Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: werken of reizen

+9
Winegum
Ella
Blond
Marin
Mermaid
TukTuk
Polly
bolus26
Lot
13 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Dilemma: werken of reizen

Bericht  Lot ma 12 nov 2012 - 12:19

Ik ben net afgestudeerd en heb nog geen baan kunnen vinden. Ik werk nu via een 0-uren contract, dit bied mij de kans om zoveel vrij te nemen als ik wil, maar betekent dan ook dat ik in die tijd geen geld verdien. Nu zit ik met een dilemma: eerst een (vaste) baan zoeken en na een jaar of langer pas gaan reizen (zodat ik er voor kan sparen)? Of nu gaan reizen (omdat het nu kan ivm vrijheid qua werkuren), wat wel betekent dat ik een beetje geld moet gaan lenen en daarna pas op zoek ga naar een baan.

Dan nog een vraag: ik wil ook graag op reis om na te denken over wat ik wil met mijn toekomst, en mij zelf hopelijk meer te ontplooiien, is dit realistisch of vinden jullie dit vluchten?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  bolus26 ma 12 nov 2012 - 12:40

Ik zou een paar maandjes via t uitzendbureau werken om wat geld te sparen en gaan reizen!
Of je vind wat je zoekt op reis weet ik niet maar ik vond t heerlijk om mijn eigen keuzes te maken zonder rekening met andeten te houden en lekker on afhankelijk.te zijn.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Polly ma 12 nov 2012 - 14:33

Als het moeilijk is om een baan te vinden in jouw werkveld, zou ik geen geld lenen voor een reis. Dan kun je inderdaad beter eerst sparen en werken via een uitzendbureau. Reizen is ontzettend leuk en absoluut goed voor je ontwikkeling, maar verwacht geen baanbrekende veranderingen waardoor je opeens precies weet wat je met je leven wil doen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  TukTuk ma 12 nov 2012 - 19:42

Eens met bovenstaande reacties. Gewoon een andere baan zoeken, paar maanden werken, sparen voor je reis en dan op reis gaan.
Ik weet niet of je een voorkeur voor bepaalde landen hebt waar je heen wilt, maar als je naar Zuid-Oost Azië gaat kan je al voor weinig geld rondreizen.

Ik zou ook zeker niet gaan lenen om nu te gaan reizen, dat is echt niet handig.

Of je jezelf gaat ontplooien is heel afhankelijk van wat je doet tijdens je reis etc. Bij mij heeft het wel een verschil gemaakt, ik weet beter wat ik wil, en ben een stuk steviger in mijn schoenen komen te staan.
Maar bedenk wel.. Reizen is maar tijdelijk. Ik ben 4 jaar geleden rond deze tijd vertrokken op reis, 6 maanden lang, en tot de dag van vandaag heb ik "heimwee" naar het reizen.
Maar het heeft me in ieder geval wel een hoop levenservaring bijgebracht, en heb zeker geen spijt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Mermaid ma 12 nov 2012 - 22:16

Ik ben ook na mijn studie een paar maanden via een uzb gaan werken. Daarna ben ik een jaar naar het buitenland gegaan via een project waardoor eigenlijk alles werd betaald (EVS) echt veel reizen heb ik dus niet gedaan toen, maar wel werkervaring opgedaan en een jaartje weg geweest uit Nederland.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Marin ma 12 nov 2012 - 22:19

Ik zou niet wachten tot je een echt goede baan hebt en dan daarna pas gaan reizen, want groot risico dat je het dan niet aandurft, bang om je baan kwijt te raken. Daarom zou ik de komende maanden werken bij een willekeurige baan, geld verdienen en daarna gaan reizen. En pas daarna op zoek gaan naar een blijvende baan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Lot di 13 nov 2012 - 0:02

Ik kan nu wel geld verdienen in een aantal maanden (met mijn huidige 0-uren baan), maar heb ook mijn vaste lasten dus het duurt wel even voordat ik flink gespaard heb. Ik wil niet langer dan een half jaar wachten om op reis te gaan dus dan zou ik alsnog een beetje bij moeten lenen vandaar.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Ella di 13 nov 2012 - 0:53

Ik zou zelf persoonlijk geen geld gaan lenen voor een reis
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Blond di 13 nov 2012 - 1:15

Ella schreef:Ik zou zelf persoonlijk geen geld gaan lenen voor een reis

Ik ook niet. Dan zou ik gaan werken in het buitenland.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Ella di 13 nov 2012 - 1:16

Chance schreef:
Ella schreef:Ik zou zelf persoonlijk geen geld gaan lenen voor een reis

Ik ook niet. Dan zou ik gaan werken in het buitenland.

Inderdaad of eerst sparen voor de reis en daarna gaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 1:26

Naar welke landen zou je willen gaan en hoelang? Dan kan je een begroting maken van hoeveel je nodig zou hebben. Er zitten hier genoeg meiden die gereisd hebben en dus wel weten hoeveel je per dag ongeveer in welke landen nodig gaat hebben.

Ik zou dus wel echt eerst sparen en dan dit jaar nog gaan, want je reis komt altijd duurder uit dan je denkt, dus als je geld moet gaan lenen voor je volledige reis, dan ben je nog jaren aan het af betalen daarna.
Want als je nu niet veel kan sparen, kan dat straks misschien ook niet.

Als het je puur om het reizen gaat en je hebt geen voorkeur voor landen, zou ik naar Azie gaan, Thailans, Laos, Maleisie, Cambodja, India etc, dat zijn allemaal landen waar je heel goedkoop kan leven / reizen.
Als je goed bent in Engels, kan je ook in Thailand bijvoorbeeld heel gemakkelijk Engelse les gaan geven om geld te verdienen.
Vaak kan je terplekke dan een TEFL certificaat halen zodat je daarna les mag geven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Winegum di 13 nov 2012 - 7:58

Ik zou het zeer onverantwoord vinden om geld te lenen voor een reis. Waar zou je dat geld willen gaan lenen dan?
Zeker als je geen zekerheid hebt op werk zou ik het niet doen. Dan kun je weet ik hoe lang wachten tot je het geld terug hebt betaald.

Goed bezuinigen en veel proberen te werken, dan kun je alsnog weggaan. Of je reis aanpassen op je budget.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Kexter di 13 nov 2012 - 8:14

Werken... Lenen voor een reis zou ik nooit doen, zeker niet in deze tijd. Mijn vriend is al 1 jaar aan het zoeken met zijn 2 masterdiploma's.. wat heb je er aan als er geen werk is voor starters. Anders waren we ook al verder op vakantie geweest, nu houden we het altijd maar goedkoop.
Kexter
Kexter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  rapa nui di 13 nov 2012 - 8:18

Ik zou geen geld lenen voor een reis. Zou dan inderdaad proberen met allerlei tijdelijke baantjes geld te sparen om daarvan een poos te gaan reizen. Maar verder zou ik het wel doen. Je hebt nu nog geen vaste lasten, de ervaring van die reis pakt niemand je meer af. Je hebt nog geen verplichtingen. Als je eenmaal vast zit in een baan is het zo lastig om langere tijd vrij te krijgen. En de wereld, de mensen, de diverse culturen zijn zo mooi dat je het zeker de moeite waard zult vinden om van alles te ontdekken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  IlikeBali vr 16 nov 2012 - 21:41

Werken, sparen en dan reizen!

IlikeBali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 67
Punten : 74
Registratiedatum : 11-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Henk de Mol za 17 nov 2012 - 6:48

Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je naartoe wil, maar je zou ook eens kunnen kijken naar werken & reizen. Bijvoorbeeld in Australië en Nieuw-Zeeland is dit vrij normaal. Op die manier kun je met een redelijk beperkt budget toch relatief snel weg, omdat je niet al je geld al hoeft te hebben voordat je vertrekt. In dat geval zou je bijvoorbeeld een paar maanden kunnen werken in NL, dan lekker op reis gaan en ondertussen het 'gat' dat je overhoudt, kunnen vullen door te werken.

Zelf zou ik geen geld lenen om te gaan reizen, maar op deze manier kun je de kosten toch vrij laag houden en relatief snel vertrekken. Maar het moet natuurlijk wel bij je passen. Ik vond het in ieder geval een hele fijne manier om te reizen, en je leert jezelf misschien nog net wel iets beter kennen dan wanneer je alleen maar gaat reizen voor de lol!
Henk de Mol
Henk de Mol
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: werken of reizen Empty Re: Dilemma: werken of reizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum