Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Australië (werken en reizen)

+5
TukTuk
Marin
Siamsa
*Noosa
Feline
9 plaatsers

Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Australië (werken en reizen)

Bericht  Feline wo 3 apr 2013 - 9:13

Hai!

Ik wil al sinds 6 jaar een wereldreis maken maar m'n gezondheid hield me steeds tegen. Deze is nu redelijk stabiel dus ik ga er nu maar voor (aangezien ik per september ook geen baan meer heb). Mijn vriend wil graag mee maar heeft nog niet voldoende spaargeld. Ik denk dat ik hem ontzettend ga missen dus wil m'n plannen op hem aanpassen zodat we beiden gelukkig zijn!

Enige optie die nu even overblijft is dus werken tijdens de reis. Al jaren wil ik naar Australië dus het is bijna zeker dat dit de bestemming wordt.

Als we 4/5 maanden weg willen, aan welk budget moeten we dan denken? Ik hoorde dat Australië behoorlijk duur is. Is het makkelijk om een simpel baantje te vinden? Liefst willen we maand werken, maand reizen, maand werken, etc.. Vertrek is november 2013 (t/m maart dus)

Alle tips en ideeën zijn enorm welkom!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  *Noosa wo 3 apr 2013 - 19:52

Ik ben er 3 jaar geleden 3 maandan geweest, toen was er wel wat werk te vinden maar was het zeker niet makkelijk. Hoe dat tegenwoordig is heb ik geen idee van. Je kan ook gaan woof-en, dan werk je tegen kost en inwoning dus dan bespaar je ook geld. Ik heb in 3 maanden tijd €5000 (excl ticket) uit gegeven maar dan heb ik op 1 ding na alles gezien en gedaan wat ik wilde en niet in de meest goedkope hostels geslapen. Als je gaat en het kan, ga dan ook naar Tasmanie want dat is zooo mooi!
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Siamsa do 4 apr 2013 - 1:36

Een vriendin van mij en haar vriend hebben geprobeerd een baantje te vinden in Sydney, zonder succes. Ze zijn nu naar Melbourne gevlogen in de hoop daar wel een baan te vinden. Het schijnt momenteel erg lastig te zijn om als buitenlander daar een baan te vinden.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 1:51

Mijn broertje heeft een tijdje op een wijnboerderij gewerkt, als druivenplukker. Wel echt heel erg hard werken voor weinig geld, maar hij vond het wel heel erg leuk. Maar misschien is dat meer iets als je 18 bent, en niet 28 (geen idee hoe oud je precies bent hoor, maar ik bedoel meer andere levensfase toch al). Er zijn in elk geval wel organisaties die ook werk daar kunnen regelen. Ik kan eens vragen aan m'n broertje hoe die organisatie van hem heette of hoe hij dat geregeld heeft.

Als je steeds korte periodes wilt werken, denk ik wel dat het lastig wordt om iets te vinden wat redelijk goed verdiend, dus denk dat je met name toch bij zoiets uitkomt (fruit plukken wordt ook veel gedaan) of iets in de horeca.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Feline di 16 apr 2013 - 8:17

Bedankt voor de tips.

Het is heel lastig om iets te gaan plannen. M'n vriend moet eerst kijken of hij onbetaald verlof kan krijgen. Z'n huisgenoot wil namelijk niet tijdelijk iemand anders erbij dus hij zal z'n huur op moeten zeggen en dan is het wel fijn als ie z'n baan nog heeft als ie terug komt.

En m'n vriend heeft niet genoeg spaargeld om een goede buffer te hebben als we terug komen. Dus of ik moet m'n dromen even bijdraaien (zonder hem 4 maanden weg is geen optie) of we moeten veel lef gaan tonen en risico's nemen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  TukTuk di 16 apr 2013 - 9:32

Is een andere optie niet anders om te gaan reizen in Zuid oost Azie? In landen als Thailand, Laos, Maleisië, Cambodja etc kan je heel goedkoop rondreizen en ben je denk ik goedkoper uit dan dat je gaat werken en reizen in Australie. Dan kan je toch je reis maken, ook al is het niet Australie dan.
Voor 4/5 maanden zou je dan moeten denken aan, zo'n 700/800 euro ticket, 30 euro met zijn 2en per dag voor slapen, eten, rondreizen, dus zo'n 6000 euro totaal. En de periode dat je wilt gaan reizen, is ideaal voor die landen dan.

Wij zijn 4 jaar geleden in Australie geweest, en konden echt geen werk vinden. Ik heb 1 dag kunnen werken op een watermeloenen plukkerij, heel de dag in de zon zware meloenen plukken, voor 25 dollar.. Schoot niet op dus. We zijn uiteindelijk noodgedwongen eerder weggegaan uit Australie.
Een andere optie in Australie is dat je auto's van de ene naar de andere locatie brengt, dan krijg je volgens mij een hele kleine vergoeding, maar je reist dus wel gratis.

Wij waren overigens per dag zo'n 100 dollar geloof ik kwijt in Australie toen, zonder ook maar iets te doen, was echt even de tijd uitzitten daar, hebben weinig van de omgeving gezien, betaalden bijna 10x zoveel voor een dorm, als voor een 2 persoonskamer in Thailand Australië (werken en reizen)  394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Caro di 16 apr 2013 - 20:17

Australie is idd wel echt duur. We zijn daar een maand geweest en we hebben flink wat geld erdoor heen gejast. Maar we hebben dan ook wel alles gedaan wat we wilden doen: zeker als je naar de oostkust gaat is het gewoon erg prijzig. Reken op zon 100 dollar per activiteit zeker! En dat is wel wat je daar ook wil doen natuurlijk..

Ze hebben wel genoeg (dacht ik) voor backpackers, maar dat zijn zulke klussen dat ik me niet kan voorstellen dat jij dat fysiek trekt (no offence :-)), maar dat zijn echt dingen als watermeloenen plukken etc, aangezien dat de 'farm' klussen zijn. En dat doe je niet tegen een super goed salaris zeg maar..

Je kan daar ook auto's huren waar je tegelijkertijd in kan slapen (ik zie ze zo voor me: het zijn groene auto's). Maar dat leek me nou niet heel comfortabel. Misschien dat je wél lokaal een klein tentje kan huren en daar in kan slapen. Maar dat is misschien alleen handig als je zelf een auto koopt ter plekke. En later weer verkoopt natuurlijk.. Dan kan je wel zelf rijden maar bespaar je best veel op slaapplek.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Marsy28 wo 17 apr 2013 - 2:01

Australie is waanzinnig duur op het moment maar de euro zit wat dat betreft nu wel gunstig (1 dollar is 87 eurocent ongeveer). Het hangt natuurlijk ook af wat je wilt. Als jij en je vriend het prima vinden om bijvoorbeeld in een dorm te slapen met meerdere bedden, ben je veel goedkoper uit dan een 2 persoons privekamer. En als je van plan bent wat te huren, is het wel heel vaak gedeeld met anderen. Gumtree.com.au is een hele handige website. Vaak wel een minimaal aan weken of maanden dat je moet betalen als je iets prive wilt huren en ook vaak in de suburbs in de grotere steden.

Wat werk betreft kies je ook een best beroerde tijd. Het is hier nu herfst, dus fruit plukken is nu niet echt aan de orde op vele plekken in het land. Andere beroepen is het vaak: Australiers eerst, of je moet bijvoorbeeld een langere tijd blijven. Je kunt kijken of je een baan hebt waar ze mensen voor nodig hebben, dan heb je wat meer kans, dat kun je wel op de overheidspagina vinden allemaal.

Ik zou eens op een rijtje zetten waar je heen wilt. Het maakt qua tickets ook nogal een verschil of je op Sydney vliegt of op bijvoorbeeld op Perth. En dan eens berekenen hoeveel je nodig hebt voor overnachtingen en leven (een brood kost hier ongeveer 4 dollar, groente, fruit en vlees is duur), ik zou qua boodschappen het in euro's bedenken in Nederland en dan keer 2, dan heb je ongeveer Sydney prijzen op het moment. Dan kan het alleen maar meevallen. Als je dan baan krijgt (en horeca baantjes, mits je daar ervaring in hebt, zijn nog wel te vinden), krijg je ook nog wel redelijk betaald. Het minimum is hier 15 dollar per uur, dat zijn ze je verplicht te betalen sowieso.

Dat wat Angelyn zegt, is 1 ervaring. Maar het stikt hier van de backpackers, die ook werken, dus ergens moet er werk zijn. Die auto waar ze het over heet heet relocation cars. Dat is inderdaad een ideale manier maar je betaalt wel zelf de benzine nog.

En wat ook nog een optie kan zijn is Wwoofen (zei Noosa ook al). Dan werk je voor kost en inwoning op een boerderij. Je moet eenmalig boekje kopen en daarin staan honderden adressen van mensen waar je dan kunt werken. Is wel ook hard werken. Ik heb het gedaan 3 maanden in the middle of nowhere om aan mijn 2e working holiday visum te voldoen, dat is namelijk een vereiste.

Als het toch te duur is, kun je idd voor Azie gaan, je kunt ook een tijdje naar Australie gaan en de rest van je geld daar in luxe uitgeven natuurlijk!

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Punk'd wo 17 apr 2013 - 20:42

Een vriendin van mijn is afgelopen jaar van oktober t/m januari (4 maanden) geweest en heeft samen met haar vriend rondgetrokken van sydney naar boven (cairns) en dan door het binnenland helemaal naar het zuiden Adelaide, Melbourne en terug naar sydney. Zij hebben een station gekocht en daar 4 maanden uit geleefd en in geslapen. Ze hebben die auto toen ze hem kochten trouwens gelijk op Craigslist gezet en hij was 4 dagen voordat ze terug gingen naar NL verkocht voor hetzelfde bedrag al waar ze hem voor gekocht hadden. Laughing

Ze hadden 12.000 gespaard en alles was op toen ze terug kwamen. (Inc. huur die ze natuurlijk door moeten betalen voor hun appartement in Nederland).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  MacLiberty vr 19 apr 2013 - 18:44

Ik woon in Australie en waar ik woon is het abnormaal duur. Wij wonen nu
in het goedkoopste huurhuis en wij betalen ongeveer 1300 euro per maand
exclusief. En dat is een bedsit. Je moet er rekening mee houden dat
eten heeeeel erg duur is. Wij zijn met zijn 2en en geven 175 euro per
week uit aan boodschappen en dan kopen we echt niks bijzonders. Shampoo
en deo zou ik zelf meenemen ik betaal hier 5 euro voor een deo bus.

Mocht je bijvoorbeeld snel last hebben van blaasontstekingen dan zou ik een
kuur mee nemen uit Nederland. Naar de dokter gaan is duur hier. En
medicijnen ook. Ik betaal inmiddels minder voor een doktersbezoek omdat
ik in het Australische systeem zit maar ik weet niet zeker hoe dat zit
voor toeristen.

Ik zou echt goed na denken wat je precies wil
doen. Je gaat met je vriend toch? Misschien kun alvast kijken voor banen
die je samen met je vriend kunt doen. Er zijn altijd wel au pair banen
maar dan heeft je vriend niks en je verdient er ook niet zoveel mee, 200
dollar per week zo'n beetje. En echt daar kun je niet veel me doen.

Je zegt in de op dat je het liefst een maand werken, maand reizen doet. Ik denk dat je dat wel uit je hoofd kan zetten. Ik denk dat je meer succes hebt met 2 maanden werken, 2 maanden reizen als je 4 maanden gaat. Er niet veel werkgevers die mensen een baan geven voor maar een maand.

Qua budget vind ik het moeilijk. Ik weet niet precies waar je naar toe wil en wat je wil doen. De prijzen verschillen er per staat en zelfs per plaats.

Buiten dat het zo duur is enzo is Australie echt prachtig!! Ik blijf me verbazen over de natuur en de wildlife hier. Ik heb de hagedissen en de kangaroo's in mijn achtertuin. Prachtige vogels overal. Het is net of ik in een dierentuin woon. Ik ga nooit meer uit Australie weg. Alleen voor vakantie.

MacLiberty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 52
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Feline wo 24 apr 2013 - 23:38

Dankjulliewel voor alle reacties. Enorm verhelderend!

Ik weet het echt niet meer. In september ben ik werkloos en daarom leek het me de perfecte tijd om nog één grote reis te maken. Echter redt mijn vriend dat financieel niet (hij spaart nu heel hard) en ik heb er altijd voor gespaard dus kan in principe nu al weg. Vrijdag heeft m'n vriend een gesprek op z'n werk of hij onbetaald verlof kan krijgen dus dat is wel spannend.

Ziet er nu dus naar uit dat Australië niet ideaal is maar ik wil er al 7 jaar heel graag naar toe. Probleem is dat ZO-Azië me totaal niet trekt. Dat ik in dat geval veel liever naar Zuid-Amerika ga maar dat is weer moeilijk te combineren met maandje Australië.

Kortom, ik heb echt geen flauw idee wat er nu staat te gebeuren..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Marsy28 do 25 apr 2013 - 11:03

Je kunt toch ook een ticket naar Australie boeken, wel duur, en dan hier proberen werk te krijgen en kijken hoelang je dat leuk vindt. Je moet wel rekening houden dat het waarschijnlijk niet leuk werk is en een maand is vaak niet heel erg realistisch. En dan daarna wat van het land zien en van het geld dat je overhebt, kun je dan nog stuk Azie of Zuid Amerika zien, want dat is in verhouding dan ineens veel goedkoper.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Australië (werken en reizen)  Empty Re: Australië (werken en reizen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum