesteld hebben, vast niet alleen over de taalontwikkeling, lijkt mij dat er dus wel breder gekeken wordt dan alleen taalontwikkeling.
Ik vind het alleen maar goed dat het CB aan de bel trekt. Zij zien toch dingen die ouders misschien zouden wegwuiven of zouden zien als 'normaal' en 'aard van het beestje, niets aan te doen', terwijl het juist misschien een symptoom van iets is waar ouders heel niet bij stilstaan. Ze mogen misschien geen diagnoses stelen, maar signaleren mogen ze wel.

Klopt ook maar ik heb sowieso al niets met het cb dus mijn beeld van dat bureau is 'lichtelijk; getekend zeg maar. Natuurlijk is het fijn als ze meekijken en signaleren maar ik vraag me af in hoeverre ze daar goed in staat zijn, daar das een andere discussie.

Ik sta totaal niet achter de werkwijze/wat voor onzin ze soms uitkramen (verschillen tussen cb;'s onderling is enorm) en ik vind de manier van naar kinderen kijken totaal niet bij mij passen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  mauwmauw di 4 sep 2012 - 9:10

Bedankt stuiterbal voor je reactie,ja inderdaad krijg ook vaak te horen,ach jongens zijn nou eenmaal laat en andere opmerking,
ga ook zeker naar het audiologisch centrum,wil me later niet voor het hoofd stoten met had ik het toen maar wel gedaan.mocht er niks uit komen,dan niet maar dan heb ik het wel laten onderzoeken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Susan di 4 sep 2012 - 9:12

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Printje di 4 sep 2012 - 9:13

Susan schreef:Er zit wel heel veel verschil tussen consultatiebureaus, ons eerste consultatiebureau vond ik ook niet fijn, ons huidige consultatiebureau is juist wel erg fijn en ik heb erg veel aan ze gehad. Ik denk dat jouw mening inderdaad wel erg gekleurd is door je ervaring, maar het is niet zo dat ze altijd alleen maar onzin uitkramen.

Bij ons was het een logopediste die ons aanraadde om contact op te nemen met Integrale Vroeghulp en bij haar en haar collega kon ik ook wel uit hun woorden opmaken dat ze aan autisme dachten. Toen vond ik dat absoluut niet leuk en had ik ook zoiets van: ze is logopediste, ze mag dat helemaal niet zeggen. Maar nu denk ik daar anders over.

Alleen maar onzin is natuurlijk ook overdreven maar als ik hoor dat ze op bureau A zus zeggen en op bureau B zo denk ik ja wat willen jullie nou?
Daarnaast hebben ze natuurlijk ook echt wel kennis maar heb ik het gewoon nog niet mogen zien denk ik.... angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Parisienne di 4 sep 2012 - 9:20

Wat mij al erg veel rust gaf, ook al zit N. in tegenovergestelde situatie wat betreft ontwikkeling van een kind dan V., was het feit dat er iets aan gedaan wordt. Je hoeft niet meer aan te modderen, er wordt nu echt naar je kind gekeken. Het duurt lang voordat je weer wat stappen verder bent, maar een eerste echt stap is gezet.. dat geeft vaak al rust! smile


Laatst aangepast door Parisienne op di 4 sep 2012 - 9:21; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Thunder di 4 sep 2012 - 9:21

Meid, ik weet precies wat je voelt! Ik heb ook zo ontzettend veel commentaar gekregen over S.ven. Toen ik aangaf te twijfelen moest ik niet overal wat achter zoeken, geen enkel kind is hetzelfde, sommigen zijn gewoon later etc. Ik heb zelfs wel eens gehoord of ik soms graag wilde dat hij wat had, omdat ik zo twijfelde... Toen bekend werd dat hij een afwijking had, had ik soms echt het gevoel van: Zie nou wel, ik zei het toch! Ik heb me, en soms nog, heel erg onbegrepen gevoeld. Dat komt denk ik ook, omdat S.ven uiterlijk, op een kleine groei na, geen afwijkingen vertoont. Dat maakt het ook heel lastig, omdat men 'niks aan hem ziet'.

Je mag me altijd een pm sturen dat weet je. Als je liever via msn of mail wilt kletsen dan wil ik je mijn mailadres wel geven. hug

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waarom snapt niemand me. Empty Re: waarom snapt niemand me.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum